Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2017 19:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
Moje řeč. :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3928
Standa Stuchlý píše:

motor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu.

Jednoduše popsané je to třeba tady: http://www.rc-zoom.cz/kratce-a-prehledn ... ni-motoru/


Píšeš nesmysl, sorry...
V tebou odkázaném článku o pylonu není ani tečka. Pokud si síly pro tuto situaci nakreslíš jak v článku, tak ti u pylonu přibyde dost zásadní bod, totiž klopný moment, mohu tě ujistit, že u modelu s motorem "nahoře" je často cítit už v ruce. Pokud motor na pylonu potlačíš jako ve špici, tak se tento efekt ještě zesílí. Intenzita tohoto vlivu záleží na více okolnostech (výška pylonu, poloha vůči těžišti, hmotnost motoru atd.), ale je tu zcela bez diskuse. Ve výsledku by motor na pylonu určitě měl být maximálně v nule, ale často skutečně nahoru, nikoli potlačený jako u motoru v ose (v čumáku). Samozřejmě slovo nahoru znamená "o trošku" nahoru, pokud by to někdo vyosil vzhůru ve stylu "vektorování tahu", tak pak se také k přilbě přikláním, ale nějaký extrém ve stylu více než 5 stupňů by snad nikoho nenapadl.

Mimochodem ve starší literatuře z doby, kdy byly motory na pylonu daleko častější než dnes, se toto najde popsané mockrát, není to nic objevného :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:35 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.3.2004
Příspěvky: 66
Bydliště: Havlíčkův Brod
Standa Stuchlý píšemotor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu.

Sorry, měl jsi někdy motor na pylonu?? Je to úplně obráceně, přesně tak jak píše Tomashr. Pokud by jsi motor na pylonu potlačil, tak neodstartuješ :mrgreen: neutáhneš to při silnějším motoru ani vejškovkou.. :mrgreen: empiricky několikrát vyzkoušeno - na pylonu VŽDY plusové vyosení, tj nahoru. Jak moc? jako v případě motoru v čumáku potlačuješ - podle síly motoru, seřízení modelu atd, ale na pylonu VŽDY NAHORU


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1615
Bydliště: Palkovice
no, přesvědčovat tě nebudu. Větroně s pylonem jsem provozoval několik let s motory MVVS 1,5 - 3,5. A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.

Je to Tvůj model, dělej jak myslíš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3928
Standa Stuchlý píše:
A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.


Takhle situace podle mého názoru nastat může v případě, že jednak vyosení přeženeš a zároveň s tím máš blbě seřízení. Buď vyložená chyba, kdy by model v kluzu silně houpal, ale problém může být i situace s těžištěm hodně vpředu a tedy velkým úhlem seřízení. Pak by u motoru ve špici bylo nutné potlačení dolů opravdu výrazné a omezí to i klopný moment pylonu. Klidně ti věřím, že se ti to stalo, příčina ale byla prakticky jistě jinde, než sis zafixoval.
U korektně seřízeného modelu je to ale skutečně tak, jak píšu, tohle je ověřeno nesčetněkrát.
Pravdu prostě nemáš, tohle není téma k diskusi, ale zjevně omyl nepřiznáš :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.3.2004
Příspěvky: 66
Bydliště: Havlíčkův Brod
nesmysl...
Přesně jak píše Tomashr. Pokud se bavíme o vyosení v řádu stupňu a ne desítek stupňů :lol: (v praxi 1-3 st nahoru) tak se žádná eskapáda nemůže konat. Pokud máš teda i správně těžiště. Vyzkoušeno nesčetněkrát s detoňáky, žhavíky i elektro... někde jsi udělal chybu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 7:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1615
Bydliště: Palkovice
proč bych omyl nepřiznal? Každý větroň je jiný a chyba klidně mohla být. je to již drahno let. Měl jsem větroně s plovoucí výškovkou, která byla docela nízko. Nebylo to T řešení ocasních ploch. Ale že by houpaly, to myslím ne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Admiral II
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 13:53 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 199
Samozřejmě Tomáš má pravdu,tebou popisovaná situace mohla nastat a stávala se u kluzáků na kterých byl hodně klenutý profil staré A1 nebo podobné variace opatřené RC , kdo si pohrával ještě ze starými jednokanály jimiž osadil tyhle modely měl podobné zážitky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: heczkot a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz