Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2012 7:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
arda1 píše:
U technologie Lixx je právě stav vybití přímo úměrný napětí na článcích (nezatížené- v klidu) - Radek


Díky, tohle jsem potřeboval vědět, teď už je mi to jasný :D
Radovan


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2012 14:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2009
Příspěvky: 1025
Bydliště: Liberec
Tento měří i jeden článek.

_________________
I květák je jen vycepované zelí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2012 16:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
jez_cz píše:
Tento měří i jeden článek.


Díky za typ.
R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Li-po zdroj
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 18:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
Ahoj kamarádi,
omlouvám se, že vás zase prudím Li-po do dvourotoru, ale mám problém. Udělal jsem vše, jak jste mi radili, proměřil jsem zdroje, mám dva. Oba měli 4,2 V, než jsem je dal do Easy copteru. Jeden s ním cvičil docela dobře a když už se mi zdálo, že nemá takovou sílu, tak jsem přistál a když vychladl, tak jsem ho proměřil. Měl 3,8 V, tak jsem ho dal nabíjet. Dal jsem do heli ten druhý, který měl taky 4,2 V a ten heli ani nezvedl ze země. Nevím kde je problém, můžete mi někdo poradit?
Díky Radovan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po zdroj
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jack1350 píše:
Ahoj kamarádi,
omlouvám se, že vás zase prudím Li-po do dvourotoru, ale mám problém. Udělal jsem vše, jak jste mi radili, proměřil jsem zdroje, mám dva. Oba měli 4,2 V, než jsem je dal do Easy copteru. Jeden s ním cvičil docela dobře a když už se mi zdálo, že nemá takovou sílu, tak jsem přistál a když vychladl, tak jsem ho proměřil. Měl 3,8 V, tak jsem ho dal nabíjet. Dal jsem do heli ten druhý, který měl taky 4,2 V a ten heli ani nezvedl ze země. Nevím kde je problém, můžete mi někdo poradit?
Díky Radovan

Ta druhá lipolka je vhodná k ekologické likvidaci, protože ji zřejmě narostl tak výrazně vnitřní odpor, že už není schopna poskytovat proud potřebný pro lítání s tím modelem. Takže třeba přes noc nechat vybít ve slané vodní lázni v kýblu apod. a pak odevzdat třeba v OBI apod. kde mívají sběrnou krabici na staré aku včetně lipolek.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 19:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
Jak se teda vlastně dá poznat, která Lipolka je na prd... a která je v pohodě, když při měření mají stejné napětí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 19:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jack1350 píše:
Jak se teda vlastně dá poznat, která Lipolka je na prd... a která je v pohodě, když při měření mají stejné napětí?

Napětí naprázdno (viz ono měření bez odběru) není ukazatelem kondice článku lipolky, ale pouze ukazatelem pro to, abys článek příliš nepoškozoval. Obrazně řečeno je to něco jako semafor na křižovatce, který dává řidičům na vědomí kdy mohou jet, aby nedocházelo k nehodám, ale neříká nic o kondici vozidla.

Ukazatelem kondice článku lipolky je vnitřní odpor, ale ten jen tak lehce nezměříš. Vnitřní odpor článku lipolky umí změřit některé sofistikovanější nabíječky, ale určitě ne ta obyčejná nabíječka co máš ty. Zkus si podrobně prostudovat článek viz tento odkaz, který popisuje jak se dá změřit vnitřní odpor lipolky a pokud se cítíš na to, že bys to zvládl tak si to zkus podle toho postupu změřit u obou těch lipolek.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 19:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
Drondys píše:
Jack1350 píše:
Jak se teda vlastně dá poznat, která Lipolka je na prd... a která je v pohodě, když při měření mají stejné napětí?

Napětí naprázdno (viz ono měření bez odběru) není ukazatelem kondice článku lipolky, ale pouze ukazatelem pro to, abys článek příliš nepoškozoval. Obrazně řečeno je to něco jako semafor na křižovatce, který dává řidičům na vědomí kdy mohou jet, aby nedocházelo k nehodám, ale neříká nic o kondici vozidla.

Ukazatelem kondice článku lipolky je vnitřní odpor, ale ten jen tak lehce nezměříš. Vnitřní odpor článku lipolky umí změřit některé sofistikovanější nabíječky, ale určitě ne ta obyčejná nabíječka co máš ty. Zkus si podrobně prostudovat článek viz tento odkaz, který popisuje jak se dá změřit vnitřní odpor lipolky a pokud se cítíš na to, že bys to zvládl tak si to zkus podle toho postupu změřit u obou těch lipolek.


Díky, snad to zvládnu, mám školu VF techniky, tak by to pro mě neměla být španělská vesnice....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 24.08.2012 21:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
Jack1350 píše:
Jak se teda vlastně dá poznat, která Lipolka je na prd... a která je v pohodě, když při měření mají stejné napětí?

To by jsi musel měřit zase naopak při zátěži - Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 15:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1649
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?sho ... ky&idc=124 Ten odkaz studuju už druhý den ale potřeboval bych to trochu srozumitelněji pro laika.mám ten černý měřák hned na první fotce.Stačí mi tedy koupit rezistory s hadnotama které doporučuje na konkrétní počty článků a zapojit je na ty 3 vteřiny na silové kabely od lipolky místo toho autorova laboratorního reostatu?Tato fotografie tam bohužel není tak si nejsem jistý.


Přílohy:
MeranieRiA.JPG
MeranieRiA.JPG [ 43.04 KiB | Zobrazeno 409 krát ]

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 16:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
dagx píše:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?showme=clanky&idc=124
Ten odkaz studuju už druhý den ale potřeboval bych to trochu srozumitelněji pro laika.mám ten černý měřák hned na první fotce.Stačí mi tedy koupit rezistory s hadnotama které doporučuje na konkrétní počty článků a zapojit je na ty 3 vteřiny na silové kabely od lipolky místo toho autorova laboratorního reostatu?Tato fotografie tam bohužel není tak si nejsem jistý.

Ano a nebo zvolit jiný vhodnější odpor odpovídající lépe odběru daného modelu jak píšu v podrobnějším návodu, který jsem k tomu napsal v jiném tématu viz tento odkaz.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 16:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1649
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Dík.Jednotlivé kousky tvého odkazu chápu.Ve vzorečkách se ale už ztrácím.Tohle hlouběji jako samouk asi zatím nedám.Zajímá mě už jen jedno.Není nějaký konkrétní vzorec který by mi řekl jaké rezistory zvolit když znám odběr v ampérech?Např:3S 2200mah odběr 30A.Dá se z toho spočítat jaké rezistory potřebuju na žátěž?

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 17:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
dagx píše:
Ve vzorečkách se ale už ztrácím.Tohle hlouběji jako samouk asi zatím nedám.

Nemusíš přece ty vzorečky chápat. Stačí je aplikovat přesně podle toho popisu. Prostě to co změříš nebo vypočteš to dosadíš do příslušných proměnných a pak provedeš výpočty podle těch vzorečků. Vždy se v nich nepoužívá nic jiného než jen naprosto základní matematické operace odečítání, násobení a dělení. Nic jiného se tam nikde nepoužívá. Tohle přece musí zvládnou každý a odečítat, násobit a dělit můžeš s využitím jakékoli jednoduché kalkulačky třeba i kalkulačky co je k dispozici jako programová utilita na PC.

dagx píše:
Zajímá mě už jen jedno.Není nějaký konkrétní vzorec který by mi řekl jaké rezistory zvolit když znám odběr v ampérech?Např:3S 2200mah odběr 30A.Dá se z toho spočítat jaké rezistory potřebuju na žátěž?

Takový vzorec existuje. Říká se mu ohmův zákon. Vzhledem k měření při napětí cca 3,7V na článek je uvažované napětí v podstatě jmenovitým napětím lipolky což je pro 3S 11,1V tj. proměnná U. Uvažovaný odběr modelu znáš viz 30A tj. proměnná I. Požadovaný odpor v ohmech je proměnná R.

Výpočet je následující:

R = U / I

0,37 = 11,1 / 30

Podobná vhodná řada, ve které se dělají odpory bude 0,33 ohmu. Odpor ti stačí jen jeden. V tom článku je jich použito víc z toho důvodu, že prostě měli odpory s příliš malou watáží, ale dají se koupit i výkonové odpory s větší watáží. Očekávaný příkon při tom napětí a při použití odporu 0,33 ohmu bude okolo 370W, ale na tu krátkou dobu do 5 sekund by to měl v pohodě zvládnout třeba odpor na 100W.

Takže teď už jen sehnat 100 watový odpor 0,33 ohmu. Podobné specialitky vyjdou často nejlevněji na eBay.

Vhodný odpor je viz tento odkaz na eBay i s poštovným za cca šest doláčů tj. cca 120 kč. Tento výkonový odpor je umístěn v hliníkovém chladiči, ale můžeš ho za ten chladič ještě navíc přišroubovat k nějaké větší hliníkové desce pro lepší odvod tepla.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 17:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1649
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Děkuju.Samozřejmě,vše je jednoduché.Jen to chce pochopit co,kam a proč dosazuješ :) :?

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: pát 31.08.2012 17:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
dagx píše:
Samozřejmě,vše je jednoduché. Jen to chce pochopit co,kam a proč dosazuješ :) :?

To má smysl jen pro toho kdo má potřebu to dopodrobna pochopit a ten pak potřebuje mít určitou úroveň znalostí. Nicméně ten kdo chce ty vzorečky a jejich výsledky jen použít ten to dopodrobna chápat vůbec nemusí a stačí mu jen otrocky dle popisu dosadit hodnoty do vzorečků a pak využít jejich výsledky opět dle popisu a nic víc nepotřebuje. :wink:

Mimochodem do mé předchozí odpovědi jsem doplnil odkaz na vhodný odpor pro daný případ.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz