Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nízké otáčky Logo 550 vs TREX 550
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 4:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
Zdravím,

z mnoha míst jsem se doslechl, že Logo 550 může lítat při podstatně nižších otáčkách než Trex 550. Jaký je důvod, že Logu stačí málo a Rex potřebuje více, když je Rex o 50g lehčí. S Logem je prý možné být i ve vzduchu 21 minut ?

Děkuji za vysvětlení


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 5:52 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4416
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Hm, až do Tvého dotazu jsem byl přesvědčený, že Logo 550 je lehčí min o 300gramů než Trex-550 :D .
Proto mu zřejmě stačí i menší otáčky. Také např. nastavení governoru regulátoru Castle Talon umožňuje nastavení mnohem vyššího zisku u Loga.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2008
Příspěvky: 365
Bydliště: Plzeň, CZ
21 minut! hehe ... asi tak poletovat 8čky s polosouměrnými listy... a i tak tomu nevěřím.
Ale na nějakých 10min se s normální výbavou dostaneš s poletováním lážo plážo.
Jde o konstrukci hlavy u Loga, je měkčí a heli snese menší otáčky, nerozklepe se jako Trex nebo jiné značky. DFC hlavy nemají nízké otáčky rády vůbec.
I s Trexem 550 jde létat v klidu 8min. v setové výbavě.

_________________
Spirit System Heli & Aero
JETI DS Duplex
http://www.habada.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 713
Obrázky: 2
21 minut ? Záleží co se myslí pod pojmem být ve vzduchu :-D
Účinnost pohonů je + - podobná :-)
Rozdíl delších letových času, může ovlivnit:
a) nižší letová hmotnost
b) nížší otáčky
c) různý letový styl
d) velikost kapacity baterie

S Trex 500 s kardanem, s baterií 6s 2600mAh, jsem kdysi běžně létal, na první plyn (otáčky cca 1600/min) pomalé osmičky, s jemnou prácí kolektivu - 15 minut. Do baterie dobito 1900-2000mAh.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
paveld píše:
... Logo 550 je lehčí min o 300gramů než Trex-550 :D .
.....


vycházel jsem z těchto údajů
REX Hmotnost - vzletová: 2900g
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -vrtulniku

Logo
RTF weight 2950 g
http://shop.mikadousa.com/2110-LOGO-550 ... _1454.html

Zvážil jsem svého REXE a váha dle baterie 3100-3200


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
Díky za rychlé ranní odpovědi :D

Já létam s Rexem lehká 3D 8 minut bat 5000 a dobiím 3100-3600mAh tak, těk že těch 11min bych možná také dal :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
Ještě k té tvrdosti hlavy, (mám na mysli FBL NE DFC)

To určuje tuhost gumy u příční hřídele ? nebo ještě další prvky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 6:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2008
Příspěvky: 365
Bydliště: Plzeň, CZ
Ano, tuhost gum, táhel, Logo má plastové gripy ...

_________________
Spirit System Heli & Aero
JETI DS Duplex
http://www.habada.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 8:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5493
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Co ovliňuje schopnost tlumit pohyby listů na rotorové hlavě?

- Závěsy listů, z jakého materiálu jsou.
- Moment utažení kořene listu v závěsu listu.
- Způsob uložení příčné hřídele.
- Tuhost tlumících segmentů v hlavě.
- U provedení hlav typu "DFC" je velmi důležitá konstruce dvou uzlů:

1) možnost pohybu příčné hřídele v uložení
2) Jakým způsobem jsou vyřešena ramena závěsů a pitch link vůči sobě a jak tento celek dovoluje pohybům příčné hřídele

Nosný rotor vrtulníku, brán jako celek, je ale tvořený i listy nosného rotoru. A tuhost listů nosného rotoru bude také ovlivňovat výsledné chování a projev některých prvků.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 8:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1480
Bydliště: Kladno
OPR píše:
...

1) možnost pohybu příčné hřídele v uložení
2) Jakým způsobem jsou vyřešena ramena závěsů a pitch link vůči sobě a jak tento celek dovoluje pohybům příčné hřídele

...


Můžeš toto prosím tě trochu přiblížit detailněji. Dik.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 11:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5493
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
1) Jedná se o to, v jakých tlumících segmentech, je příčná hřídel uložena. Existují výrobci, kteří používají derlinové kroužky, gumové kroužky, popřípadě kombinace.

2) U "DFC" bývá zvykem, že rameno závěsu je tvořeno z části i právě závěsným okem pro pitch link, jímž prochází šroub, který je na ložisku. A tohle sojení dvou částí bývá dosti tvrdé. To znamená, že o kolik by se chtěla pohnout příčná hřídel ( pohyb listu ) o tolik bude vyvracet uložení pitch link, které toto bude celé přenášet na kulák v horním prstenci desky cykliky. A jelikž se to samé bude dít i v protisměru od druhého listu, hlava a její tlumení je tím zamčené. Takhle dochází k namaání ložisek, kloubků a šroubů držící pitch link v rameni závěsu. Proto se dost často přistupuje k použití tvrdých "tlumících" segmentů v hlavě, které spíše tvoří pouhé vedení uložení příčné hřídele, nemísto tlumení jejich pohybů, které vlastně u "DFC" hlavy škodí a namáhají zbytek uzlu.

Jedno video za vše .....

https://www.youtube.com/watch?v=r9XAPvYUXq4

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 15:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5280
Bydliště: Vsetín
S rexem 600 lítám 15 min (to je ale doraz, šetřím aku a lítám 10 min ) letovku mám oproti setu o cca 300g víc ( zalomeny a delší ocas, li-fe na serva,...) točím 1500 rpm s se Rkama od MS Composite, osničky, rychlejší průlety, občas nějaký lopas... Aku je 6S 5Ah.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 15:17 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 2562
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Václav Procházka píše:
21 minut ? Záleží co se myslí pod pojmem být ve vzduchu :-D
Účinnost pohonů je + - podobná :-)
Rozdíl delších letových času, může ovlivnit:
a) nižší letová hmotnost
b) nížší otáčky
c) různý letový styl
d) velikost kapacity baterie

S Trex 500 s kardanem, s baterií 6s 2600mAh, jsem kdysi běžně létal, na první plyn (otáčky cca 1600/min) pomalé osmičky, s jemnou prácí kolektivu - 15 minut. Do baterie dobito 1900-2000mAh.


ja cetl "ruzovy letovy styl" a premejslel jsem co to je :D

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.04.2015 18:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Dnes som lietal s Logo 500 SE. 12T pastorok, 153z hlavne kolo, 1100 KV motor, 5800mAh 25C 6S baterka, co vazi 770g. Celkovy hmotnost mam 3100g. Otacky mam niekde medzi 1700 a 1780, mam 606 mm Rail blades. A lietal som celych 9 minut, clanky baterky som mal vybite na 3.78V. Mam vykon na akro, ako tu:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.04.2015 18:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 283
Bydliště: Plzeň
Ono je to spíš pocitové. Loga se při nižších otáčkách chovají na páčkách jako Rexy při vyšších. V tom bych řekl že je ten hlavní benefit v letovém projevu. jde s nimi výborně plavné akro. Nízké otáčky mají jistou nevýhodu při zasekávaných obratech, kdy oproti těžší helině na vyšších otáčkácj působí méně přesně a je třeba víc korigovat. To platí i ve vztahu k DFC hlavě, která by měla být přesnější právě při agresivním akro.

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz