Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 09.05.2019 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
OrDa píše:
Ten student psal o letadlech, ne o modelech. Ke studiu doporučuji problematiku kritického Reynoldsova čísla (dolního). Při Re pod 200 000 se vlastnosti profilu začínají měnit a pod 100 000 je většina profilů k nepoužití. A mezi -10°C a + 35°C se Re změní o 27%.


Když tedy přecházíme k seriózní debatě - jseš si jistý, že tohle tvrzení ještě tak docela platí? Ten průser s podkritickým Re u modelů byl mimo diskusi v době, kdy vlastně žádné profily pro modely neexistovaly a používaly se klasické Epplery, cílené trochu jinam (v podstatě byl profesor Eppler jediný, kdo aspoň orientačně dění při nízkých Re zkoumal).
Ale hlavně s nástupem vyšší dostupnosti výkonnější výpočetní techniky začalo přibývat profilů, které jsou od začátku počítané i pro nízké Re. A třeba známé AG od Drely jsou často počítané i pro Re 20000 (tam už dostávají na frak), ale už někde při 40 tisíc fungují zcela normálně a není to žádná výjimka.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 09.05.2019 23:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 639
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
mior píše:
...
Dokonca ten náklon môže ešte zväčšiť, až na 90 stupňov a stále letieť po priamke. Myslím, že sa tomu hovorí nožový let. Vtedy (v tom ustálenom lete) gyrá nič nedetekujú, akcelerometre áno.
Ak je ten nožový let taký "nedotiahnutý", tak model bude mať náklon tých v úvode spomínaných 80°. A akcelerometer to spozná.

Možná by bylo dobré se dohodnout na definici toho, co je to gyroskop.
Gyroskop, zvlášť pokud je korigovaný např. 3D akcelerometrem a případně magnetometrem, tak samozřejmě naprosto přesně poskytuje údaje o náklonu a je to jeho primární účel.
Pokud za gyroskop někdo považuje čidlo, které funguje jako "headlock" helikoptéry nebo jako "vypínač větru" u letadla, tak to pracuje pouze s derivací náklonu, tj. rychlostí změny náklonu. Tam absolutní náklon není potřeba (pokude tedy ta stabilizace v letadle nemá krizový režim pro srovnání náklonu letadla).
A pak se můžeme vrátit k akcelerometru. Ten samozřejmě ve většině případů náklon nepozná, těžko se odlišuje od jiných vlivů. Navíc "let po přímce" je zvlášť při náklonu pouze teoretické přání.
mior píše:
A na záver otázka pre expertov:
Ak model rovnomerne (rovnaký uhol, rovnaká rýchlosť) stúpa, alebo klesá (to je úplne jedno), čo vtedy detekuje gyro a čo akcelerometer?
To stúpanie/klesanie môže trvať desiatky sekúnd, dokonca minúty. Strmosť stúpania/klesania môže byť malinká - jednotky stupňov, alebo aj o dosť väčšia.
Čo ukáže merač sklonu?

Som zvedavý, akú odpoveď dostanem. Lebo ja to mám prakticky odskúšané.

Je zvláštní, že někdo své experimenty povyšuje nejen nad teorii, ale i nad definici;-)
3D Gyro detekuje okamžitý náklon, ale ne směr, nebo rychlost pohybu.
Akcelerometr detekuje změny rychlosti (v libovolném směru) a opak graviační síly. Ale nedetekuje rychlost ani směr pohybu. A samozřejmě ani případnou rotaci s osou procházejícím akcelerometrem. Zato bude detekovat rotaci s osou mimo akcelerometr v závislosti na kolmé vzdálenosti od osy rotace. Ale rozeznat, co je způsobeném kterým vlivem je u akcelerometru nemožné. Proto je v letadle akcelerometr (spíš jeho ekvivalent v podobě kuličky) použit jako senzor správně prolétlé zatáčky (bez ohledu na náklon).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 7:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 917
Bydliště: Praha 4
Atto píše:
Znovu zdôrazním: takýmito "hrátkami" a vecnou diskusiou sa (aj na rc mánii) dá veľa naučiť.

OrDa, veľká vďaka.

Tady něco základního ke čtení, abys věděl, o čem je řeč.
http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/ ... obnost.php


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 7:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 917
Bydliště: Praha 4
tomashr píše:
... třeba známé AG od Drely jsou často počítané i pro Re 20000 (tam už dostávají na frak), ale už někde při 40 tisíc fungují zcela normálně a není to žádná výjimka.

Asi takhle. Pokud někdo špekuluje o čidle k indikaci pádu, asi nelétá termické větroně. Spíš to bude začátečník nebo maketář začátečník. A ti zásadně používají nevhodné profily. Koukne na předlohu a na metrové éro použije něco třináctiprocentního z NACA čtyřmístné řady. V horším případě z pětimístné. Ne osmiprocentní termický speciál.
Pokud jde o profesora Epplera - kdo za dávných časů létal jeho E385 ví, že co dal v zimě v kluzu, v létě bez termiky ani náhodou. Pokud jde o výpočty a měření - profesor Eppler říkával, že si poláru radši dobře spočítá, než aby ji blbě změřil. Měl pravdu v tom, že se to v modelářské oblasti opravdu blbě měří (a dobrá měření tenkrát asi nebyla vlůbec). Pro ilustraci doporučuji Seligovy práce, kde uvádí měření stejných profilů na různých pracovištích a rozdíly jsou šílené. Pokud jde o dnešní výpočty - například http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=e385-il má poláry posunuté asi tak o Re 20 000 proti reálu. A především - ani dnešní výpočty neřeší odtržení, nevypočítají správně hysterezi. A právě v oblasti odtržení je Re nejvýznamnější. Teda krom provedení povrchu křídla, což výpočty většinou neřeší vůbec.
Když jsem zmínil E385 - kuriozitka - srovnej horní stranu s prastarým Clark Y.
A pokud jde o aerodynamiku nízkých Re - dělalo se do ní dost kvůli Marsu, něco už pustili, časem toho bude asi víc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 8:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5949
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Atto píše:
Nuž, neviem, či slová "výrazný" a "markantní" nie sú trochu preexponované.

V rozsahu teplôt -20 až +40°C je to 10%.

Pre model, ktorý má pri +10°C pádovú rýchlosť napr. 60km/h, to pri -20°C vychádza na 57km/h a pri +40°C zas 63km/h.


Ale to je při 1G, žejo. Pokud se nepletu, čím víc G/čím větší úhel náběhu, tím vetší ten rozdíl bude.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 8:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5949
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
V rámci té diskuze tady, ten rozdíl teploty na který jsem narážel je podle mého nejvíc znát u vyšších úhlů náběhu a utržených proudnicích. Typický příklad je kopaný výkrut. Éra, která v zimě bez problémů zastavují kopané prvky puštěním kniplů v létě vyžadují trochu jiné zacházení (třeba jen vyšší rychlost letu). Samozřejmě do toho sahá i to, že nelétam kopané prvky "na přepínač", takže vykopnutí může mít v zimě trochu jiný účinnek a rotace trochu jiný parametry než v létě, ale... troufám si tvrdit že rozdíl v teplotě JE ZNÁT na chování modelu.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 2767
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Grugh píše:
Navíc "let po přímce" je zvlášť při náklonu pouze teoretické přání.

To je rovnaké tvrdenie, ako keď ja budem tvrdiť, že ty nikdy neodrežeš nosník dlhý 1 meter. Vždy bude o nejaké mikrometre kratší alebo dlhší. Keď nie o mikrometre, tak o nanometre, keď nie .... tak o pikometre ...
Ale nechcem, aby sme tu riešili hnidopišstvo.

Ide o to, že ten model v náklone môže letieť +/- po priamke. Neriešme, koľko je to to +/-! Lebo teraz ide o princíp a nie o odchýlky.

Grugh píše:
... někdo své experimenty povyšuje nejen nad teorii, ale i nad definici ...

No a teraz sa ty skús "znížiť" a skús reagovať/odpovedať na témy, ktoré som navodil (pre istotu zopakujem):

1 - ten náklon môže ešte zväčšiť, až na 90 stupňov a stále letieť po priamke. Myslím, že sa tomu hovorí nožový let. Vtedy (v tom ustálenom lete) gyrá nič nedetekujú, akcelerometre áno.
Ak je ten nožový let taký "nedotiahnutý", tak model bude mať náklon tých v úvode spomínaných 80°. A akcelerometer to spozná.

2 - Ak model rovnomerne (rovnaký uhol, rovnaká rýchlosť) stúpa, alebo klesá (to je úplne jedno), čo vtedy detekuje gyro a čo akcelerometer?
To stúpanie/klesanie môže trvať desiatky sekúnd, dokonca minúty. Strmosť stúpania/klesania môže byť malinká - jednotky stupňov, alebo aj o dosť väčšia.

3 - Čo ukáže merač sklonu?

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
Promiň, ale píšeš nesmysly.
Jestli je nožák 80 nebo 90st rozhodně nepozná akcelerometr, ale právě gyro. Pokud tvé "pokusy" tvrdí něco jiného, tak jsou prostě špatně - myslím ve smyslu, že blbě chápeš rozdíl výstupu gyra a akcelerometru (ono to koneckonců místy je jediná součástka).

EDIT není od věci se zamyslet, jak funguje řídící jednotka racecopteru. Tam totiž vše potřebné pro acro mode dodává právě gyro, akcelerometr se někdy i úplně vypíná. Pokud je aktivní, tak je spíš pro "luxusní funkce" ve stabilizovaném režimu - korekce snosu větrem, korekce stoupání/klesání a tak. Ale do základní informace o poloze ve smyslu náklonu mluví akcelerometr málo až vůbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 12:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 1526
Bydliště: Vysočina, ČR
mior píše:
....
2 - Ak model rovnomerne (rovnaký uhol, rovnaká rýchlosť) stúpa, alebo klesá (to je úplne jedno), čo vtedy detekuje gyro a čo akcelerometer?
To stúpanie/klesanie môže trvať desiatky sekúnd, dokonca minúty. Strmosť stúpania/klesania môže byť malinká - jednotky stupňov, alebo aj o dosť väčšia.

3 - Čo ukáže merač sklonu?
Otázku kladeš odborníkům a to já nejsem (mám jen hodně letité "školní" znalosti), myslím si ale že odpověď znám. Odpovím v sz aby měli i ostatní šanci lámat si trochu hlavu. Budu rád když mně odpovíš (stačí ano - ne).
Protože tuším, že jsi použil ADXL335 je jasný, že se jedná o akcelerometr. Ten je samozřejmě k určení polohy asi optimální volba.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 12:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5949
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Otázka co je výstupem z Acc nebo Gy je podle mě dost tendenčně položená, protože se ptá na výstup senzorů v nějaké konkrétní poloze, což není úplně vypovídající o tom jak se používají a co mohou říct, když se nedívám na konkrétní jednu hodnotu "teď".

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 17:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4732
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jestliže na jednu a tu samou otázku 1) říkají ANO a 2) říkají NE, tak je někde zakopaný pes. (Baví mne je hledat)
Často je to o (přímo = explicitně) nevyřčených předpokladech, který jedna nebo druhá strana má za samozřejmé.
SŠ fyzika gymplu část věcí odloží jako složité. Můj obor VŠ byl trochu jinde. V práci jsem zatím vystačil se SŠ
Takže když někdo říká co je na výstupu toho či onoho zařízení, byl by od věci odkaz na PRINCIP funkce zařízení
PŘÍKLAD - VÝROK: Akcelerometr v klidu (na stole) ukazuje ZEMSKOU PŘITAŽLIVOST 1 G rovnou VZTLAKU stolu
V hlavě mám zafixováno (idealizované podmínky):
1) Hmota v klidu dráha S=0 rychlost V=0 síla F=0
2) Hmota se pohybuje konstantní rychlostí. Zrychlení A=dV/dT=0, síla F=0
3) Síla F konstantní, hmota M konstantní = rovnoměrně zrychlený pohyb A konstantní = dV/dT,
1) + 2) a 3) jsou vlastně první dva Newtonovy pohybové zákony,
hmota, čas, dráha, rychlost, síla, zrychlení = akcelerace
S=0 tedy V=0 proto i A=0 Jak tedy musí znít definice aby platilo zobrazovaná hodnota A = 1 G = 9,81 m/(s.s)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 17:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1759
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
tomashr píše:
Fajn, tak se podívejme konkrétně na začátek...
Autor vlákna dal dotaz. Na to mu přišlo nesporně faktické upozornění, že by bylo žádoucí měřit rychlost vůči vzduchu (lze jistě diskutovat o tom, zda to platí bez výhrad, ale určitě to nemůžeš brát za nějak nevhodnou znevažující reakci).
A prosím autor sám na to reagoval (a otázku, jak bude měřit rychlost) takto: "Praporek, šňůrka, korouhvička, případně pokud někdo chce investovat, tak tlakové čidlo." . Sorry, ale pokud ti toto připadá jako seriózní reakce, tak mě ani náhodou a že se pak debata zvrhla může jen těžko překvapit :(


Mylšlana byla pádová rychlost ne rychlost. No a zrovna "praporek" a "korouhvička" jsou termíny čidel, které se právě pro určení pádové rychlosti používají. Též šňůrky nalepené na křídlech se používají k vizualizaci odtržení proudnic, takže pokud to někomu přišlo jako znevažující odpověď, tak se omlouván, nechtěl jsem nikoho znevažovat. A podtlakové čidlo třeba u Cessny troubením upozorňuje na blížící se pádovou rychlost aniž k tomu používá jakýkoli údaj o rychlosti....

---

Gyroskop a akcelerometr jsou dnes v jednom čipu, jeden měří zrychlení úhlové, druhý lineární, nic jiného.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 2767
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
tomashr píše:
... blbě chápeš rozdíl výstupu gyra a akcelerometru (ono to koneckonců místy je jediná součástka).

Ano. Naozaj si asi budeme musieť spoločne odrecitovať a uzhodnúť sa na tom, kedy a za akých okolností aký signál na výstupe dáva gyro a aký akcelerometer. Ale teraz je na pretrase akcelerometer, tak sa sústreďme naň.

Lebo ak nie, tak skončíme ako vo vlákne, ktoré dávnejšie založil StrýcAloiz, s názvom asi "Je BLDC motor doopravdy stejnosměrný?" - viewtopic.php?f=7&t=80057&hilit=BLDC+stejnosm%C4%9Brn%C3%BD
Po pár stránkach sme si museli ujasňovať, čo to je jednosmerný a čo to je striedavý prúd. A že striedavý nie je synonymum pre harmonický. A tak ďalej ...

-----------------------------------------------

Takže, môj názor je takýto:

- ak je 3-osý akcelerometer v kľude, tak na výstupe X a Y je 0, na výstupe Z je 1G.

- ak ho otočím hore nohami, tak je to to isté, len na výstupe Z je -1G.

- ak ho otočím o 90° okolo osi X a nechám v kľude, tak na výstupe Y bude 1G (alebo -1G, podľa toho, akým smerom ho otočím) a na ostatných bude 0.

- ak to vrátim späť a otočím ho o 90° okolo osi Y a nechám v kľude, tak na výstupe X bude 1G (alebo -1G, podľa toho, akým smerom ho otočím) a na ostatných bude 0.

- ak to vrátim späť a otočím ho o 90° okolo osi Z a nechám v kľude, tak sa nič nestane (na výstupe X a Y je 0, na výstupe Z je 1G.).

- ak to vrátim späť a otočím ho o 45° okolo osi X, tak na výstupoch Y a Z bude 0,707G (alebo -0,707G), na výstupe X bude 0.

- analogicky to platí pre ostatné osi.

- ak 3-osý akcelerometer otočím o 45° okolo osi X a potom ešte o 45° okolo osi Y, tak na výstupoch bude 0,57445G (-0,57445G). Rovnaká absolútna hodnota, len s iným znamienkom, podľa toho, ako som to otáčal.

---------------------------------

- ak 3-osý akcelerometer postupne pohnem (nech rozbeh trvá 0,5s) v smere osi X a po sekunde (pohybu ustálenou rýchlosťou) postupne zastavím (nech zastavenie trvá 0,5s), tak na výstupoch Y a Z sa nič nezmení (na výstupe Y je 0, na výstupe Z je 1G). Na výstupe X bude pol sekundy signál úmerný akcelerácii rozbehu (ale predtým tam bola 0), potom sekundu bude 0, a potom pol sekundy bude na výstupe X signál úmerný decelerácii zastavenia (s opačnou polaritou ako pri rozbehu).

- analogicky to platí pre ostatné osi.

---------------------------------

Podstatné je, že ak sa akcelerometer pohybuje ustálenou rýchlosťou, tak sa tvári akoby sa nepohyboval.

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 19:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 639
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
mior píše:
To je rovnaké tvrdenie, ako keď ja budem tvrdiť, že ty nikdy neodrežeš nosník dlhý 1 meter. Vždy bude o nejaké mikrometre kratší alebo dlhší. Keď nie o mikrometre, tak o nanometre, keď nie .... tak o pikometre ...
Ale nechcem, aby sme tu riešili hnidopišstvo.

Ide o to, že ten model v náklone môže letieť +/- po priamke. Neriešme, koľko je to to +/-! Lebo teraz ide o princíp a nie o odchýlky.


No a teraz sa ty skús "znížiť" a skús reagovať/odpovedať na témy, ktoré som navodil (pre istotu zopakujem):

1 - ten náklon môže ešte zväčšiť, až na 90 stupňov a stále letieť po priamke. Myslím, že sa tomu hovorí nožový let. Vtedy (v tom ustálenom lete) gyrá nič nedetekujú, akcelerometre áno.
Ak je ten nožový let taký "nedotiahnutý", tak model bude mať náklon tých v úvode spomínaných 80°. A akcelerometer to spozná.

2 - Ak model rovnomerne (rovnaký uhol, rovnaká rýchlosť) stúpa, alebo klesá (to je úplne jedno), čo vtedy detekuje gyro a čo akcelerometer?
To stúpanie/klesanie môže trvať desiatky sekúnd, dokonca minúty. Strmosť stúpania/klesania môže byť malinká - jednotky stupňov, alebo aj o dosť väčšia.

3 - Čo ukáže merač sklonu?

Otázky jsem zodpověděl, ale ty sis je nepřečetl. Doporučuji si můj předchozí příspěvek pečlivě pročíst ještě jednou bez předsudků. Snažím se tam vysvětlit principy snímačů i pravděpodobný důvod toho, že si myslíš, že gyroskop neměří náklon.
1. Gyroskop bude detekovat náklon. Akcelerometr pouze v ideálním případě.
A to je právě problém akcelerometru: nedokáže zjistit jestli co je příčinou zrychlení které měří. Nepozná jestli došlo k náklonu, nebo že se právě do něj z boku opřel vítr nebo že pilot začal zatáčet. pro něj je to jen nějaké nové příčné (laterální) zrychlení. A pokud letadlu upadnou křídla a bude padat jako cihla h zemi, tak nebude měřit nic, nezávisle na náklonu.
2. Gyroskop bude detekovat náklon (jako vždycky). Akcelerometr v ideálním případě také. Ale jen a pouze v tom naprosto ideáním případě.
Ale k čemu je detekce náklonu v případě, který je závislý na mnoha omezeních včetně stabilního náklonu?

Důvod proč jsem psal o nepravděpodobnosti naprosto ideálního letu, je ten, že akcelerometr funguje jako měřič náklonu právě jen v tomto nepravděpodobném ideálním letu. Ale už nerozpozná jakým způsobem došlo k odchylce od tohoto ideální průběhu.
Naopak se dá přejít do úplně jiného náklonu / rychlosti / směru / rotace apod. aniž by to akcelerometr zaregistroval.
Např. začnu zatáčet a zároveň klesat. Akcelerometr bude navíc měřit dostředivou sílu a gravitační síla bude potlačena zrychlujícím klesáním.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.05.2019 19:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 639
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
mior píše:
Ano. Naozaj si asi budeme musieť spoločne odrecitovať a uzhodnúť sa na tom, kedy a za akých okolností aký signál na výstupe dáva gyro a aký akcelerometer. Ale teraz je na pretrase akcelerometer, tak sa sústreďme naň.

Lebo ak nie, tak skončíme ako vo vlákne, ktoré dávnejšie založil StrýcAloiz, s názvom asi "Je BLDC motor doopravdy stejnosměrný?" - viewtopic.php?f=7&t=80057&hilit=BLDC+stejnosm%C4%9Brn%C3%BD
Po pár stránkach sme si museli ujasňovať, čo to je jednosmerný a čo to je striedavý prúd. A že striedavý nie je synonymum pre harmonický. A tak ďalej ...

-----------------------------------------------

Takže, môj názor je takýto:

- ak je 3-osý akcelerometer v kľude, tak na výstupe X a Y je 0, na výstupe Z je 1G.

- ak ho otočím hore nohami, tak je to to isté, len na výstupe Z je -1G.

- ak ho otočím o 90° okolo osi X a nechám v kľude, tak na výstupe Y bude 1G (alebo -1G, podľa toho, akým smerom ho otočím) a na ostatných bude 0.

- ak to vrátim späť a otočím ho o 90° okolo osi Y a nechám v kľude, tak na výstupe X bude 1G (alebo -1G, podľa toho, akým smerom ho otočím) a na ostatných bude 0.

- ak to vrátim späť a otočím ho o 90° okolo osi Z a nechám v kľude, tak sa nič nestane (na výstupe X a Y je 0, na výstupe Z je 1G.).

- ak to vrátim späť a otočím ho o 45° okolo osi X, tak na výstupoch Y a Z bude 0,707G (alebo -0,707G), na výstupe X bude 0.

- analogicky to platí pre ostatné osi.

- ak 3-osý akcelerometer otočím o 45° okolo osi X a potom ešte o 45° okolo osi Y, tak na výstupoch bude 0,57445G (-0,57445G). Rovnaká absolútna hodnota, len s iným znamienkom, podľa toho, ako som to otáčal.

---------------------------------

- ak 3-osý akcelerometer postupne pohnem (nech rozbeh trvá 0,5s) v smere osi X a po sekunde (pohybu ustálenou rýchlosťou) postupne zastavím (nech zastavenie trvá 0,5s), tak na výstupoch Y a Z sa nič nezmení (na výstupe Y je 0, na výstupe Z je 1G). Na výstupe X bude pol sekundy signál úmerný akcelerácii rozbehu (ale predtým tam bola 0), potom sekundu bude 0, a potom pol sekundy bude na výstupe X signál úmerný decelerácii zastavenia (s opačnou polaritou ako pri rozbehu).

- analogicky to platí pre ostatné osi.

---------------------------------

Podstatné je, že ak sa akcelerometer pohybuje ustálenou rýchlosťou, tak sa tvári akoby sa nepohyboval.

Ta poslední informace je méně podstatná než by si člověk myslel. :D

Ale důležitá je jiná otázka: Jak se bude chovat akcelerometr mimo gravitační pole Země?
Může být použit k určení směru natočení mezihvězdné sondy?
Pokud mezihvězdná sonda spustí nějakou trysku, bude akcelerometr měřit náklon sondy?

A úplně nejdůležitější otázka: K čemu je gyroskop?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz