Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pát 09.10.2015 14:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2007
Příspěvky: 4157
Bydliště: Pardubice
Kleta píše:
No, já lítám i cvičnou elektru, a LiPol články musím stejně tak jednou za 2-3roky vyměnit, protože "změknou" (a zdá se mi, že moc nesejde na tom, kolik nabíjecích cyklů za sebou mají, jde pouze o stáří). Aby to mělo smysl, tak potřebuji tak 3sady, za které i na HK dám v přepočtu s dopravou tak kolem 1000,-Kč. Takže, protože toho bohužel moc nenalítám, mi ten spalovák vyjde cenově z hlediska pohonu tak nastejno. Dřevěný spalovák je samozřejmě náročnější na obsluhu a prostor, ale zážitek z něj je daleko lepší, je to prostě opravdové letadlo. Mám ho (tedy spíše měl jsem) na takové sváteční polétání "za odměnu" párkrát za rok, takže cena paliva není problém.

Noo, u mně by to bylo za palivo tak 3500-4000Kč jen za palivo. A to nechávám zbytek ročního lítání elektrám.
Náročnější na obsluhu ....., po 17letech už jsem se něco kolem toho naučil. Včetně zabíhání či štelování. V tomto problém u mne není.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2016 21:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Zdravím,
jak jsem psal dříve, chci si pořídit cvičného spalováka na 7,5 a prosím o radu a názor ohledně výběru.

Do ČR se, nevím proč, přestaly vozit (od vánoc už nejsou ani Solo Star a Sport). Zbývá jen SF TRI, který se mi nějak nelíbí a pak až PM CONVERTIBLE, což se mi zdá vyšší a dražší kategorie.

Našel jsem tento polský e-shop: http://www.modele.sklep.pl/, který mimo jiné nabízí produkci PM za rozumné ceny.

Uvažoval jsem takto:
PM CLASSIC: mírně menší než ostatní, očekávám o něco vyšší plošné zatížení a tedy že nebude tak "hodný". Dále se mi nezdá poutání křídla gumou. Nenašel jsem také nikde, zda má spojku křídla z duralové trubky.
http://www.phoenixmodel.com/Product.aspx?ProductId=7

PM CANARY: velikost OK, ale křídlo je zřejmě též "na gumu" a nevím, jestli se spojkou.
http://www.phoenixmodel.com/Product.aspx?ProductId=8

PM PARAGON a PM DOMINO: nevidím mezi nimi rozdíl. Velikost OK, křídlo na šrouby, spojka by měla být. DOMINO se údajně vůbec nelepí...?
http://www.phoenixmodel.com/Product.aspx?ProductId=9
http://www.phoenixmodel.com/Product.aspx?ProductId=11

Vzhledem k tomu, že PM PARAGON teď nabízí podstatně zlevněný, pořídil bych asi ten.

Znáte ho někdo, myslíte, že je to v rámci možností dobrá volba?

Ještě by mě zajímalo, zda se křídlo lepí v jeden celek, nebo se dá převážet rozdělené (v manuálu se mluví o 5servech...). Neví někdo?

Pak jsem koukal ještě na BH EXCEL 2000 a SM BOOMERANG (http://seagullmodels.com/gas-power-trai ... 27-308.htm), ale ty jsem nenašel rozumně dostupné (EXCEL například jen na e-bay z Anglie, což vyšlo bohužel dost draho).

Díky za každou radu či připomínku.
JK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2016 22:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 29.12.2015
Příspěvky: 24
Bydliště: Louny
A co třeba tohle ? http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=76291 Rozpětí je perfektní a na 6,5 by to mohlo chodit dobře.

edit:Nějak sem přehlédl tento model v úvodu, tak asi nic.

_________________
http://mara126.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: sob 09.01.2016 22:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7796
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ten Canary lítá naprosto v pohodě (syn se na něm taky učil) a křídlo poutané gumou vidím pro žačátky spíš jako výhodu. Časem to můžeš předělat vepředu na kolíky a u odtokovky plastové šrouby. Křídlo se slepuje dohromady.
Jen bych doporučil upravit hlavní podvozek, přidáním ještě jedné struny (stačí průměr 3mm) tak aby na trupu byla vzdálenost původní a přidané asi 35 až 40mm viz foto. Ty jednoduché dráty budou při startu i přistávání kmitat dopředu/dozadu a model pak "tancuje". Koukám že už to tak šidí na všech tebou odkazovaných modelech. Původní EXCEL 2000 ho měl ještě zdvojený, i když jsem ho taky upravoval, protože při jednom nouzáku praskly plastové upínky a podvozek se otočil a zaseknul kolama do křídla :D


Přílohy:
Podvozek.jpg
Podvozek.jpg [ 58.46 KiB | Zobrazeno 2333 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 10:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Mára126 píše:
A co třeba tohle ? http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=76291 Rozpětí je perfektní a na 6,5 by to mohlo chodit dobře.

edit:Nějak sem přehlédl tento model v úvodu, tak asi nic.


V ČR je PM Convertible teď asi jediná nabídka. Ale já budu se spalovákem létat jen velmi svátečně, takže bych dolnoplošnou konfiguraci asi stejně nevyužil. Proto bych dal přednost klasické konstrukci, která snad vyjde levněji i s případnou dopravou ze zahraničí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 10:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Lark píše:
Ten Canary lítá naprosto v pohodě (syn se na něm taky učil) a křídlo poutané gumou vidím pro žačátky spíš jako výhodu. Časem to můžeš předělat vepředu na kolíky a u odtokovky plastové šrouby. Křídlo se slepuje dohromady.
Jen bych doporučil upravit hlavní podvozek, přidáním ještě jedné struny (stačí průměr 3mm) tak aby na trupu byla vzdálenost původní a přidané asi 35 až 40mm viz foto. Ty jednoduché dráty budou při startu i přistávání kmitat dopředu/dozadu a model pak "tancuje". Koukám že už to tak šidí na všech tebou odkazovaných modelech. Původní EXCEL 2000 ho měl ještě zdvojený, i když jsem ho taky upravoval, protože při jednom nouzáku praskly plastové upínky a podvozek se otočil a zaseknul kolama do křídla :D


BH EXCEL2000, který jsem koupil někdy v roce 2007/2008, měl hlavní podvozek z ohýbaného duralového plechu. K trupu byl uchycen pomocí šroubů a matic. Podvozek mám schovaný a nový model bych se pokusil na něj přestavět. Bylo fajn, že díky maticím bylo možné podvozek snadno opakovaně demontovat, což jsem využíval při přepravě a uložení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 13:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7796
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Kleta píše:

BH EXCEL2000, který jsem koupil někdy v roce 2007/2008, měl hlavní podvozek z ohýbaného duralového plechu. K trupu byl uchycen pomocí šroubů a matic. Podvozek mám schovaný a nový model bych se pokusil na něj přestavět. Bylo fajn, že díky maticím bylo možné podvozek snadno opakovaně demontovat, což jsem využíval při přepravě a uložení.

Já ho měl od Pelikána někdy z roku 2004 a měl jsem ten dvojitý drátěný. Jeho upevnění ale bylo silonovými pásky a to se mi jednou při nouzáku vymstilo. Pak jsem asi po 4 letech kupoval nový trup a ten už měl křídlo na dva kolíky a dva šrouby. Pro podvozek jsem tam vlepil destičku 3mm překližky a přes třmeny přitahoval 4x M4 šroubama.
Jinak jsem koukal na ten Convertible a nevypadá to špatně. Je sice trochu těžší (2700 až 3000g), ale při plošném zatížení 67 až 74,5g/dm^2 by měl lítat dobře. Docela mě překvapila ta přední noha s teleskopem. To bych na cvičném modelu nečekal. Myslím že to není špatná volba, jen bych ten podvozek předělal zdojením drátového, nebo ten duralový z pásku. I ta možnost předělání na dolnoplošník je šikovná. Pokud cvičný model přežíje :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 17:19 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Ještě koukám na popisy a fotky od výrobce (PM) a od prodejce (eshop) a docela si protiřečí. PM uvádí pro CLASSIC, CANARY, PARAGON i DOMINO 5serv (z toho 2 na křidélka), eshop pouze 4. Podle jedné detailní fotky CANARY jsou křidélka ovládána zvlášť, podle dalších ne. Na některých fotkách CLASSIC a CANARY je křídlo poutáno gumou, na jiných ne. Podvozky jsou drátové, ale na fotkách obsahu stavebnic je duralový plech. Trubka na spoj křídel je vyfocena ve všech stavebnicích, ale není to s čím porovnat.

Podle těchto kusých informací nevidím rozdíl mezi CANARY, PARAGONEM a DOMINEM (CLASSIC je o trochu menší). Je to jedna firma, takže kvalitu zpracování očekávám stejnou.

Pokud jde o CONVERTIBLE, tak, jak trefně poznamenává Lark, to stejně možná rozbiju dřív, než bych využil možnost dolnoplochu. Takže určitá výhoda je teď pro mě jen v rozděleném křídle pro transport a uložení (ale možná to má PARAGON taky tak, nevím, anebo to půjde nějak vymyslet aby bylo rozložitelné). Ovšem cenový rozdíl je cca 1000,-Kč na letadle + servo navíc, což není málo.

Zajímalo by mě tedy, jestli někdo vidíte nějakou nevýhodu PARAGONU, která mi uniká (nebo výhodu u jiného typu). Pokud ne, tak to asi zkusím z toho Polska. Mělo by se to i s dopravou vejít v přepočtu do 2200,-Kč

díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 22:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7796
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To 5ti servové provedení sice vyjde dráž, ale zase máš možnost nastavit pro křidélka diferenciaci, což je u toho profilu křídla velká výhoda (pokud to tvé rádio umí). Já to na EXCELU dodělával dodatečně na dvě serva HS-125. Výkruty pak nebudou tolik sudové. Co se týká děleného křídla, záleží jak přesně mají tu trubku napasovanou. U EXCEL2000 co jsem měl já i u synovo CANARY se křídlo lepilo do celku a jako spojka byl překližkový hranol, který měl docela vůli, takže bylo nutné křídla při lepení správně ustavit, aby nebyla do vrtule. Jinak 1,6m křídlo v celku se snad vejde do každého auta. Nebo to budeš vozit na zádech? On ten CANARY z fotek taky vypadá trochu jinak než ten co měl syn. On měl kormidlo směrovky svislé, a ten z fotek ho má zakloněné (jako ho měl můj EXCEL2000. Je to výhoda, při zatáčení směrovkou nemusíš dávat tolik výškovky, ale to je jen otázka zvyku. U toho PARAGONu je dost divné to upevnění křídla na 4 šrouby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pon 11.01.2016 23:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.10.2009
Příspěvky: 245
Bydliště: Brno
Tuhle kategorii letadel jsem před několika málo lety měl docela proštudovanou, a svoje poznatky bych shrnul asi takhle: koncepčně podobné cvičné modely (tzn. nejčastěji hornoplošníky s bedýnkovým trupem a rozpětím cca. 1,5 - 1,6m) nejen dost podobně vypadají, ale i dost podobně létají. Je téměř nemožné spolehlivě vybrat podle fotek z netu, protože skutečné provedení modelu se často od nich liší, výrobci zřejmě v průběhu času konstrukci (v detailech) upravují, ale dost často už se nikdo neobtěžuje tyto změny reflektovat i na promo fotkách. Typicky se právě jedná o řešení podvozku, uchycení křídla, ovládání ploch 1 nebo 2 servy apod. Na druhou stranu si myslím, že v podstatě jde o tak malé rozdíly, že nestojí za to na nich nějak bazírovat. Nejde o nic, s čím (případně bez čeho) by se nedalo žít a fungovat, kdyby na tom někomu jó moc záleželo, většinou to lze jednoduše upravit. Další pro mě zajímavé zjištění bylo, že se vedou debaty o kvalitě zpracování jednotlivých stavebnic různých výrobců. Jenže i toto je nutno brát s rezervou, protože tenhle parametr zřejmě taktéž značně kolísá v průběhu doby výroby. Osobně jsem vlastnil a provozoval několik modelů této kategorie, a moje soukromé subjektivní hodnocení jejich kvality se většinou diametrálně lišilo od názorů jiných uživatelů.
Takže můj závěr je - nehledat v tom nějak velkou vědu, koupit to co alespoň přibližně odpovídá mé představě, ale hlavně se snažit co nejvíc to používat a zdokonalovat se. V tom je právě hlavní pointa těch cvičňáků.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 8:39 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Z Prahy na chatu do Rumburku to budu vozit autem, ale většinou dost naloženým, takže křídlo (i trup) dávám na střechu. Kdyby bylo dělené, tak by se vešlo dovnitř. Na kratší vzdálenosti pak někdy používám kárku za kolo; i tady by bylo dělené křídlo fajn, ale není to nutné.

Rádio: budu též pořizovat nové, mám stále starý Hitec FM35, který byl důvodem zkázy mých dvou!! Excelů, protože na větší vzdálenost nefungoval přijímač, což jsem při první destrukci nezjistil a trochu divnou havárii přisuzoval rušení nebo pilotní chybě.
Pořídit chci toto:
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... u-mode-1-3
a k tomu přikoupit:
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... z-optima-7

Optimu dám do spalováka, Minimu do elektry.

Excely, které jsem měl já, už měly křídlo spojené trubkou a navíc dřevěné čepy, které zajišťovaly vzájemnou polohu, aby se půlky proti sobě kolem trubky netočily. Pokud si vzpomínám, bylo to dost na fest. Po montáži do trupu se části nemohly nijak rozpojit, takže při vhodném vyřešení středového serva by se ani nemusely lepit k sobě, ale já je slepené měl.

Moc děkuji za rady, chápu to tak, že z uvažovaných modelů není žádný jednoznačně lepší ani horší. Vidím to tedy na ten PARAGON, prostě proto, že je teď nejlevnější. Na uchycení křídla čtyřmi šrouby se podívám (třeba už je to ale jinak), pokud by se mi to nezdálo, tak to upravím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: úte 12.01.2016 15:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7796
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
U těch trenérů je to prakticky na jedno brdo a drobnosti si můžeš upravit podle svého. Co doporučuju, překontrolovat lepené spoje a případně je "posílit", než se to umastí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: stř 13.01.2016 20:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.10.2009
Příspěvky: 245
Bydliště: Brno
Kleta píše:
....Na kratší vzdálenosti pak někdy používám kárku za kolo.....

Omlouvám se za odbočení od tématu, ale toto mě zaujalo. Chci to na sezónu taky zprovoznit. Jakým způsobem to máš zapřáhnuté za kolo? Hotová řešení (myslím teda čistě kouli + tlamu, ne celou káru - tu bych si chtěl udělat sám na míru), která jsem zatím našel, byla buď hodně hamatná, nebo finančně nákladná. Za dobrý tip bych byl vděčen. Klidně i nějaká DIY verze. Relativně nejvíc z toho, co jsem zatím našel se mi líbilo to z Kovodružstva Žebrák.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: pát 15.01.2016 8:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
bighugo píše:
Omlouvám se za odbočení od tématu, ale toto mě zaujalo. Chci to na sezónu taky zprovoznit. Jakým způsobem to máš zapřáhnuté za kolo? Hotová řešení (myslím teda čistě kouli + tlamu, ne celou káru - tu bych si chtěl udělat sám na míru), která jsem zatím našel, byla buď hodně hamatná, nebo finančně nákladná. Za dobrý tip bych byl vděčen. Klidně i nějaká DIY verze. Relativně nejvíc z toho, co jsem zatím našel se mi líbilo to z Kovodružstva Žebrák.


Mám přesně ten:
http://www.kovodruzstvo.cz/produkty/ruc ... -kolo.html

Chytá se to na rámu na šroub pro sedlovku. To je ovšem dost nízko, takže jsem z plechu vyrobil objímku, kterou dávám přímo na sedlovku těsně pod sedlo. Výkres zde:
Příloha:
objímka.pdf [7.3 KiB]
50 krát


Na dno jsem ještě položil dřevotřískovou desku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Z bublin na spalovak:)
PříspěvekNapsal: sob 16.01.2016 20:29 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.10.2015
Příspěvky: 30
Než jsem se rozhoupal, tak PARAGONA zdražili na normální cenu...

Ale našel jsem jiné 2 shopy:
https://www.modelmotor.pl
http://www.nastik.pl

Zvlášť ten druhý má až podezřele nízké ceny, ale zkusím to. Nabízejí tam i EXCELA, který je nejdražší, ale asi bych ho nejraději; vím přesně, co od něj čekat. Nebo CANARY, BOOMERANG či DOMINO... :) ?

Ale chtěl bych se zeptat: Bude stačit na ovládání plynu ASP46A (7,5) servo HS-322? Používal jsem pro tento účel HS-422, ale mám jen 4ks a chtěl bych zkusit udělat dělené křídlo, takže budu muset ještě jedno přikoupit. Konkrétně s EXCELEM (rozhodnu-li se pro něj) by to, doufám, neměl být problém, křídlo jde namontovat neslepené bez vlivu na pevnost. Se mi zdá, že to tu někdo tak udělal, je to tak?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz