Reklama

 



Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 22:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1681
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
a co vit kudlicka? ha? 8)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 19:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 571
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
Celeron píše:
Koukal jsem na Zoomu na leteckej pořad, kde jsem přiznám poprvé slyšel, že bratři Wrightové nebyli první, kdo odstartoval s motorákem ze země.
Gustave Whitehead měl letět již o 2 roky dříve, v roce 1901. Divný je, že důkazy a svědectví o tom jsou v USA zpochybňovány. Že by politika, protože to byl německej emigrant?
Zvláštní je, že replika jeho letadla koncem 80-tých let docela dobře létala ale s replikou prvního Wrighta z roku 1903 se nikomu letět nepovedlo. Divný taky je, že jako důkaz letu Wrighta jsou fotky, o kterých letečtí experti tvrdí, že s takovým podélným nastavením to nemohlo letět a nebo jsou až z roku 1908 s úplně jiným typem letadla.
Tak jak to teda bylo?
Doporučuju shlédnout, těch nesrovnalostí ve prospěch Wrightů tam je nějak až příliš....
Jirka



tím bych se snad ani nezabýval říjnová revoluce byla taky v listopadu a Lenin se nejmenoval Lenin etc.

_________________
Vladislav Plichta
.....................
trenér halových akrobatů


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: pát 15.09.2017 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 555
Bydliště: Brno-Maloměřice
Asi nejvíc mě fascinuje přistání Apolla na měsíci - a co je pro mě dost nepochopitelné je to, že dnešní mobil má oproti tehdejší špičkové výpočetní technice neuvěřitelně vyšší výkony. Jak tenkrát mohli ten let propočítat a řídit je skoro zázrak.
Co se týká toho prvního letce je celá diskuze trochu zavádějící: Světově uznávané prameny stále častěji přinášejí naprosto nezvratné důkazy o prvenství Járy Cimrmana, který vzlétl poprvé z rampy postavené na Čapím hnízdě už těsně před začátkem předminulého století. A to za výrazné podpory a sponzoringu tehdy vznikající firmy Praprafertu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: sob 16.09.2017 0:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2010
Příspěvky: 468
Bydliště: Hluk
Obrázky: 15
No nevím podle mě jde vývoj v letectví neustále rychle kupředu když zmíním třeba proudové stíhačky s 50 let a ty dnešní tak je to obrovský krok. Já se pohybuji ve výrobě malých sportovních letadel konkrétně dělám avioniku a když vydím co se do nich dneska všechno cpe za elektroniku a co se tam dávalo pár let dozadu je to obrovský pokrok. Prostě dnešní malé sportovní letadla mají avioniku skoro na úrovni dopravních letadel.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: sob 16.09.2017 9:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2010
Příspěvky: 405
Bydliště: Praha 9
Dle historiků to byl IKAROS .... Já jím stejně nevěřím :lol:

Jedinej a nej byl Rampa Mc Kvak


Přílohy:
rampa-mckvak-foto.jpg
rampa-mckvak-foto.jpg [ 12.28 KiB | Zobrazeno 191 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: čtv 28.09.2017 12:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 297
Bydliště: Napajedla
Concorde měl m.j. problém právě s nadzvukovými lety. Ne technicky, ale díky sonickému třesku, tedy nad většinou Evropy létal podzvukově.
Spolu s ekonomikou provozu, stále drzejšími ( pseudo)ekology, náklady na vývoj, delší drahý letišť a pod. je to dnes ekonomicky nepřínosné.
Airbus taky těžce začínal - v podstatě není problém navrhnout a vyrobit, ale zadarmo to není a pokud koncový kupec nemá zájem, pak je to likvidační postup.
Vývoj neposune touha vytvořit něco nového, netradičního či nezvyklého, ale poptávka, ergo ekonomika.
Vyšší přepravní kapacita vztažená k nákladům - provozním, servisním, logistickým a pod. Číňané uvažovali na regionálních linkách s vyšším využitím vnitřního prostoru letadel tím, že by pasažéři v letadle neseděli, ale téměř stáli v jakýchsi téměř svislych lehátkách.
Concorde uvezl, myslím, 99 pasažérů a letenka přišla na čtvrt mega.
Úspora času je pro určitou sortu lidí podstatná, ale musí být i ekonomicky přijatelná.
Boeing - samozřejmě - po nástupu Concordů okamžitě triumfoval se studií ještě lepšího a rychlejšího stroje ( přece nebudou druzí, že?), ale rychle to zastavili.
U vojenských typů už je to s financemi sice jinak, nicméně ani tam nelze nehledět na cenu. Díky technologiím a s dřívěji stavenymi typy nesrovnatelnými parametry nových typů už víceméně nedochází ke stavbě tak velkých sérií, což je opět ekonomicky náročné.
Také jsem občas nechápal, kolik různých typů dokázaly některé firmy vyrábět a kolik měly studií nebo i prototypů. To dnes nelze očekávat.
Nehledě na to, že parametry i letové vlastnosti lze mít " na stole" ještě před zahájením výroby prototypu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: čtv 28.09.2017 12:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 297
Bydliště: Napajedla
Mimochodem, taky se mi nelíbí, že první motorový let byl na typu, který sám neodstartoval, ale musel být vystřelen katapultem. Pak motor může být slabší, jen na udržení výšky - tím myslím ten první let...
S tímto přístupem by byli první už jiní letci.
No a vyžadovat na základě patentů na každém, kdo si postaví jakékoliv letadlo poplatek Wrightům mi skutečně připadlo jako nehorázné. Až po redukci tohoto nesmyslu došlo k dalšímu rozumnějšímu vývoji (nejen v USA) a třeba největší rival Curtiss mohl konečně zase volně tvořit.
Ironií pak je, že po smrti Wrightů došlo ke sloučení obou firem ;-)

A k našim - bylo jich více, nejen Beneš. Kromě Čiháka třeba Bloudek, Potůček, Čermák, Vlach a samozřejmě další. Nemluvě o těch, kteří měli dobře našlápnuto, ale do finále se nedostali....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: čtv 28.09.2017 14:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Steve píše:
...
Boeing - samozřejmě - po nástupu Concordů okamžitě triumfoval se studií ještě lepšího a rychlejšího stroje ( přece nebudou druzí, že?), ale rychle to zastavili.
...

Jen doplním, že to byl Boeing 2707.
Podrobnosti, slovensky, zde https://sk.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707,
trochu víc informací, ale anglicky, zde https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

I s ostatním, co píšeš - plný souhlas. 8) V dnešní době ekonomické a marketingové ukazatele nepopustí uzdu konstruktérům. :( V dobách válek (ať už horkých, nebo i těch studených) měli konstruktéři možnost se víc angažovat. Však taky díky válkám se ten vývoj tak rychle posunul dopředu. Prakticky za deset od roku 1938 se letectví posunulo od pomalých vrtulových dvojplošníků po proudové stíhačky a začala se atakovat i rychlost zvuku. :o Tím ale nikterak nechci obhajovat jakékoli války, jen konstatuji. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kdo byl vlastně první letec.
PříspěvekNapsal: pát 29.09.2017 8:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3779
Steve píše:
Concorde uvezl, myslím, 99 pasažérů a letenka přišla na čtvrt mega.
Úspora času je pro určitou sortu lidí podstatná, ale musí být i ekonomicky přijatelná.


To je ale přesně ono - co jsem viděl odhady, tak nadzvukový dopravák navržený zcela nově by při kapacitě pasažérů cca dvojnásobné měl spotřebu možná i poloviční. V optimálním případě tedy "člověkonáklady" čtvrtinové, tedy pořád by letenka určitě stála daleko více než "turistická třída" (zázraky se opravdu nedějí), na druhé straně ale rozdíl proti bussiness class by už tak dramatický nebyl.
A to už pro lukrativní mezikontinentální linky docela smysl dává, problém je spíš ve vyhrocování ekologických požadavků, ale i té neochotě jít do rizika...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TERAZKY a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz