Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ako veľmi možno veriť Dive testu?
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 20:23 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.3.2010
Příspěvky: 143
Mám motorový vetroň Solius od Multiplexu.
Chcem ho dobre nastaviť a tak som sa rozhodol pre Dive test.
Ale nech robím čo robím, model mi vždy vypláva ako keby bola stále natiahnutá výškovka.
Ale tá už je skôr potlačená ako natiahnutá, vetroň stále vyplavuje nahor.
Len stále posúvam baterku dozadu, potláčam výškovku trimom a stále pláva hore.

Kde robím chybu?
L.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 20:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1504
Bydliště: Meziměstí ČR
Co takhle baterku dopředu místo dozadu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 20:35 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.3.2010
Příspěvky: 143
Prečo?
Veď ak model vyplavuje porudko nahor, je údajne výškovka natiahnutá (model ťažký na čumák) a tak treba dať baterku dozadu a zrovnať výškovku, nie?
(Inak aj to som skúšal - baterku dopredu, ešte horšie!)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 20:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 2766
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Ak model vyplavuje nahor, je to spravidla tým, že model je ťažký na hlavu a to sa vo vodorovnom lete kompenzuje natiahnutím výškovky.
Práve natiahnutá výškovka v tzv. dive teste spôsobuje to vyplavovanie nahor.
Dive test doporučuje posunúť baterku dozadu a výškovku vytrimovať do pokojného kĺzavého letu.
Opakovať test!

Toľko teória!
Mám tiež Soliusa, ale tiež sa mi nepodarilo ho pomocou dive testu nastaviť.
Tak som to urobil tak nejako podľa citu...

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2020 22:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
Dive test se strašně přeceňuje. Výsledky se liší (a to fakt hodně) mezi modely - asi tak nějak průměrně to funguje u hotlineru, ale třeba u pomalého termického větroně se vztlakovějším profilem se běžně hodně liší chování podle změny rychlosti, dále určitě není pro dive test pozitivní větší čelní odpor modelu (to zrovna může být u Soliusu). A už vůbec nemluvím o tom, že se taky kdejaký model po rozjetí kroutí - opět klidně může sedět na Solius...

Já bych si snad i dovolil označil dive test označit za "překonanou módu" - v minulosti se to dokola omílalo, ale skutečný přínos je víc než sporný určitě u nadpoloviční většiny modelů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 7:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1457
Bydliště: Blatnica, SR
Dive test je takpovediac iba prvý hrubý nástrel nastavení, prípadne overenie nastavenia.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 7:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9258
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
tomashr píše:

Já bych si snad i dovolil označil dive test označit za "překonanou módu" - v minulosti se to dokola omílalo, ale skutečný přínos je víc než sporný určitě u nadpoloviční většiny modelů.

No vidíš. A predsa to funguje.
Dive test, je o zistení ťažiska. To, že niekto to rád horký, jiný ne, je o pilotovi. Aj ja lietam ťažisko viac vzadu, kamarát viac vpredu... To je o spôsobe lietania a schopnostiach pilota.
A ak je dive test prekonaný tak čím?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 8:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 1095
leone píše:
Mám motorový vetroň Solius od Multiplexu.
Chcem ho dobre nastaviť a tak som sa rozhodol pre Dive test.
Ale nech robím čo robím, model mi vždy vypláva ako keby bola stále natiahnutá výškovka.
Ale tá už je skôr potlačená ako natiahnutá, vetroň stále vyplavuje nahor.
Len stále posúvam baterku dozadu, potláčam výškovku trimom a stále pláva hore.

Kde robím chybu?
L.


Nepises ze ci porovnavas bez tahu motora a s tahom motora
Ak je bez tahu "ok" ale pri zabere motora zacne stupat tak mas vyskovku moc na stupanie co znamena ze mas tazisko prilis vpredu aby ho vyskovka udrzala vo vodorovnom lete bez tahu motora


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 8:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
Tak jak píše automet, je to spíš takový první nástřel a přijde mi, že se s dive testem spíš jen vyloučí extrémní chyby při výpočtu (případně ověří, zda výrobce neudal totální bludy). Ovšem pokud jde model normálního konstruktéra, tak nám nic moc více nepoví.
Hlavně ale dive test funguje pro řekněme normální model (to je třeba u LV jistě splněno). Že to u hotlinera typu Optimy dá rozumný výsledek jsem psal výše, na druhé straně ale u ní se v podstatě jen potvrdí, že Leoš má s těžištěm obecně pravdu a to další ladění už je o individuálním postupu každého modeláře. A pokud bude mít dotyčný hlubokou víru v dive test a půjde kvůli němu proti svým ostatním pocitům z letu, tak mu to přinese víc škody než užitku.
Na druhé straně ale vůbec nejsem přesvědčen o jeho funkčnosti u stroje typu Soliusu, kde se s rozjetím nesmírně mění odpory (hrbatý povrch), je tu celkem pravděpodobné kroucení atd., podle mne dost možná autor tohoto vlákna nedělá špatně vůbec nic a problém je v tom, že test je v daném případě opravdu víceméně nefunkční.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 8:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
sky59 píše:
Nepises ze ci porovnavas bez tahu motora a s tahom motora
Ak je bez tahu "ok" ale pri zabere motora zacne stupat tak mas vyskovku moc na stupanie co znamena ze mas tazisko prilis vpredu aby ho vyskovka udrzala vo vodorovnom lete bez tahu motora


Máš vůbec tušení, co to je dive test?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 8:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2006
Příspěvky: 552
Bydliště: Praha 8
tomashr píše:
Tak jak píše automet, je to spíš takový první nástřel a přijde mi, že se s dive testem spíš jen vyloučí extrémní chyby při výpočtu (případně ověří, zda výrobce neudal totální bludy). Ovšem pokud jde model normálního konstruktéra, tak nám nic moc více nepoví.
Hlavně ale dive test funguje pro řekněme normální model (to je třeba u LV jistě splněno). Že to u hotlinera typu Optimy dá rozumný výsledek jsem psal výše, na druhé straně ale u ní se v podstatě jen potvrdí, že Leoš má s těžištěm obecně pravdu a to další ladění už je o individuálním postupu každého modeláře. A pokud bude mít dotyčný hlubokou víru v dive test a půjde kvůli němu proti svým ostatním pocitům z letu, tak mu to přinese víc škody než užitku.
Na druhé straně ale vůbec nejsem přesvědčen o jeho funkčnosti u stroje typu Soliusu, kde se s rozjetím nesmírně mění odpory (hrbatý povrch), je tu celkem pravděpodobné kroucení atd., podle mne dost možná autor tohoto vlákna nedělá špatně vůbec nic a problém je v tom, že test je v daném případě opravdu víceméně nefunkční.
Ok, ale jak tedy doladit např. teziste RES modelu. Mě třeba RES při dive testu prudce vybírá. Při rovném letu model houpal, takže jsem musel potlačit. S těžištěm jsem zatím nehybal, ale myslím, že těžiště bude příliš vpředu. Budu zkoušet. Co bys tedy doporučil za postup?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 8:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1457
Bydliště: Blatnica, SR
A hlavne dive test nie je vhodný pre akrobaty, lebo ten musí pokračovať v dráhe letu tam, kde ho pošleš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 9:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 1095
tomashr píše:

Máš vůbec tušení, co to je dive test?


a naco a preco si polozil tuto otazku?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 9:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
automet píše:
A hlavne dive test nie je vhodný pre akrobaty, lebo ten musí pokračovať v dráhe letu tam, kde ho pošleš.


Tohle ale zrovna taky není pravda - dive test prostě jen ukazuje polohu těžiště ve vazbě na seřízení. Pokud bys ho chtěl pro akrobatický větroň, tak prostě požadovaný cíl testu bude to, že po uvolnění knyplu poletí stále rovně a vybírat bude jen minimálně či vůbec. Já bych dokonce řekl, že u akrobatického větroně bude dive test fungovat celkem použitelně.
U motorového akrobata už je to trochu jinak, tam se musí kromě těžiště ladit i vyosení motoru, k tomu by víc napsali jiní. Můžu jen říct, že například jeden z důležitých testů akrobata jsou opakované rovné lety normálně a pak na zádech, při špatném těžišti a/nebo vyosení motoru bude rozdíl zásadní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2020 9:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5613
Bydliště: Praha ČR
sky59 píše:
a naco a preco si polozil tuto otazku?


No protože pokud o tom představu máš, tak bys do toho nikdy nemohl zamotat motor...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz