Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2015 7:25 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2006
Příspěvky: 86
Bydliště: Prostějov - Vincencov
Obrázky: 1
Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem motoru do čmeláka. Stavím ho podle výkresu p.Vostrého - rozpětí 1440mm. Původně jsem chtěl elektro, ale v mezičace jsem pořídíl již hotový model Smith Miniplane od SIGu s 4taktem ThunderTiger F-54S (8,87). Po nastartování toho 4taktu mám červíka v hlavě zda nepoužít taky 4takt 5tku od ASP. Jen nevím zda to bude výkonově stačit, původní výkres je pro 2,5-3,5 2takty, tady na fóru se doporučuje 4-6,5 2takt. To co mám zatím postavené váží 800g, motor váží +-275g. Zatím nemám odhad, ale kdyby se mi podařilo mít celkovou váhu i s palivem v nádržce (170) kolem 1500g nebo lehce nad, mohlo by to létat jak Čmelák?
Jako další váhu musím připočítat ještě něco málo balsy na upevnění nadržky a baterek a serva plynu, servo plynu a křidélek, kryt motoru od DP model, podvozek bude podle plánu drát pr4mm, přijímač + aku (4xeneloop) 120g a pak hlavně potah folii Oracover(?)


Přílohy:
Poznámka: tento stav váží 800g - kostra a potah balsou je na 90% hotový, váženo s prázdnou nádržkou a dvěma servy.
IMG_3367.JPG
IMG_3367.JPG [ 76.13 KiB | Zobrazeno 2012 krát ]
IMG_3366.JPG
IMG_3366.JPG [ 69.34 KiB | Zobrazeno 2012 krát ]

_________________
Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: úte 24.11.2015 21:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.1.2010
Příspěvky: 469
Bydliště: kósek od Brna
Ahoj, myslím že kubaturou okolo 6,5 ccm na 4T nic nepokazíš. Není na škodu mít trošku výkonu do foroty.
Sice bude trošku těžší, ale vzhledem ke krátkému čumáku u Čmeldy, aspoň nebudeš muset dovažovat.

_________________
Futaba včíl 9Z opět 35 Mhz PCM


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: stř 25.11.2015 6:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2006
Příspěvky: 86
Bydliště: Prostějov - Vincencov
Obrázky: 1
S tím nezbývá než souhlasit, ale 4takt +-6tku, jsem zatím nenašel, pokud o něčem podobném víte, sem s tím. Uvažoval jsem nad 8,5, ale to už mi připadá příliš těžké, přeci jen má skoro 500g.

_________________
Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: stř 25.11.2015 8:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2090
Bydliště: Ústí nad Labem
Taky bych řekl, že u Čmeldy s krátkým čumákem nemusíš mít obavy o polohu těžiště s těžším motorem. Obecně ten Thunder Tiger považuji za kvalitnější motor než ASP.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: stř 25.11.2015 8:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.5.2009
Příspěvky: 500
Bydliště: Žilina
Jednoznacne Saito FA-40a, budes spokojny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: stř 25.11.2015 10:05 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2006
Příspěvky: 86
Bydliště: Prostějov - Vincencov
Obrázky: 1
To je přesně ono, na Saito jsem se díval, ale nějak jsem si všiml jen té 5tky, 6,5 jsem přehlédl. Děkuji

_________________
Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Čmelák - výběr motoru 4takt
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 22:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2006
Příspěvky: 86
Bydliště: Prostějov - Vincencov
Obrázky: 1
Zdravím, po malé přestávce jsem se vrátil ke Čmeldovi, zjistil jsem dost zásadní problém, Saito FA40( ta 6,5) se mi nějak nechce vejít pod kryt motoru. Kdybych to nechal jak je tak bude vrtule 28mm před krytem motoru, což se mi nelíbí. Tak jsem se rozhodl, že posunu motorovou přepážku o +-26mm dozadu. Postup: výřežu novou přepážku, dopasuji ji na novou pozici, zalepím a pak odříznu původní přepážku se zbytkem čumáku.
Máte zkušenost s takovou úpravou? Konstrukčně by neměl být problém, je to v podstatě stejně lepený spoj jak původně, ale nestane se něco s letovými vlastnostmi?

_________________
Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz