Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 837 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 52, 53, 54, 55, 56
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 24.07.2019 17:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5679
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj

Úplně přesně si nedokážu představit co myslíš tím čepem v servu. Myslíš výstupní hřídel s tisícihranem?


Ty gumové silentbloky se pokus dodržet.... Sice spoustu lidí létá i bez nich a tvrdí že to nevadí ale funkce silntbloku je jasná. I když to utáhneš tak tam trochu té pružnosti zůstane.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 24.07.2019 22:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, všetko je o guľových čapoch na pákach serv. A o uhloch toho tiahla na dosku cykliky.
Pri tých gumách je zámer jasný. Ale zaznel aj názor, že to vychádza hlavne z prevádzky strojov so spaľovacím motorom. Ak mnohí lietajú bez toho, tak sa kvôli zmenšeniu sklonu tiahla pridám k nim.

Netuším, čo viedlo konštruktéra šikmým tiahlam, asi nebol v škole, keď sa hovorilo o rozklade síl. (pohľad zboku, pohľad odzadu dopredu).
Příloha:
DSC_0613.JPG
DSC_0613.JPG
[ 54.1 KiB | Zobrazeno 8868 krát ]


Trochu som vystrašený, lebo heli havarovala počas môjho tretieho letu, našiel som jedno vyzuté očko, jedno tiahlo na list zmizlo (tiež sa vyzulo) a jeden čap na páke serva bol zlomený. Prvotnú príčinu a následky neviem zoradiť. A to som s tým Trexom narábal skutočne opatrne. chcel som ho obrátiť "cez krídelká". So 450tkou narábam podstatne hrubšie.
Keď vidím Alana, ako trhá so Trex600 pýtam sa, či to má setové alebo extra tuning(?).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 18:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5679
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ty náhony dle nákresu jsou špatně. Udělej to tak co nejlépe se přiblížíš pravým úhlům. Silentbloky dle vlastního uvážení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 20:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Dnes som debatoval s kolegom na letisku. Gumy pod servami nepoužíva, takže som definitívne rozhodnutý, že ich dám von.
A guľáky pôjdu do bližšej diery, bude to takmer kolmo.
Držte palce. Ďakujem.

A ešte poznámka:
Kúpil som si toto: https://www.live-hobby.de/en/Spare-Part ... 001XX.html
Příloha:
11726_0_H60Z001XXW_l.jpg
11726_0_H60Z001XXW_l.jpg
[ 24.16 KiB | Zobrazeno 8781 krát ]


v nádeji, že sú tam protibežné závity. chyba lávky, nie sú. Na oboch koncoch sú pravé závity.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 20:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 513
Bydliště: Mlada Boleslav
soudruzi z NDR udělali chybu :lol:

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 8:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 576
ujovko píše:
... A guľáky pôjdu do bližšej diery, bude to takmer kolmo. ...


Uprednostnujem co najkratsie servove ramena, avsak skratenie servoych ramien ma svoje hranice. .............. Rameno serva v neutralnej polohe musi byt kolme na tiahlo, ale na domcek serva nemusi byt kolmo. Takze kvoli tomu, aby si tu kolmost dosiahol, nemusis kazdopadne gulaky premiestnit, mozes vybrat aj iny uhol pre rameno.

Tak nejak:
Příloha:
kolmost.jpg
kolmost.jpg
[ 45.48 KiB | Zobrazeno 8683 krát ]


_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.07.2019 21:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, tak je hotovo.
Příloha:
DSC_0615.JPG
DSC_0615.JPG
[ 38.18 KiB | Zobrazeno 8640 krát ]



Helipali: Ja som zvolil neutrálnu=stredovú polohu vodorovne. Páka nie je celkom kolmo.
Rozhodol som sa tak preto, lebo v polohe tiahlo kolmo na páku sa zdvih rozdelí nerovnomerne.
Příloha:
servo-paka-schema.jpg
servo-paka-schema.jpg
[ 14.86 KiB | Zobrazeno 8640 krát ]


hore je výsledný rozdiel v uhle listu medzi hornou a dolnou krajnou polohou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.08.2019 22:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 576
Pekny vykres, si konstrukter, alebo inzinier? :)

Rameno serva ma byt kolme na tiahlo, vsak nemusi byt stopercentne kazdopadne. Je to dobre tak, ako mas. Pre Logo 500SE je predpisane 16mm-ove rameno, u mna je to 15mm, staci. ................................ Premiestnil si gulak, hadam aj tak ti zostal aspon 15, alebo 16mm-ove rameno.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne pon 05.08.2019 8:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03.08.2019 2:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Konštruktér nie som, aj keď nás o tom pár mesiacov čo-to učili. Robím s CADom profesionálne od 1990.
Ale poďme späť k vrtuľníkom. Práve ten obrázok ukazuje, že ak dodržíš kolmicu na rameno serva , tak pri rovnakom uhle výchylky serva bude pohyb cykliky hore a dole od nuly rozdielny.
Příloha:
servo-paka-schema.pdf [49.14 KiB]
223 krát

Preto som dal rameno serva v stredovej polohe kolmo na hlavný hriadeľ. Tým je pohyb hore a dole od stredu rovnaký. Pri nulovom nábehu listov nie je tiahlo kolmo na páku serva.
Bavíme sa o desatinkách v rozdieloch, ale prečo ich neodstrániť(?).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 8:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 576
To je dobre a dolezite, ze si pouvazoval nad tym a ze sa snazis nieco nastavit co najlepsie a najpresnejsie, avsak tie desatiny uz velky vyznam nemaju. :wink: ... Mozes dosiahnut, aby maximalne vychylky boli rovnake dlhe hore-dole, ale to uz nie, aby aj v kazdom uhly boli vychylky presne rovnake.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne pon 05.08.2019 20:51, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 19:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Veď ak sú pohyby cykliky v koncových výchylkách serva rovnaké, rovnaké sú aj body pre ľubovoľné výchylky hore/dole.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.08.2019 20:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 576
Vtedy su rovnake vychylky v kladnej a zapornej poli v lubovolnom uhle, ci bode, ked rameno serva v neutrali je kolme na tiahlo a ked tiahlo je presne zvisle a rameno serva je presne vodorovne v neutralnej polohe. ..Podla mna. :) ............ Drobne odchylky, desatinky nemaju prakticky vplyv. Tolko este k tomu, ze niektore, vsak hlavne kvalitnejsie a novsie rcvrtulniky uz maju viac optimalizovanu geometriu, ci polohu uchytavacych bodov serv, ..no a niektore zas menej.

Praktizujem to tak, ako som na zaciatku tej debaty napisal, proste aby v neutralnej polohe rameno serva vzdy bolo kolme na tiahlo, nech servo je namontovane barjak, ostatne ma nezaujima. ..Napriklad na KDSQ u bocnych serv cykliky mam dlhsie tiahla, ako u serva vyskovky, lebo tam rameno je v inej uhle kolme na tiahlo v neutralnej polohe. Takze su tam rovnake dlhe iba dve bocne tiahla a treti je kratsie, tak sa to tam vychadza, aby vsetky tri ramena boli kolme na tiahlo v zakladnej polohe.

_________________
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 837 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 52, 53, 54, 55, 56

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz