Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Náběžky
PříspěvekNapsal: pon 24.05.2010 10:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2009
Příspěvky: 536
Bydliště: Vážany
Obrázky: 4
No jen je škoda, že to není můj případ.
Mám po delé délce náběžky skelnou pásku.

_________________
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.05.2010 12:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2009
Příspěvky: 1704
Bydliště: Praha - Krč, ČR
O skelce jsme se taky bavili, tu mi tam nedoporučoval. Jinak tím zbroušením se hezky zaoblí, pokud máš přes ten otřep pásku, tak to bude do špičky a to taky není správně.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.05.2010 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2009
Příspěvky: 536
Bydliště: Vážany
Obrázky: 4
kratas píše:
O skelce jsme se taky bavili, tu mi tam nedoporučoval. Jinak tím zbroušením se hezky zaoblí, pokud máš přes ten otřep pásku, tak to bude do špičky a to taky není správně.

No jo, no :(

_________________
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 24.05.2010 13:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 970
Bydliště: B.Bystrica
hold diik Jirkovi !!! :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náběžky
PříspěvekNapsal: pon 24.05.2010 14:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 753
Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
Victronix píše:
No jen je škoda, že to není můj případ.
Mám po delé délce náběžky skelnou pásku.


U tohohle žiletkovýho profilu musí všechno z náběžky pryč.

_________________
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Pohyb křídel v trupu
PříspěvekNapsal: pon 07.06.2010 23:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2009
Příspěvky: 536
Bydliště: Vážany
Obrázky: 4
Zabránění horizontálnímu pohybu zadní části křídel v trupu jsem docílil kouskem uhlíkového pásku. Protnul jsem jím střed trupu a zalepil sekunďákem.Obrázek

_________________
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 25.08.2010 21:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 18
Bydliště: České Budějovice
Ahoj všichni,

chtěl bych přispět svojí troškou k problémům s náchylností Foxe k padání do vývrtky. Už víc než měsíc jsem se pokoušel Foxe zalétnout, ale v devadesáti procentech případů skončily moje pokusy neřízeným pádem :x. Nejprve jsem zjistil, že udávaná poloha těžiště (50mm od náběžky) je příliš vzadu - optimum je podle mě asi 45mm. Poté jsem ještě našel špatný kontakt mezi regulátorem a přijímačem. I pak ale měl Fox velké problémy se stabilitou; stačilo trochu razantněji vzít za páčku a éro šlo do vývrtky, kterou jsem ne vždy byl schopen zvládnout. Podle mě je toto chování způsobeno malým Reynodsovým číslem, zvlášť u konců křídel, kde je hloubka křídla menší než 10cm. Tím pádem obtékání křídla, zvlášť na jeho koncích, je degradované vlivem viskozity vzduchu a proudnice jsou zde náchylné k odtrhávání.

Tento týden jsem začal bádat trochu hlouběji o tom, jestli by nešlo chování Foxe zlepšit pomocí nějakého druhu turbulátoru. Nakonec jsem našel jednu zajímavou stránku - http://scherrer.pagesperso-orange.fr/matthieu/aero/nimbus4e.html#inflight - kde jsou fotky obtékání křídla modelu větroně Nimbus z aerodynamického tunelu. Je na nich jasně patrná laminární bublina, která se tvoří na horním povrchu křídla. Jako řešení tam zřetelně zabrala zig-zag páska.

Včera jsem tedy zkušebně koupil úzkou leukoplast, asi dvě hodiny jsem z ní vystříhával trojúhelníčky a vzniklou klikatou pásku jsem nalepil Foxovi na křídla.

Dnes jsem polepeného Foxe zkoušel a ke svému překvapení jsem skutečně zaznamenal podstatně lepší letové vlastnosti - klidnější chování a větší rychlost letu a hlavně žádné náznaky pádu po křídle :lol:.

Ještě plánuju trochu experimentovat s polohou pásky a jejími rozměry, ale toto bude asi ta správná cesta. Zatím přidávám dva obrázky současného stavu.

Obrázek


Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 07.09.2010 13:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2009
Příspěvky: 67
Bydliště: Brno
BTW. Fox má opět poštovné zdarma. Prý do konce měsíce. Jen samotnou cenu zvedli na 75USD (o 5$ víc jak dřív).

_________________
EasyStar se tříďákem, Zlín 50, Tornado XX a pár deskoletů.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 07.09.2010 18:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2009
Příspěvky: 753
Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
Jednoznačně chválim odborný přístup k věci 8)

Se stabilitou problém nemám, bez úprav (kromě těžiště). Pády po křídle jen po nekřesťanském přitažení. Ale píšeš, že se zvýšila rychlost letu - dokážeš to odhadnout procentuelně, popř. srovnat získanou pronikavost a schopnost využít kyn. energii?

_________________
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 08.09.2010 8:27 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 18
Bydliště: České Budějovice
Bohužel nemám k dispozici žádné exaktní měření rychlosti. Pokud nemáš s chováním Foxe problémy, asi bych nic neřešil - koneckonců tento typ problémů se vyskytuje spíš v malých rychlostech, při větších rychlostech by mělo být obtékání lepší.

Já jsem mezitím koupil originál zigzag turbulátorovou lepicí pásku od firmy BB plast (mail jan.sustr@bbplasty.cz; za cca 300 Kč vč. poštovného je tam k sehnání 7,5m pásky). Obrázek pásky je v diskusi na http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=2463.

Ať to lítá :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zig zag
PříspěvekNapsal: pon 13.09.2010 14:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2009
Příspěvky: 536
Bydliště: Vážany
Obrázky: 4
Ahoj
Jsem v "turbulátorech" začátečník a tak se natvrdle ptám.
Ta zig-zag páska je na tom křídle nalepená celá? Takže jakoby mění jenom povrch křídla anebo nějak ty zoubky plápolají. Nechce se mi zdát, že by jenom takovýto tenký pásek leukoplasti měl na letové chování takový vliv.

_________________
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 13.09.2010 19:53 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 18
Bydliště: České Budějovice
Ano, páska je nalepená celá (celou plochou), teď už tam tedy mám profi pásku (viz můj předešlý příspěvek).
Obrázek
Tahle páska je tlustá 0,4 mm, ale teoreticky by měla stačit i poloviční tloušťka - při Reynoldsově čísle cca 80000 a hloubce křídla cca 10 cm by 0,2 mm mělo stačit - viz příklad výpočtu dole na stránce http://www.mh-aerotools.de/airfoils/turbulat.htm.

Nedávno jsem si ale taky uvědomil, že turbulátor nevyřeší všechno - při velké manévrovatelnosti Foxe se vlastně není čemu divit, když po prudkém přitažení výškovky dojde k pádu - říká se tomu dynamické přetažení (anglicky dynamic stall) a nastává vždycky, když dojde ke zvýšení úhlu náběhu nad kritickou mez. V této souvislosti jsem si vzpomněl, že jsem slyšel vyprávět o jedné nehodě větroně způsobenou tímhle jevem, kdy pilot chtěl udělat efektní střemhlavý nálet na řídicí věž letiště a při jeho vybírání příliš prudce přitáhl. Na tento nápad mě vlastně přivedl kolega, když jsem si mu stěžoval, že se mi nedaří zalétnout rovně přemet. On mi doporučil, abych přitahoval o hodně pozvolněji, a opravdu - na zhruba dvojnásobném poloměru se přemet povedl bezvadně, takže chyba asi nemusí být vždy na straně éra :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 01.10.2010 23:43 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2009
Příspěvky: 78
Zdravím všechny foxaře!!

No tak se konečně můžu připojit do diskuze s vlastními zkušenostmi s řízením Foxe.

Hned na poprvé jsem ho díky své hlouposti nehorázně rozštípnul až po křídla asi na osum kusů.Dost jsem váhal jestli to mám opravit,ale nakonec jsem si dal tu práci a skoro to nejní poznat že byl tak namaděru.
První pocity z letu s opraveným letounem byly dost smíšené a chvílema jsem si říkal,že jsem zbytečně vyhodil prachy...strašně mi to klonilo na levou stranu (to jsem doladil v nastavení křidélek) a strašně to táhlo nahoru(to spravily dvě podložky před motorem).
Začínám už tomuhle éru pomalu přicházet na chuť,dneska jsem dal pět startů a pořád je co ladit-hlavní věc už to letí rovně a už s tím tak nejančím jak předtím.Fakt to chce všechno promýšlet trošku předem a moc nealplikovat prudké pohyby-To nemá fox rád.


Co si myslím že je blbý,je to,že fox neunese velký přetížení (krásně prohýbá křídla-masakr)a když se v něm octne okamžitě začne dělat co chce(u mě hlavně vývrtka)
Máte někdo,zkušenosti s vystužením křídel??Já vyztužil jen špičky uhlíkovou pásnicí.
Na směrovku to moc nereaguje ,ale když se mixne ke křidélkům je to skoro jak když letí velký éro,letí to pak krásně plochou zatáčku

Jaký máte u foxe nastavený diferenciace křidélek?? já mám nastaveno 50% a asi to nebude úplně ono-sice to krásně zatáčí ale když chci dát krásnou vývrtku kolem osy,tak to spíš válí sudy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14.05.2017 21:36 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 26.9.2015
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha, Zlín
Ahoj, přidávám se k foxařům!

Podařilo se mi sehnat starší kousek, kde jsem vykuchal čumák, udělal tam motorovou přepážku, nacpal oběžku se sklopkou. Bohužel, ani můj fox není z nejstabilnější, jsem teda spíš traktorista než pilot, takže foxovi dopřávám krátké lety zakončené pádem. Předtím jsem měl phoenix 2000 a toho už jsem si vodil myslím docela hezky, ale foxe prostě nezvládám. Jak s ním začnu plachtit a zřejmě ztratí rychlost jde do vývrtky zakončené čumákovkou, přestože můj dojem z toho je, že rychlosti měl dost.

Co v něm létáte za baterky? Mám tam 1800 dovážené olovem v zadu a zřejmě to na něj bude příliš, možná by mu odlehčovací kůra jedině prospěla..

V těžišti by snad měl být..

_________________
Phoenix 2000.
Rozestavěno: 3PD akro, 3PDlab Messerschmimtt BF 109 H/F, YAK 55 EVO Dualsky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14.05.2017 21:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2009
Příspěvky: 536
Bydliště: Vážany
Obrázky: 4
Já už jsem ho rozebral na prvočinitele. Taky jsem dal motor, a taky vývrtky. Musel být pořád v rychlosti.
Pak jsem motor opět vykuchal a přidělal jsem vlečný háček. Vytahoval jsem jej na gumě. Pohoda. Ale pak jednou fouklo víc a já víc přitáhl. Foxík se zapíchl do ornice. R.I.P. Už si foxe nekoupím. Je to svahák a takový svah v blízkosti nemám.

_________________
DX6i
Minimag, Windrider FOX, CAP 232 EPP MS Composit, Mono2, Extra 300 EPP


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 330 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Exabot [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz