Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 118 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 11:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7403
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Takový to přístup k návrhu hledám.(i u polomakety)
http://www.f3j.com/precision.htm

Jde totiž o to, že i když si pořídíš např Luňáka od Reicharda (a ten létá dejme tomu slušně)
Pořád je to o min dvou desítkách tisíc korun. A sralo by mně, že jsem vyhodil např 25 litrů a ono to není to přesně ono. To radši připlatím,,došetřím, ale budu si říkat,líp to zřejmně nešlo.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 12:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 397
...ano i takové polomakety jsou ( stačí se podívat na pohár GPS ), ale to potom není o tom, čím tato diskuse začala, ani o 20,- za pořízení...
Ale k věci - myslím, že lze velice těžko " zprůměrovat " požadavky na polomaketu. Jinak lítá orchidej, jinak větroň ze čtyřicátých let. A těžko dám na Honzu profil z F3B - i když by rozhodně lítal líp...zrovna tak spousta lidí má mindrák z váhy, já mám zkušenost, že éro musí mít spíš větší váhu, než aby se zastavilo při dvoumetrovým vánku. Sice pak třeba nevytočím každý závan stoupáku, ale zase mě nerozhodí závan z každé zapálené cigatety na ploše...
Zrovna tak brzdy - většina starších větroňů má tak účinné brzdy, že se s nimi musí velmi opatrně. Problém pilotů je v tom, že by se s polomaketou mělo přistávat jaksi maketově a ne jako s batterfly na svahu
A spojky - bezpečnosti není nikdy dost. A pokud výrobce použije železnou kulatinu nevalného průměru a nevalné kvality - pryč....Když si představím, že musím utýct třeba z velký termiky a bát se o krovky - brrr...
A jen pro ilustraci - moje polomakety, Kmotr i Blaník, měří 440 cm a váží okolo 14 kg, přelétnou půlku ranského letiště v metrové výšce a termiku a přelety si užívám jako podstatně lehčí poletuchy. Ale vím, že potřebuji prostor na přistání abych mohl vytratit výšku a dojezd není taky za dva-tři metry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 13:07 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 14.11.2012
Příspěvky: 161
Jsem rád, že jsi podpořil moji teorii, že nejde zase tak o váhu. Jak jinak by mohli lítat ty tvoje docela těžký stroje. Kolik mají plochu? Máš nějaký foto?

Já se bojím si pořídit nějaký ASW 4,5m do termiky o váze 5 kg. Jednou jsem byl svědkem, že takový ASW při razantnějším vleku sklaplo krofky a pak už šlo lidem pod ním doslova o život.

Proto se mně líbí éra, která jsou i tak trochu na akrobačku. Tím jsou pevnější konstrukce, mají pevnou spojku. Jejich využití je pak i na svahu i snesou razantnější vlekání a nemusí se bát blbnout v silné termice, když lítají i vrata.

Myslím si, že obliba těchto universálů stále stoupá. Já to tak pozoruji ve svém blízkém okolí :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 14:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 397
Měl jsem ASW 27 o rozpětí 4,7 m a vážilo kolem 6 kg - má to přeci jenom štíhlá křídla oproti oldtimerům. Polítání luxusní ( profil HQ )jak na kopci , tak v termice - váhy se určitě bát nemusíš. Spíš jde skutečně o celkovou pevnost a třeba upevnění křídel k trupu tak, aby ti ani při krizovce ve vleku neupadlo ( jako se to stalo na Raný v říjnu ) atd atd
A pak jenom lítat, lítat, tak abys dostal éro" rozměrově a rychlostně" do oka, aby ses vyhnul situacím - jsem už před stromem, ku...už sedím na stromě...( osobní zkušenost )
Pár drobečků


Přílohy:
0105-1.jpg
0105-1.jpg
[ 201.35 KiB | Zobrazeno 880 krát ]

PRD_0305.jpg
PRD_0305.jpg
[ 134.26 KiB | Zobrazeno 880 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 15:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 14.11.2012
Příspěvky: 161
Ty éra jsou fakt moc pěkný!

Docela mě zajímá, co to bylo za krizovku při vleku? Já jsem letos taky jednu měl, ale dopadla dobře viz výše, jak tam o tom píšu.

Popis krizovek může být pro každého poučný!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 17:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7403
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
rodzr píše:
Měl jsem ASW 27 o rozpětí 4,7 m a vážilo kolem 6 kg - má to přeci jenom štíhlá křídla oproti oldtimerům. Polítání luxusní ( profil HQ )jak na kopci , tak v termice - váhy se určitě bát nemusíš. Spíš jde skutečně o celkovou pevnost a třeba upevnění křídel k trupu tak, aby ti ani při krizovce ve vleku neupadlo ( jako se to stalo na Raný v říjnu ) atd atd
A pak jenom lítat, lítat, tak abys dostal éro" rozměrově a rychlostně" do oka, aby ses vyhnul situacím - jsem už před stromem, ku...už sedím na stromě...( osobní zkušenost )
Pár drobečků


No kluci ,já vám věřím, že makety se zatížením jako hrom v termice i létají,ale!!
Létám v Bubákově, kde je převážná většina polomaket větroňů. Klucí Strašecký milují aerovleky. Jenže díky tomu mám i dost dobrý přehled jak tyhle polomakety v termice létají.
Ona už musí být termika jako kráva aby se v tom udrželi, nebo létat v ohromných výškách (i když je fakt, že kolikrát létám o hodně výš ..1km běžně :-)
Rozhodně to ale není o tom, že si termické létání užijí často. Mnohem, mnohem častěji je to nahoru...a dolů. A tam kde já v pohodě kroužím oni se neudrží.
Takže ono to s tou termickou výkonností není tak žhavé :-)
Ale i tam se najde vyjímka a proto jak jsem tu meldoval, hodně záleží jak je model udělaný..


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 18:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.3.2009
Příspěvky: 397
graup15 píše:
rodzr píše:
Měl jsem ASW 27 o rozpětí 4,7 m a vážilo kolem 6 kg - má to přeci jenom štíhlá křídla oproti oldtimerům. Polítání luxusní ( profil HQ )jak na kopci , tak v termice - váhy se určitě bát nemusíš. Spíš jde skutečně o celkovou pevnost a třeba upevnění křídel k trupu tak, aby ti ani při krizovce ve vleku neupadlo ( jako se to stalo na Raný v říjnu ) atd atd
A pak jenom lítat, lítat, tak abys dostal éro" rozměrově a rychlostně" do oka, aby ses vyhnul situacím - jsem už před stromem, ku...už sedím na stromě...( osobní zkušenost )
Pár drobečků


No kluci ,já vám věřím, že makety se zatížením jako hrom v termice i létají,ale!!
Létám v Bubákově, kde je převážná většina polomaket větroňů. Klucí Strašecký milují aerovleky. Jenže díky tomu mám i dost dobrý přehled jak tyhle polomakety v termice létají.
Ona už musí být termika jako kráva aby se v tom udrželi, nebo létat v ohromných výškách (i když je fakt, že kolikrát létám o hodně výš ..1km běžně :-)
Rozhodně to ale není o tom, že si termické létání užijí často. Mnohem, mnohem častěji je to nahoru...a dolů. A tam kde já v pohodě kroužím oni se neudrží.
Takže ono to s tou termickou výkonností není tak žhavé :-)
Ale i tam se najde vyjímka a proto jak jsem tu meldoval, hodně záleží jak je model udělaný..

...tak jak píšeš, že máš přehled z Bubákova, tak se asi shodneme, že termika je víc o ručičkách než o výkonnosti modelu. Jenom dobrý pilot využije špičkový stroj a tam, kde mnozí profrčí termikou, se dá vytočit třeba aspoň nulka, pokud ji tam pilot cítí...A rozhodně zatížení nic neříká o výkonnosti stroje, což sám potvrzuješ, že s Vikoušem atd si lebedíš - a troufnu si říci, že dost běžných polomaket má menší zatížení než tvá elektra a přitom určitě lítá hůř...Tím chci říci, že neplatí, že model, který má zatížení třeba 90 musí nutně v termice létat hůře než model, který má zatížení 30.... ten problém je značně složitější - profil, seřízení modelu, optimální opadání atd atd. Je pravda, že většinou se toto u polomaket řeší až na druhém místě a mnozí honí pouze nejmenší váhu aby mohli točit termiku, ale už nemají seřízené éro aspoň tak, aby aspoň v té termice mohli točit bez problému pádu i uzoučký komín...a jsme znovu u " vidění " termiky a ručiček...jsou i tací, kteří to mají shůry dáno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7403
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No o náletu, citu a seřízení je to na prvním místě..To je jasné.
Pak je to o modelu, jeho hlavně křídle!! a pak i plošném zatížení. Je dobré když je model lehký, ale je možnost ho dovážit.
No, snad se časem i nějaké výkoné polomakety i dočkám :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 19:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.12.2006
Příspěvky: 754
To na co čekáš už dávno existuje. Polomaketa s pro tebe víc než dostatečnými výkony od výrobce, který má všechno víc než dobře propočítané, ale zapomeň na to, že to bude něco ve stylu pod 50kkč za prázdný model. To co hledáš je řádově dvakrát dražší. Jsi ochoten to do toho dát? Odpovím za tebe, ne, protože pořád ještě nekradeš a živíš rodinu. A aby někdo dělal maketu, kterou převezeš v normálním autě a měla trošku rozumné výkony a přitom byla velmi dobře spočítaná a ne "jen" udělaná jenom podle nejlepšího vědomí a svědomí a byla pod 50, to by ten člověk musel být magor. I velmi dobře létající modely ve špičkové kvalitě a cca 6m začínají při double carbon provedení na 70kKč a je na ně čekačka víc než rok. Jsi to ochoten za to dát? Plus cca 20 za osazení a dalších 20 za klapák? Ne. Takže skončíš jako 99,99% lidí zase jenom u kompromisu nebo u modelu, který "dostaneš" za propagaci, ale pro běžný lid to stejně nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 19:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1627
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
Jack 292 píše:
Díky "perte" za morální podporu! Já doufám, že se ta Sagita 4m, když má stejný profil, jak tvůj Fox bude lítat podobně dobře i v termice. Kolik ti váží ten Fox?


Váha se pohybuje do 6kg.
Spojka je myslím nerez kulatina 16mm a ta se ani nehne.

PS:chvilku jsem tu nebyl a začínám se v tom docela ztrácet :oops:
Už jsi se alespoň rozhodnul do čeho půjdeš?

PS2: někdo tady psal že létá i do výše přes 1km, dotaz na majitele a pilota - co je to za model a velikost? dík

LETU ZDAR


Naposledy upravil pert dne stř 21.11.2012 20:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 20:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11446
Bydliště: praha 5
Jack 292 píše:
Já nechápu, že máš s tím Foxem 3m strach lítat akrobačku? Kdyby měl 4m, tak už je to něco jinýho. Ten Foxje na to přece stavěnej.

?


já ale nikde nepíšu, že mám strach s tím Foxem akrobatit, maximálně jsem psal, že nevím, jestli akrobacii zvládne---třeba čtvercové přemety, nebo ležaté osmičky a hlavně víc prvku za sebou naráz, páč alespon co já vysledoval,tak to je možné pouze v opravdu výrazném stoupáku---ale né kilometr nad hlavou, jenže to musíš být na letišti pořád a čekat, až to někdy nejspíš jen na jaře přijde a nedej buh zrovna létat s jiným modelem, což jak jsem také zjistil, nejvíc létám většinou s modelem, který není jebka a umí především bezproblémově termiku a určitě si u takového modelu nesmím neustále hlídat rychlost a na centimetry přeměřovat přistávací plochu, jestli se s tím modelem vubec stačím zastavit na kilometrové louce ještě před zoraným polem, z čehož mi jednoznačně vyplinulo, že s těžkým modelem to bude problém, to opravdu leda nějaké upravované modelářské letiště, kde ale zase budu na tu termiku čekat nejspíš do soudného dne , at se na mě nikdo nezlobí, ale na rovině je to prostě bída, bud výdech přez celou oblohu, nebo šlus na nějakou dobu.

S váhou modelu to vidím takto--těžší model je výhodný na přelet z bubliny do bubliny, kdy lehký model se v klesáku při přeletu kolikrát opravdu začne hrnout vzduchem a hodně klesat--kolikrát jsem měl pocit, že je to letadlo rozbitý :D tudle nepříjemnou vlastnost lehkých modelu řeším motorem--stačí něco, co se trochu točí, protože polétání s maketou v beztermickém počasí---šup motorem nahoru a podle klouzavosti dolu je stejně o ničem--možná trochu lepší, než bejt s manželkou v sámošce,ale o moc ne a i v případě aerovleku to po vypnutí bude v takovýchto podmínkách jen o tom, co je běžně vidět na videích--přemet, výkrut ,prulet nad zemí, se staženou prdelí to většina ještě stačí otočit na přistání a znovu do fronty na vlečnou.

Bez termiky, nebo pořádného svahu při pořádném větru se akrobatění konat nebude---na termiku musíš mít štěstí, na svah mnoho umu tam s nějakou obludou sednout.

Takto to vidím prostě já---základ hodný lehký model, který je ovšem pevný, takže když je potřeba, není problém do něj nějaké olovo přidat---u Foxe jsem uvažoval i o vodní zátěži právě kuli provozu a přistání na svahu, páč mě je prd platný, jestli nějaký Pepa Vomáčka z Youtubu sedá na pětník bez problému s 10ti kilovým 3metrem , když já na podobné kousky ten morál--nooo bože, maximálně to rozflákáš prostě nemám :wink:

Jinak jsem hned na začátku psal---4m 6kg model bych si koupil až po 4m lehkém, co ještě dopíšu, že bych vybíral z maketově starších typu s hlubším křídlem--třeba právě nějaké ty ASW 15-17-28.
nic proti Lunákum a podobným modelum, ale už i z koncepce skutečného větroně určitě nebylo prioritou výkonnost v termice

podle mého pojem okoukaný model sám o sobě vypovídá o jeho oblibě mezi lidmi a proto je rozšířený a často vidět, Bohužel mezi ně ani ve velikosti 4m určitě nebude patřit nějaký Discus nebo podobná ultraštíhlá křídla--DG a jiné, vrtat až do země z poměrně veliké výšky už jsem to viděl a nic moc pohled--dokud svahoval, nebyl problém, jedna blbá pomalá otočka při náletu na přistání a bylo po radosti.

rozhodně ale když se mě osobně něco líbí--třeba ten Habicht, tak jsem si ho koupil i s vědomím, že to nijak ořechové polétání asi nebude, ale nějak to poletí a občas ho vytáhnu provětrat, jako jedinou maketu bych to ale nechtěl--je to pěkný, neokoukaný, ale musí foukat minimálně 5ms a nesmí foukat víc než 10m a když už mě to s ním nebaví a spadne zrovna někam na šikovné místo--páč přistát se s tím moc nedá, nemusím po každém letu ani lepit a opravovat :wink:

ALE SKORO NIKDO HO NEMÁ :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2567
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
To dohadování o maketách za 50, 100 a s vybavením ještě daleko víc kKč zavedlo debatu poněkud jiným směrem. Mezi držitele těchto orchidejí se nikdy nezařadím, ale lítat se dá termika i s menší polomaketou historického větroně. To Asiago mělo původně r. asi 2,55 - 2,6 m, po ráně (řídil jsem cizí model) jsem postavil nové křídlo asi 2,72 m.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil kocour dne stř 21.11.2012 20:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2005
Příspěvky: 1627
Bydliště: mezi Práglem a Kralupama n/Vlt.
Doplním podle sebe: FOX je na fajnové lítání na svahu když to fouká aspoň 8m/s
Na rovině v termice je to honička. Ano, točí ale.... sám rozhodně netočí, takže je to zase jen o pazourách. A jelikož s přibejvajícím věkem jsem trošku rozmlsanej pořídil jsem si ASG 29 od TOPmodelu. Tak uvidím co ten jejich zázrak dokáže :lol: Jasně že to není žádná první liga ale taky to není dvoumetrovej kuličkolet.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 11446
Bydliště: praha 5
Dalibore, ale zatím si mužeš to létání s maketou alespon nasimulovat u Vikinga--jednou nastoupáš na motor, pak se rozhodneš co dál--jestli termitit, nebo akrobatit,ale už nesmíš zapnout motor až do přistání, no a až sedneš, tak si dáš alespon 20min pauzu--to si zase nasimuluješ čekání v řadě na vlečnou, nebo simulace rovnání podvozku u vlečné, případně výměna přeražené vrtule.

Co je fajn, že se na těch letištích dobře přistává, jinak mě aerovleky zase uplně moc nevzali :D Ale chtěl bych to v sobě zlomit, to přistání je na letišti pohoda.

třeba dojdeš k závěru, že i s vikoušem je ta akrobačka při jediném možném nastoupání o ničem a nemusíš si pak lámat hlavu s nějakou maketou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: SAGITA 4m od Reicharda
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2012 21:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 14.11.2012
Příspěvky: 161
Vypadá to, že půjdu asi do té Sagity 4m. před chvilí jsem mluvil s jirkemk. Dozvěděl jse se, co jsem potřeboval. Říkal mně, že na Sagitě zvětšoval brzdy z 300 mm na 370mm.
Třebas je to jeden z důvodů, proč s ní, tak hezky přistává, že?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 118 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Fedys a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz