Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Spitfire XIV 1,2m
PříspěvekNapsal: úte 24.09.2019 19:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 716
Bydliště: Žďár n. S.
No vidíš, máš to v suchu :P Gratuluju.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Spitfire XIV 1,2m
PříspěvekNapsal: pon 07.10.2019 9:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5229
Bydliště: Praha ČR
jirinovo píše:
bude to rychlé a obratné letadlo, jak je vidět na videu. Do začátku by jsem dal malé výchylky na křidélka, hlavně.


Gratulace k záletu, jinak ale obecná poznámka k té starší debatě k výchylkám... Já bych se výchylek na křidélkách nebál, větší výchylka obvykle znamená prostě rychlejší rotaci a s tím si pilot při troše praxe poradí. Na co je ale třeba dát u stíhaček pozor je výškovka, při moc velkém natažení může běžně následovat urvání proudnic i při rychlém letu, letová obálka prostě není nekonečná. A tohle se pak za letu hlídá blbě i dobrému pilotovi, ukontrolovat se, aby se při přistání nepodrovnalo moc, je fuška. Zrovna v neděli jsem si s tím užil s tištěným kombatovým ME109, moc velké výchylky VOP a děly se věci, dostat to v pohodě na zem nebyla žádná prdel.

U "bublin" to je o něco mírnější, drsný povrch omezuje trhání a navíc je obvykle o dost menší zatížení, ale i tak je VOP riziková...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spitfire XIV 1,2m
PříspěvekNapsal: úte 15.10.2019 23:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 618
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
tomashr píše:
... Na co je ale třeba dát u stíhaček pozor je výškovka, při moc velkém natažení může běžně následovat urvání proudnic i při rychlém letu, letová obálka prostě není nekonečná. A tohle se pak za letu hlídá blbě i dobrému pilotovi, ukontrolovat se, aby se při přistání nepodrovnalo moc, je fuška....

Trochu odbočím. Podobné problémy s velikostí výchylky výškovky jsem měl nedávno s malým pěnovým Super Kineticem. U něj, pokud se překročí určitá výchylka (plovoucí) výškovky, jedno křídlo okamžitě ztratí vztlak a letadlo začne vrtat. A to i ve velké rychlosti. Křidélka ve funkci klapek při přistání tento efekt ještě umocňují. Lepší je použít je jako spoilerony. Ale to už asi není problem Spitfira.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz