Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 29.03.2019 14:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5875
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
šel bych do 100" větroně. třeba Django od Papíry postavíš při troše snahy a číny pod 10 000kč bez přijímače. Můžeš s ním lítat RCEN, RCEV, RCEO, možná i další kategorie. A i přes svůj subtilní vzhled moje letadlo létá třetí sezonu, a má za sebou zacházení přiměřené k vyhrávání závodů.

A pokud Tomáš říká, že je RCEO a RCEN je z 80% o přistání - jo, z 80% je. Ale těch 20% je hustejch jako sviňa. A to přistání je o rukou, to je taky soutěžení. Navíc protože je menší důraz na termický lítání a vykrádání stoupáků, neřešíš že když má někdo o 5% lepší letadlo, získá nad tebou nejspíš 5% víc bodů, máš éro na mnohem dýl než sezónu. Neřešíš, že bys potřeboval víc letadel, jedno do klidu, druhý když fouká. Nepotřebuješ až tak radikálně optimalizovat soutěžní vybavení aktuálnímu počasí.

No a dobrý je, že s Djangem nebo jinou 100" si můžeš zkusit "oba světy". Za sebe můžu říct, že když vysoupáš na MČR v RCEN na jistotu 400 metrů a za 3 minuty z potřebných 6 minut jsi ve 100 metrech, určitě nemáš pocit, že by to bylo jen o přistání. Když ti napovídač o kolo později zapomene říct, že ti zbývá 60s do konce a ty máš pořád přes 400m výšky v turbulentním prostředí, taky se úplně nenudíš. Pokud máš v letadle telemetrii, je to přesně ta chvíle kdy vypínáš hlasový výstup, který na tebe začne řvát že překračuješ nastavené maximální násobky přetížení v podstatě kontinuálně. Soutěžení je epický, rozhodně doporučuju vyzkoušet, poučit se, trénovat, zkoušet dál. No a nedávno jsem zkoušel i dát si z nějakých 50-60m těch RCEV 10 minut. Jde to (i z menších výšek), ale je to masakr. Jestli mi to vyjde termínově, určitě letos nějakou RCEV soutěž zkusím.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 29.03.2019 14:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
tomashr píše:
... Podle mne by například ve slabém větru elektrifikovaný KiwiRES vůbec nebyl špatný, spíš naopak.


Tahle myšlenka mi straší v hlavě od chvíle, kdy jsem tu Kiwi začal vídat, je to hezká konstrukce, byť tedy jen dvoumetrovka. A mít k ní elektro trup, byl by to asi zajímavý kousek "nářadí". To bude totiž možná ta nejjednodušší (a v podstatě i nejekonomičtější) cesta. Asi si budu muset stoupnout do fronty dvakrát :)

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.03.2019 18:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
HonzaS píše:
šel bych do 100" větroně. třeba Django od Papíry postavíš při troše snahy a číny pod 10 000kč bez přijímače. Můžeš s ním lítat RCEN, RCEV, RCEO, možná i další kategorie. A i přes svůj subtilní vzhled moje letadlo létá třetí sezonu, a má za sebou zacházení přiměřené k vyhrávání závodů.

A pokud Tomáš říká, že je RCEO a RCEN je z 80% o přistání - jo, z 80% je. Ale těch 20% je hustejch jako sviňa. A to přistání je o rukou, to je taky soutěžení. Navíc protože je menší důraz na termický lítání a vykrádání stoupáků, neřešíš že když má někdo o 5% lepší letadlo, získá nad tebou nejspíš 5% víc bodů, máš éro na mnohem dýl než sezónu. Neřešíš, že bys potřeboval víc letadel, jedno do klidu, druhý když fouká. Nepotřebuješ až tak radikálně optimalizovat soutěžní vybavení aktuálnímu počasí.

No a dobrý je, že s Djangem nebo jinou 100" si můžeš zkusit "oba světy". Za sebe můžu říct, že když vysoupáš na MČR v RCEN na jistotu 400 metrů a za 3 minuty z potřebných 6 minut jsi ve 100 metrech, určitě nemáš pocit, že by to bylo jen o přistání. Když ti napovídač o kolo později zapomene říct, že ti zbývá 60s do konce a ty máš pořád přes 400m výšky v turbulentním prostředí, taky se úplně nenudíš. Pokud máš v letadle telemetrii, je to přesně ta chvíle kdy vypínáš hlasový výstup, který na tebe začne řvát že překračuješ nastavené maximální násobky přetížení v podstatě kontinuálně. Soutěžení je epický, rozhodně doporučuju vyzkoušet, poučit se, trénovat, zkoušet dál. No a nedávno jsem zkoušel i dát si z nějakých 50-60m těch RCEV 10 minut. Jde to (i z menších výšek), ale je to masakr. Jestli mi to vyjde termínově, určitě letos nějakou RCEV soutěž zkusím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 7:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
HonzaS píše:

A pokud Tomáš říká, že je RCEO a RCEN je z 80% o přistání - jo, z 80% je. Ale těch 20% je hustejch jako sviňa. A to přistání je o rukou, to je taky soutěžení. Navíc protože je menší důraz na termický lítání a vykrádání stoupáků, neřešíš že když má někdo o 5% lepší letadlo, získá nad tebou nejspíš 5% víc bodů, máš éro na mnohem dýl než sezónu. Neřešíš, že bys potřeboval víc letadel, jedno do klidu, druhý když fouká. Nepotřebuješ až tak radikálně optimalizovat soutěžní vybavení aktuálnímu počasí.


Honzo, těch 80% přistání jsem myslel na RCEP, u RCEN to je 95%. Promiň, ale nalétat 6 minut z neomezené výšky a navíc s možností znova zapnout je problém tak jednou za rok, pokud se létá soutěž v opravdu "extrémních sračkách" či třeba fakt mimořádném vichru (pak ale zase naroste i ten problém s přistáním).
Já souhlasím s tou druhou částí odstavce o tom, že to je kategorie pro relax, kde se dá létat se vším možným, to naopak pravda je a taky to beru pozitivně. Ale s termikou to opravdu má souvislost jen okrajovou...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 9:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5875
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Tome troufám si tvrdit, že nemáš pravdu. Podívej se jak vypadají soutěže. Snad na každých závodech jsou nedolétané časy :-) Jasně, ty a profíci co lítáte F5J nalítáte 6 minut vždycky, vy jste trochu jiná liga. Ale normální lidi co začínají se soutěžením nebo to nějak moc netrénují prostě ne.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 10:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
HonzaS píše:
Tome troufám si tvrdit, že nemáš pravdu. Podívej se jak vypadají soutěže. Snad na každých závodech jsou nedolétané časy :-) Jasně, ty a profíci co lítáte F5J nalítáte 6 minut vždycky, vy jste trochu jiná liga. Ale normální lidi co začínají se soutěžením nebo to nějak moc netrénují prostě ne.


No a víš proč to nenalétají? Právě proto, že kategorie jako RCEN piloty strašně málo tlačí k tomu, aby o termice trochu přemýšleli a více létali, bere se jako standard, že se to "nějak napadá", ale pak se pilot často diví...
Tohle píše z osobní praxe, na F5J akcích často jen kroutíme hlavou, když vzpomínáme třeba na časy RCEJ a RCEK (a to byly proti RCEN ještě hodně termické kategorie), kdy se trávilo děsně času laděním motoru, ať je maximální výška, ale pak jsme v podstatě všichni létali až komicky (stát proti větru, termika se vytočila jen když už fakt byla pořádná atd.). Prostě tlak na lepší létání v termice nulový. Pak přišly výškoměry a hele - najednou i piloti, kteří vůbec nelétají F5J a spokojují se s "lokálními závody" stopalcovek po čase začali létat neporovnatelně lépe než dříve. Tohle fakt není jen o šílencích, kteří létají mezinárodně F5J, strašně se zlepšili i úplně "obyčejní modeláři" (nemyslím sebeméně hanlivě, spíš naopak!!!!).

I když poznámka na okraj - F5J je přeci jen trochu jinde, finále teď v neděli v Szegedu bylo zase jednou něco šíleného, zase jsem dostal záchvat smíchu při vzpomínce na plky tady v diskusi, jak prý lehké F5J jen stojí na místě a nelétají. Hahaha, autory těchto teorií by tam asi šlehlo - ve finále se létalo po větru i přes dva kilometry (taky se piloti a pomocníci při letu pěkně projdou, běžně se za letu jde k modelu i několik set metrů a pak se upaluje zpátky na bod při návratu), to při hmotnosti modelů v daném počasí maximálně 1800g. Jo, že prý stání na místě :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 13:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5875
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Nojo, jenže ty kategorie co zmiňuješ že byly hodně termický byly zase o letadlech, dobrý (obvykle drahý) letadlo ti dává jednoznačnou výhodu, neni to jen o termice. Vyladěnej pohon ti dává výhodu. RCEN se nějak musí "napadat" i s cihlou, která sice drží stopu jak podle pravítka za větru, ale moc neklouže. Jenže když jí máš doma? Pamatuješ jak jsi lítal s optimou? Vzal by sis takový éro na stopalcovky a dal si s ní 10 minut ze 100m? asi ne, co.

Samozřejmě je otázka, co je hodně o termice, co je málo, kde je ten zlatý poměr cena kategorie/termika. u RCEN je to jednodušší z hlediska naklouzání, ale stejně máš soutěže jako třeba v Bechyni před rokem, kde z 11 pilotů 8 nemělo plné časy. A to je podle mě důležitý, je to super kategorie pro začátek, nebo pro zábavu. Můžeš jí lítat s kamarádama příležitostně, naplno si užít pocit ze soutěžení a naplno se věnovat něčemu jinýmu. Nebo tomu propadnout, jít zkusit RCEV, a pak koupit F5J. Nkový konkurenceschopný letadlo stojí osazený bez přijímače do 10 tis, takže se to opravdu nemusí brát moc vážně.

A k té hmotnosti - jasně, diskuzní fóra jsou na tohle super. Stačí mi těžký akrobat, já s tím budu lítat akrobačku přes celý nebe. Pak se podíváš na dvoumetrové F3A dvouplošníky, které létají akrobačku přes celé nebe a váží pod 5kg :lol: Internet snese hodně.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 14:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
RCEN jak víme my starší vzniklo původně jako MontyCup pro létání s Onyxem, což byl elektrolet dnes už těžko představitelný (S400 napřímo, velká 45g serva, tužkové NiCd). Tehdy to celkem dávalo smysl, pozdější "kult" Optimy a Ionu byla spíš módní vlna, která už byla právě důsledkem jisté nesmyslnosti pravidel ve spojení s růstem výkonů modelů, kdy se začal nedostatek kluzu dohánět "stratosférickými výškami". Jenže po nástupu kategorie RCEJ najednou začaly výkony modelů v kluzu i při té zmíněné nevalné pilotáži prudce narůstat, i levný papírak RCEJ na čtyřstovku byl najednou nečekaně slušně výkonný a tím se smysl termické části vytratil fakticky úplně.

Jak jsem psal výše - já s tebou úplně souhlasím v tom, že RCEN je docela príma kategorie pro zábavu s výhodou možnosti létat s čímkoli, v tom absolutní souhlas, jen si nenamlouvejme, že to má příliš společného s termickým létáním, je to zkrátka přistávací kategorie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 14:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Se mi tu zase nemusíte zhádat, žejo :) Stejně to vidím na omotorovaný RES a zkusit to podle pravidel RCEV.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 14:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
bitovod píše:
Se mi tu zase nemusíte zhádat, žejo :) Stejně to vidím na omotorovaný RES a zkusit to podle pravidel RCEV.


Tohle vůbec není blbý nápad už proto, že to bude dobře létat i v RCEN, RCEO a případně i RCEP :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 14:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Zdá se mi to snad ještě celkem rozumný - trochu pitomý je, že proti konstrukčním maximům ztratíme pětinu rozpětí, ale to je zase asi celkem snesitelná daň za univerzálnost a dostupnost modelu.

Jestli se nepletu, tys to nějak nedávno zkoušel s RES (AndREaS?) taky v nějaké jiné kategorii, ne? Co to bylo? Právě ta RCEV? Někde jsem o tobě něco nedávno zahlédnul, jen si to nevybavím konkrétně.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 15:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.9.2011
Příspěvky: 386
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 7
Loni v září jsem se byl podívat na RCEP - pevná výška. Nezávodím, a nejspíš ani nebudu, líbí se mi létat v termice, přistát tam, kam člověk chce ( + -) je fajn. Celou soutěž jsem jen pokukoval, fotil, točil. Jasně, jsou to jen fotky a videa, ale třeba ti to trochu z té atmosféry zprostředkuje.

Tohle je odkaz na seznam videí a ne na jedno, proto je to bez náhledu https://www.youtube.com/watch?v=FuJgQ67 ... alv8_mr_yj

_________________
YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
Taranis-E | F3B/F | 100" Django ...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1521
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Hezký, díky, zatím jsem prošel jen jedno - ale vnucuje se mi otázka, jestli těm lidem není trochu líto listí, hřídelí a ložisek. Jo, jasně, je to spotřebák a soutěžní nářadí, ale pořád taky jemná mechanika. Zapichování u čistých větroňářských kategorií chápu (taky není problém postavit letadlo tak, aby si to nechalo líbit, s tím nemám problém), ale zapichovat motor? Jako skorostrojařovi mi z toho trochu naskakuje vyrážka :) Nu nevím, jestli mne zrovna tohle na RCEP správně naladilo, ale slibuju, že si to ještě projdu a zkusím být nezaujatý (teda - slibuju, že zkusím být, ne že budu :) ).

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 17:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
bitovod píše:
Hezký, díky, zatím jsem prošel jen jedno - ale vnucuje se mi otázka, jestli těm lidem není trochu líto listí, hřídelí a ložisek. Jo, jasně, je to spotřebák a soutěžní nářadí, ale pořád taky jemná mechanika. Zapichování u čistých větroňářských kategorií chápu (taky není problém postavit letadlo tak, aby si to nechalo líbit, s tím nemám problém), ale zapichovat motor? Jako skorostrojařovi mi z toho trochu naskakuje vyrážka :) Nu nevím, jestli mne zrovna tohle na RCEP správně naladilo, ale slibuju, že si to ještě projdu a zkusím být nezaujatý (teda - slibuju, že zkusím být, ne že budu :) ).


Můžu ti říct, že za 5 sezón v F5J jsem hřídel nikdy neohnul - fakt nikdy... Tohle je příklad klasické "dojmologie", kdy něco vypadá "děsně", jenže pokud je použit vhodný motor s přiměřenou hřídelí (převodovky 5 či 6mm) a je správně osazen kužel bez mezery, aby náraz nešel víc dozadu, tak to prostě není problém. Jo, u čínské oběžky s 3mm hřídelí z láskou vyrobenou ze slitiny litiny, bahna a kravského exkrementu to možná urazíš, ale to se nedá nic dělat :mrgreen: :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.04.2019 17:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Praha ČR
bitovod píše:
Jestli se nepletu, tys to nějak nedávno zkoušel s RES (AndREaS?) taky v nějaké jiné kategorii, ne? Co to bylo? Právě ta RCEV? Někde jsem o tobě něco nedávno zahlédnul, jen si to nevybavím konkrétně.


Ne, já létal RCVS, to jsou čisté větroně z gumipraku. Tam není s výkonností problém, většinu byť větších modelů si to výkonností strčí do kapsy... Chtělo by to ale trochu tréningu, specifika této kategorie prostě nemám zažité a není čas :-(


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz