Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ahoj, ano s novým vrchlíkem máš pravdu . Vrchlíky samozřejmě vychytaný jsou, ale pro mě je priorita né blbuvzdornost, nevím jak to napsat prostě aby to drželo ve vzduchu i v turbulentních podmínkách a hned se to ve vzduchu nevyskládalo a mělo to také nějaký letový výkon. Rychlost je také samozřejmě dobrá, ale dívám se na to z principu konstrukce , že když to křídlo má ve předu díry, aby se tam tlačil vzduch a tím přetlakem to drželo pohromadě, tak křídlo dosáhne nějaké mezní rychlosti a dál už to prostě nejde. Ten vzduch co do té díry musí vletět, tam tu díru s prostorem mezi žebry zaplní pod určitým tlakem. Pak se tam chce cpát jiný vzduch , ale ty dva vzduchy na sebe naráží a zákonitě tam musí vznikat nějaký odpor a ten tam bude vždycky. Když to tak čtu, tak vystudovaní aerodynamici by z nás asi radost neměli
Z vlastní zkušenosti chodím někdy raději lítat se singlem, když je ve vzduchu nepořádek, protože vím, že nějaký ty klapance i dost brutální to ve vzduchu rozchodí. Ale je to singl skin a chybí mu rychlost a výkon. U doubleskina je výkonu skoro až maximum, ale zase tam chybí ta bezpečnost a antiklapavavost. Takže spíš navečer a nebo dopoledne.
Tak jsem si řekl vyzkouším Ultra 3,5. Do první třetiny hloubky křídla je to doubleskin a zbylé 2 třetiny je to mix singlu a hybrida tak že všechno dohromady. Je mi jasné, že úplně blbuvzdorné to nebude, ale těším se na to. Docela mě překvapilo, že když jsem se ho pokoušel doma rozložit v ložnici na letišti, tak mu byla místnost malá. Na délku by se odhadem vešly 3 vrchlíky Sir Edmund Race . Plošně by to asi odpovídalo.
Další výzva je ta technologie Rast od Para Aviationu, ale tam to vypadá na dlouho, tak není kam spěchat.
Další lehačku vyrábím z lenosti prohazovat krosny a lehačky pod vrchlíkama:-) A jako další jsem si chtěl vyzkoušet, zda je možné vyrobit lehačku v normální dílně bez použití CNC strojů, 3D tiskáren, soustruhu a frézy. Prostě jen s obyčejným základním vybavením a z komponentů, které jsou normálně dostupné na trhu. Zatím je to na dobré cestě. Uvídíme po záletu. Celý ten projekt lehačky také nastartovalo shlédnutí videa od DFF. I když teď vidím , že ta moje lehačka, tak pružná nebude, ale přeci jenom nějaké propružení díky silentblokům tam je . S váhou jsem si hlavu nelámal a použil normální kovové distanční sloupky. Můj odhad je, že letovka bude pod 3 kila a místa na naložení další zátěže tam je dost a dost. Potom jsem zjistil, že mi nějak přebývají vrchlíky a nastává nedostatek krosen a lehaček A protože je tu zase ta lenost, tak se mi líbí, když je vše Ready to Fly. Dát nabitou baterku a letět. Vše je seřízené nic se nedoladuje a člověk si jen užívá a nebo se stresuje podle toho, jak to ve vzduchu vypadá
Další je délka letu. V tý krosně mám Axi 4120/20 a vrtuli sklopku myslím 18/8 a 5000 baterky 6-ti čl. K tomu, aby to letělo rovně stačí 4A. Přes 10a jsem se nikdy nedostal, tak mi to prostě vyšlo . Ale při letu je to hodně citlivé na plyn. Vrtule si jen tak tiše ševelí, ale naložit tomu plný plyn, tak to to krosnu unese 2x ve visu V nové lehačce bych chtěl mít AXI4120/18 , ale se 4 čl. baterií 4500mAh. Lože motoru jsem vyrobil univerzální, tak lze zkoušet různé motory . Vtrtuli zkusím tu 18 palcovou a nebo nějakou 17-ku co doma najdu. Hledal jsem i nějakou 20-ti palcovou sklopku od Aeronautu a buď je nevyrábějí a nebo neumím hledat. Pak mám doma ještě motor od Hackera typ teď z hlavy nevím, ten byl v původně v lehačce od Para Aviationu, ale do té jsem pořídil jiného Hackera s menšími otáčkami na volt. Tak uvidíme, jak to celé dopadne . Jediné co mě teď limituje je dostatek času. Nápady jsou, ale uskutečnit je a převést do praxe k tomu je zapotřebí čas .
Před chvilkou jsem dostal avizo ze zásilkovny , že už tam na mě čeká programátor serv KST. Na zkoušku jsem pořídil 4 serva KST verze V.8 tah 35 kilo. Co se mi na nich líbí, že mají střídavý motor a místo potenciometru Hallovou sondu. A dají se programavat. Nastavím na nich výchylky co to jde, snad to pomúže třeba na PsychoHamerovi, abych nemusel tu řidičku tahat přes kladku. a na přímo to šlo přetáhnout do Fullstalu.
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Naposledy upravil dub dne pon 03.04.2023 15:09, celkově upraveno 2
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1562 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Díky za rozsáhlé info! Stavbu a další dění sleduji, sám jsem touto zimou vědomě promrhal už druhou zimní stavební sezónu, radši jsem po práci regeneroval a ani neudělal opravy stávající techniky před lítací sezónou. Ale ani z toho nemám moc velké výčitky, chuť lítat bude, chuť stavět (a opět dělat mnohočetného průkopníka různých slepých uliček) nebyla.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Dnes dorazil další materiál, tak jsem vyrobil držák hlavy pilota a přijímače. Foto je jen ilustrativní, pro představu. Už ani nevím kolikrát jsem lehačku sešrouboval a zase rozdělal, ale vím, že to bylo mnohokrát. Myslím, že už mám 2/3 práce za sebou
Příloha:
drz3.jpg [ 92.4 KiB | Zobrazeno 922 krát ]
Příloha:
drz2.jpg [ 88.41 KiB | Zobrazeno 922 krát ]
Příloha:
drz1.jpg [ 92.72 KiB | Zobrazeno 922 krát ]
Příloha:
drz.jpg [ 122.14 KiB | Zobrazeno 922 krát ]
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Včera následovala výroba přední části lehačky, jako materiál jsem využil pěnu z přepravních krabic, která se používá jako ochrana při transportu zboží.. Tu jsem slepil chemoprénem a po 12 hodinách jsem z bloku nožem vyřezal potřebný tvar. Ze slabostěné trubky , kterou jsem na jedné straně nabrousil jsem vyrobil jakýsi děrovač a do bloku vyřízl dvě díry ve kterých jsou zasunuty spojovací distanční sloupky a celé je to pak sevřeno mezi bočnice. Zadní část špičky jsem schválně nechal delší aby sloužila jako nárazová zóna pro pohonný akumulátor. Teď ještě musím z tvrdého pěnoveho materiálu vybrousit nějako zakončovací špičku. Potom přijde závěrečná montáž, osazení elektroniky, napípání do rádia, zálet a zjištění, jak se celá lehačka ve vzduchu chová. A finále bude ušití nějakého fusaku na celou lehačku Minule jsem psal, že nemůžu najít 20 palcovou sklopku. Tak jsem našel 22/8 carbonovou s úzkými listy, tak uvidíme. U těch 20-tek píšou max otáčky kolem 7000 a na ty se stejně nedostanu ani náhodou. Axik má 515 ot./V a na 4 čl. uvažuji 14v by to teoreticky točilo 7210 ot. K tomu, aby to letělo potřebuji max 1/4 plynu. Co si od toho slibuji? Aby to byl co nejtišší pohon a vrtule se jen tak ladně a lehce převalovala. Uvidíme bude to pokus a nějak to dopadnout musí. Telemetriii mám, přetížení motoru a reglu si ohlídám:-)
Hlava pilota je v měřítku 1/3. Docela vyšlo i měřítko lehačky. Při tomto poměru by měl být pilot vysoký zhruba 60 cm. Kdyby v lehačce seděl, tak mu vyjdou chodidla přibližně 2 cm před předek špičky lehačky
Přílohy:
IMG_20230405_164630.jpg [ 69.75 KiB | Zobrazeno 874 krát ]
IMG_20230405_170108.jpg [ 84.64 KiB | Zobrazeno 874 krát ]
IMG_20230405_172148.jpg [ 138.95 KiB | Zobrazeno 874 krát ]
IMG_20230405_175519.jpg [ 138.93 KiB | Zobrazeno 874 krát ]
IMG_20230405_175537.jpg [ 117.93 KiB | Zobrazeno 874 krát ]
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Jedno takové rychlé video. Potřeboval jsem překontrolovat délku řidiček u nového vrchlíku. Hodnotu jsem se nikde nedozvěděl a tak jsem usuzoval, že výrobce přivázal řidičky ke kroužkům v té délce v jaké mají být. Ano bylo to správné. Foukalo kolem 4m tak že nic moc na zkoušku, ale povedlo se . Teď už jen vyvázat speed a může jít s novou lehačkou do vzduchu na zkušenou
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11120 Bydliště: Břeclav, ČR
Podařilo se mi dát Psychohammerem srovnávací lety s různými accu a zatížením v naprostém klidu. Dopadlo to celkem zajímavě:
Accu 4S2P LiIon VTC6A 4 000 mAh letová hmotnost 3 100 g Vodorovný let odběr cca. 6-7 A, vrtule 14/8 má 2 916 ot/min průměrně. Bezmotorový let rychlost 20,33 km/h, opadání 1,08 m/s, klouzavost 5,21
Accu 4S Kavan LiPol 40/80C 3 700 mAh letová hmotnost 2 800 g Vodorovný let odběr cca. 5 A, vrtule 14/8 - má 2 790 ot/min průměrně. Bezmotorový let rychlost 18,5 km/h, opadání 0,95 m/s, klouzavost 5,40
Ty otáčky nejde moc porovnávat, stoupání nebyla konstantní a srovnatelná . Průměrná rychlost stoupání cca. 0.4 m/s, v obou případech nastoupáno v součtu několik set metrů. Doba letu s těžším accu 50 min, s lehčím 30 min.
S těžším je let malinko klidnější, je menší tendence ke komíhání krosny vpřed/vzad. S lehčími je dojem z letu pocitově "nadýchanější", jako peříčko.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Táhla na speed jsou také hotové. Kevlarová šňůra zasmrštěná do smršťovačky. To k vůli možnému otěru o hrazdu. Očka na táhlech vytvořená klasicky protažením a zakápnutím řídkým vteřiňákem. Na první fotce jsou nerezové karabiny pro montáž popruhů na hrazdu
Přílohy:
IMG_20230411_174625.jpg [ 76.29 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
IMG_20230411_185146.jpg [ 133.09 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Přikládám oskenovanou bočnici lehačky. Je v měřítku 1:1 stačí vytisknout dvě A4-ky a slepit . U děr jsou uvedeny délky rozpěrek. Zbytek už je na případném staviteli . Celé dílo vznikalo v podstatě za pochodu bez plánku. Snažil jsem se využít zkušeností, které jsem zhruba za 10 let létání s RC paraglidingovými křidly nasbíral všude možně, kde se dalo.
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11120 Bydliště: Břeclav, ČR
dub píše:
Přikládám oskenovanou bočnici lehačky. Je v měřítku 1:1 stačí vytisknout dvě A4-ky a slepit . U děr jsou uvedeny délky rozpěrek. Zbytek už je na případném staviteli . Celé dílo vznikalo v podstatě za pochodu bez plánku. Snažil jsem se využít zkušeností, které jsem zhruba za 10 let létání s RC paraglidingovými křidly nasbíral všude možně, kde se dalo.
Příloha:
lehačka.pdf
Vytisknul jsem, slepil jsem. Jen pro kontrolu - délka mi vyšla 375 mm, výška 183 mm. Sedí to?
Na tiskárnu je to velké, bude to chtít vykoumat nějaké dělené a spoje.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ano sedí. Spíš to ber jako inspiraci. Možné je upravit cokoliv, Třeba to udělat užší. Laborovat se dá se vším.Tak ,jak je to na fotkách, vyšla letová váha i se 4 článkovou baterkou 3150gr. a těžiště je přesně v místě hrazdy. Dnes mi přišla sklopka 22/8, tak jsem zvědav, jestli se to s tím axikem roztočí. Chci nejmenší hluk s přijatelnou délkou letu. U tohodle nepotřebuji, aby mi to dělalo lopasy . Bude to jen pokus, tak uvidíme .
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11120 Bydliště: Břeclav, ČR
dub píše:
Ano sedí. Spíš to ber jako inspiraci. Možné je upravit cokoliv, Třeba to udělat užší. Laborovat se dá se vším.Tak ,jak je to na fotkách, vyšla letová váha i se 4 článkovou baterkou 3150gr. a těžiště je přesně v místě hrazdy. Dnes mi přišla sklopka 22/8, tak jsem zvědav, jestli se to s tím axikem roztočí. Chci nejmenší hluk s přijatelnou délkou letu. U tohodle nepotřebuji, aby mi to dělalo lopasy . Bude to jen pokus, tak uvidíme .
Je jasné, že je to jen studie a první pokus. Dost dobře může dojít ke změnám.
Pokud jde o tisk, tak tisknout ty bočnice je poměrně nesmysl. Říznout je z desky je mnohem efektivnější. Ovšem rozpěrky, přepážky, podlážky či úchytky už za úvahu stojí...
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11120 Bydliště: Břeclav, ČR
dub píše:
Ano sedí. Spíš to ber jako inspiraci. Možné je upravit cokoliv, Třeba to udělat užší. Laborovat se dá se vším.Tak ,jak je to na fotkách, vyšla letová váha i se 4 článkovou baterkou 3150gr. a těžiště je přesně v místě hrazdy. Dnes mi přišla sklopka 22/8, tak jsem zvědav, jestli se to s tím axikem roztočí. Chci nejmenší hluk s přijatelnou délkou letu. U tohodle nepotřebuji, aby mi to dělalo lopasy . Bude to jen pokus, tak uvidíme .
22/8 už je hrozná lopata. Jako sklopka možná, ale pevná je nemyslitelná. Já tam mám 14/8,5 a s hlukem je to v pohodě. Když si poslechneš to mé video, tak je slyšet telemetrii, jak řvou okolo ptáci, kilometr vzdálené kohouty a PG až na výjimky prakticky vůbec slyšet není.
Registrován: 23.4.2006 Příspěvky: 1404 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Tak lopata šla zpět. Obchodník mi uvedl mylné informace. Vrtule má kořen 10mm a díru na čep 4-ku. Tak, že atyp a vyrábět kvůli tomu unašeč se mi nechtělo. A to jsou ty slepé uličky ve kterých tak strašně rád bloudím No nic bude tam ta 18/8
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru