Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1671 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 12:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1031
Bydliště: Praha
Ahoj Tomáši,
k tomu 5ti listu - zajímá mě to, protože Hughs s dvoulistým rotorem nikdy bude vypadat opravdu dobře, ale zase rozum mi říká, že dát třeba 20 tisíc jen za lepší vzhled na zemi je docela dost.
Jak popisuješ letový projev a jeho neduhy, tak si opět říkám (poprvé to bylo, když jsi Hughese s 5ti listem ladil a popisoval jsi to), jestli by nestálo za to slevit z těch co nejnižších použtelných otáček a trošku je přidat. Zkoušel jsi tenkrát v různých otáčkách i trošku polítat, abys měl srovnání jak se heli chová, abys měl představu, jestli a jak znatelně by zvýšení otáček eliminovalo popisovaný neduhy?
Myslím, že jsi psal, že tam máš Demona a kvůli tomu nemůžeš mít přepínatelný režimy, ale napadlo mě, jestli by třeba nešlo mít ve vysílači zkopírovaný nastavení do druhýho modelu, jen se změnýma křivkama plynu + např.se změněným ziskem gyra, takže 2 Hughese, jednou s aktuálníma otáčkama a jednou se zvýšenýma a podle větru zvolit model ve vysílači?
Odjakživa se mi líbí víc modely, který vypadají jako jejich velká předloha, a to i za cenu horších letových vlastností, než mají ryze účelový sportovní modely. Ale všechno je o kompromisu a pokud maketovost nějak výrazněji zhoršuje letový vlastnosti, pak bych volil nějaký kompromis, třeba vyšší otáčky, než který působí maketově, ale přináší zvýšený riziko při lítání.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 14:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Se změnou otáček nemám problém, je to snadné. Demon má sice jediné nastavení věcí letových parametrů ale otáčky řeší rádio v křivkách kde mám tři pevné hodnoty plus točítko kterým můžu kterékoliv z těch tří hodnot plynule měnit v obrovském rozsahu. Až tak že pokud bych je snížil na maximum, motor se zastaví :-). Bylo to na testování ( hledání ) optimálních resp. nízkých otáček ale pak jsem to tam nechal. Napadlo mě simulovat tak pomalý rozeběh rotoru jaký má Kosmik. Samozřejmě se to nedá srovnat, i když můžu délku roztáčení libovolně natahovat, každý zoubek na točítku lze zřetelně rozlišit což nevypadá nijak suprově.

Takže otáčky si můžu měnit plynule, cokoliv od zastavení motoru po maximum. Paměť je krátká tak jsem se díval na měření z loňského podzimu a bylo tam na THR křivkách 1240/1325/1410 otáček. Porovnával jsem to s Jlog záznamy z posledních dvou sérií startů a je tam nějaká záhadička. Přestože kontroluju polohu točítka aby bylo v nule a otáčky na Iddle 3 ( ty nejnižší ), vždycky vyšla jedna, ale baterka stejného typu jako jsou ostatní, kde jsou tyhle základní otáčky výrazně nižší. Teď v Klecanech 1100 proti 1250 u dalších tří startů, předtím 1150 a 1075 místo 1250/1260 u ostatních. Regl si baterku očuchá a nastavuje si základ, u horších / jiných baterek se proto otáčky dost liší. Ale u baterek stejného typu ve výborné kondici mě to překvapilo.

Normálně dávám nejvyšší otáčky před zahájením nějaké akrobacie, třeba převrácení přes výškovku do klesání střemhlav. Po zjištění jak neuvěřitelně snadno a kolik se ohnou uzoučké listy Spin Blades jsem to dělal minimálně pro zvýšení odstředivé síly :-). A taky je tam rezervy že rotor dostatečně zabere. Jinak lítám tedy těch 1250. S motorem 1000KV to bylo o hodně víc, tuším někde mezi 1600-1800 s možností jít ještě výš. Dolů nikoliv, ani při maximálním zavření regulátoru což není dobré. Takže je ten motor v 550 kde se úžasně zvedla účinnost proti 600MX a letový čas šel při stejné odebrané kapacitě o 50-60% nahoru :-).

Mírné zvýšení otáček zkusím, ostatně Petr K. mi psal proč to nedělám automaticky když fouká.

Zkoušel jsem i rozumné minimální otáčky, dá se jít ještě níž ale už je cítit riziko nezvládnutí případné chyby nebo nenadálého propadu a taky se to k modelu nehodí. Hughes by měl mít svistot turbíny, elektrika nemá šanci to imitovat ale pořád se to dá nějak řešit a optimalizovat.

Pětilist není podstatný jenom staticky na zemi, i ve vzduchu ho dobře postřehneš a nevypadá to špatně.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 1:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Pár posledních dní se dalo využít méně větrné počasí tak si Hughes víc zalítal. Předevčírem jsem lehce zazmatkoval při startu couváním do zatáčky a málem havaroval. Ukázalo se přesně v jak nečekaném výpadku se člověk může octnout pokud si uvědomí že jakýkoliv karambol bude ten poslední a ještě těsně před Klenčím :-). Dopadlo to dobře. Podepsalo se na tom i natáčení videa kdy se člověk soustředí víc na to co natáčí, jestli letí slušně nebo už je lepší to vypnout protože se něco nepovedlo. Další dvě videa byly lepší, letově jsou ale pravidelně nejlepší první dvě baterky kdy je člověk úplně fresh, s dalšíma baterkama hned po sobě než se úplně setmí jde kvalita letu trochu dolů. Za šera už se vůbec nelítá na milimetr, naopak je lepší mít model na nějaké přiměřené rychlosti a zastavovat se spíš u sebe kde je relativně dobře vidět. A hlavně se neoslnit reflektorem :-).

Existují videa modrého Hughese z Anglie ( Skytech ), na kterých kromě jiného pilot bravurně pracuje s plastovým kuželem na zemi. Položí ho, nabere lyžinou a vzlétne, pak se vrátí a sesmeknutý kužel opět postaví. Napadlo mě zkusit něco podobného s modelem ale dopadlo to legračně. V měřítku bych kužel skoro neviděl a hlavně netrefil, pomohl jsem si tedy plastovým kyblíkem od starých kostiček na hraní. První lapsus byla ta velikost :-). Říkal jsem si že bude aspoň stabilní ale kdepak. Tah rotoru je tak velký, že se při přiblížení kyblík okamžitě rozkutálel a vystřelil pryč, nebyla žádná šance ho dostihnout natož nabrat. Tak to celé skončilo jednou srandafotkou :-).

Dne jsem měl krátkou nahodilou seznamku s velkým strojem západočeské záchranky ( AČR Sokol ), který se určitě vracel z akce do pražského Motola. Na haldě mám heliport jako na dlani ale nejsou to až tak příjemná pozorování když vím že vykládají nejhorší případy po nehodách. Někdy letí tankovat na heliport H3 Ruzyně, většinou se vrací na základnu. Sokol proletěl asi 200-300 metrů severně ode mne, myslím že model museli vidět. Slyšel jsem je už zdálky, Sokol nepatří k nejtišším mašinám. nastoupal jsem do výšky a pak letěl krátký kousek souběžně s nimi. Přes stromy bych neměl model plně pod kontrolou tak jsem se vrátil nad se be a dolů. Vyšlo to pěkně, žádná výměna baterek a stroj na zemi.

Rychlejší pasáže jinak s Hughesem moc nelítám. Zbytečně se tím přetěžuje mechanika, odcházela by ložiska a kloubky. Navíc jsou některé fáze v nemaketové rychlosti a nepůsobí věrohodně. Model o váze 4,5 kila padá dolů střemhlav hrozně rychle. V horizontálním letu ho zvládám rychle a účinně brzdit, zastavit nebo rozeběhnout, ve strmém sestupu je to bez šance. V některých fázích vybírání se ale ozývají velmi zajímavé dynamické zvuky, takže spíš kvůli nim si to občas dávám :-). Hughes zvládá pěkný loping, souvraty i další věci, na video to nemá smysl natáčet. Kamera má příliš široký úhel, heli jako blecha, vidět není skoro nic. Ale v reálu to nevypadá tak špatně.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Přílohy:
791612.jpg
791612.jpg [ 133.49 KiB | Zobrazeno 418 krát ]
IMG_8944.jpg
IMG_8944.jpg [ 141.11 KiB | Zobrazeno 418 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 9:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 507
Moc pěkný video Tome. Ten let se Sokolem, parádní mezipřistání ve čtvrtej minutě, ale taky start a přistání proti sobě. Paráda, kéž bych to uměl alespoň trochu tak, ale, když jsem byl letos tak třicetkrát a to jen s koštětem, nebylo by to vůči ostatním fér, aby mě to šlo stejně. To jsou moudrý slova mojí ženy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 10:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Počet startů je základ, bez toho by to nešlo. Díky Klenčí jsem se snažil jít občas i v podmínkách kdy bych jinak zůstal doma. Letos mám se smetákem 550 75 startů a s Hughesem 77, to už se musí projevit. Jinak bych byl jako pilot k ničemu :-).

Za roky jsem u letadel zpohodlněl pylonovým lítáním kdy jsem se vyhýbal směrovce, bylo to jednodušší. Pěkně levá ruky výškovka, pravá křidélka a kromě souvratu a pojíždění na zemi jsem o směrovku nezavadil. S ovládáním plynu který je u letadla dost "v jedné poloze" to bylo hrozně jednoduchý.

S vrtrdelníkama to byla od začátku změna k horšímu. Pokud to má letět a udělat většinu prvků, musí se pěkně kvedlat se vším naráz a trvalo dost dlouho než se to začalo zvládat. Byly tam ale vždycky prodlevy ne některé ze čtyř funkcí tak to bylo s chybama. U makety je to ještě horší. Postupně zjišťuji, že se musí pořád jemně korigovat zdánlivě nesmyslně přidáváním tu výškovky, směrovky nebo křidélek aby se eliminovaly věci související s reakčním momentem rotoru, neustálým bočením a nejhorší je to u země. Čistě proletěná zatáčka, osma a vlastně všechno vyžadují dokonalou kordinaci, předvídavost už když nefouká, s větrem je to ještě horší a povede se to málokdy. Tam už ale vím že nemám moc šanci a neřeším to. O to víc štve když se něco nepovede za ideálních podmínek jaké byly teď v posledních dnech.Stačí 14 dnů pauza a jede se od začátku :-).

Natáčení videa je jako syndrom bílého pláště. Nikdy to nezaletím tak čistě jak bych chtěl nebo se to povedlo při předchozím startu. Tepová frekvence je už pocitově mnohem vyšší :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 11:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6507
Bydliště: Dubai, UAE
Ucis se, je to hodne videt. A uz je moc hezke se na to koukat. Je to pekne, plynule. Kdyz se povede, tak nejsou videt zadne zasahy do rizeni. Libi se mi to. Palec nahoru.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 11:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1031
Bydliště: Praha
Tomasi, litas moc pekne. Videk jsem to jen na mobilu, ale i tak pekny. Ja jsem letos letel asi 8x s prckem velikosti 120 a asi 10 nebo 12x s Hughesem.. Presne jak rika Michael (nebo spis jeho zena :) )- kdyz litam malo, nemuzu mi to jit takhle pekne :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 13:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Díky za pochvalu :-).

Je to hlavně Tvoje zásluha Petře. Poradil jsi mi spoustu věcí na které bych určitě sám hned tak nebo vůbec nepřišel. Prostě zkušenosti a cit pro věc dělají svoje :-). Pak už to jde samo.

Je tam ještě dost co se učit a taky nezanedbávat servis. Hughes lítá teď častěji, celkem má mechanika v trupu 110 startů a v zimě jsem jí ven nevyndaval. Před každým lítáním se snažím udělat co nejpečlivější vizuální kontrolu a pořád bedlivě poslouchám jestli se neozve něco podezřelého, sebemenší změna. A nelítám nic naplno, spíš malé a občas střední otáčky.

Jakmile to letí příliš rychle, působí to špatně. Jak je to s maketovou rychlostí matematicky ?

Moje polomaketa je dlouhá ( trup po stabilizátory ) 125cm, předloha má 728cm. Přijde mi to hrozně málo :-).

Měřítko je tak 1 : 5,8. Když vezmu maximálku, MD-530 má uvedeno 282km/hod. Děleno měřítkem vychází 48,6 km/hod. Model letí občas určitě rychleji a to je to co okamžitě evokuje chybu a vypadá nepřirozeně.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 13:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
A abych nezapomněl, Pavel se rozhodl ten trup prodat což mi pomohlo jít do toho po pádu zeleného stroje potřetí znova :-).
Ze všech tří trupů je tenhle po všech stránkách nejkvalitnější.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 16:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6507
Bydliště: Dubai, UAE
Melo by to tak byt. Tohle mi poradil Troll. Prepocital jsem maximalku podle meritka a Bella osadil GPS senzorem. Pres telemetrii nastaveny alarm pokud jsem prekrocil 11m/s, coz by teoreticky mela byt maketova maximalka. A prvni let to na me kricelo pri vyletu z kazde zatacky. :wink:
V praxi je ale nekdy potreba zrychlit, protoze pak zase ten let pusobi moc ospalym dojmem a cloveka nebavi se na to divat. Takze jako vzdycky " primerene". :D
Asi nejdulezitejsi je se naucit nepridavat v zatacce kolektiv. Ono to svadi, bojis se aby to nespadlo. Ale jde to a pak to vypada uplne jinak. Helina se ti nerozebehne pri vyletu ze zatacky. U dospele se take kolektiv v zatacce nepridava.
Me se u tebe hodne libi plynulost a ladnost, kdyz se to povede. Ale to neni nic jednoducheho. Sam s tim obcas bojuji. Vzdycky me mrzi, kdyz vidim krasnou maketu na videu co se neustale houpe pres cykliku jak do toho pilot hrabe. To mi vadi vic nez vetsi rychlost.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 18.08.2018 23:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Díky, takže výpočet sedí. V metrech za vteřinu je to líp představitelné, u Hughese je to pak 13,5 m/s. To zase není tak málo, čekal jsem míň. S telemetrií to nepořeším, příště si píchnu do terénu dvě bambusové tyčky s praporkem pěkně 13,5 metru od sebe a uvidím jakou rychlostí to zvládne proletět za klasických "jednadvacet" :-).

Na malé rychlosti je každý model každopádně hezčí.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 9:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Čistě odhadem je 13,5 m/s dost velké tempo, to už je rychlost jakou bych skoro nečekal. Dokonce je pro můj model i problematická, dochází tam k tomu delfínovitému vlnění, které vypadá dost nepříjemně.

Projdu si testovací videa s pětilistem ještě když byla mechanika bez trupu s původním motorem 1000KV. Lítalo to hodně ostře ale mám pocit že to nedělalo. Pak by to mohl způsobovat ten trup, stabilizátory, kdoví. Časem to uvidíš naživo, možná bude stačit drobná úprava nastavení Demona. Natočit se to moc nedá, v takové rychlosti se člověk pohybuje radši výš a dál od sebe, na videu je pak model příliš malý na nějaké laborování. V srpnu 2017 jsem sem dával takové video ještě bez trupu, vidět tam bylo minimum.

Ve vlákně jsem to zmínil 14. srpna :

"Ten problém je něco jako lehký delfín v dopředném letu, nejvíc proti větru ale dělá to skoro pořád na vyšší rychlosti. Pak jsem zkoušel nastoupat a v náklonu heli pustit do větší rychlosti proti větru dolů a vybírat. Žádný velký sešup, tak 25-30 stupňů. Začne to delfínovitým houpáním které přejde ze středové osy do kruhovitého šroubovitého kývání které ustane až přidáním kolektivu. Napoprvé to bylo docela leknutí, zvažoval jsem záchranu ale bylo to asi 15 metrů nad zemí tak jsem to řešil na kniplech. Z přídavnou baterkou jako 12S to dělá míň ale taky.

Obecně to sebou zamele když vyklesávám a přidám kolektiv abych se neprosednul, to trhne ocas ale to by měla vyřešit vrtulka. Nemá smysl z toho dělat velké závěry na stávající vrtulce, nešvary pětilistu tam ale budou. Bude to o hledání nastavení v Demonovi a zkoušení jestli se to výrazně zlepší se dvěma baterkama. Takhle v podvěsu jako dvě nálože ( dovážení za trup a pod tím baterka ) to určitě nebude zcela korektní, není to dynamické těžiště ale nechce se mi vyrábět půl dne den novou mezidesku pro dvě baterky a pak zjistit že to není ono. Musím to hledat takhle a snad si to řekne."

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 10:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6507
Bydliště: Dubai, UAE
Pamatuji si ze se to resilo, ale pak to utichlo s tim ze pri maketovem letani je to dobre. Resili jsme tehdy dulezitejsi veci.
Na potlaceni delfina je v jednotce nastavovaci funkce. Mrknu se ti ktera to je, uz si to z hlavy nepamatuju.

P.S. uff, nejak mi nejde nainstalovat nastavovaci software do pocitace. :evil: A druhy pocitac kde to zrejmne je mam v praci. A tam ted dlouho nepujdu.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3500
Bydliště: Praha 6
Primárně bych to teď neřešil jako nutnou věc. Napřed si otestuju "maketovou" maximálku. Je dost možné že ten delfín se děje při ještě vyšší rychlosti a nechám to být. Pokud to takhle lítá 99% času slušně, nechce se mi v tom vrtat za každou cenu kvůli tomu co stejně nebude prioritou. Čím to letí rychleji, tím míň se mi to jako model líbí :-). Jinak mám pocit že je to "Výškovkový filtr" na kartě "Rigid".

V sobotu jsem zkoušel přemet kde si trochu pomáhám invertním kolektivem, jinak se totiž Hughes okamžitě propadá po zádech dolů a vypadá to špatně. I tak je tam náročný timing a zlobí vrtulka, škubne se to sem tam. Ta je na samé hranici optima, třeba couvačka na vyšší rychlosti je nereálná a heli se přetočí jako káča. Ještě jsem sice nevyzkoušel tu větší "lopatovou" polosouměrnou vrtulku Spin Blades, ta bude mít určitě o něco větší účinnost ale má jednu vadu na kráse - nemá červené pruhy a ještě ke všemu bych musel udělat první základ bílou aby zmizely černé šikmé pruhy u kořene odtokovky. Moc práce a listy se můžou zhoršit :-).

No a po tom přemetu jsem udělal pomalý výkrut 360 stupňů. Když se to sype dolů, dávám si pozor abych nezačal vybírat pozdě protože ta váha se jenom tak nezastaví. Pak letím kus od sebe a přišlo mi že chybí levé přední zasklení ve dveřích. Kontrolní let k sobě a taky že ano, naštěstí jenom zapadlo dovnitř :-). Vzadu se už předtím odlepil jeden ze tří plastových zámků kam se sklo zasune a vepředu docvaknou neodymové magnety. Asi to stačilo aby boční nápor vzduchu při výkrutu sklo vmáčknul dovnitř. Při jednom natáčení s kamerou na nosníku nad baterkou uvnitř trupu to bylo vidět taky jak tam při bočení sklo vlaje :-).


Přílohy:
Rigid.jpg
Rigid.jpg [ 70.44 KiB | Zobrazeno 235 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.08.2018 14:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6507
Bydliště: Dubai, UAE
Pridat P slozku a zrejme i "udrzeni smeru". Ale jestli mohu doporucit, kontaktuj Bozdu. Pro nej to bude na chvilku, ja uz si to skoro nepamatuju. Uz ani nevim kdy jsem nastavoval posledniho Demona.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1671 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 108, 109, 110, 111, 112  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz