Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 17:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6615
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Vážení, nevíte prosím někdo, čím a jak řežou profíci molitan? Copak slabej, 10-20 mm se dá stříhat či řezat lámací kudlou ale ty silný 30-100 mm. Jde mi i to, aby vznikly celkem pravidelný kvádříky, to znamená, že se nesmí kudlou na molitan tlačit, jinak udělá v řezu různý "zatáčky". Zatím nejlíp mi to šlo velejemnou japonskou pilkou z Lidlu a netlačit, jen podle šablony lehce tahat ale stále to není ono a molitan je dnes dost drahej. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 17:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 27.2.2018
Příspěvky: 131
Bydliště: Praha
viewtopic.php?f=18&t=51859

Jinak taky Google najde hodně možností.

_________________
Ahoj lidi, jak jde život?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 749
Bydliště: stud. zbys.
laserem to jde hezky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 19:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 261
Jde to dobre širokým kuchynským nožem takovým pilkovým na chleba .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 19:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2013
Příspěvky: 242
Bydliště: Řáholec
Obrázky: 0
Celeron píše:
Vážení, nevíte prosím někdo, čím a jak řežou profíci molitan?

nevím přesně jak ho řežou "profíci" ale u čalouníka jsem viděl že má na to klasickou přímočarku a na ní namísto pilového listu list bez zubů - nůž. řezalo mu to krásně přesně a bez vlnek. sežeň si co nejdelší list a na něm pak odbrus zuby a udělej pořádné ostří.

_________________
X7 & MAIA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 20:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 27.2.2018
Příspěvky: 131
Bydliště: Praha
Profíci třeba řezačkou.

_________________
Ahoj lidi, jak jde život?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 20:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 989
Bydliště: Česká Lípa
Já řezal horkým drátem

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 20:42 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.5.2017
Příspěvky: 1
Já řežu odporovou pilou.Trochu to smrdí,ale jde to výborně.Řežu filtry do akvárií.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 642
Bydliště: Napajedla
Zrovna jsem na Ali koupil "řezací jehlu".
Je to jakoby tlustý drát v rukojeti, napájené 12V z trafa.
Jde tvarovat a tedy lze vytvarovat průřez, jaký lze řezat.
Umí to polyš a podle videa i molitan.
Délky 10, 15, 20 a 25 cm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 642
Bydliště: Napajedla
https://www.aliexpress.com/item/10cm-Cr ... 4c4d5f9aue

Příloha:
HTB1WWjBgkKWBuNjy1zjq6AOypXaO.jpg
HTB1WWjBgkKWBuNjy1zjq6AOypXaO.jpg [ 49.97 KiB | Zobrazeno 660 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 133
Obrázky: 2
Namočit do vody, vyždímat a vlhké šoupnout do mrazáku, nejlíp v igelitu.
Zmrzlé to jde ostým nožem krásně krájet.
Nejlíp se to dělá v zimě :wink:

Mimochodem takhle se dá obrábět i guma, máčeli jsme si ji v kapalným dusíku. Jen je dobré na ni nechmátnout holou rukou :?

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6615
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
karval píše:
Profíci třeba řezačkou.

Cena docela lidová, co? :cry:
Že už k tomu je tady vlákno jsem netušil.
Jo zapoměl jsem v dotazu napsat, že základní formát 10 cm molitanu je cca 180 x 120 mm. Pochybuju, že to půjde řezat nějakou "krátkou" pilkou tak, že si molitan postavím na 10 cm bok a pojedu podle zadního a předního pravítka. Ta deska se má snahu ohnout kór třeba menší tloušťky 50-60 mm. Lepší asi bude řezat molitan ležící na plocho a mít pravítka jako když se řeže polyš křídlo podle bočních šablon. Takže asi zbývá jen ta odporová řezačka dlouhá minimálně 120 mm.
A propo, jak vypadá povrch řezu po té, co se to pálí drátem? Není to nějaký napálený, spečený, nejsou na tom napečený vlákna jako na polyši?
Díky
Edit: tím pádem řezání zmrzlýho je nepoužitelný, kde sehnat tak velkej mrazák, řezníka v příbuzenstvu nemaje.


Naposledy upravil Celeron dne ned 19.08.2018 22:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 642
Bydliště: Napajedla
V tom odkazu je i video - mrkni ;-)
Třeba to bude použitelné...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 22:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6615
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
To na videu není molitan ale taková tužší bílá pěnovka. Molitan je PU pěna s bublinkama do 0,5 mm, nová je bílá, časem zežloutne. Teď jsem tady zkusil šmiknout kus molitanu 90W trafopájkou s očkem dlouhým cca 2 x 10 cm. Tedy moc to nejde, pájka se musí poměrně dlouho nahřívat a v řezu je povrch zhnědlej. Sice to zahnědlý jde po schladnutí odrolit ale trochu špinavý v pórech to zůstane.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řezání molitanu
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 23:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 642
Bydliště: Napajedla
Já vím, co je molitan ;-)
Jen naznačuji cestu - předpokládám, že přece jen snadnější než "profi řezačky", zmrazování v kapalném dusíku.....
Teoretické řeči proč to asi nejde nechám být a až bude chvilka, tak to prostě prakticky zkusím - molitanu tu mám dost, i trustších...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz