Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 12:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
U OTM 0,8 Colibri se mi ojnice taky "zeskovatěla". U MVVS 2,5D7 se mi probořil píst. Normáně při běhu. Ale jinak na ten motor nedám dopustit. U Junior 2 mi za letu uletěl pístní čep. No a vrtule samozřejmě taky...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 12:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2065
Bydliště: Ústí nad Labem
Já jsem měl (asi výjimečný) 1,5 kolibri, se kterým jsem lítal s upoutancem na 16 m (!) lankách a přežil úplně všechno, nakonec jsem ho prodal jako veterána.
Jinak jsem jako detonační měl nejvíc Jeny 2 a 2,5 ccm. U některé se mi notoricky povoloval celý válec v karteru (byl na závitu a nešel zajistit), takže motor za letu zvadl a zhasl. Dělal jsem na ně alespoň jakési sběrače výfukových plynů (byl i originální) z konzervového plechu, protože provozní teplota byla nižší než u žhavíků a stačilo je spájet cínovou pájkou. Výkonově nic moc, ale byly přímo nesmrtelné (na nich mi nikdy nic neprasklo) a výborně se startovaly a palivo strávily jakékoli se mi zrovna podařilo sehnat či namíchat. Jak to píšu, přímo se mi vybavuje vůně étheru, potažmo vlastního po létání naimpregnovaného oděvu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 14:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4224
Bydliště: Žilina SR
zdzd píše:
... U MVVS 2,5D7 se mi probořil píst. Normáně při běhu. Ale jinak na ten motor nedám dopustit. ...

Já taky, byly to moje nejposlušnější detonační dvaapůlky. A přitom na tu dobu (a myslím, že i tu dnešní) byly i velmi výkonné. :mrgreen:
Jinak to zlomení kliky se nestalo mne ale kamarádovi. Motor najednou chytil jakýsi divný zvuk a zhasl. Nešlo ani protočit vrtuli. Kamarád mi ho dal jestli ho nedovedu opravit, takže nakonec mi zůstal. Tehdy jsem totiž vyhodnotil opravu jako neekonomickou. Po rozebrání jsem zjistil, že celý talířek kliky byl vyhnut, v koutu prasklina, neodpadlo to, ale drželo to jen na kousku. Ojniční čep se chytil o zadní víko tak, že jej probořil. Ojnice taky byla ohnutá. Ale tento motor jsem nakonec nedávno přece jen opravil. Nejhorší bylo dnes sehnat tu klikovku, ale povedlo se od sběratelů. Tenkrát by vyšla na necelou stovku. Ojnici a zadní víko jsem si ale vyrobil sám. Tenkrát jsem doma soustruh neměl. Ale ještě jsem ho neměl příležitost nastartovat a vyzkoušet na modelu.
Důvodem zlomení bylo buď vyčichlé palivo (málo éteru) anebo špatné tepelné opracování klikovky, případně příliš malý rádius v tom koutu, kde to prasklo.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 14:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4224
Bydliště: Žilina SR
JardaRůžička píše:
Já jsem měl (asi výjimečný) 1,5 kolibri, se kterým jsem lítal s upoutancem na 16 m (!) lankách a přežil úplně všechno, nakonec jsem ho prodal jako veterána. ...

Dovolím si opravit, OTM 1,5 se volala Sriž. :wink: Kolibri byla 0,8cm3, tedy ta nejmenší ze série.
Asi si měl štěstí, že jsi vyfásl klikovku ze série, kdy kalič nezaspal. :lol: Anebo jim došla ocel U8 a nahradili jí nějakou jinou, která byla po zakalení houževnatější.
JardaRůžička píše:
Jinak jsem jako detonační měl nejvíc Jeny ... Výkonově nic moc, ale byly přímo nesmrtelné (na nich mi nikdy nic neprasklo) a výborně se startovaly a palivo strávily jakékoli se mi zrovna podařilo sehnat či namíchat. ...

Já s nimi měl taky zkušenost. Daapůlku a dvojku jsem měl půjčenou od kamaráda, skutečně se dobře startovaly, ale moc vyladit nešly - no je to důsledek středového vyplachování. Vlastní jsem měl jen Jenu 1 a s tu jsem dal do modelu, kde byla předtím OTM 0,8 Kolibri. Výkonově byla asi stejná, byla o dost těžší, ale snesla i vrtuli 180/100 a neporovnatelně lépe se startovala. Její výkon byl nízký jedna kvůli tomu středovému vyplachování (ale to měl Kolibri taky) ale i kvůli sání řízenému pístem. Záludností bylo i to, že chytal na obě strany a párkrát se mi stali, že jsem si nevšiml, že běží obráceně, hodil model a ten mi padnul k nohám. :lol:

JardaRůžička píše:
Jak to píšu, přímo se mi vybavuje vůně étheru, potažmo vlastního po létání naimpregnovaného oděvu...
Tá vůně je nezaměnitelná, božská. :wink: Proto občas nějaký detoňák provětrám (mám takového malého dvaapůlkového upoutance) - připomene mi to má jinošská léta. 8)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5369
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
VTjr píše:
Jenže lámaly se kliky i u MVVS 2,5D7 :( - většinou v koutu hned za hlavním ložiskem. Asi ne nadarmo MVVS doporučoval až 45% éteru.

To jsem nikdy neměl, mě se lámaly, odhadem 3 ks, vždy v sacím okně kliky.

Jo a ohledně toho paliva. Jestli je ještě živej Míša Obr, tak by stálo za to se zeptat, z čeho bylo D1 a D2. Všichni ostatní technici z MVVS byli starší, na Míšu spojení nemám... Někdo z Soustavy vesnic spojených šalinou, kdo má na něj kontakt tu není?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 20:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5071
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Tož nevím, co na tu tvoju poznámku o Soustavě vesnic řeknou betální borci že Štatlu.
Ale k tématu, MVVS 2,5 G/D7 jsem už neměl. Přestal se dělat nějak těsně před tím, než jsem se spalováky začal. To samé Jeny, také mě nějak minuly, byť jsem dvě před časem sehnal (a ta jednička vypadá, že ještě neběžela, zatím ani u mně :wink: ). MK-17 byly pro začátečníky jako dělané, výkon nic moc, ale chytaly na škaredý pohled. Brna se musel člověk naučit startovat, ale výkon byl znatelně vyšší. Z brněnských dvaapůlek mám DF, ještě s ocelovou vložkou, a GF, ten už má vložku bronzovou s tvrdochromem. Ta nová zatím čeká na model, ta starší na vyčištění :lol: . Upoutanci byla dobrá zábava, asi bych i jednoho mohl zreinkarnovat, jen bych musel sehnat nová lanka.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 22:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1095
Bydliště: Šternberk, ČR
http://www.khmm.cz/2011/11/22/paliva-pr ... be-motory/
Článek o modelářských palivech, zmiňuje i složení paliva detonačního D1 D2 a D3.
Dnes sem si zas hrál s detoňákem MVVS 2.5 ale pořád mě nechce běžet na palivo z nádrže když nakapu palivo dovnitř chvilku běží pak chcípne palivová cesta je průchozí pouzdro jehly je natočeno dírkou do sacího otvoru...

Mám doma ještě mvvs 3,5 žhavík a metyl a ricin ještě z tátových zásob tak si zkusím pohrát se žhavíkem namíchám to 30 na 70 ještě neběžely jsou v origo krabičkách z výroby.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 22:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
DAF píše:
Brna se musel člověk naučit startovat


To není až tak pravda. Nastartovat jedenapůlu bylo umění, ale dvaapůla chytala na drc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 22:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7803
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Celeron píše:
To jsem nikdy neměl, mě se lámaly, odhadem 3 ks, vždy v sacím okně kliky.
Jirka

V tom sacím oknu mi u FOK 1ccm a 1,5ccm praskla až následně po čenichovce, kdy najednou vypochodovala vrtule i s kouskem kliky. U Jeny 2,5ccm nikdy. Jinak jsem lítal jen na kupované D1, pak D2 a v prodejně jsem si vybíral nevyčichlé lahvičky. :lol:

to Wormsnake: Nemůžeš mít v trysce nějaký cucek zaschlého ricinu? Ještě by to mohlo přisávat vzduch kolem volného závitu jehly.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 22:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5071
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
zdzd píše:
To není až tak pravda. Nastartovat jedenapůlu bylo umění, ale dvaapůla chytala na drc.

Omlouvám se za nepřesnost, tu jedenapůlku jsem měl na mysli.
Wormsnake píše:
...Článek o modelářských palivech, zmiňuje i složení paliva detonačního D1 D2 a D3.

Jinak palivo D3 jsem snad ani nikdy neviděl v prodeji.

A pokud jde o míchání paliva pro žhavíky, 30/70 snad ani nikdy nebylo, nebo pokud, tak netuším do čeho by být mělo. Standardně se míchalo 20/80 pro menší kubatury, což právě 3,5 ccm je.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2017 22:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5369
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Wormsnake píše:
Dnes sem si zas hrál s detoňákem MVVS 2.5 ale pořád mě nechce běžet na palivo z nádrže když nakapu palivo dovnitř chvilku běží pak chcípne palivová cesta je průchozí pouzdro jehly je natočeno dírkou do sacího otvoru...

S tebou je to těžký. Kdybys dal fotku sání 2,5D7 co máš, tak možná už tejden není vo čem psát... Podle mě tam máš něco špatně.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 7:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2065
Bydliště: Ústí nad Labem
VTjr píše:
Dovolím si opravit, OTM 1,5 se volala Sriž.
Samozřejmě máš pravdu (měl jsem oba). Jak se stydím, ta skleróza :oops: :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 10:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4224
Bydliště: Žilina SR
DAF píše:
Jinak palivo D3 jsem snad ani nikdy neviděl v prodeji.
Taky o existenci takového paliva nic nevím. 8O

30/70 by se určitě hodilo pro záběh žhavíků s černým výbrusem pod 2,5cm3. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 10:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4224
Bydliště: Žilina SR
Lark píše:
V tom sacím oknu mi u FOK 1ccm a 1,5ccm praskla až následně po čenichovce, kdy najednou vypochodovala vrtule i s kouskem kliky. U Jeny 2,5ccm nikdy. Jinak jsem lítal jen na kupované D1, pak D2 a v prodejně jsem si vybíral nevyčichlé lahvičky. :lol:

To je celkem pochopitelné. Klikovky mohly praskat v místě sacího okna, protože tam je hřídel značně oslabena. Zvlášť když to okno má ostré kouty. Je právě proto dobré na každém motoru dremelkou ty kouty vyhladit. Jeny měly zadní sání, nebo jednička sice přední ale řízené pístem, takže klikovky ničím oslabeny nebyly.
Nehledě k tomu, že byly vyráběny s německou precizností, co se například se sovětskými nedalo vůbec srovnat.
Tam tím, že přímo na motor odlili, nebo vyrazili údaj o ceně, se museli vypořádat s rostoucími výrobními náklady (protože inflace byla i v socialismu, jen se ji tak nesmělo říkat :P ) socialistickou racionalizací. :roll: Ta pak spočívala v tom, že se postupně vypouštěly některé náročnější technologické operace. Třeba se klikovky přestávaly kalit (to bylo u Komety MD-5 nebo i u MK-17 a MK12V), nebo se sice kalily, ale nepopouštěly (OTM-1,5), přestaly se vyvažovat klikovky (u Komety MD-5), Nebo se snížil počet přefukových kanálů ze 4 na 2 (Ritm 2,5), případně se zmršil jejich tvar (CSTKAM-2,5), Nebo se protipísty nebrousily a do vložky narážely lisem s takovým přesahem, že s nimi nešlo vůbec hnout. Tím pádem se i z původně dobrých konstrukcí nakonec vyráběly naprosto nepoužitelné šroty. Jejich životnost, pokud se je začátečníkovi vůbec podařilo nastartovat, klesala na jednotky hodin. V kroužcích, kde byli zkušení vedoucí a měli strojní vybavení, je dodělávali do použitelného stavu - nu což, aspoň se sovětští pionýři něčemu přiučili. :lol:
Jinak ale MVVS2,5DFR, který jsem zakoupil někdy v roce 2002 měl taky protipíst nepohyblivý, který se nepovoloval ani za chodu a musel jsem ho obrousit o pár tisícin, aby se motor dal vůbec používat. Taky plastové zadní víko byl pitomý nápad. To praskalo, motor pak nešel nahodit, nebo špatně běžel kvůli netěsnosti karteru. Je vidět, že v novém miléniu už i v MVVS přestali menším motorům věnovat dostatečnou péči o kvalitu. :cry:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2017 18:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5071
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
VTjr píše:
Jinak ale MVVS2,5DFR, ...

Teď si přisadím já, ta kombinace písmenek je nějaká vražedná. "D" má jasný význam, ovšem F a R se zde malinko tluče. "F" přední sání klikou, "R" zadní sání šoupátkem. Takže buď MVVS 2,5 DFS, nebo DRS, co mělo znamenat to "S", to už nevím. Resp. v případě žhavíka bylo místo D písmenko G.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz