Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor ASP 8,5ccm - nastavení
PříspěvekNapsal: stř 24.04.2024 21:21 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2020
Příspěvky: 15
Bydliště: Pardubice
Dobrý večer všem, rozhodl jsem po delší době s létáním elekro zkusit i spalovací motory a dostal jsem od kamaráda výše uvedeného žhavíka, který mu doma ležel v šuplíku, ale bohužel k němu již nemá návod. Podle návodu ze stránek https://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_serizeni se mi ho podařilo úspěšně zaběhnout. Nyní si hraju s jeho nastavení, ale jelikož to je můj první spalovák a zkušenosti nulové narazil jsem na problém jak by měl být hodně otevřen otvor v karburátoru pro volnoběh. V uvedeném návodu je uvedeno, že pro start by otvor na sání měl být otevřen cca na 1/5. Kolik by měl mít prosím pro volnoběh? Nebo je to stejné jako pro startování?
Předem moc děkuji a přeji hezký zbytek večera.

_________________
Nahoru poletí, dole najdu.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor ASP 8,5ccm - nastavení
PříspěvekNapsal: stř 24.04.2024 22:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 27.2.2014
Příspěvky: 108
Bydliště: Český Brod - LMK Říčany
Ahoj,
pro start motoru se zpravidla používá mírně zvýšený volnoběh, takže pokud pro start otevření šoupátka 10% , volnoběh bude při otevření šoupátka 5%. Zejména větší motory jdou po seřízení horní a dolní jehly startovat i do volnoběhu.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor ASP 8,5ccm - nastavení
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2024 7:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9169
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Asi nejlepší by bylo zaběhnout na letiště, kde poletují s čuďáky a tam si nechat poradit. Konečné seřízení se stejně dělá až v modelu. Nejvyšší otáčky není složité seřídit, základní nastavení hlavní jehly je cca 1,5 otáčky. Po nahození a otevření šoupátka naplno přivíráš, případně otvíráš jehlu, až dosáhneš maxima (podle sluchu), pak otevřeš jehlu o asi 2 zoubky (otáčky lehce klesnou).
Volnoběh je složitější, zavřeš šoupě a foukáš do hadičky, přitom zavíráš jehlu volnoběhu, až nejde profouknout, pak jí otevřeš o půl otáčky. Šoupátko je otevřené na desetiny mm. Pak už laboruješ s nastavením mezery na šoupátku a volnoběžnou jehlou, vždy jedno a po zjištění reakce druhé, nikdy ne víc věcí najednou. Byl zde krásný návod na seřizování motorů. Chtěl jsem si text vykopírovat a uložit. Bohužel jsem to neudělal hned a pak jsem ho už nenašel. Ale i zde můžeš dát do vyhledávače "seřízení motoru/karburátoru" a určitě ti něco vypadne.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor ASP 8,5ccm - nastavení
PříspěvekNapsal: čtv 02.05.2024 15:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6924
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
PHora píše:
...dostal jsem od kamaráda výše uvedeného žhavíka, který mu doma ležel v šuplíku, ale bohužel k němu již nemá návod. ...

Já tento motor mám, myslím, že i s návodem. Pohledám a pak pošlu sken.
Jen ten návod je takový dost obecný, totiž výrobce ASP nedodával speciální návody k jednotlivým typům. Byl k tomu ještě i český návod od Pelikána, zase velmi obecný, pro všechny typy ASP, co prodával (myslím si, že ten by se měl dát vyhledat někde na netu).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor ASP 8,5ccm - nastavení
PříspěvekNapsal: ned 05.05.2024 13:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6924
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Zde je slíbený český návod od Pelikána (kde navíc sloučili informace jak k 2-T tak i 4-T motorům, co možná není úplně šťastné)
Příloha:
návod-k-obsluze-motorů-asp.pdf [695.44 KiB]
23 krát

Zde je tabulka rozměrů všech typů motorů ASP
Příloha:
aspdimensions.pdf [47.91 KiB]
15 krát

Tohle je anglický manuál k 4-taktní desítce, sice Magnum, ale to je to samé co ASP, jen bylo určeno pro americký trh
Příloha:
ASP-Magnum_EN_manual.pdf [205.81 KiB]
14 krát

Taky anglický manuál k 2-taktní patnáctce, ale v podstatě až na rozměry doporučovaných vrtulí se to od navodu k osmapůlce nelíší
Příloha:
ASP-Magnum_EN_manual_SP91.pdf [229.61 KiB]
14 krát

Zde je velmi dobrý, podrobný, anglický návod k šestapůlce Tower Hobby, zase čínského klonu, možná i od stejného vyrobce
Příloha:
towg0040mnl.pdf [264.35 KiB]
13 krát

Originální návod k ASP S-52 mám pouze v papírové podobě, ale skenovat ho nemá vůbec smysl, protože je příliš obecný a stručný, česká verze od Pelikána je jeho doplněný překlad a taky ty anglické návody k Magnum a TowerHobby jsou nepochybně lepší. :wink:
Pro Američany se Číňané s těmi podrobnými návody snažili jaksi víc než pro Evropany, nebo se o to postarali američtí dovozci, no nevím. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz