Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 12:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Zima na krku, už mně začínají svrbět ruce. Dvoumotorová lepenková vlaštovka mi na dlouho nevydrží.

Po úspěšném zazimování Ca.3 (pořád si říkám, že je zázrak jak to lítá a že vůbec přežilo sezónu) pořád bádám nad tím, jak uchopit další chmelnici - Ilju Muromce. Oslovil jsem autora 3D modelu viz. níže, ale je to zatím v plenkách. Docela bych uvítal, kdyby se chtěl někdo přidat, aby bylo možné spojit síly na klasickou konstrukci. Já můžu asi jen vymýšlet co jak udělat, vyrábět maketové detaily a dodat nějaké finance, nemám praxi v kreslení ani výbavu dílny na výřezy.. Inklinuji k měřítku 1:15 (rozpětí 2m), 1:10 (3m) je lákavé, ale na hraně možností mého převozu i při rozebíracím křídle.

Pokud nikoho neseženu, asi zůstanu u materiálů a optimalizace postupů z Ca.3, což je sice možná škoda, ale co do dílny stačí mi deska, vrtačka, pilka, pravítko, žiletka a lepidlo.. :)

Třeba by se někomu mohly hodit podklady (hlavně monografie), co jsem zatím vygooglil:

http://www.dieselpunks.org/profiles/blogs/knights-of-the-air-sikorsky



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
IM07.jpg
IM07.jpg [ 80.51 KiB | Zobrazeno 4083 krát ]
IM04.jpg
IM04.jpg [ 44.11 KiB | Zobrazeno 4083 krát ]

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 13:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Ještě ta monografie - je v ruštině, velmi obsažná, přes 80 stránek, objem 30MB..

Převedl jsem to do .pdf a hodil na http://www.uschovna.cz/zasilka/CCBDZT7DCAX3EAV8-G75/

Limit je 30 stažení..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 13:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
Paráda,nádherná chmelnice.
Pokud budu umět,rád pomůžu a vyřežu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 13:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
mt-beran
http://www.airwar.ru/other/draw/im.html
myslím,že někde bude i knížka,ze které jsou i tyhle kresby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 14:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
Aha,tak jsem našel 3 knížky.
http://mirageswar.com/aircrafts/25228-i ... iacii.html
Myslím,že tahle bude asi nejlepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 14:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
http://dfiles.eu/files/8jzr6u58a
Je ke stažení tady :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 15:27 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7756
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Je to skvělý stroj. Nicméně od pohledu bude EXTRÉMNÍ problém těžiště. ASI !!!!! (asi) by to šlo řešit nosnou VOP a těžiště mít na nestandardním místě za křídlem PLUS nějaká elektronika, ale dle mě je to dost risk.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 15:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
ok-glider = super podklady, díky.

TomasC = no s tím těžištěm mi to bylo jasné od začátku, proto jich asi taky moc nelítá.. Při elektroverzi něco vyřeší baterky a težší motory, samozřejmě nosná výškovka a něco olova.. Polomaketa = baterky v čumáku místo/částečně maketového kokpitu bude asi nutnost a taky asi pár centimetrů prodloužení, aby to moc neřvalo, ale bylo kam "nalít" olovo.. A hodně lehký ocas.. Nějak to jít musí. :) Jinak by nelítal ani originál.

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 15:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2064
Bydliště: Ústí nad Labem
mt_beran píše:
Jinak by nelítal ani originál.
Někde jsem četl, že i originál měl těžiště za křídly.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 16:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
První ptototyp měl vprostřed další křídla a výškovka je skutečně prohnutá,takže i ona je nosná,Je to v té monografii.A je tam i spousta fotek z havárií.
8O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 16:22 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7756
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Vzhledem k poměrům trupu, umístění křídel, atd... nevěřím na možnost umístit těžiště do modelářsky běžného místa 30% SAT.

Skutečné letadlo létalo v "relativně" jednom letovém bodu. To u modelu není realizovatelné.

Spíš bych zkusil vsadit na elektronickou stabilizaci. Jasně, není to fair, ale možná cesta.


Nějaké prodloužení gondol a předku motoru, aby bylo funkční bude příliš viditelné.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 16:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
Blériot VI
Málem jsem upadl pod stůl.
Taky Quickie Q2 je super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 16:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
Peyret Tandem
8O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 17:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 843
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic
TomasC píše:
Vzhledem k poměrům trupu, umístění křídel, atd... nevěřím na možnost umístit těžiště do modelářsky běžného místa 30% SAT.

U letadel/modelů s prohnutým profilem a velkou "nosnou" výškovkou se těžiště posouvá dozadu. Podobné historické modely mívají těžiště až v 50%, taky mají často motory přímo pod náběžkou křídla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 17:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3787
Puristé budou asi prskat, ale tohle je naprosto jednoznačně na gyro... Koukám, že tomasc píše to samé :-)
Jinak co jsem četl, tak IM opravdu minimálně v některých verzích těžiště až za křídly měl a letové vlastnosti byly dost mizerné. Na svou dobu to byl i tak zajímavý a odvážný počin (Muromce vlastně vznikly už před WWI, takže není fér srovnávat třeba s Gothami či Stakeny), ale upřímně popularita byla později trochu uměle posílená sovětskou propagandou v klasickém stylu "ruský člověk postavil první skutečné velkoletadlo a kdyby mu nebránil hnusný car, bylo by to ještě lepší", jinak to zas taková idylka nebyla.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz