PBS píše:
Ahoj, mohl bys to trochu rozvést? To měříš výšku a pod určitou výšku se zapíná ochrana? nebo na co je to navázané? Je to Spirit?
Tak já si s dovolením přihřeju vlastní polívčičku
Ano, tos odhadnul dobře, je v tom zamotaný Spirit.
Princip je takový, že baro čidlo na palubě helikoptéry měří výšku, a když aktivuju ochranu příslušným spínačem na vysílačce, tak nedovolí helikoptéře klesnout pod nastavenou výšku (např. 2m). Pod tuto výšku samočinně cvakne na 1,5 vteřiny záchranu Spirita, což srovná heli a vystřelí ji do výšky. (Ten spínač se samozřejmě zapíná až po startu, v nějaké normální výšce, a před přistáním se musí zase vypnout, jinak by heli nedokázala přistát.)
V podstatě bych se tedy mohl otočit zády a nechat neřízenou helikoptéru samostatně skákat jako míč, aniž by spadla na zem.
Problém je v tom, že baro čidlo měří pouze atmosférický tlak, a ten se v čase dost rychle mění (podle počasí, teploty atd.). Takže jsem použil diferenciální měření výšky dvěma čidly, jedno ve vysílačce a jedno v heli. Skutečná výška se pak počítá (ve vysílačce, s Open TX systémem) jako rozdíl těchto dvou čidel. Pak už změna tlaku s počasím nemá vliv.
Je na to samostané téma, tady:
Diferenciální měření výšky baro čidlem pro záchranu helikopéry ve SpirituPak ještě toto téma trochu rozvedl zdejší kolega
Honza.i, který doplnil dynamické brždění podle rychlosti vertikálního sestupu, tj. rychle padající heli začne brzdit ve větší výšce, a pak ještě přidal několikastupňové brždění, které slouží jako "asistent",který pomáhá vyrovnávat při letu těsně nad zemí atd... Ta vertikální rychlost se také bere ze stejného baro čidla.
Celkem zajímavý námět na výzkum, a hlavně - je to opravdu funkční...