Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 4:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6334
Bydliště: Dubai, UAE
Pokud te makety opravdu chytnou, a vsechno tomu nasvedcuje, tak te 3D prestane bavit. Uvidis sam. A pokud by jsi poridil neco ve velikosti 800, tak je to urcite. Protoze letani takove makety je zase uplne o necem jinem.
Uz mam litaciho jen Devila 380 a i ten pujde z baraku. Doma je jeste Agila 7,2 a ta ceka na nejaky vhodny trup. :mrgreen:
Neletel jsem rok, a po roce skoro presne na den, byl zalet Micka. Letani se nezapomina. Uz premyslim jak sem dostat Bella.

Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 9:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Máš asi pravdu, víceméně to začínám vidět podobně. Jestli bude další maketa ale nevím, ne až tak proto že jsem doma neprozíravě řekl že tahle je poslední ale že to chce víc rozhodnutí ve více směrech. Poslat vařečky do kopru s tím že si nechám jenom komára 450 a 550 předělám tak jako Hughese na další maketu třídy 600 je nesmysl, když už další maketa tak proč stejná nouzovka a jinak by to dopadnout nemohlo. Zase bez kokpitu, vrtulka zřejmě jinak apod. To nemá perspektivu. Já v podstatě po další heli neprahnu, mít dva nebo víc strojků nepotřebuju. Teď se mám s čím se začít učit lítat maketově, nějaké rozhodnutí to přinese. Buď mě to chytne ještě víc, v takovém případě by to muselo být tak jak píšeš určitě něco většího s kokpitem což znamená pošetřit a investovat celkem významné finance.

Není to o prodeji stávajících věcí, víme za jakou částku se takové věci dají prodat a v podstatě se to nevyplatí, to už bych to radši věnoval v rodině. Nemám taky zatím typ že by se mi nějaká heli líbila mnohem víc než ostatní, kandidátů by byla celá řada a rozhodnout se, nic jednoduchého. A pak to má jeden háček. Modelařina je sice i poskládat dokonalé komponenty ale vyrobit je od nuly, to je úplně jiný level a požitek viz Pavel a jeho velký Hughes. Vím že bych si sice s lecčíms poradil, na střední škole jsem dělal hodně složité formy a pracoval se spoustou materiálů nicméně nechci dům zamořit výpary a bincem jaký k tomu patří. Dílna ve sklepě znamená že to je nekompromisně až po výlez ke komínu a ty komentáře v rodině "jak je modelařina úžasná" si každý vybavíme. Takže trup by musel být hotový, kvalitní povrchovku člověk taky radši svěří zkušenému lakýrovi a skončí na popiskách.... Kokpit se dá ke skutečně kvalitním trupům koupit a nebo vzdorovitě zkusit postavit lepší. Jinde už se s modelařinou člověk neuplatní. Koupit draze nádherný model a poskládat ho za týden až měsíc mi přijde málo, chce to strávit tím víc času a vrtat se v tom s možností něco změnit, udělat podle svého apod.

Člověk samozřejmě reaguje na aktuální podněty a uvidím jestli se mi okouká nebo neokouká Hughes. Je to sice taková kraslice s trubkou a chvostem vysokých stabilizátorů, z určitého směru vypadá spíš srandovně. Tvar trupu ale dotáhli k dokonalosti a celkově má své kouzlo. Nabízí se varianta objednat a koupit si trup od Pavla kde kokpit ( zatím ) neexistuje a na tom se dá dělat dlouho a dlouho. Má to ale háček. Pětilist mě namlsal, na Hughese bych vrátil dvoulist jedině snad v situaci kdy by odešla pětilistá hlava a v MSC mi ji nebyli schopni opravit, jinak už tam nikdy nebude. Pětilist tam patří, vidí to každý na první pohled. No a na Pavlova Hughese vyjde pětilistá hlava s listy na šílenou čásku čímž určitě neříkám, že by to nebylo přiměřené její kvalitě, naopak. Když si sečtu náklady na trup, motor a mechaniku, hlavu s listy a stovky hodin práce na které člověk musí vydělat, cena takového modelu je značná. Na pády už nemyslím, člověk si na to zvykne a pečlivěji kontroluje, zbytek je vyšší moc. Pokud má kvalitní komponenty a nešetří na nesprávném místě, ruskou ruletu nemá.

Z hlediska investic by tedy vyšla líp předloha s dvoulistem jichž je poměrně dost a zvuk dvoulistu má taky své kouzlo. Není kam spěchat.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne čtv 19.10.2017 9:46, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 9:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Já mám v povaze věci ve chvíli kdy je dotáhnu do finále opouštět ( naštěstí to tak není ve vztazích :-) ). Chtěl bych toho zkusit víc dokud má člověk elán a postřeh, to nepůjde do nekonečna ani příliš dlouho. I s těma vrtrdelníkama si člověk jednou řekne dost, jsi už nejistej a nebezpečnej,,,, Roky se chystám zase malovat jenomže je to hodně podobné profesi kterou dělám a odreagování s jistou mírou adrenalinu to není. Proto jsem zkoušel wildlife, to je nádherná věc kdy se člověk naučí žít v přírodě s přírodou, pozná neskutečné vůně a situace, srovnává si myšlenky když čeká zamaskován na to co třeba přijde před objektiv. Naučí se chodit tak aby nebyl viděn, je to nečekaně intenzívní.

Pak cestování a další věci. Ve chvíli kdy jsem měl pocit že už mi to nemůže dát víc, šel jsem za jinou aktivitou. Jeden známý mi před týdnem přivezl malou krásnou starou malkasnu s torzem barev a štětců po nějakém malíři, je to možná sto let staré. Tak se ozvala chuť se k malování přece jenom vrátit. Z cestování mraky témat, stačí začít což je v zimě skoro ideální když jsou modely na skříni a baterky ve sklepě.

Má to ale riziko že by na vrtrdelníky už nebyl kromě občasného lítání čas. Než člověk dorazí do důchodu musí usilovně pracovat a volný čas je zpravidla na jednu věc, nedá se sedět na třech židlích :-). V důchodu už čas je ale třeba už nebudu mít kondici na vrtulníky. Před lety mi jeden známý nastavoval Acromastera podle sebe ( těžiště, vyosení motoru a výchylky ). Bylo to někde za Benešovem a tam lítal i veterán klubu. Starý milý pán se uvelebil na skládacím křesle, dva mladší kolegové asistovali. Odstartoval dost nejistě a mimo dráhu ale dobrý. Letí letí, zatáčka a křikne nevidím ho, jeden přiskočil a protože to neměli na kabelu, chytil vysílač a dotáhnul to k nim. Předávka a pán dal dvě zatáčky než se zase vzdálil a situace se opakovala. Takhle bych lítat nechtěl, to už radši plachetnice které mě kdysi taky bavily a probíráme je se servisákem na kotel každé září :-).

http://relax450.rajce.idnes.cz/Fotolovy/
http://relax450.rajce.idnes.cz/Workshop ... alec_2009/
http://relax450.rajce.idnes.cz/Cestou_n ... roumovsko/


Přílohy:
300mm_IMG_2793.JPG
300mm_IMG_2793.JPG [ 68.01 KiB | Zobrazeno 204 krát ]
IMG_0944.jpg
IMG_0944.jpg [ 46.41 KiB | Zobrazeno 204 krát ]
IMG_0993.jpg
IMG_0993.jpg [ 66.51 KiB | Zobrazeno 204 krát ]
FZ057.JPG
FZ057.JPG [ 50.8 KiB | Zobrazeno 204 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 10:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 509
Máš spousty rozumných argumentů Tome :wink:
Já jsem taky zvědavej na sebe... létám s Belllem, což je sice prcek, ale lítá tak skvěle, že mi v podstatě nic nechybí. Vezmu ho na zadní sedačky auta během pěti minut jsem na letišti a tradá... :)
No a do toho jsem si nachystal mi-24, která je sice skoro hotová, ale nějak nemám moc motivace jí teď dodělat, když Bell plní svou funkci dokonale :) Ale přes zimu to bude jiné... bude čas... nebude počasí na lítání ani na věci kolem domu... takže dodělám mi-24 a zřejmě i Robinsona. Robinson bude fakt obluda, tam už není moc kam pokračovat (2,2 m rotor je maximum, co jsem schopnej pobrat rozumově :mrgreen: ) No a příští rok se všechno ukáže... budu mít tři špičkově vybavený mašiny (fakt jsem na ničem nešetřil, takže TOP výbava) a uvidíme, jak to stihnu ulítat... co mi bude sedět nejvíc a co naopak bude zůstávat na polici... no jsem fakt zvědav :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 11:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
S takovou sestavou to budeš mít parádní, do jakékoliv situace časově a prostorově optimální mašina, všechno vyhejčkané a dotažené. O tom tady řada lidí sní a třeba se jim to i splní :-).

Užij si stavění v zimě a těším se na jaro a sraz nebo i víc akcí. Doufám že přijede i Petr, doprava heli ale není jednoduchá a pochopil bych kdyby přijel "nalehko" s vysílačem a něčím menším :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 12:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 509
Chtěl jsem hlavně naznačit, že se ukáže, jak moc velká je výhra vlastnit několik strojků najednou. Trochu mám obavy, zda je všechny ulítám... zda se nebudu pokaždý znova seznamovat s vlastnostmi jiné mašiny. (každá bude létat jinak).
No je fakt, že to ukáže příští sezona, tak budu potom bohatě referovat. Je klidně možný, že k srdci mi přiroste jedna z nich a zbytek bude v podstatě záložní nebo sváteční :wink: No a nebo budu brát s sebou všechny a budu se cítit jako v harému :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 12:21 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 941
Bydliště: Praha
Tomáši, jak psal Petr, máš spoustu rozumných argumentů. Já bych ale na Tvém místě s nějakým rozhodnutím co dál ještě počkal. Uvidíš přes zimu, na co se budeš těšit, až se bude blížit jaro a udělá se hezký počasí. Myslím si, že jak psal Petr (Koťátko), že jak jsi okusil maketu, tak 3D půjde stranou. Nevím, co všechno by mohlo jít do světa, pokud by Tě 3D už netáhlo. Bylo by hezký rozdat to v rodině, ale možná, kdybys prodal za cca 40-50% současný pořizovací ceny všechno, co by Tě lákalo míň, než velká maketa, že by to na komponenty na její stavbu dalo. Pokud by ses rozhodl pro velkého Hughese, určitě bychom se domluvili a měl bys výhodu možnosti dodání jakékoliv části trupu nebo prosklení.
I kdybys lak nechal na nějakým profíkovi, tak na přípravě modelu pod lak by ses mohl myslím docela dobře realizovat.
Já bych radil nedělat zatím žádný závažný rozhodnutí a uvidíš, kam Tě to potáhne. Myslím, že když jsi svého Hughese dotáhl k dokonalosti v rámci možností, tak by bylo škoda od něj jít k něčemu úplně jinýmu. A napadá mě, že kdybys chtěl, tak by jistě šlo Tvého Hughese ještě vylepšit, třeba nahradit nohy jinými, maketovějšími. Nebo třeba na ně doplnit rozšíření pod trupem, kde u originálu jsou nohy zakrytovaný přechodovým dílem (takovou jakoby delší manžetou) na trup. I otočit tu směrovku tam, kde by měla být by šlo. Do určitý míry by možná bylo možný realizovat i kokpit.

Koukám, že než jsem dopsal tenhle román, tak jsi to ještě doplnil. Kdybych to bral podle sebe, tak pro mě je zbytečný mít víc heli (nebo vůbec modelů), protože mě baví jedna a to ostatní leží, práší se na to a baterky samovolně odcházejí.

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Jak píšete - víc modelů je zpravidla víc druhů baterek které stárnou ať lítají nebo ne a s každým modelem se lítá jinak.

Já se teď ještě nerozhoduju, to jsem možná napsal špatně. Nejdřív příští rok. Kokpit se dá udělat do Hughese dost těžko, musel bych dát po stranách dva tříčlánky apod. jenomže baterky co mám jsou 6S a dva roky určitě vydrží. A už se v tom upřímně řečeno vrtat nechci. Překonal jsem dost problémů aby se to tam po přestavbě z 550 vešlo, jenom s tím servem výškovky byla zábava až až. Vrtulka by se vlevo asi hodila ale maketa to tím stejně nebude a zrovna tohle mi tolik nevadí. Kokpit by byl zábavnější, třeba u jiného modelu bude.

S malováním to byla úvaha v situaci kdy tuhle zimu nic stavět nebudu a je to po letech první příležitost toho využít.

Prodat by se možná něco dalo, já jsem od mala sběrač a neumím se věcí zbavovat včas ( v podstatě vůbec ). Co když se to jednou bude hodit.... Prodejem za 30-40% ( v lepším případě ) a vyřizováním ztratím taky dost času kdy můžu vydělávat a vyjde to finančně možná nastejno. A nebaví mě někomu něco vnucovat což je taky chyba :-).

Velký Hughes je na prvním místě pokud by k tomu došlo.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 13:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 509
Teď jsem nedávno probíral s HonzouS dilema... létám bella na 6S. Mi-24 a Robinson budou na 10S. Mám to řešit tak, že dokoupím 4S sady a budu si skládat dle potřeby? Nebo raději pořídit pro 10S nové packy? Myslím, že při odběru cca 60 procent kapacity baterek by to neměl být problém, skládat to různě... co myslíte?
Časem se třeba propracuju pouze k 10S, ale to teď nevím... (bell na 6S mi dělá radost, nemám pomyšlení na to, že by nelítal :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6334
Bydliště: Dubai, UAE
S helinami jsem zamerne tak, ze vsechny tri mohou sdilet jedny baterky. 2x6S5000mAh budto v serii nebo paralelne.

A na otazku Svica
Pri tech odberech co mame bych se toho nebal a prikoupil 4S. Zvlaste kdyz je budes zapojovat seriove.

Je to vsechno o stylu jak je clovek zvykly letat. Jestli vypadnout z baraku, hned po sobe dat nekolik letu a mazat domu. Nebo vyrazit v klidu na cely den a pokecat/poletat.
Jsem ten druhy typ. Nez bych mel nekam vypadnout na chvilku a byt ve stresu, tak to radeji nejdu vubec. Tim padem mohu mit jen jednu sadu baterek a k ni poradne, rychle nabijeni. Vyhoda je ta, ze nabijeni nestarne i kdyz se vali zrovna doma.

Petr

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 14:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Tohle chce vždy dobře zvážit a taky podle toho obměňovat nové sady. Já bohužel na dlouhé lítání s pokecáním čas nemám, nabíjet ta na place je buď ohrožení baterky v autě. V servisu mi řekli, že spešl škodovácké baterky na benzinové motory( což je můj případ ) moc nevydrží. Věřím tomu, když bylo auto nové tak jsem jezdil tři měsíce starším kombíkem, kupovat druhou dálniční známku byl vysloveně sponzoring. V novém jsem aspoň večer chvilku poseděl s poslechem muziky, četl návody, aspoň něco :-). Rádio moc velký odběr nemělo a světla jsem nezapínal, přesto na mě vyskočila za dva tři týdny hláška že baterka je téměř vybitá, jaksi jsem to podcenil,,,,

Koupil jsem slušnou nabíječku abych to netrápil tou starou. Nabíjecí proud 6A se po pár minutáchg sypal dolů na 4A, 2A a za necelou hoďku bylo nabito což mi bylo krajně bylo podezřelé. Určitě se tam nemohla vrátit odebraná kapacita. V servisu mi řekli ať se na to rozhodně vykašlu, venku je už chladno a tyhle baterie se dají nabít pouze v teple a ještě líp speciálním zařízením u nich. Pokud to nastartuju tak mám jezdit a muziku si pouštět doma :-). Nabíječku jsem koupil vlastně zbytečně. Baterka je po dvou letech asi v pohodě, od té doby tam ta hláška ale jednou ještě byla někde v cizině na dovolené v létě. Lipolky bych z ní nenabíjel, není na to stavěná.

Vždycky jsem kupoval baterky tak abych měl aspoň na hoďku s čím lítat což leze do peněz. Baterky nabíjím pod 1C, do kapacity 5000 jdou 3A protože nespěchám. 2C a víc každým baterkám nesvědčí a z testů vím jak rostou s nabíjecím proudem hodnoty měrného odporu i rozdíly článků.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Dneska jsem to s ohledem na vývoj počasí typoval na poslední starty s Hughesem. Moc nechybělo a hned ten druhý mohl být klidně poslední úplně :roll:

Chtěl jsem natočit jedno video a udělat Time Laps foto kdy to zavisím pěkně před sebou, nic z toho. Napřed to vypadalo že se mlha snad ani nezvedne, odkládal jsem nabíjení, pak se pustil do něčeho na zahradě a ve výsledku jsem vyjel dost pozdě. Těsně před pátou na place, bylo vidět že mlha bude před šestou zpátky a ochlazovalo se, naštěstí Hughes letí díky světlům i ve velkém šeru.

Dotáhnu postupně listy které jsem sundaval na folii na koncích, všechno zkontroluju, jlog s novou kartou se krásně rozblikal tak to zapnu. Rotor se roztočil, pak se otáčky trochu zhouply zpátky což se vysvětlilo až později, přidám kolektiv a Hughes jde do vzduchu. Jenomže začíná pěkně piruetit doleva, což je buď špatná poloha smykátka v AVCS módu gyra nebo malá účinnost vrtulky při pravotočivém rotoru. Dostal jsem trochu vztek že zrovna na poslední starty jsou zase problémy ale co s tím.

V pěti metrech přepnu na střední otáčky, zlepšilo se to, pořád malá pirueta i v dopředném letu. Pak vidím že točítko otáček motoru je lehce doleva ( nezkontrolováno ) takže při startu tam nebyl základ 1240 otáček ale 1170 podle jlogu. Srovnám točítko, střed pípne, a znova. 1240 otáček piruetí stejně, víc pokud se otáčky sníží a naopak. Nevymizí. První mě napadl trim, jestli jsem si do toho znova nehrábnul při zapojování. Nastoupám víc, nasadím brýle na blízko, všude nuly. Bezva, je to jinde ale kde ? Vypadalo to stejně jako když se špatně nastaví nula na smykátku. Normál na gyru tam ve vysílači není, dá se to ale přehodit tak přistanu, nebo sundat kloubek z páky smykátka a jednoduše po otočce hledat kde to přestane. Sice bych dolítal protože bez noťasu nepřenastavím nové koncové body a servo si užije, nicméně by se vyjasnilo. Bohužel jsem tam nechal nižší otáčky a dorovnával vrtulku což nebyl nejlepší nápad. Přistával jsem radši ocasem k sobě, jenomže cesta má sklon. Oba pruhy jsou jako schodiště a Hughes se mi svezl dopředu, ostruha zřejmě zajela do nějaké prohlubně a přestože je mnohem delší než předloha ( což si vynutila vrtulka 105mm ) nestačilo to a vrtulka si evidentně škrtla. Byl to takový krátký ostrý zvuk. Ve vzduchu dvě a půl minuty.

Vrtulka si škrtla ale vypadala slušně, co s tím je ? Proti posledním startům v neděli moc změn nebylo. Nátěr unašečů se mi jako důvod nezdál, smykátko jde po sesmeknutí kloubku krásně volně. Spíš listy. Nevážil jsem je jestli jsou na tom topp oba stejně, to by ale spíš vibroval ocas. Folie je v celé ploše, červené pruhy jsou stejné. Pak mě napadla ta šedostříbrná efektní náběžka. Jednak funguje jako turbulátor, profil navíc není souměrný a pokud je folie 50/50 na obou stranách, obtékání se mohlo změnit. Navíc jeden proužek byl nějakou desetinku víc na podtlakové straně. Nic, sundám je což nebylo vůbec snadné, ohřátí pistolí se ukázalo jako velmi efektivní a skoro jsem to nemohl dostat dolů. Nehtem jsem proto poškodil nepatrně jeden červený pruh.

Na přenastavení smykátka jsem ale zapomněl, dal jeden start bez folie na náběžkách a všechno při starém. Po necelých dvou minutách opatrně na zem, kontrola vrtulky kde chyběl malý růžek laminátu, nevypadalo to jako něco zásadního.

Lítat jsem přece jenom chtěl, aspoň na střední otáčky by to celkem šlo ale vrtulka není 100%. Lítal jsem tedy opatrně do 1300 otáček ( maximum motoru je 1440 ). Za pět minut se rozblikaly diody měřáku kapacity a přistání. Zvažoval jsem jestli dát další baterku nebo vyndat z auta vařečku 550. Tu beru vždycky, v nejhorším dolítá baterky. Prohlížím ještě jednou vrtulku a bylo rozhodnuto. V růžku chybělo už víc materiálu, odlomil se laminátový potah ale především se oba profily asi na třech centimetrech rozlepily. S tím už se natož s maketou neletí, to není snad ani ruská ruleta. Tam je tuším jeden náboj, tady je spíš jedna komora prázdná :-).

Takže první baterka byla tou poslední dnešní a nejspíš i poslední letošní. Objednání vrtulky z Helitec trvá a počasí bude brzy takové že mě to přestane bavit. S 550 jsem stihl skončit lítání tak tak těsně po šesté. Zapadalo slunce a byla už pěkná kosa, všechno na zemi mokré od přicházející mlhy. Moc jsem si tu 550 ani neužil, bylo to vysloveně vylítat baterky a hlavně pořád jednou hemisférou u Hughese :-).

Škoda, na druhou stranu bude přes zimu Hughes "vcelku" což je plus. Tyhle poslední starty nemám rád, člověk si říká aby s tím nevymáznul brázdu a nejel domů s nejhoršími možnými pocity :-).

S ohledem na tu ostruhu váhám jestli přece jenom nezkusit polosouměrnou vrtulku 105mm od Spin Blades. Má sice trochu jiný tvar ale konce jsou klasicky uzavřené, vydrží určitě mnohem víc. Dá sehnat tady v benovoletadýlka za lepší finance než Helitec a mnohem menší poštovné. Akorát bych si musel ověřit dotazem jak je orientace profilu i když podle fotky to vypadá OK.

Na jaře budu muset začít kontrolou středové polohy přes Normal na gyru a pak přenastavit koncové dorazy pokud bude střed jinde.


Přílohy:
IMG_7246.jpg
IMG_7246.jpg [ 31.17 KiB | Zobrazeno 123 krát ]
IMG_7248.jpg
IMG_7248.jpg [ 44.58 KiB | Zobrazeno 123 krát ]
IMG_7249.jpg
IMG_7249.jpg [ 35.07 KiB | Zobrazeno 123 krát ]
2017-10-19_194025.jpg
2017-10-19_194025.jpg [ 26.12 KiB | Zobrazeno 123 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne čtv 19.10.2017 23:24, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 20:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Aspoň jedna malá radost na závěr dne. Hledal jsem nejstarší klobouk na Hughese II protože by se velikostí hodil jednomu majiteli Hughese v 500 s čtyřlistem. Bohužel jsem ho zatím nenašel ale přišla mi do ruky jiná věc, sáček kde jsou dvě fungl nové spojky na podvozek Hughese které se mi letos nepovedlo sehnat :-).

Ta vrtulka by šla nejspíš v první fázi slepit a růžek doplnit epoxidem. Je to čistě rozlepené, pěnová hmoty nechybí a zakápnutí řídkým Loctitem by mělo být v pohodě.

Pirueta mi tak či tak do hlavy nejde, muselo by se to zkusit s jedním z režimů v Normálu na vrtulce a podle potřeby zapnout zpátky vedlejší s AVCS, otáčky taky upravit.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.10.2017 23:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3340
Bydliště: Praha 6
Změna proti neděli nastala ještě v jedné věci a sice červených koncích rotorových listů kde je folie, zdvojená na odtokové i náběžné hraně včetně oblouku. Už to není tak dokonale tvarově čisté jako předtím a je tam největší obvodová rychlost i energie. Nemyslím že by to mohlo způsobit zvýšení reakčního momentu rotoru a tak radikální omezení účinnosti vrtulky. Sundat to v nejhorším taky můžu, udělat to znova je práce na půl hodiny. Ani jsem dnes vlastně nesledoval jak ta červená vypadá a jestli tam nedat přece jenom žlutou :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.10.2017 5:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6334
Bydliště: Dubai, UAE
Nemyslim si ze by to mela zpusobit folie na listech nebo vrtulce. To by musela byt udelana hooodne prasacky a to neni.
Promysli a v pameti si projdi znova vsechny zmeny co jsi delal od posledniho funkcniho stavu. Nekde jsi udelal botu v nastaveni.
Vrtulka predtim mela ucinost dostatecnou, nemela problem preprat kroutak. Helina bezproblemove zatacela, delala piruety proti kroutaku ve visu atd. Neni mozne ze by jsi folii tak strasne jeji ucinnost snizil. Tomu proste neverim.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1626 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz