Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

K comu sa viac priklanate?
Spalovak 31%  31%  [ 22 ]
Elektro 69%  69%  [ 50 ]
Celkem hlasů : 72
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2264
Beep píše:
Jasně , hlavně že baterky si v -5 stupních chrochtaj blahem...

Chrochtaj nebo nechrochtaj - to u nich nemusíš až tak moc řešit :)

Sice při takhle nízkých teplotách nelítám, to by mne nebavilo, mrznou mi prsty. Ale přesto v takových podmínkách občas provětrám Emaxxe. Jsou v něm 4S LiPo / 5Ah - tedy plus/minus obdoba toho, co cpeme i do helin. A rozhodně jsem ještě nezaznamenal žádný problém... Natožpak abych musel něco přeštelovávat :roll:

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4245
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
OPR píše:
krtek2k píše:
To se mi ulevilo, já už se bál , že se nevyjádříš :)

I mne se ulevilo. Začínal jsem se bát, že by se to z Tvé strany obešlo bez narážek.

Dokonce jsem měl dnes ráno nutkání tě oslovit , zda by jsi se nevyjádřil.

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2009
Příspěvky: 663
Beep píše:
Jasně , hlavně že baterky si v -5 stupních chrochtaj blahem, a ještě dotaz, taky jseš po sexu otrávenej že ho nevytáhneš suchýho???



ty ses nejakej vtipnej, milej zlatej, v -5 pokud se vubec podari nastartovat(jo to jsem nejak zapomnel zminit, startovani pod bodem mrazu, jako dalsi vyhodu) tak vzlet v teto teplote je u spalovaku a u elekt, stejny a nicim se nelisi, ehm... jojo skrati se ti doba letu u bat., jak dloho vydrzis v takove teplote litat... nene panacci, "vyhoda" spalovaku je nostalgie ze zvuku a hrabani se v motorku... jinak to prinasi spise starosti, a prodluzovani dobu predletove a pooletove starani se o model..

_________________
EVIL IS BACK 15.5.2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2264
OPR píše:
...Osobně si s myšlenkou přechodu na nitrouše hraju už hodně dlouho...ale rád bych se naučil obsluhu motorů ( to srani co s tim je )

Užij si to :twisted:

Vážně, sám jsem si tím u letadel prošel a nelituju toho, přestože jsem se zase rád vrátil k elektrice. Ale mám alespoň ty praktické zkušenosti a naučil jsem se obsluhu motorů :)

Chápu i lidi, kteří chtějí spalovák prostě proto, že se jim líbí, popřípadě by jim na elektrice chyběl ten smrad a hluk, nebo si jako zábavu užívají tu starost okolo spalováků. I to k tomuhle koníčku může patřit.

Například u autíček má spalovák význam i v naprosto odlišném jízdním projevu a ovládání. Je to jiný zářitek. Kdybych měl dílnu, dovedu si ještě spalováka představit na nějakém větším éru, ale hlavně na buggyně (Baja 1/5 :) ) Ovšem žádná mrcha žhavík a už vůbec né s nitrem. Jedině benzín od 26ccm nahoru :D

Pokud si ale odmyslím tyhle subjektivní či nostalgické pocity, pak stejně musím konstatovat, že čistě technicky elektrika je dnes už lepší. A rád si poslechnu pěknou muziku - smradlavý jekot žhavíků k tomu rozhodně nepatří :twisted: Vůbec by mi nevadilo, kdyby se jezdilo a lítalo potichu.

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10052
Bydliště: Břeclav
Řekl bych že smrad a řev k tomu patří. Myšleno obecně. Není nic trapnějšího, než když proletí nějaká polomaketa třeba spitfire, přičemž bzučí jako zblblý vysavač. Na tom není nic pěkného.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 11:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
S kolegou jsme prekopali Sceadu 50 na elektriku a posadili ho do boudy Long Rangera. Letovy projev je hodne realisticky. Pomale roztoceni rotoru, zvuk el. motoru pripominajici zvuk turbiny, tichost letu a tim je slyset krasny zvuk listu pracujicich na malych otackach. Tohle si treba se spalovakem predstavit nedovedu. Nehlede na to, ze ti vibrace spalovaku tu laminatovou boudu po case rozeberou.
V Kasame mam motor s 5kW. To ti spalovak neda ani nahodou. A uz jsou motory do devadesatky i s 10kW+. Spalovak ma svoje kouzlo, nic proti nemu. Mel jsem je rad. Ale jak jsem psal, do heli pro me uz dneska nee. A pokud se budeme bavit o penezich, kde to stejne vzdycky skonci, trend je v elektrice spis pomalu zlevnovat. Ceny baterek jdou dolu, nebo jsou lepsi za stejnou cenu. Ze by meli zlevnit palivo jsem si nejak nevsiml.
Oba pohony maji a budou mit jeste nejakou dobu sve zastance. A je pravda, ze asi porad pro cloveka ktery chodi jednou dvakrat za mesic na cely den litat, bude nitro lepsi volbou.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2010
Příspěvky: 5570
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
zdzd píše:
Řekl bych že smrad a řev k tomu patří. Myšleno obecně. Není nic trapnějšího, než když proletí nějaká polomaketa třeba spitfire, přičemž bzučí jako zblblý vysavač. Na tom není nic pěkného.
- do makety ano, ale nejlépe beznín nebo turbína - to je super. U 3D stroje naopak nechci aby mi něco rušilo poslech listů - zvuk listů se mi líbí nejvíc (proto nakonec lítám jak prase, hlavě když to trhá proudnice na listech :-D)

_________________
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
pkotatko píše:
....... A je pravda, ze asi porad pro cloveka ktery chodi jednou dvakrat za mesic na cely den litat, bude nitro lepsi volbou.



Tak nějak podobně to vidím a počítám s podobným scénářem náletu hodin do budoucna. Jelikož čas na lítání se mi o hodně snížil než dříve bylo možné tomu obětovat. Doma je baterek škoda.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
Smutné je že k nevýhodám spalováků se nejvíc vyjadřují lidi co ho nikdy neměli, nevím co furt máte s tím seřizováním, seřídím motor jednou při záletu, cca 3-5 startů a pokud nepřejdu na jiné palivo tak na to nešáhnu jak je rok dlouhej, krom toho najaře o dva zoubky otevřít a na podzim přivřít.
Stejně tak zastánci elektra cudně mlčí že LiPo nejsou až tak bezpečné, a těch ohořelých aut se dá na netu dohledat dost, co to je proti kapce na dece co leží na sedačce.
Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy.
Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh.
Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.11.2010
Příspěvky: 391
Bydliště: Praha 3
Howking píše:
No já mám třeba 90-tku, ale to snad je jedno. Výhody a nevýhody obou snad rozpozná i majitel velikosti 30, ne?


Ahoj, blbě jsem tedy pochopil anketu, kde otázka začínala: "Mam v plane na buducu sezonu si kupit 50-tkovu heli." a k tomu anketa zda se vic priklanime k elektru nebo spalovaku.

Protoze v jine kategorii nez 50 (mensi) bych se taky priklonil k elektrice (u te 30ky typicky je spalovak moc tezky). Ja jsem hlasoval za kategorii 50.

V jime pripade je anketa nesmysl, protoze obecne to nelze rict, cim mensi ero (vrtulnik) tim je elektrika lepsi (a jedine reseni - orisky, dvacetinky), cim je ero vetsi, tim je spalovak lepsi a jedine reseni.

A vzdy si trochu rypnu, ze spalovak neleta kazdemu, a tem kterym neleta.. tak radeji prejdou na elektro a pak to pomlouvaj, takovych pripadu par znam.

Ale jinak souhlas at si kazdy lita s cim chce, me to je jedno, ostatne take proto si kazdy kupuje jina auta, mobily atp...

_________________
Když letadlo kouří, je to správně!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2010
Příspěvky: 5570
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
Beep píše:
Smutné je že k nevýhodám spalováků se nejvíc vyjadřují lidi co ho nikdy neměli
- mě stačí zážitku z akcí, kdy frajer příjde na plochu, chcípne a pak si kolem heliny pět lidí půl hodiny hraje a startuje. A to se vyplatí :-)

_________________
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy.
Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh.
Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje.

Ale jo, a taky dalsi argument je kdyz s heli rachnes, znicis baterku za xx tisic, palivo jen vylejes... No jeste se mi to nestalo.... Ano, stat se to muze. Ale uz se mi taky stalo, ze jsem rachnul se spalovakem a motor i vyfuk byl na odpis.
A na place mam 220V, elektro skrin a v ni stabilne Xantrek kilovatowej 24V zdroj. Prinesu si heliny, baterky, radio a nabijecku. :wink:

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Naposledy upravil pkotatko dne pát 14.10.2011 12:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
To howking: tak sem dej link na to tvoje video s hořícíma baterkama co měli pár startů

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Beep píše:
Smutné je že k nevýhodám spalováků se nejvíc vyjadřují lidi co ho nikdy neměli, nevím co furt máte s tím seřizováním, seřídím motor jednou při záletu, cca 3-5 startů a pokud nepřejdu na jiné palivo tak na to nešáhnu jak je rok dlouhej, krom toho najaře o dva zoubky otevřít a na podzim přivřít.
Stejně tak zastánci elektra cudně mlčí že LiPo nejsou až tak bezpečné, a těch ohořelých aut se dá na netu dohledat dost, co to je proti kapce na dece co leží na sedačce.
Všichni se tváříte že jen přijdete zapojíte baterie a lítáte, takže bud máte víc baterii a cena je jinde a ty packy degenerují stárnutím stejně takže po 2 letech odepíšete ne jeden pack ale dva nebo tři, a nebo taháte nabíječky, baterie popř centrálu a další krámy.
Stejně tak musí být idilka let čistého tichého vrtulníku a za zády chrochtání diselu na volnoběh.
Myslím že výhodou elektra je pohodlnost použití a to ostatní se přecenuje a nebezpečí se bagatelizuje.

Tak s tímhle souhlasím do posledního slova. Ač mám doma už jenom samé elektry a i poslední spalovák jsem přebudoval na elektru, vůbec bych na spalováky neplival. A protože tady do značné míry hovoří emoce a ne reálné zkušenosti tak dodám taky něco. Kamarádovi minulý rok málem vyhořel barák. Blafla mu sama od sebe na poličce baterka do Trexe.A blafla po několika dnech pokojného odpočinku. Naštestí byla doma babička a tak se to obešlo pouze obměnou nějakého toho nábytku v jednom pokoji a vymalováním. Kdyby nikdo doma nebyl .... . Bacha na baterky :!: :!: :!: .
A ještě něco. Pro elektru hovoří hlavně a především ekonomika provozu. Ta při občasném létání vypadá jinak a při použití výfuku asi jako tento : http://troll427.rajce.idnes.cz/Freya/#Snimek_003.jpg vypadá situace opět jinak. Dnes do heli každý strčí výfuk co je v krabici s modelem ( nebo koupí principielně stejný) a hurá lítat. S takovým výfukem mi devadesátka létala na 30% nitra asi 7 min. Míň nitra ji nechutnalo a to ani trošku. :( Ale existuje i jiné řešení. S tím na fotce lítala stejně ( vlastně líp ) devět minut a na palivo 5% nitra. Tím cena za minutu letu klesne a to velice výrazně. Skoro na polovinu. Stinnou stránkou věci je nutnost použití governoru . Zas tak velká oběť to není :) , a je třeba trošku zkušeností jak to nastavit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nitro vs. Elektro
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2011 12:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2010
Příspěvky: 5570
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 9
Blog: Zobrazit blog (5)
Beep píše:
To howking: tak sem dej link na to tvoje video s hořícíma baterkama co měli pár startů
- jo Turnigy nanotech - totální čínský šmejd totálně přetěžovaný 4Ah 25C (reálně spíš 10C) baterky v 5 kg těžké 90-tkové helině. To je trochu jiný případ - tyhle baterky nešly ani po třech hodinách dobalancovat už při prvním nabíjení, když přišly nové - když si koupíš značkové baterky (jak jsem uvedl v tom rozpočtu) a rozumně se k nim chováš, tak se ti tohle stát nemůže.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Ale budiž. Tady to video máš. Tohle video bylo spíš varování před konkrétní značkou baterek a ne před baterkami obecně.

_________________
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz