Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 14:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
kozlik327 píše:
je tam rotační šoupátko ...

Aha díky za link a info. Ten způsob řízení sání - to bude asi něco podobného jako měly MVVS-6,5GRR. Čili koncepce velice moderní, fakticky nejvýkonnější ze všech. Čili žádné sání řízené pístem a pod, co mívají ty motory, které mají svůj prapůvod v kosačkách motorových pílach a pod. Tak to předpokládám, že bude šlapat perfektně, jako hodinky.
MVVS se u svých velkoobjemových benzínů rozhodla pro membrány. Popravdě nevím jaká jej výhoda jejich použití krom toho, že ty motory mohou točit do obou stran (co je někdy spíš nevýhoda).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 15:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
to šoupátko je asi náročnější na výrobu, ale určitě spolehlivější při provozu.S motory Roto, od Jos.vymazala jsem byl vždy spokojen,nyní je dělají stroj.Cita.Pan Vymazal dělá svoje benz.čtyřtakty BVJ. A s motory,které mají řízené sání membránami, máme na letišti jen problémy,ať již jsou to MVVS a nebo ZDZ.Časem se membrány prohnou a netěsní,takže se musí vyměnit za nové.Obzvláště po delší pauze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8009
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Koukám že už jste to vyřešili. :D Jasně, sání je řízené rot.šoupátkem a v karbecu je membránové čerpadlo a stabilizace tlaku benzínu. Ještě neběžel, tak jsem na něj zvědavý. Zatím jsem na něj slyšel jen chválu, tak uvidíme. Je ale dost těžkej. S tlumičem, ložem a zapalováním váží 1800g.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Já jsem měl k membránam vždy nedúvěru už od prastarých motorů Jena 2,5D. :roll: Jedna z jejich verzí měla membránu, ale taky byly verze s rotačním diskovým šoupátkem. No a ten detoňák s membránou byl charakteristický tím, že člověk nikdy pořádně nevěděl na kterou stranu nakonec naskočí. 8O Stačilo když se trochu přechlastal, kopanec proti a už foukal vzduch dopředu. :mrgreen: To samé dělaly i jejich Jeny 1D, které ale měli sání pístem, takže taky reverzibilní. Jednou jsem takhle nahodíl motor malého jednokanálového radiáčka, hodíl ho a on mi spadl k nohám - nevšiml jsem si, že motor točí obráceně. :lol:
Druhá věc, která se mi na membráně nelíbí je to, že i při plném otevření je zřejmě průřez sacího kanálu (spíš štěrbiny) malý. Tedy neporovnatelně menší než u sání klikou nebo zadním rotačním šoupátkem. Takže plnění asi nemůže být tak dokonalé, a tím je omezen i výkon.
Třetí věcí jsou maximální otáčky, kde má membrána asi taky své limity. Ale u velkých motorů o tohle asi nepůjde.
Výhoda je asi v jednoduchosti výroby (tedy nevím, snad :? ) a v tom, že nejsou s ní spojené žádné dodatečné třecí odpory a asi se dá docílit menší objem klikového prostoru, co zřejmě zas částečně eliminuje ten druhý nedostatek.

Pokud by mě někdo doplnil a uvedl další výhody/nevýhody, byl bych rád. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Lark píše:
...Je ale dost těžkej. S tlumičem, ložem a zapalováním váží 1800g.

Co naděláš, je to cihla, ale s tím se už musí počítat. Jsem přesvědčen, že zas jeho výkonové vlastnosti to hravě vyváží. Já na ten motor taky slyšel jen chválu. :)
Nakonec já mám čtyřtaktní dvacítku OS FS-120 SP (to je s kompresorem), která bez tlumiče váží 1200g. Když to přepočtu na objem 35cm3, tak by to bylo 2100g+tlumič. Takže jsi na tom ještě relativně velmi dobře. :wink: I když pravda není asi správné srovnávat hmotnost čtyřtaktu s dvoutaktem, natož ještě když je přeplňován kompresorem.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8009
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ona ta membrána taky díky pružení zavře trochu dřív, když je ještě v karteru klesající podtlak, takže se taky určitě omezí plnění, ale moždá hraje roli i nějaká setrvačnost.
S tou váhou si hlavu nelámu, jen jsem to uved pro informaci. Umožnilo mi to dát serva směrovky i výškovky až do ocasu, takže snad v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Určitě ta setrvačnost je důležitá, hlavně při vysokých otáčkách. Většina motorů se sáním šoupátky nebo klikou má časování sáná takové, že saje ještě kousek za horní úvratí, kdy už píst klesá dolu a kdyby nebylo setrvačnosti, tak by vyfukoval karburátorem směs ven. Nakonec na volnoběhu to je někdy problém. A kdyby nebylo setrvačnosti, tak kosačkové motory se sáním pístem, se symetrickým časováním, by nemohly chodit vůbec. U nich je ale problém spíš v tom, že fáze sání je příliš krátká a z poloviny málo účinná. Navíc otevření sacího kanálu zhoršuje účinnost vyplachování.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne stř 25.06.2014 17:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8115
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
JirkaA píše:
jak souvisi pouzity karbec s tim, jestli je tam soupatko nebo membrany?

Ospravedlňujem sa. Jaksi som z otázky nepochopil čím to saje a čo sanie riadi.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: stř 25.06.2014 17:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Prepáč, nabudúce položím otázku slovensky. :lol: :lol: :lol:
V pohode, všetko sme si vysvetlili. 8)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 23:59 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Larku, vyhledal jsem tohle starší vlákno, protože jsem si chtěl připomenout jaký vlastně jsi to tam dal motor? Ale nikde jsem tady nenašel informaci v jakém to máš modelu. :?: Můžeš mi to napsat, jestli to není tajné? Typ, rozpětí, hmotnost atd. Potřebuji si jen udělat reálný obraz do jakých modelů se tenhle motor hodí.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 7:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8009
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Je to ROTO-35Vi a mám ho v Čmeldovi 2,2m váhu jsem původně uvažoval asi 6,5kg, ale díky těm čičurynkám, co jsem si navymýšlel, budu někde přes 8kg. Zrovna včera jsem předělával podvozky (podkládal jsem pružiny) aby to odpovídalo té váze. Tady se můžeš podívat:
http://lark3.rajce.idnes.cz/Z-37A_Cmelak/#141.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 12:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Hezkýýýýýý :wink:

A už to letělo?

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 13:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2008
Příspěvky: 562
Bydliště: Orlické hory
Moc hezký fotky a krásný čičurinky :-) Pěkná práce palec nahoru :-)

Lark píše:

_________________
OM Velox EME60, GP Citabria DLE30, SIG Hog-bipe, FrSky Taranis
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 13:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8009
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Bohužel ještě ne. Už se s tím se.. tři roky :oops: Čím jsem starší tak mi to jde pořád nějak pomaleji. :lol: Tohle bylo jen sestavení po nastříkání a osazení křídel, abych konečně měl nějakou fotku. Křídla už jsou komplet, ale na trupu je ještě spousta práce. Dokončit kabeláž v předku, přístrojovka + panely, dozasklít dvě okna, a pak už snad konečně bude záběh motoru a zálet :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz