Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lepení profilu křídla Cularis?
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2010 13:22 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.3.2007
Příspěvky: 21
Ahoj,
kdo stavěl, nebo viděl stavebnici Cularis - jak je myšleno v návodu: "uchovejte výlisky z přepravní krabice kvůli lepení profilu křídla" - to jako myslí dvě půlky křídla k sobě-horní a dolní část PROFILU křídla??

Doufám, že je celá půlka křídla vylisována z EPP-stejně jako u EasyGlider...
děkuji, Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2010 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2006
Příspěvky: 1207
Není tomu tak.
Přepravní výlisek je polystyrenový (ne Elaporový a obyčejný vteřiňák i aktivátor ho zdatně rozpouštějí) a slouží mimo jiné jako přípravek pro rovné slepení křídel, které jsou tvořeny horním dílem, který se uloží do šablony, kterou tvoří ten polystyrén otočený vzhůru nohama, do něj (horního dílu křídla) je třeba zalepit uhlíkové trubky (které jsou teleskopicky nastavené), vložit a zajistit serva s prodlužkami, viz manuál, a teprve poté přilepit dolní díl křídla a nechat v přípravku vytvrdit, aby se nezkroutil. Následně se pak ještě přilepují kořenové výztuhy a winglet.
Totéž zopakovat pro druhou polovici křídla.....

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/m_cularis_5sp.pdf v PDF dokumentu strana 26 a dále


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2010 16:52 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.3.2007
Příspěvky: 21
Děkuji moc - z obrázku je mi to už jasné. Měl jsem jen CZ překlad textu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 15.08.2010 16:33 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.8.2010
Příspěvky: 4
Ahoj,
potřeboval bych poradit s elektronikou do Cularise. Mate někdo zkušenosti s tou EKO verzi - motor RAY C3542/06? Mužu k němu použit Ray regl 40A, ktery se prodava v sade s timto motorem? Na Spin nemam...Pripadně jakou jinou variantu bych mohl použit-motor-regl-vrtuli-LiPo.
Diky za nazory :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 15.08.2010 19:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 635
Bydliště: Chýně, Praha Západ
Ahoj,
chceš s tím Cularisem lítat na svahu nebo spíš jen v klidnějším počasí v termice?
Osobně mám Cularis ve verzi doporučené na svah AXI 2820/12 + SPIN 44, výkonově je to na svahu tak akorát, ovšem v silných turbulencích a při krizovkách jsem si už párkrát říkal, že by se hodilo i něco silnějšího. Slabší motor tě může už nechat ve štych, pokud uděláš chybu.
Nejradši bych ti Cularis úplně rozmluvil. Stále je dost drahý a za tuhle cenu bys měl konstrukční větroň se stejným rozpětím (který létá rychleji a lépe).
Cularis má navíc náchylnou plastovou spojku křídla, jak už zmínil Pepin, která je napevno zalepena v trupu. Pokud ji zlomíš, budeš muset měnit minimálně trup, v horším případě včetně křídel. Asi by to bylo neopravitelné.
Jednou jsem s Cularisem havaroval pod svahem, ale naštěstí po čumáku, takže jsem rekonstruoval čumák a lítá se dál. Ovšem padnout po křídle, asi bych koupil nové letadlo.
Pokud nemáš moc zkušeností (aspoň pokročilý), moc bych Cularis nedoporučoval. Pravdou je, že je to hodný model, do vývrtky po křídle za normálních podmínek (slabší vítr) nemá tendenci jít, ale na svahu je tu úplně něco jíného. Pokud ho nebudeš držet víc na rychlosti, spadneš s tím v turbulenci mnohem snadněji, než s Easy Gliderem.
Můj názor je, že kdybych se rozhodoval znovu, do jakého letadla jít, koupil bych rovnou konstrukční větroň za podobnou cenu. Jinak to není špatné letadlo, ale mohlo by být rychlejší. Dneska jsem s tím na svahu beze srandy couval :). Jinak jsem 90% času lítal s potlačenou výškovkou. Dnešní zážitek z lítání si nemůžu nechat pro sebe, ale radši to popíšu v jiném vláknu. Podotýkám, že jsem nic nerozbil :D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 14:58 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.8.2010
Příspěvky: 4
Termiku i na ten kopeček bych rad. Tady u nas žadny super lomcovaky nemame takže by to bylo spis do klidnejsich podminek. Cularise jsem volil zaměrně-použitej material a rozpěti-snad jsem nestřelil vedle...Kde jsi prosim Tě popsal to politani-rad bych se poucil :wink: . Diky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 15:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 635
Bydliště: Chýně, Praha Západ
Jo tak to pak s Cularisem nebudeš mít problém, lítá celkem nezáludně a pohodově. Do mírnějších podmínek (vítr tak do 8 m/s je v pohodě).
Tady jsem se důkladně rozepsal, hledej dlouhý příspěvek ode mě ;) :
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... c&start=90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 15:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 1706
Bydliště: Praha Kunratice
kubajs píše:
Dneska jsem s tím na svahu beze srandy couval :). Jinak jsem 90% času lítal s potlačenou výškovkou. Dnešní zážitek z lítání si nemůžu nechat pro sebe, ale radši to popíšu v jiném vláknu. Podotýkám, že jsem nic nerozbil :D.

A mel jsi ho poradne nalozeneho? Jak to zacne na svahu vic foukat tak kulicky potrebuji poradne nalozit olova, jinak nemaji dostatecnou pronikavost. Taky se zaroven da nalozenim posunout teziste trochu dopredu, coz za silnejsiho vetru neni na skodu, ero je pak stabilnejsi a nemusi se porad tolik potlacovat

_________________
Nejlépe to nosí nad hlavou a ještě ke všemu směrem do slunce.
Nejlepší investice jsou peníze vyhozené do vzduchu.
Žádný učený ještě z nebe nespadl.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 15:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 635
Bydliště: Chýně, Praha Západ
Právě že neměl, hlavní problém byl ale v tom, že není stavěný do tak silného větru (resp. tak silných turbulencí) konstrukčně a hrozilo spíš zlomení křídla.
Balast jsem tam mohl dát (i když bohužel ne do křídla, což je slabina), ale to by se možná pro plastovou spojku křídla stalo osudným krokem ;).
Jinak v málo turbulentním větru hodně nad svahem lítal perfektně a ladně. Dole v těch turbulencích byl i problém udržet výšku, jak se tam vzduch šíleně motal, musel jsem občas pod motorem nahoru. Nahoře jsem však mohl lítat osmičky po zádech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 19:51 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.8.2010
Příspěvky: 4
Takže tam mužu dat tu sadu Ray? Vyztužovali jste ještě dodatecně trup uhlikem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.08.2010 21:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 635
Bydliště: Chýně, Praha Západ
S Ray motory nemám vůbec zkušenost, tam neporadím. Spíš si zkus zodpovědět otázku, zda chceš lítat spíš pod motorem, nebo jsi spíš vyznavač tichého bezmotorového letu a ladného kroužení v termice či na svahu. Do klidnějších podmínek bude asi bohatě ten Ray stačit, stejně jde jenom o to letadlo vyvézt nahoru a pak kroužit. Limitní faktor je spíš kapacita baterie.
Já jsem Cularis nijak dodatečně nevyztužoval ,trup je pevný dost, tam slabina není, v trupu má po celé délce zalepené jak trubičky na táhla výškovky a směrovky, tak další dodatečnou trubičku pro zvýšení pevnosti a pevnostně je to ok i na ten svah. A vkabině má zalepené podélně takové průhledné plastové výztuhy.
Osobně jsem byl rád, že při mé někdejší havárii to odnesl právě čumák, kdy se ta jedna plastová výztuha zlomila, trochu se zlomil čumák v místě, kde začíná kabina a elapor se trochu smrsknul. Jinak jsem taky mohl přijít o křídla. Opravil jsem tak, že jsem na to lil z varné konvice vařící vodu :).
Hlavní slabinou ja ta spojka křídla, vím, že kluci z USA dělali nějaké dodatečné úpravy, aby se jim nemohly uklepat křídla ze spojky. V silných poryvech větru to dost vibruje a údajně bylo pár případů, kdy se křídlo úplně uvolnilo. Později to ale Multiplex nějak vylepšil a já nemám pocit, že bych mohl přijít o křídlo, leda kdyby praskla celá spojka při nějakém hrubém manévru.
Co bych poradil (ale sám to nemám), je po délce náběžné hrany křídla až k zakřivení wingletů udělat rýhu (zářez) skalpelem a zalepit do té rýhy uhlíkovou pásku. To kdybys přistával v nějakém horším terénu se zdřevnatělými stonky rostlin.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 18.08.2010 8:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.8.2010
Příspěvky: 4
Pořád z toho chci mit větroně, takže jak říkáš. Zkusim Raye. O těch křidlech jsem to slyšel taky, uvidim až postavim. Ten uhlik je dobry napad-použiju. Diky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 18.08.2010 8:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.8.2007
Příspěvky: 67
Bydliště: Karolinka
kubajs píše:
Hlavní slabinou ja ta spojka křídla, vím, že kluci z USA dělali nějaké dodatečné úpravy, aby se jim nemohly uklepat křídla ze spojky. V silných poryvech větru to dost vibruje a údajně bylo pár případů, kdy se křídlo úplně uvolnilo.


Aby se neuvolnilo křídlo, tak stačí skrz něj udělat díru naproti plastovýn západkám. Vlepit tam plastovou matici a zašrubovat zkrácený šroub, aby se dotáhlý taktak dotýkal oné západky, která drží křídlo, aby se nevysunulo. Funguje to perfektně. Bylo to v jednom RC Revue.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 31.10.2010 9:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2010
Příspěvky: 2
Ahojte, potreboval by som poradit. Chcel by som osadit na Cularisa dmychadlo.Malo by to byt na FPV lietanie,vrtulu pred kamerou nechcem. Do kludneho pocasia. Ake dmychadlo a motor by ste poradili ? Dakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 31.10.2010 10:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Dmychadlo ma mizernou ucinnost. Kdyz si spocitas jaky prikon bys potreboval na pohon EPP vetrone 2,7m navic nalozeneho FPV zarizenim, tak se zdesis kolik by to stalo a kolik by vazily ty baterky ktere to budou krmit. Daleko lepsi bude dat na pylon nejakou obezku s vrtuli.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz