Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2017 22:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 371
Konečně jsem se dopracoval k možnosti frézování s cílem frézovat hlavně trupy modelů letadel z pěnových materiálů typu EPP a extrudovaný polystyren. Máte s tím někdo zkušenosti? Potřeboval bych základní nalejvárnu.

Co jsem vysledoval, tak pro slušné výsledky stačí i frézka prům. 6mm válcová.

Velikost výrobků cca 800-1000mm délka, 80-130mm šířka a 80-130mm výška.
Přijde mi zbytečné frézovat z kvádru, takže bych polotovary říznul už dle potřebného bokorysu a půdorysu s malým přídavkem ... pak postrádá smysl hrubování. Ale jestli jet rovnou na čisto? Napadlo mě jet první cut už jako finální povrch, ale takříkajíc na hrubo ... s minimálním překryvem stop a s malým odstupem od budoucího čistého povrchu. A nakonec to jet už opravdu na čisto s větším překryvem.

Co vy na to?

A ano, EPP a extruďák jsou velmi odlišné materiály :)

Zatím jsem zkoušel frézovat touto frézkou https://www.kovonastroje.cz/Nastroje-pr ... cfb8b05752 ... při svislém zajetí do estruďáku problém, protože materiál nemá kam zmizet, ale jinak dobré.

A můj cíl není dokonalý hladký povrch, předpokládám, že finále dodělám v ruce ... i kvůli stojovému času.

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
http://rcweb.cz http://epacombat.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2017 22:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 347
Bydliště: Mýtna LC
Posledne som si frézoval kopytá na gondolky F3K z EPP . Hruboval som valcovou frézou 6 mm dvojbritou a potom načisto 3mm polguľovou (väčší priemer nemám) . Ak by som mal 6mm polguľovú tak by som hladil radšej tou. išlo by to rýchlejšie. Frézoval som obojstranne kde som nechal na koncoch mosty a v strede dĺžky gondolky som tiež nechal cca 10mm nefrézovanú oblasť ako podporu aby sa diel neprehýbal. Ak budeš robiť niečo veľmi dlhé a tenké alebo niečo s tenkou stenou tak bude treba asi najskôr hrubovať a potom načisto. Stroj nemá nejmenší problém s penou ale ak by si išiel hneď načisto tak sa pri tenkých dieloch môže stať že sa budú prehýbať a tým budú utekať rozmery.

_________________
http://www.rcalbum.cz/profil/StanleyP


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2017 23:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 371
Ty trupy uvažuji na dvě poloviny, kupodivu nikoli levá pravá, ale horní a dolní :). Blok bude vždy pevně přilepen k základové desce a nějaké moc jemné detaily nebudou .... zatím :)

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
http://rcweb.cz http://epacombat.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2017 23:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 371
... vlastně bych se chtěl po několika letech dopracovat k trochu lepšímu výsledku než jsem měl kdysi od kámoše :)
http://rcweb.cz/aktual/b5n_3.htm ... že se na to musí pak rukou vůbec nevadí.

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
http://rcweb.cz http://epacombat.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09.03.2017 8:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 347
Bydliště: Mýtna LC
Ke´d to bude z dvoch polovíc tak to asi nebude problém frézovať priamo na hotovo. Prilepíš to na stôl obojstranne lepiacou páskou (neviem isto, skúsil by som to takto) a frézuješ. Možno by bolo lepšie skúsiť kopírovať nie kolmo na pozdĺžku os ako to je v tvojom odkaze ale v pozdĺžnej osi. ide to trochu rýchlejšie. Skúsil som oba spôsoby a výsledok čo sa týka povrchu bol viac menej rovnaký ale druhým spôsobom to bolo o kus rýchlejšie.

_________________
http://www.rcalbum.cz/profil/StanleyP


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09.03.2017 8:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
pad píše:
Konečně jsem se dopracoval k možnosti frézování s cílem frézovat hlavně trupy modelů letadel z pěnových materiálů typu EPP a extrudovaný polystyren. Máte s tím někdo zkušenosti? Potřeboval bych základní nalejvárnu.




Ahoj

Nevím jak vysokou frézu máš, ale já mám 160 mm a vyšší blok jak 10 cm neofrézuji .
Ustálil jsem se na 80 mm.
Vyřezávat do předu nemá smysl.
Použij největší průměr frézy , co tam dostaneš - aktuálně používám 10 mm HSS dlouhou 100 mm (záběr 45 mm) .Rovnou
Krok jemnosti 1/9 , nebo 1/17 .
Hrubování nemá význam - ubírám na čisto do těch 40 mm vrstvy .
Používej frézu novou a jenom na extruďák - jedině tak uděláš slušnej povrch .
vyfrézuj napřed trup ze vnitř a potom ho přilep dělící na dělící rovinu a udělej vnějšek .
Lepím pěnou .
Odebírej materiál vždy z celku , jinak se tenké plochy rozvibrují .

fréza na kterou je odkaz bych nepoužíval . Dvě zapíchnutí a nataví se na ni materiál.Následně zničí obrobek.
Dobrušovat hrubé opracování rukou nemá smysl - přijdeš o přesnost a kvalitu povrchu .


Přílohy:
2017-03-09 07.37.25.jpg
2017-03-09 07.37.25.jpg [ 49.51 KiB | Zobrazeno 1190 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2017 12:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 371
Díky za vyčerpávající popis.
Já to primárně nechci na extruďák, ale na EPP. A ano, je pravda, že na tu odkazovanou frézku má extruďák tendenci se nalepit, zejména při zapíchnutí.
Kvalitu povrchu neřeším, nehodlám čekat 3h na parádní výsledek. To raději 1h a pak to vezmu v ruce, stejně ty obrobky dále opracovávám vyřezáváním apod. takže mně to nijak moc nezdrží. Bohužel fréza, co mám k dispozici, nevyniká rychlostí. Na ose Y je špatnej trapéz a než ho vyměním musím se smířit s rychlostí jen cca 500-600mm/min. Původně je to fréza na překližku a tak se rychlost moc nehonila, teď je jen doděláno ovládání osy Z.

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
http://rcweb.cz http://epacombat.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2017 13:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7796
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Na to EPP to chce určitě "hladovou" dvoubřitou frézu a perfektně ostrou. Nesmíš jí používat na jiné materiály a stejně výsledek asi nebude nic moc, protože EPP je hodně pružný. Taky je potřeba frézu zanořovat šikmo, nebo po spirále, protože při zanořování jen v "Z" nemá odebraný materiál, který má několikanásobný objem, kam odcházet a pěchováním dochází k ohřevu až natavení.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2017 15:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Epp je horší na obrábění, než extruďák. Ale dá se a je takový chlupatější.A je větší riziko natavení .
Ale ruční dobroušení je asi největší opruz a dá se tím nejvíc zkazit .
Já radši honím frézu 10 hodin, než abych hodinu brousil :D .
Výsledek z frézy je daleko lepší a dá méně práce (mně :D ).
Ta rychlost je problém, protože tyhle materiály je lepší obrábět rychlým posuvem a menší úběry.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2017 17:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.4.2011
Příspěvky: 371
Mně sochání z epp nedělá žádný problém. V ruce je třeba toto http://www.rcweb.cz/aktual/110725_tenzan.html (obrázky na konci). Takže tu frézu beru jen jako vylepšení stávajícího :) Tady vlastně už práce na ofrézovaném http://www.rcweb.cz/aktual/b5n_3.htm

Čekat 10h by mě fakt nebavilo, obzvlášť když v ruce to mám za půl hodiny :)

_________________
kombat na kopci i s motory :-)
http://rcweb.cz http://epacombat.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2017 17:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
pad píše:

Čekat 10h by mě fakt nebavilo, obzvlášť když v ruce to mám za půl hodiny :)


nečekám :D , dělám jinou práci .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jester80 a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz