Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 11:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2200
Bydliště: Ústí nad Labem
Zenair píše:
je třeba použít bezpečné řešení kdy při případné závadě jde plyn automaticky do plna...
Nepřeji Ti to, ale "bezpečnost" tohoto uspořádání bys snadno mohl vyzkoušet na vlastní kůži třeba při startování motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 11:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9104
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Je to nebezpečný nesmysl. Než stihneš vypnout zápalko, tak to někam napereš pod plným plynem, nebo to někoho zabije, nebo přinejmenším poseká. Hlavně na nějaké Airshow, kde je spousta lidí. Při poruše ovládání má motor chcípnout i za cenu rozbití modelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6360
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Jo a pokud není startovanej motorák přivázanej za vocas, tak je úspěch při plným plynu naprosto zaručen. Ono i lítání s vysypaným servem na plnej, než se vyžere nádrž, není úplně ideální. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 12:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 62
Bydliště: Kladno
Chlapci, u modelů je na každém co považuje za vhodné řešení. A za něj je pak odpovědný.

U velkého éra jiné řešení prostě neprojde certifikací a éro jednoduše nesmí do vzduchu...
Už se bohužel staly případy, kdy to stálo lidské životy (jeden dokonce nedávno) a proto je tohle pravidlo jasné, jednoznačné a neporušitelné.

U modelů je to jiné, člověk nesedí uvnitř a naopak ohrožené je okolí... Pravidlo "Bezpečný při poruše" platí v tom případě opačně.


Naposledy upravil Zenair dne úte 29.05.2018 12:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 12:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9104
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jenže tady se nebavíme o dospělých érech, ale o modelech ovládaných RC, a to je trochu o něčem jiném. V tom modelu nikdo nesedí a tady jde především o bezpečnost obsluhy a diváků.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 13:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 64
Na plyn patri servo s kovovymi prevody. Nylonove obdobi mam davno za sebou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 13:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8463
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
MomoBrut píše:
Na plyn patri servo s kovovymi prevody. Nylonove obdobi mam davno za sebou.

Tos tak. A kovove nie za 5 stoviek :mrgreen:

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 19:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4762
Bydliště: Žilina SR
Tiež mi napadlo či nie je lepšie pristáť so zhasnutým motorom než mať novladateľný plný kotol? :roll:

Samozrejme to závisí od typu modelu, a tiež momentálneho priestoru a výšky, kde sa model nachádza. S akrobatom pristáť bez motora by nemal byť problém, pokiaľ je model dostatočne blízko a dostatočne vysoko, tak sa dá doplachtiť aj na ranvej. S maketou WWII to asi bude oveľa horšie, tie moc neplachtia a vyžaduje to asi značné umenie a prax s tým dokázať núdzovo sadnúť. :roll:

Z vlastných skúseností sa mi možno 20-krát stalo, že u akrobatu zhasol motor počas obratu. Okrem 3 prípadov som vždy doplachtil a a normálne sadol na ranvej. Raz mi zhasol v kolmom stúpani asi 8m nad zemou, to sa vybrať nepodarilo, rovnako raz zhasol v pomalom núzkom lete na chrbte, tiež sa mi ho už nepodarilo otočiť (ale v oboch prípadoch to bolo opraviteľné). Raz som nedoletel a pristál v poli asi 20m od ranveje (bez následkov). To boli výpadky z nedostatku paliva alebo zlého nastavenia motora (pri svojich prvých pokusoch s Perryho pumpou ich bolo naozaj veľa, ale nič som si z nich nerobil).
Potom ale boli 2 poruchy serva plynu. V prvom prípade sa servo zaseklo na voľnobehu, a pretože to bol žhavík, tak nebola žiadna možnosť motor vypnúť. Ale doletieť a pristáť na ranvej sa podarilo. V druhom prípade sa servo seklo pri plnom plyne. Povedal by som, že túto situáciu som pociťoval oveľa horšie než ten voľnobeh. Musel som s modelom stále krúžiť čo najbližšie, ani príliš vysoko, ani nízko a čakať kedy konečne dôjde palivo. Práve tá neistota, kedy to už konečne bude, bola najhoršia. :( Potom už to bola len normálna núdzovka bez motora, na ktoré som už bol zvyknutý. 8)

No a lietam stále občas aj s modelom Pony, bez podvozku, takže tam sa vždy pristáva so zhasnutým motorom a je na to len na 1 pokus, teda každé pristátie je ako núdzovka, a to človeka vytrénuje tak, že už to vôbec nepovažuje za problém. Pritom ten môj Pony po viacerých opravách nie je žiadne pierko, letovku má 1900g a plošné zaťaženie tým pádom 77g/dm2 (namiesto plánovaných 49g/dm2, čo ale bola asi skôr teória, lebo nepoznám nikoho komu by sa ho podarilo vtesnať do 1200g), co sa už blíži hodnotám, ktoré mávajú WWII makety. Teda riadna tehla, ktorá však napriek tomu veľmi dobre plachtí a pristátia s ňou mi nerobia žiadne problémy. Horšie je to hodiť, z toho mávam adrenalín.

Takže súhlasím skôr s LV, Larkom, Celeronem a Jardou Růžičkou, že pri poruche plyn na plný kotol nie je asi to najlepšie. :P
Samozrejme ale závisí to aj od toho modelu. Ak dobre plachtí tak nie je problém ani v takom prípade. Na plný kotol doletieť bližšie, potom vypnúť motor a plachtením sadnúť. Skutočne výhoda benziňáku je, že sa dá hocikedy vypnúť/zapnúť zapaľovanie.
Samozrejme bezpečnosť okolia a pri štartovaní na letisku, je prvoradá, takže tam sa niet o čom baviť = pri poruche voľnobeh. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu - benzín 30 ccm
PříspěvekNapsal: úte 29.05.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8463
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
VTjr píše:

Samozrejme ale závisí to aj od toho modelu.

Závisí to hlavne od pilota.
Lietal som už s hocičím a lietam aj s maketami WWI. Dvojplošníky majú kĺzavosť tak 1:1 a pár krát už som sadal bez motora. Pokiaľ niečo netrafíš popri ploche tak nie je problém. S rýchlejšími modelmi už vôbec nie je problém pristáť so zhasnutým motorom.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz