Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Canalyzer, T-Can apod.
PříspěvekNapsal: stř 01.10.2014 8:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2005
Příspěvky: 610
Bydliště: Broumov/Praha
Včera jsem zhltnul thread od Alexe Voicu na RCUniverse o obtékání ocasních ploch na F3Ačku.
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-patt ... ation.html

Porovnává tam vliv canalyzeru (T-Canu, Channelyzeru...), aerodynamických plůtků na SOP a holé směrovky při nožovém letu a nožovém přemetu.

Všechny úpravy vedou na zlepšení obtékání směrovky a tím zvětšení účinnosti SOP právě v režimu nožového letu - horizontálního i v přemetu. Canalyzer je trochu míň účinný, protože je umístěn dál od OP, a navíc může mít nežádoucí rotační momenty. Ale Alex sám píše, že měl jednu verzi T-Canu, takže určitě by se dalo laborovat.

Jak je to v halovkách :?: Víte někdo o nějaké podobné studii, co se vyplatí? T-Can případně s použitím funkce brzdy (Najarylyzer - http://www.rcuniverse.com/forum/rc-patt ... lyzer.html) jenom z důvodu lepšího obtékání SOP nebo tam hraje roli i navýšení plochy a tím snížení rychlosti modelu :?: Nastavení se používá 0° s křídlama nebo jiné?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz