Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: pon 04.09.2017 21:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10713
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:

neco na takovy zpusob
http://www.hybrid.cz/i/auto/elektrokolo ... rsky-2.JPG
...ono prakticky vymyslet neco noveho originalniho moc nejde, takze baterky taky pod naslapem a koncepce dvou motoru se mi libila, cena zatim 10k, ram pres znameho
jinak baterku si budu kompletovat doma sam, momentalne vyrabim bodovku ze z transformatoru stare mikrovlnky


tak držím palce, at se dílo daří :D


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 05.09.2017 6:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 782
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Sam jsem zvedavej jak to dopadne, je to asi nejvetsi projekt co jsem si zatim vymyslel :) krome teda domaciho projektoru :D

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 05.09.2017 11:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 782
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
Narazil jsem na problem, ze nevim, jak poskladat baterky do prostoru pri 60ks.Porad si to tu kreslim a nic me nenapada, maximalni prostor je 300x139x45...poskladat ano, ale jak propojit...

EDIT: tyhle baliky by tym byly 2x ...to by asi slo ne?


Přílohy:
baterky.jpg
baterky.jpg [ 36.75 KiB | Zobrazeno 433 krát ]

_________________
Taranis X9D+
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: úte 05.09.2017 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10713
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:
Narazil jsem na problem, ze nevim, jak poskladat baterky do prostoru pri 60ks.Porad si to tu kreslim a nic me nenapada, maximalni prostor je 300x139x45...poskladat ano, ale jak propojit...

EDIT: tyhle baliky by tym byly 2x ...to by asi slo ne?


nechci radit, fakt blbej rozměr na smysluplné rozmístění, já bych to udělal takto, první 4P základní sada by měla jednu 10čl řadu XP článku sony VTC 4, který opravdu umějí krátkodobě i vyšší špičkové proudy
Příloha:
IMG_0014.JPG
IMG_0014.JPG [ 72.45 KiB | Zobrazeno 420 krát ]


na běžný nájezd stačí v pohodě 10čl sada 4P,s jednou řadou článku sony, na delší plánovanou trasu bych připíchával hned od začátku druhou záložní sadu 10čl 2P--už obyč levné, měkké--jako dobuječka stačí

v případě, že bych nedojel na první sadu--ale se setrvale dobitou druhou sadou v trežimu storage, bych po nějakém ujetí pár km--to se tváří tvrdě i sračkové články -- připojil i první sadu--ta pak v podstatě funguje i s měkkými články jako nabiječka pro základní první sadu s tvrdšími články sony, které se v odlehčení dobijou a krátkodobě pak zase podrží kratší vyšší oběry--na tu záložní bych jen prdnul nějaký balanční konektor pro možnost občasného srovnání článku--nebo spíš změření, že už je na čase pořídit novou sadu.

jasně, lepší by bylo mít to rovnou 6P, ale pokud se některý článek odporoučí, bude to propojení díky limutu rozměru které máš neskutečný zmatek.

navíc pokud ti odejde něco v 6P sadě--nejedeš, pokud tam budeš mít ale záložní 2P sadu, doskákáš alespon na vlak :wink:

osobně bych bez záložní sady nejel nikdy nikam, pokud to bude plánovaných víc, jak 1 kilometr.--stačí zlomený kabel a je konec.

na regulátory --řídící jednotky--předpokládám, že pro dvě hnaná kola budeš mít dva regly doporučuji připojit naprosto jednoduše stahovacíma páskama 12v pc ventilátory a napíchnout se z reglu třeba z asistence příšlapu--cca 4,5v --pokud tam na tom tvém réglu bude, v pohodě to stačí na ofuk reglu, že to stačí, ale nehučí--kámoš už regl uspěšně usmažil, v rámci napájení reglu to má tu výhodu oproti nějakého napájení přez měniče z hlavní baterie , že když elektrokoloběžku odstavíš a po nějaké době automaticky vypne--vypne se i ten ventilátor.

super je si tam udělat z hlavní baterie pohonu i výstup usb pro nabijení třeba mobilu, zvlášt, když používám navigaci, tak se to externí napájení fakt hodí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: stř 06.09.2017 19:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 782
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
dik za info, ale takhle se mi to tam nevejde....na druhou stranu, kolik kolobezek ma zalozni baterie? Vsechny packy co se kde prodavaji na ele. kola apod, jsou dle meho delany proste v kuse treba 80 baterek.

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: stř 06.09.2017 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10713
Bydliště: praha 5
Blacksite píše:
dik za info, ale takhle se mi to tam nevejde....na druhou stranu, kolik kolobezek ma zalozni baterie? Vsechny packy co se kde prodavaji na ele. kola apod, jsou dle meho delany proste v kuse treba 80 baterek.


kolik koloběžek má záložní baterie fakt netuším, jen vím, že moje tři je mají--né, že by nutně záložní, jen, že na nájezd 30 km mi stačí něco, tak vemu jen něco,ale na 60km už potřebuji víc, ale tahat na koloběžce imrvére baterie na 60km je nesmysl, když vím, že to dnes potřebovat nebudu.


ted jsem jel s kámošem Teslou na koncert do německa--taky jsme nakonec část cesty jeli na záložní baterii--záložní články má poskládané ze šrotu z notasu ze sběrného dvora, aby se nemuselo zbytečně zase stavět na dobijení.

chce si pro elektropohon ujasnit předpokládaný nájezd, není to jako se spalovákem--už jsem na rezervě, tak po 2 kilácích zastavím u benzinky a dobiju, s Teslou to jde, s elektrokolobrndou se ale těžko píchneš někde na nabijecí stanici.

nechci ti radit a tvrdit, že já to mám vymáklý, já to jen dělám tak, abych měl elektrokolobrndu s nájezdem třeba když chci 100 km, ale pořád ji zvládnul i zvednout na střešní nosič auta, nebo přenýst někde po turistické stezce třeba po schodech ve skále--být váhou kolobrndy výrazně pod 20kg.--to, že v batohu na zádech vezu dalších X kg kilometru nájezdu už problém není--není potřeba táhnout někam do stráně, nebo na střechu auta jak tu koloběžku, tak i ten batoh.

opravdu ale záleží na plánovaném využití, jedno je ale jasný, pokud jsi pouze na jedné baterii i když mnohokapacitní a odejde třeba konektor, seš prostě v prdeli a ten těžký nesmysl pak musíš někam dotlačit.

na ještě relativně lehké koloběžce, navíc s nášlapem stále nízko se dá v zoufalství dodrandit hold jen na ten nožní pohon--to ale nesmí být nášlap výš, než max 12cm a i to je už nepříjemně hodně.

ten nízký nášlap a prujezdnost koloběžky se zdá od boku do terénu velice nízký, třeba oproti horskému kolu, z praxe to ale vychází tak, že horská kola potkávám běžně už přivázaná řetězem někde u stromu a já vesele pokračuji a stoupám dál--v podstatě se dá říct, že kam bych se ve stráni, co by pěší drápal--u koloběžky vrknu plynem a do určité míry mě tam do té stráně táhne jako lyžařský vlek---ale to nesmí mít ta elektrokoloběžka--elektrokolo tunu

prostě jedna věc je---já chci něco elektro bo si chci zatunit a zabavit se s výrobou--druhá věc je--já chci něco--někam dojet--nešlo by to přez elektro?--jak by teda to elektro mělo vypadat, abych se do cílové stanice vubec a na jistotu dostal.

myslím, že ty jsi v té fázi--já chci elektro, do stupačky potřebuju napchat 60 článku a až je tam napchám, tak uvidím, k čemu to vubec má sloužit.

třeba se ale pletu a tvá cesta má i jiný cíl, než jen dostat těch 60čl do stupátka.

nemyslím to špatně--co je váhově lehký, je na manipulaci příjemnější, než to těžký a co se týče výkonu pohonu, na lion bateriích, zvlášt měkkých bude mít takový zdroj nejspíš jediný efekt, že prvotně po přidání plynu odšoupne hrábnutím kus gumy, ale po pár set metrech trvaleho stoupání měkké články vyhnijou, padne na nich napětí a ve výsledku tě rychlostně trhne oproti--plácnu -- 1000w pohonu někdo, kdo má 250W pohon, ale tvrdší články, na kteráých napětí nepadá tak rychle, případně zvedne napětí z 10 ti, na 11 článku---to používám občas já, zvlášt u opravdu měkkých lion to udělá z totál vybité baterie opět virtuálně plně nabitou--v praxi, z maximálky 20kmh to skočí opět na cca 24--25h., přidáním 2 článku--12 sada se dá při plně nabité baterii dostat v setech s omezenou rychlostí na 25kmh na rychlost cca 28kmh---ale co jsem to řešil v servisu, už to nedoporučují až tolik přetěžovat šitové regly zvýšením napětí---podle mého stačí ten regl chladit---já to tak dělám--pc mini ventilátorem zapojeným na pas senzor--cca 4,5V, stále mám puvodní.-kámoš ventilátorem nechladí--regl v ledvince--dnes hlásil, že už mu odešel zase i druhý regl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: čtv 07.09.2017 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2015
Příspěvky: 782
Bydliště: Chlumčany (PJ)
Obrázky: 0
no pozadovany najezd chci 30km a uz to je s rezervou, ale nechci dobijet obden, navic ty mekke lionky co jsem objednal maj maxilmani 2C, coz je 5,2A, to vim, ze neni zadny zazrak, proto potrebujimit alespon 6p abych mel papirove 30A, jelikoz 2x350W na 36V je cca +-10A*2 protoze po ceste na kterou to planuji mam kopec dlouhy zhruba 200m, ale docela brutalni a to se porad bavime o tom, ze ta baterka opravdu zvladne ty 2C :D :lol: - takze nakonec nejde ani tak o tu kapacitu, ale proste z nich potrebuju dostat maximum amper a pro jistotu predimenzovane, takze nejlepsi 10s8p, ale to tam nedostanu. Navic stejne koupim jeste jedne balik tech baterii a ty jsou jen po 40ks

ohledne chlazeni, dobry napad na ventilatory, prislap regly maj, takze by nemel byt problem

_________________
Taranis X9D+


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 8:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.6.2013
Příspěvky: 265
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
Do řazení článků typu 18650 do série (nebo serio paralelně) bych se nepouštěl. Dílny které toto dělají disponují tisíci kusy skladem z kterých vyberou sady s téměř stejným Ri (ve velmi úzkých tolerancich) , ty pak pospojuji do paku.
Co se týče nabíječky ta do originálního paku s BMS nepustí více jak 2A. BMS to tam nepustí, takže nabíjení neurychlíš.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 11:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1165
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
Plha píše:
Do řazení článků typu 18650 do série (nebo serio paralelně) bych se nepouštěl. Dílny které toto dělají disponují tisíci kusy skladem z kterých vyberou sady s téměř stejným Ri (ve velmi úzkých tolerancich) , ty pak pospojuji do paku.


Pochopil jsem dobře, že více článkové sady se dělají z vybíraných akumulátorů? A že kritérium pro výběr je Ri?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 11:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.6.2013
Příspěvky: 265
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
Tak tak. Úspěšný pak je z celkem stejných co se týče vnitřního odporu. Jediný článek v serii by byl podstatně horší pak potom vykáže menší proudovou vydatnost a nižší celkovou životnost. Dohledat takový článek a vyměnit ho za lepší nemusí vést k úspěchu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1165
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
Plha píše:
Tak tak. Úspěšný pak je z celkem stejných co se týče vnitřního odporu. Jediný článek v serii by byl podstatně horší pak potom vykáže menší proudovou vydatnost a nižší celkovou životnost. Dohledat takový článek a vyměnit ho za lepší nemusí vést k úspěchu.


Aha. Tak hlavně, že to někdo zaplatí. Vybírání akumulátorů se stejnými vlastnostmi je časově poměrně náročná záležitost. Ale vůbec nechápu, proč vybírat tímto způsobem baterky do elektrokola, nebo koloběžky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.6.2013
Příspěvky: 265
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
Zaplatí to kupující, který dá za aku cca 8tis. Kdyby to třídění článků neudělali (dá se to udělat automatizovaně) tak by vyrobili zmetek s kterým bys daleko nedojel.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1165
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
Plha píše:
Zaplatí to kupující, který dá za aku cca 8tis. Kdyby to třídění článků neudělali (dá se to udělat automatizovaně) tak by vyrobili zmetek s kterým bys daleko nedojel.


Mám to chápat tak, že akumulátory dodané výrobcem mají takový rozptyl parametrů, že je není možné bez rizika zásadního omezení výkonu a životnosti složit do sady?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 10.6.2013
Příspěvky: 265
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 1
Akumulátory (18650) mají rozptyl co se týče vnitřního odporu. Pro výrobu akubloku si výrobce vybere z tisíců kusů těch 30 nebo 40 s minimálním rozptylem Ri, což něco takového domácí bastlíř možnost nemá. A v krámě pro tebe oni ti tu sadu "stejných" sestavovat nejspíš nebudou.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nabíjení e-koloběžky 36v
PříspěvekNapsal: ned 10.09.2017 13:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1165
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
Plha píše:
Akumulátory (18650) mají rozptyl co se týče vnitřního odporu. Pro výrobu akubloku si výrobce vybere z tisíců kusů těch 30 nebo 40 s minimálním rozptylem Ri, což něco takového domácí bastlíř možnost nemá. A v krámě pro tebe oni ti tu sadu "stejných" sestavovat nejspíš nebudou.


Tak už je mi to jasné :) Ale stejně by mě ještě zajímalo, jak ten vnitřní odpor měří. I když se to zautomatizuje, tak je to stále časově hodně náročné. Projet tisíc baterek, to chvilku dá.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 150 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: HavelAircraft, OK2BUH a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz