Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 1:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7230
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Na rozvod kabelů do křídel potřebuju pár trubek 70 cm dlouhých a do trupu asi 120 cm. Jako kopyto jsem našel uhlíkovou rouru venek 8 mm, pro dva servokabely 0,5 mm2 stačí.
Kdysi jsem nějaký roury z hnědý papírový lepící pásky dělal ale většího průměru cca 20 mm a je to už tak dlouho, že si nepamatuju jak přesně. Akorát vím, že trubka vůbec nešla stáhnout z kopyta a tak jsem ji musel podélně říznout skalpelem a stejně to šlo blbě dolů, lepidlo z pásky se dostalo na kopyto.

Zkusil jsem lepící pásku šířky 20 mm namotat na kopyto za sucha s přesahem 50% přes předešlou otočku lepidlem nahoru. Nejde to, páska se půlkou šířky navíjí na větší průměr z předchozí otočky a vzniká hrbolatej paskvil. Za mokra je člověk za chvíli od lepidla jak prase, páska se při utahování trhá a určitě by se to přilepilo ke kopytu.
Zkusil jsem dát širokou pásku po dýlce a suchá nejde srolovat, mokrá je zase prasečina co se určitě přilepí.
Přemejšlím, že se na to vykašlu a kopyto 3 x nenapajcuju Pulipastou a trubky vylaminuju, asi by to bylo dřív hotový i s vytvrzením než ty papírový namotám a uschnou. :roll:
Víte prosím někdo, jak to dělali rakeťáci dříve, než se tu objevilo spousta průměrů papírových trubek od fy Estes? Na fóru jsem nic k tématu nenašel.
Díky


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 1:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2013
Příspěvky: 441
Bydliště: Praha 8 , ČR
Obrázky: 1
Motal jsem to taky na uhlíkové trubce, ale obalil jsem ji mikrotenem.První vrstvu lepenky jsem dal mokrou, ale lepidlem nahoru. Začátek a konec jsem uchytil izolepou. Navíjel jsem závit vedle závitu, bez přesahu. Druhá vrstva křížem a lepidlem dolů, samozřejmě. Bylo to do křídel malého letadla, dvě vrstvy stačily. A taky jsem byl za....nej až za ušima :-)

_________________
Fut.T9CP+Duplex, Fut.FC16+FrSky, už jen elektry, LMS Beckov


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 5:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18523
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
A co tam natáhnout úplně blbej husí krk? Je lehkej, levnej, navíc to nemusí být v přímce... A je už hotovej.
Dělají se i menší průměry:
http://www.hadex.cz/img/zbozi/o475_1.jpg

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 6:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8826
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
jyrry píše:
A co tam natáhnout úplně blbej husí krk? Je lehkej, levnej, navíc to nemusí být v přímce... A je už hotovej.
Dělají se i menší průměry:
http://www.hadex.cz/img/zbozi/o475_1.jpg

Ja pouzivam na kable sekundak a lepim o rebra ci prepazky.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 7:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 269
Bydliště: Strakonice
Nestačily by ti Párty brčka - délka 100cm, průměr 6 až 8mm, podle toho jaký koupíš. I do tý 6 se ti servokabely vejdou. Cena za 100ks kolem 70Kč, třeba tady:
https://eshop.gastronovotny.cz/slamky-r ... gLabPD_BwE


Přílohy:
IMG_7878.JPG
IMG_7878.JPG
[ 108.19 KiB | Zobrazeno 1747 krát ]


_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 7:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2010
Příspěvky: 240
Bydliště: Pardubice
Víte prosím někdo, jak to dělali rakeťáci dříve, než se tu objevilo spousta průměrů papírových trubek od fy Estes? Na fóru jsem nic k tématu nenašel.
Díky[/quote]

Prvni vrstva lepidlem nahoru, kraje si prichytis treba izolepou.
Dalsi normalne
Mota se to bez prekryvu zavitu, aby to nebylo hrbolate.


Sent from my iPad and I will remove the signature Pro

_________________
Walkera 4G6 - BeastXTrex 250se - BeastXRicco SE - BeastXTrex 450 Pro - MiniVBarLogo 500se - VBar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 9:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3856
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Dával jsem první (1 až 2) vrstvu lepidlem nahoru, aby se mi trubka nenalepila na kopytu.
Ten větší problém je, že se vysycháním se páska smrskne a sevře kopyto - nejde stáhnout dolů. Hlavně ty delší.
Skončil jsem u řešení kdy první vrstva (pod lepidlem nahoru) byla vhodná pevná niť závit vedle závitu.
Povytahováním za vyčnívající konec šla vytáhnout. Vnitřek vyjde o dva průměry nitě větší.
==edit02 Vlhčím jen přiměřeně, délku jež budu právě navíjet. Přetažením přes vymačkaný bavlněný hadřík.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 10:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9955
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S tou nití je to dobrá finta, ale možná by byl kvůli pevnosti a nasákavosti výhodnější vlasec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 10:38 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8921
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
Za mě brčka. Před protažením servokabelů sundat konektor a protáhnout.

Skrz takové trubky nebo třeba směrem k servo otvoru křídla protahuji niť pomocí vysavače. U výstupního otvoru přiložím hubici vysavače a u vstupního otvoru přiložím niť. Podtlak ji protáhne a jde snadno protáhnout servokabel.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 10:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 6379
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Brčka jsou jednoduchá. Asi na ně přejdu. Doposud jsem to dělal tak, že jsem v žebrech udělal ve vhodném místě obdélníkový otvor a do něj (v už ustavených žebrech) vlepil pásky milimetrové balsy a tak vytvořil tunýlek. Velikost byla taková, že tam prošel kablík i s konektorem.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 11:09 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8921
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
V F3Ačku mám v kompozitových křídlech nalepený hranolek cca 15x15 molitanu s naříznutou drážkou. Molitan stříknout lepidlem ve spreji 3M77. Pak nalepit do křídla. Jeden servokabel ke křídélkum pak vložit do drážky. Zde byla výhoda, že se to vůbec nehýbalo, ale myslím, že to za tu práci nestojí.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 13:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7230
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Díky všem, co reagovali.
to jyrry: trochu problém, elektrikáři používaj průměry nad 18 mm a tři velkoobchody poblíž menší nevedou. objednají, ale co budu dělat se 100 metrama. :cry:
to LV: co případná výměna? V trupu se dostanu rukou až dozadu a do výškovky je konektor ale v křídlech mám od serva kabel vcelku ze serva až do rozvodky.
to jakub37: dobrej nápad, koukal jsem v místní kuchyňce prodejně a u vietnamce a bohužel maj jen asi 30 cm rovný nebo s vrapem na ohnutí. Taky by se dala použít tužší elektrikářská smršťovačka, ale ta je asi tak 100 x dražší.
to guchar, vladimír7,asek: zkusil jsem kopyto motat bez překrytí 30 mm papírovou páskou a moc mi to nešlo, je nějaká tvrdá.
Pak jsem našel 15 mm krepovku, co používají nátěrkové na maskování. S ní to jde super, je měkká, nemusí se máčet, takže se po vyschnutí nezdrcne, člověk není jak prase, postup jak píšete. 1 x lepidlo nahoru, 1 x lepidlo dolů. Druhá vrstva je buď a nebo, jak se netrefí úhel stoupání tak už dvě lepidla proti sobě nepovolí. :) Další vrstvu jsem zkusil 30 mm krepovku po dýlce lepidlem dolů a taky to jde narulovat na desce stolu. Ale 4 vrstvy šroubovice je lepší. Jde zcela bez problémů stáhnout z uhlíkovýho kopyta ale musí být očištěný a vyleštěný. Jak tam zůstane třeba stopa po izolepě už to stáhnout nejde.
Trubka drží tvar, dá se mírně ohnout ale je proti papírovce měkká. 4 ks 1 m trvaly navinout asi hoďku. Zkusím ji přelakovat nitrem, měla by ztuhnout.
edit: koukám, že se mezi tím ozvali i jiní tak se nezlobte že jsem oslovil jen těch pár. Za mě je to vyřešený ale na ty Párty brčka se příležitostně poptám. Jestli nám je ale mezi tím nezaříznou jako nerecyklovaný plast. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 13:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2813
Bydliště: Praha Letňany
Celeron píše:
Díky všem, co reagovali.
...
to jakub37: dobrej nápad, koukal jsem v místní kuchyňce prodejně a u vietnamce a bohužel maj jen asi 30 cm rovný nebo s vrapem na ohnutí. Taky by se dala použít tužší elektrikářská smršťovačka, ale ta je asi tak 100 x dražší.
...

Ty dlouhý brčka spíš než v domácích potřebách seženeš v nějaké prodejně party potřeb. To mi připomíná, že bych se měl někde stavit a dokoupit zásobu. V rámci boje za omezení plastů by se mohlo stát, že plastová brčka začnou mizet z trhu a postupně budou nahrazovaná třeba bambusovými.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 14:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3856
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Dokud nezmizí plast. brčka krátká, jdou spojovat nasunutím. Teplem se na trnu natvaruje hrdlo. (jako novodur)
-@Celeron "30 mm papírovou páskou a moc mi to nešlo, je nějaká tvrdá" Je to o zvyku,
míru provlhčení (vymačkaný bavlnění hadřík) nutno vyzkoušet. Stejně jako odležení před navíjením - změkne.
Krepovku mask. zkusím. Jen někdy (když potřebuji tvrdost výsledku) je hnědá lepší. Vinu i jiné tvary než trubky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba papírový trubky
PříspěvekNapsal: stř 13.03.2019 15:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3856
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Lark píše:
S tou nití je to dobrá finta, ale možná by byl kvůli pevnosti a nasákavosti výhodnější vlasec.

Černá/hnědá režná nit vyhovovala. Hnědá páska, správně navlhčená vymačkaným hadříkem lepila,
ale netekla z ní voda ani vodou rozpuštěný lep.
Pro malou škvíru nad kopytem, přišlo ke slovu nenasákavé chirurgické šicí hedvábí - z nějakého výprodeje
Vlasec by šel, ale je tuhý, líp něco co je skané z více jemných vláken - s větším tex [g]/[m] délka 1g v metrech


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], samolet a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz