Pravidla fóra


Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 7:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 406
Bydliště: Frýdek-Místek
jyrry píše:
Jak to tak čtu, jsem vlastně rád že na nové auto nemám peníze a nemusím vybírat z toho maglajsu co je na trhu :mrgreen:
Takhle jsem si koupil "novou" ojetinu O-1 tour, 1,9 74kW PD a ten euforizující (nebo snad pro někoho erotizující? :-D ) "zátah" tam naznačený trochu je, spotřeba do 5/100 když neblbnu (čti jedu podle platných zákonů).
Co jsem udělal špatně? ;-)


V podstatě nic. :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 7:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 406
Bydliště: Frýdek-Místek
SKAY píše:

Jak to muže tahat od spodu když to má sotva 140 nm v 4,5Tot ? No možná na 1 zažiješ neco jako Zátah :D

a serizuješ podložkami? ale je fakt že co v autě není to se nepokazí :wink:

Tak ať to všem jezdí a hlavně líta! i po cestě :?


Já mám taky atmo 1,6 74kW. Nemá to 140NM ve 4,5tot, ale 150NM ve 4tis. Ale to je jedno. I tenhle motor umí hezky zatáhnout (samozřejmě v rámci své výkonnostní třídy), ale pro výkon si musíš dojít (čti podřadit).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 11:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5620
Bydliště: Vsetín
SKAY píše:

Jak to muže tahat od spodu když to má sotva 140 nm v 4,5Tot ? No možná na 1 zažiješ neco jako Zátah :D

a serizuješ podložkami? ale je fakt že co v autě není to se nepokazí :wink:

Tak ať to všem jezdí a hlavně líta! i po cestě :?


Lítat nepotřebuju, na to mám letadla... A pokud potřebuju trochu vzrůša z potahání tak na to mám motorku... (Z 0 na 100 za 3,9s :wink: )

Auto mám na přepravu z bodu A do bodu B spolehlivě a s malou spotřebou PHM a náhradních dílu.

p.s. tahal jsem s tím i karavan a taky se dalo...

p.p.s. jezdím podle předpisů a dokonce i po dálnici to jede 130 :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 23:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 847
Bydliště: stud. zbys.
Blesk JO motorky jsou fajn jen ten provoz je dnes děs a proto šetřím na novou :D opět vzduchem chlazenou snad to stihnu.....


Naposledy upravil SKAY dne úte 13.08.2019 23:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: úte 13.08.2019 23:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 847
Bydliště: stud. zbys.
Jinak jěště Litr nebrzdí skoro vůbec motorem ... Brzdy jak víka od popelnic destičky jak z vagonu, gumy jak na formuli = spousta částic vyprodukovaných, Spotřeba 6,8 za 4000TKm drahé kovy ve filtru spousta Al na autě. Tak kde je ta ekologie netuším. Když se tím všeci ohanějí asi to je v modě jak duhuví lidi.

Mít nato tak V8 už jen proten zvuk :D a kafe z benzinky :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 8:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1450
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
SKAY píše:
Jinak jěště Litr nebrzdí skoro vůbec motorem ...


Ono by se toho našlo víc. U čtyřválcového čtyřtaktního motoru proběhne s každou otáčkou jeden kompletní pracovní cyklus. Když už si zmínil osmiválcový motor, tak tam během jedné otáčky proběhnou dva. U šestiválce to je jeden a půl. U tříválce jedna otáčka NErovná se jednomu pracovnímu cyklu. Kde má ten motor vzít sílu? A protože takový motor z principu "kulhá", tak mu přidáme ještě vyvažovací hřídel....
Někdo tady psal, že při 130km/h mu motor točí 4000 otáček. A co třeba 130km/h (GPS, tacho 140) a necelých 2300 otáček za minutu? Který motor se bude víc opotřebovávat? Kolikrát se otočí ložiska? Kolikrát se otevře a zavře ventil? A vačka? A jakou vzdálenost "naběhá" píst a kroužky po stěnách válce při ujetí stejné kilometrové vzdálenosti?
Tyhle maloobjemový, na steroidech (čti otáčkách) provozovaný motory je pomsta za to, že se nemodlíme :lol:

PS: přirovnání čistě náhodné.
K rodinné bitce došlo po té, když syn představil rodině nevěstu a babička utrousila: "to vás Pan Bůh trestá, že se nemodlíte".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 9:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 787
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Souhlasím jak s NovFra tak klasikem Jahelkou. A to sám jeden tříhrnek mám (jako druhé auto). Na pojížďky po městě úplně v pohodě, ale dálnice nebo přívěs je už trápení, spotřeba pak jde nad hodnoty normálních motorů.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 9:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4062
Bydliště: SK Bratislava
novfra píše:
U tříválce jedna otáčka NErovná se jednomu pracovnímu cyklu. Kde má ten motor vzít sílu?


To uz zacina byt tazka demagogia :- )))))))) ... predsa z vecsieho objemu toho valca ktory ten cyklus prave "pracuje" .. predsa o kolko menej cyklov presne o tolko viacej objemu toho valca zucastneneho na tom cykle.

A pridam kontrolnu otazku ... kedze je ten valec ma tu "silu" s vecsim objemom a tepelne straty rastu s povrchom, ktory valec ma lepsi pomer objem/povrch - ten maly zo 4 valca alebo ten velky z 3 valca? Talze ktory ma sancu na vecsiu ucinnost???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 9:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4062
Bydliště: SK Bratislava
Jiri píše:
Souhlasím jak s NovFra tak klasikem Jahelkou. A to sám jeden tříhrnek mám (jako druhé auto). Na pojížďky po městě úplně v pohodě, ale dálnice nebo přívěs je už trápení, spotřeba pak jde nad hodnoty normálních motorů.


Prekvapive zistenie ... ked ma motor davat nejaky vykon asi ho treba krmit, takze pochopitelne bude mat rovnaku spotrebu ... zmysel downgradu je prave to znizenie spotreby pri MALOM zatazeni - napriklad plazeni sa mestom, nie tahanie privesu ... ak ti 1.0 nestaci, kup si 1.4 a tej sa atmosfericky motor 1.6 nevyrovna ani vykonom/momentom (daleko daleko) ani spotrebou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 10:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1450
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
igorb píše:

Prekvapive zistenie ... ked ma motor davat nejaky vykon asi ho treba krmit, takze pochopitelne bude mat rovnaku spotrebu ... zmysel downgradu je prave to znizenie spotreby pri MALOM zatazeni - napriklad plazeni sa mestom, nie tahanie privesu ... ak ti 1.0 nestaci, kup si 1.4 a tej sa atmosfericky motor 1.6 nevyrovna ani vykonom/momentom (daleko daleko) ani spotrebou.


Co kdybychom porovnávali porovnatelné :) Atmosferické motory s atmosferickými a přeplňované s přeplňovanými. Pokud už chceš porovnávat atmosféru s přeplňovaným, bylo by dobré to porovnávat ve stejných autech. Jinak to smysl nedává, stejně jako nedává smysl snižování objemu motorů, amputování válců a argumentovat spotřebou při malém zatížení.
I silný (všimni si, že nepíšu výkonný) motor má při malém zatížení malou spotřebu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 10:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4062
Bydliště: SK Bratislava
novfra píše:

Co kdybychom porovnávali porovnatelné :) Atmosferické motory s atmosferickými a přeplňované s přeplňovanými.


Preco? ... resp. ja viem celkom dobre porovnat aj atmo vs turbo. Kde je problem? .. alebo este inak, co ma za zmysel porovnat atmo 1.0 a atmo 1.6? vsetko je predsa uplne jasne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 11:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1189
Bydliště: Brno
O všem rozhoduje návrh a provedení konstrukce motoru. Při daném výkonu musím prohnat motorem určité množství paliva,které se bude lišit účinností motoru, a motoru zajistit příslušný přísun vzduchu (ideální stechiometrický poměr je 14,7 jednotek vzduchu na 1 jednotku paliva). Rozdíl v účinnosti motorů stejného typu se budou dle objemu, čerpacích a třecích ztrát lišit dle mého názoru do cca 10%. Pokud bude motor správně navržen při dostatečné robustnosti a s použitím kvalitních materiálů, tak není problém s životností motoru, ať se jedná o V8, V6, řadový čtyřválec, tříválec, dvouválec, jednoválec shodného výkonu. Jde jen o to, že zajištění stejné životnosti bude drahé, a každý motor bude mít odlišné vlastnosti. Bohužel v současné době, kdy jde ve všech oborech hlavně o ekonomické ukazatele, bych na kvalitu vysokootáčkových malolitrážek moc nevsázel, ale třeba se pletu.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, MXS 64",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 11:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 1450
Bydliště: Jaroměř
Obrázky: 0
igorb píše:

To uz zacina byt tazka demagogia :- ))))))))


To je pravda.

Od začátku tady píšu o síle motoru. Projdi si ten strom.
Nadhodil jsem Ti porovnávání...
Asi budu muset zvážit prodej současného auta a poohlédnout se po něčem lepším, s litrovým motorem a turbem v základu.
Co tady čtu, tak je to lepší, živější, výkonnější, silnější, úspornější, životnost vynikající :lol:

Ale pak si zase říkám, proč je těch malých motorů tak málo? Ale to asi bude souviset se stářím vozového parku ČR.

do 1000 ccm (motor 0.9, 1.0) 3 %

1000 - 1250 ccm (motor 1.1, 1,2) 7 %

1250 - 1450 ccm (motor 1.3, 1.4) 20 %

1450 - 1650 ccm (motor 1.5, 1.6) 17 %

1650 - 1850 ccm (motor 1,8) 7 %

1850 - 2000 ccm (motor 1.9, 2.0) 34 %

2000 - 2500 ccm (motor 2.5) 8 %

nad 2500 ccm (motor 3.0, 4.0) 4 %

Zdroj: https://www.porovnej24.cz/nejvic-pojistenych-aut-ma-dvoulitrovy-motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 11:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4062
Bydliště: SK Bratislava
Nepochybne, lebo cesky hit okta 1.9 TDI :- )))))))))))))

... len nechapem co to ma s 1.0 motormi ... ale na tom asi nezalezi :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Auto s tříválcovým motorem 1,00
PříspěvekNapsal: stř 14.08.2019 12:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 847
Bydliště: stud. zbys.
Uvidime snad nejsou blbi v japonsku :D stejne to ukaze az cas. Todle jsou jen teorie jako ze cmelak bynemel letat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz