Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 21.06.2013 16:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2011
Příspěvky: 13
Ahoj,

mám čtyři různé malé spalovací motory, všechny dost dlouho nepoužívané a dva se ani nehnou.

Tady je první z nich, prosím o radu mám to komplet rozebrané ale nemůžu přijít nato jak vyndat klikovou hřídel (je to nevím jaký MVVS).

Také jestli má vůbec smysl toto čistit když je píst takhle znečištěný?

Děkuji


Přílohy:
210620131110.jpg
210620131110.jpg
[ 149.39 KiB | Zobrazeno 2188 krát ]

210620131111.jpg
210620131111.jpg
[ 66.6 KiB | Zobrazeno 2186 krát ]

210620131112.jpg
210620131112.jpg
[ 204.53 KiB | Zobrazeno 2180 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 21.06.2013 16:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7029
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Nevím, jaké máš možnosti, kdysi jsem si právě pro tento účel pořídil ultrazvukovou čističku. Voda s Jarem (nebo jiným běžným čistícím přípravkem :lol: ) a několik cyklů čištění. Ještě se dají použít agresivnější prostředky (myslím Cillit Bang apod.), opět s vodou a ultrazvukovka. Zaschlý ricin se prý uvolňuje povařením ve vodě. Protože mi zatím stačil ultrazvuk, tak jsem tohle nezkoušel. O závěrečné konzervaci pak ani netřeba hovořit. Píst bude zřejmě zakarbonovaný a tam je otázka, zda to až tak moc čistit, protože se může stát, že motor pak ztratí kompresi, ten karbon tam dělá vrstvičku, která pak může chybět. Jinak to, co máš na fotce, je MVVS 1,5D.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.06.2013 17:32 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2011
Příspěvky: 13
Čištil jsem lihem, to zabralo.. až na vnitřek (píst, válec...), ten černej sajrajt tim dolů nejde (ale měl sem to tam jen chvíli). Na konzervaci mam petrolej a pak tu mám technický benzín ten je asi k ničemu, Určitě kvuli tomu nechci kupovat ultrazvukovou čističku :). Ještě nevím co s nima udělám jen nechci aby byly v takovém hrozném stavu.

Víš jak u tohodle vyndat ten zbytek?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.06.2013 18:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 961
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Můžeš to chvíli povařit ve vodě s pracím práškem. Přední unašeč je na klikovce jenom nalisovaný na kuželu, klikovka je v kluzném ložisku a pravděpodobně je to zalepené ricinem. Líh zastudena se tam nedostane. Po povaření by měla jít ven, nejlépe ještě za tepla. Vepředu je závit, našroubuj tam šroub a poklepej kladívkem nebo silonovou paličkou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21.06.2013 18:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7029
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Jak už tu bylo řečeno, celou klikovou skříň i s klikovkou zahřát povařením ve vodě a pak se to uvolní. Líh velmi dlouho vzlíná, to bys tam musel mít naložené týden. Pokud jde o píst a válec, tak tam bych nanejvýš očistil dno pístu a spalovací prostor v hlavě. Ostatní bych nechal být. Tedy, pokud chceš mít motor "vyblejskanej jak psí ....., no ty" a do poličky na výstavku, tak prosím. Ale pro případný provoz bych to nedělal.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2013 15:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Zdravím
Nechci dotoho rejpat, ale jestli je chceš ještě používat tak sis napřed měl při rozebírání označit jak píst tak výbrus kam směřují. Je to kuli vydřeným drážkám v pístu. Jinak jestli se ti klikovka točí tak z mé praxe účině funguje i Wd40, pěkně rozpustí zatuhlý rycín, dále pak se mi osvědčilo čistidlo na brzdy či na řetěz na motorku.

_________________
Lítám si pro radost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Starší žhavík - rozběh
PříspěvekNapsal: čtv 04.07.2013 9:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Zdravím,

snažíme se tedka s kamošem postupně rozchodit starší žhavíky.
Dva, jeden je na beton MVVS 12,7, myslím :D
A druhej vůbec netuším, jen asi nějákej Magnum motor.

Tedka hlavně pracujeme na tom Magnumu, a nevíme co s tím, motory minimálně rok neběželi, oba. a pomalu nejde ani otočit vrtulka, jak je vše zatuhlý, prosím poraďte, nebo odkažte kam dál a co dělat? :)

Děkuji moc !!! :)))


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.07.2013 11:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2431
Bydliště: Ústí nad Labem
Vyšroubuj svíčku a zadní víko. Tudy + karburátorem nastříkej dovnitř WD-40, nechej tak 1/2 hodiny působit, stříkni znovu a skoro jistě to půjde rozhýbat a následně rozebrat. O dalším čištění tady toho již bylo napsáno víc - pravda, i víc názorů, ale já ten svůj nechci nikomu vnucovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.07.2013 21:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Díky, zkusím to.

No tak já neví,, nenašel jsem nic, resp, skoro nic.... a zajímá mě názor každýho!!

Držím žhavík poprvý v ruce, tak bych rád věděl co s ním :(


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2013 21:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2013
Příspěvky: 45
WD-40 je sajrajt k ničemu.Vyšroubuj svíčku,sundej zadní víčko a namoč ho do technickýho lihu.Přes noc.Napečený ricin zvenku odstraníš novým drátěným kartáčem,nejlíp s mosaznýma chlupama nebo se dá použít nějaký ten Cilit či jiný přípravek co vyčistí a nepoškrabe :) Pokud bude píst zakarbonovanej,nic s tím nedělej,už by motor nemusel chodit.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2013 18:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5531
Bydliště: Žilina SR
Já takhle zalepený motor (nešel vůbec protočit, byl jako kámen) naložil do C-6000 přes noc. Na druhý den už šel ztuha protočit. Pak jsem ho rozebral a ty díly všechny naházel do toho ředidla, nechal tam 2-3 dny a pak už jen mechnicky dočistil v lihu zubním kartáčkem a pod.

Jen pozor!
Nejprve demontovat všechny plastové a gumové díly :!: . Lázeň v ředidle by jim mohla uškodit. :mrgreen:

Pak nakonzervovat jemným olejem na šicí stroje.
Jinak žhavíky, aby nezasychaly je dobré ošetřit vstřiknutím trochu petroleje, který nevysychá a naváže na sebe zbytky ricínu. I proto detoňáky ani po letech neztuhnou na kámen jako žhavíky.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 30.08.2013 18:20, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Starší žhavík - rozběh
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2013 18:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 5531
Bydliště: Žilina SR
Toman píše:
Zdravím,
...
A druhej vůbec netuším, jen asi nějákej Magnum motor.
...

Magnum, PH a ASP jsou de facto ty samé motory, jen prodávané v různých obchodních sítích pod jinou značkou. Takže pokud bys sháněl manuál, nebo parametry motoru, tak Ti klidně poslouží to co má na svých stránkách Pelikán. A platí to i obráceně, neměl jsem origoš návod na ASP FS-61, ale našel jsem pro Magnum - bylo to to samý.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2013 21:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2013
Příspěvky: 45
Já se nestačím divit,jak někdo může být tak....Jaký C 6000 na 2 dny?Dosud jsem nepochopil,co v čištění motorů hledáte za vědu.Palivo je na bázi lihu,tudíž stačí,vymontovat svíčku,dát na karbecu plné plyn, hodit ho do omniovky a zalít technickým lihem.Za hodinu ho vytáhnu,vyliju a valí.Když ho nechám přes noc v nálevu,pokud je napečenej z venku,pak stačí odrbat mosazným drátěným kartáčem,popř.ocelákem a motor je jak novej.Znám jednoho tragéda,kterýmu přes zimu zatuhlo neošetřený šoupátko karbecu,tak je nahříval plynovou mikropájkou,místo toho,aby je pokapal lihem a počkal 10 minut,až se zatuhlej rycin rozpustí.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2013 23:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 7029
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Hmmm, asi jsi neměl v ruce dobrých deset let starou historickou šuplíkovou uloženku, která byla pouze vymontovaná z modelu a nevyčištěná dána k věčnému spánku, jako Šípková Růženka, čekající na polibek krásného prince. Takový motor dostaneš od někoho, kdo to dělal v mládí a pak s tím z nějakého důvodu bleskově seknul. Tomu nestačí být deset minut v lihu, a nestačilo by, kdyby ses do lihu naložil i ty :lol: . Ale vážně, takový motor se musí pomalu uvolnit a postupně vyčistit třeba zrovna přes ultrazvukovku a něco ostřejšího.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 31.08.2013 21:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2013
Příspěvky: 45
Daf:já jsem neměl na mysli motor zatuhlý po zimě ani motor ze šuflíku.Měl jsem na mysli MVVS 3,5,který byl v modelu po posledním lítaní 30 let na půdě,pak se bavím o desítce,kterou jsem dostal od kámoše i s modelem,tak jak byla zaliskaná a zatuhlá.Čekala 10 let tak jak byla,než se na ni dostalo a šla do jinýho éra-Me 108 Taifun,je na rcalbum.cz.Tam je záběr,kde je motor trošku vidět.
Není třeba vyvíjet vyvinuté a není třeba hledat vědu,tam kde není...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz