Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1268 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 20.02.2016 8:12 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 4.5.2014
Příspěvky: 112
Bydliště: ústecký kraj
Demona nemám, ale někdo tady psal o tom, že se ta záchrana dá zblbnout. Mohl by mi někdo říci jakým způsobem?

Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 20.02.2016 10:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Hlavní rozdíl mezi HCX a např. Spiritem je v systému řízení. HCX používá z toho co jsem četl jakýsi matematický model, kdy si iniciační polohu zapamatuje a dopočítává ji během letu tak aby se dokázal vrátit do výchozí polohy. Taky proto musí být aktivován v heli stojící na rovině protože jinak by ji stabilizoval do šikmé polohy což nikoho nepotěší. Dopočítávání má pravděpodobně určitou kapacitu. Na jednom zahraničním fóru jsem před tuším před 3 roky četl, že pokud se udělá větší počet lopingů ( víc než deset, to už si nepamatuji ), výpočtový řetězec se ztratí a nulová poloha je ztracena. Záchrana pak nefunguje správně a heli zamíří jinam než vzhůru. Ale nikdy jsem to vlastně nezkoušel. A pak, kdo lítá deset lopingů v řadě. Tohle "čtecí info" bych nechal na nejlépe informovanou osobu :-). Spirit používá jinou metodu kontroly polohy heli a tahle situace u něj nemůže nastat. Předpokládám, že díky té "jiné metodě" se podařilo vynálezci získat složitou právní dohodu, dokončit vývoj a zahájit výrobu.

Pokud se povolí zásahy do stabilizace / záchrany --- což je ale povolené resp. volitelné, nejde už o "zblbnutí" jednotky jak píšeš. Při stabilizaci a záchraně se heli dokonale a bleskově srovná, nicméně pokračuje vektorem rovným setrvačnosti z okamžiku kdy nastala. Pokud se zachraňuješ z nějakého obratu na místě ( piroflip, rotace, tic toc apod. ) heli stoupá nahoru a no problem. Jiné je to v rychlosti, nadto ve velké rychlosti, případně pokud jseš už dál od sebe což jsem několikrát zažil. Nic příjemného. Heli stoupá a pokračuje dál ve směru jímž letěla ve chvíli aktivace. Až postupně převáží vektor stoupání nad vektorem setrvačnosti. Podle té rychlosti se může jednat o desítky metrů a ztráta orientace je najednou sakra aktuální. Řešil jsem jak tuhle situaci pořešit a napadlo mě povolit zásahy do řízení, jmenovitě přes výškovku. Cvaknutí záchrany a držet výškovku k sobě. Heli se pak zachraňovala systémem neustálých kotoulů kdy ji stabilizace převracela přes normální polohu a inverty čímž se tolik nevzdálila. Nebo - při riziku že mě záchrana díky té rychlosti navede do nějaké překážky ( zpravidla vyšší stromy ), tím převracením jsem získal výšku mnohem rychleji. Mělo to ale jeden háček. Ta výchylka výškovky ( nebo křidélka ) musela být úplně do kraje a ne třeba na 30%. V takovém případě se jednotka vysloveně přetlačuje s použitou výchylkou a místo stoupání může dojít naopak k pádu heli. To byl dříve zmíněný případ kdy jsem 550 "zakufroval" na Sobínce ve velké rychlosti do oranice a nechápal co se to stalo. Zkoušel jsem lítat něco jako "ruské kolo po zpátku", v couvání jsem tlačil heli k zemi. Odhadnout kolik dát výchylky bylo hodně obtížné a postupně jsem přidával na kolektivu a výškovce. Pak jsem to asi přehnal, heli se nebezpečně hrnula dolů a cvaknul jsem záchranu. Asi taky trochu pozdě. Ale především jsem správnou reakci HCX nechtěně eliminoval, protože jsem nechal na vysílači při poměrně velkém leknutí knipl výškovky lehce k sobě což úplně stačilo. Byla to moje chyba a volba, jenom jsem si to musel ujasnit.

Za sebe bych asi možnost zásahu do řízení zakázal, pořád může nastat víc situací, kdy pilot v leknutí vůbec nekontroluje co dělá s rukama a nedrží nebo necvakne ( podle typu spínače - Instruktor s pružinkou nebo klasika dvoupolohový ) jenom záchranu. V takovou chvíli má sice skvělou záchranu, ale taky jí třeba nemá na 100%. Stejně jako nedává moc smysl heli pouze stabilizovat bez stoupání. Je lepší mít tam vždy současně kolektiv - stoupání a na 100%. Vezměme si, že v převážné většině případů kapitulujeme ve chvíli kdy už hrozí pád a heli se sype k zemi. Alespoň já se to vždy snažil do poslední chvíle vyřešit sám a cvaknout to když bylo jasné že to prostě hlava nedá. Jde o zlomky vteřin a pak nastane boj se setrvačností a váhou modelu. Když se pouze stabilizuje, spadne na zem sice dokonale rovně ( v pozitivu nebo invertu ) ale spadne. Protože jsem jsme ztratili orientaci, těžko odhadneme, na kterou stranu dáme včas kolektiv :-). Když budu trénovat zatáčky v deseti metrech, couvání, inverty apod., je samotná stabilizace v pohodě. Při chybě a následné aktivaci se nemusím s heli vracet z větší výšky kam by mi se záchranou / stoupáním zmizela. Pokud to bude předchozí případ, jsem pouze se stabilizací rychle na zemi.

Při záchraně jsem se snažil rychle zkoncentrovat, načíst polohu a přes zásahy převzít řízení dřív než jsem záchranu vypnul. Dobré je mít natrénovanou alespoň základní věc a sice mít kniply v nule když se vypíná, nebo je prostě pustit. Jinak heli vystřelí okamžitě zase někam jinam a zmatek se, minimálně při chybném kolektivu, opakuje. Takže povolit zásahy jako ideální a vhodné v konečném důsledku nevidím.

Pro ty, kteří by o záchraně uvažovali ještě jedna důležitá věc. V žádném případě nejde o systém, který za Vás heli řídí nebo poletíte líp než jsou Vaše aktuální schopnosti. Od okamžiku aktivace záchrany jste prakticky zcela mimo možnost něco ovlivnit a to se všemi důsledky. Zůstáváte nadále zodpovědní za svůj model a to co dokáže způsobit. V Praze byl myslím dobrý pilot, který jenom jednou trochu nepřiměřeně riskoval lítáním u sebe. Ztratil orientaci, cvaknul proto záchranu a Próčko ho v plné rychlosti trefilo během zlomku vteřiny do hlavy a do krku. 17 stehů a obrovské štěstí že to nedopadlo jinak. Kromě startu a přistání není zrovna ideální se kochat heli na dva tři metry, nikdy nevíte jestli nedojde k technické závadě a máte smůlu. Není to přestabilizovaný dvourotor na mikrobaterku, uhlíkové listy točí klidně přes dva tisíce otáčeka a vrtulka čtyřnásobek. A nějaké obraty přitom ? Ani náhodou. Dokud nezažijete že se Vám třeba utrhne list nebo potká trubku, nevíte o čem je řeč a není problém to podcenit. Pak už to nikdy neuděláte protože pochopíte, že tahle krásná hračka je taky slušná zbraň a ničitel toho co neřízená potká. A záchrana může dopadnou taky tak jak jsem to popsal.

Heli se záchranou pořád nepatří na nevhodnou nebo malou plochu s překážkami. Já lítám nejradši a v klidu tam kde nikdo není, taková chlapská samota :-).

Záchrana i stabilizace jsou tak či tak obrovskou vymožeností. Ty kteří ji zvolili posouvá rychleji a mnohem dál, pošetří jim dost peněz za opravy a taky stres. Znám i její odpůrce, Ti by ji nechtěli ani zadarmo. Za prvé jsou to téměř beze zbytku skvělí piloti a nebo se jim jenom nelíbí že je v heli něco, co může mít náhodně navrch a o svoji vymazlenou heli přijdou. Občas namítají, že lítat se má bez toho, všechno si odmakat a zaslouženě vybojovat. Ano, pilotů by bylo méně ale není to jedno ? Ten systém sice někoho posune dál než by došel bez něj, nakonec stejně narazí na svoje limity :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 20.02.2016 16:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Prosím o radu s nastavením HC3sX
Mám dva problémy, jeden se pravděpodobně netýká stabilizace, ale pro jistotu uvedu.
1. Vibrace na VR resp. celý ocas. vibruje jen při určitých otáčkách při vzletu, občas i během visení. Směrově ale drží dobře a na obě strany reaguje na můj vkus akorát.
2. Při visení v nulové poloze kniplů jakoby chaoticky houpe nejen do stran, ale i kolektivem. Z metrové výšky je schopen se prosednout až na zem. Přičemž rychlost reakce na pohyby kniplů mě připadají relativně v pohodě. Subjektivně mě to připadá, že pomalu reaguje na změny (stabilizuje). Nastavení viz přiloha.
Díky Martin


Přílohy:
Výstřižek1.PNG
Výstřižek1.PNG [ 120.58 KiB | Zobrazeno 1676 krát ]
Výstřižek2.PNG
Výstřižek2.PNG [ 90.71 KiB | Zobrazeno 1676 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 11:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 5.10.2008
Příspěvky: 2815
Bydliště: Cesko
Martin82 píše:
Prosím o radu s nastavením HC3sX
Mám dva problémy, jeden se pravděpodobně netýká stabilizace, ale pro jistotu uvedu.
1. Vibrace na VR resp. celý ocas. vibruje jen při určitých otáčkách při vzletu, občas i během visení. Směrově ale drží dobře a na obě strany reaguje na můj vkus akorát.
2. Při visení v nulové poloze kniplů jakoby chaoticky houpe nejen do stran, ale i kolektivem. Z metrové výšky je schopen se prosednout až na zem. Přičemž rychlost reakce na pohyby kniplů mě připadají relativně v pohodě. Subjektivně mě to připadá, že pomalu reaguje na změny (stabilizuje). Nastavení viz přiloha.
Díky Martin

1) vibrace odstranit. Na vrtulníku nemají co dělat, respektive jen v malé míře. To může mít zásadní vliv na všechno.
2) Tak zde toho může být celkem hodně. Od mechaniky až po elektroniku (regulátor). Chce to napsat více informací. Co to je za vrtulník, osazení, jsi si jistý, že je vše mechanicky správně? Podle bodu 1) bych navrhoval začít mechanikou.

_________________
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 18:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
boZZda píše:
1) vibrace odstranit. Na vrtulníku nemají co dělat, respektive jen v malé míře. To může mít zásadní vliv na všechno.
2) Tak zde toho může být celkem hodně. Od mechaniky až po elektroniku (regulátor). Chce to napsat více informací. Co to je za vrtulník, osazení, jsi si jistý, že je vše mechanicky správně? Podle bodu 1) bych navrhoval začít mechanikou.


Ad1) už jsem si objednal nové díly, na přeložiskování apod, abych to mohl 100% mechanicky vyloučit.
Ad2) T-rex 450 pádlo předělané na bezpádlo, ESC Tarot 40A (zkusím na zk. prohodit za set. Aling 70A), přijímač Orange, HC3sX,serva digi. Savox SH 0253, vrtulka digi. Aling DS520. Mechanika mě přijde, že je OK, deska seřízena přípravkem, táhla rozdíl délky max +- 0,15mm, stopa listu OK.
To prosedání si myslím, že může dělat třeba ESC nebo nějaký spoj, ale to zhoupnutí do boku asi ne.
Zkusím předělat a dám vědět. Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 0:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Budu dávat Demona do Próčka místo Microbeastu tak mě čeká podobná zábava. Proti 550 a maketě je to hroznej kolibřík, chce to skoro brýle a lupu :-). Ohledně umístění jednotky bude Demon na boku, Microbeast byl na Gyromountu ale tam se Demon jako širší nevejde. Kde ho máš Ty ?

Já mám pár snímků od kolegy, jeden je dole.


Přílohy:
IMG_5516.JPG
IMG_5516.JPG [ 98.88 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]
IMG_20130407_200411.jpg
IMG_20130407_200411.jpg [ 87.07 KiB | Zobrazeno 1553 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 0:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Próčko má za sebou pět let, 490 startů a 10 pádů z čehož 9 první dva roky, po posledním loni je na generálku serv. Mělo to velké vůle a vibrace, Demon už by s tím dost bojoval. Jak se pořídí větší stroj tak malý skomírá, s 550 a maketou na 550 jsem nalítal skoro třikrát tolik co s Próčkem.

Zkusím vymyslet Demona dovnitř aby nebyl tak na ráně, proti 550 je to boj s každým milimetrem místa :-)

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 9:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Relax píše:
Budu dávat Demona do Próčka místo Microbeastu tak mě čeká podobná zábava. Proti 550 a maketě je to hroznej kolibřík, chce to skoro brýle a lupu :-). Ohledně umístění jednotky bude Demon na boku, Microbeast byl na Gyromountu ale tam se Demon jako širší nevejde. Kde ho máš Ty ?

Já mám pár snímků od kolegy, jeden je dole.


Já to mám rozhozené viz foto,
ESC pod baterkou, ale je to tam dost narvané.
A ten přijímač je moc velký oproti futabě, takže jedině na bok. HCčko, jsem dal nahoru, tam mě to přijde relativně nejbezpečnější místo s dobrým přístupem.


Přílohy:
CAM01860.jpg
CAM01860.jpg [ 87.92 KiB | Zobrazeno 1516 krát ]
CAM01865.jpg
CAM01865.jpg [ 90.03 KiB | Zobrazeno 1516 krát ]
CAM01862.jpg
CAM01862.jpg [ 77.72 KiB | Zobrazeno 1516 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.02.2016 17:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
boZZda píše:
1) vibrace odstranit. Na vrtulníku nemají co dělat, respektive jen v malé míře. To může mít zásadní vliv na všechno.
2) Tak zde toho může být celkem hodně. Od mechaniky až po elektroniku (regulátor). Chce to napsat více informací. Co to je za vrtulník, osazení, jsi si jistý, že je vše mechanicky správně? Podle bodu 1) bych navrhoval začít mechanikou.


Tak jsem vyměnil ESC a přepájel kontakty:
Výsledek (nechápu proč, ale vibrace na ocase už nejsou), a vrtulník se neprosedává ani tolik netancuje do boku. Myslím si, že teď už bych to mohl asi doladit změnou parametrů v bezpádle.
Ale všimnul jsem si jiné věci. Jinak se to chová při visení cca v metru a jinak v přízemním efektu. Respektive v přízemním efektu se to samo neustabilizuje a nad přízemním efektem až ano. Je to normální? Existuje nějaký ofiko postup jak zalétávat a co sledovat. Video pro nastavení HCčka je super, není něco podobného i na zálet? Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.02.2016 18:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Asi by to chělo video nebo to vidět, co tam je a co už není přízemní efekt. Chápu ýe počasí na lítání moc není.,,,,,,,

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 12:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Próčko po přestavbě na HCX. Ještě zbývá donastavit letové parametry, zisky a efekty, v jednotce je zatím nastavení pro TREX550 což je mimo realitu a předpoklad komára.

Hlava má kombinaci DFC unašečů kde jsou DFC páky na desku cykliky nahrazeny klasickými táhly s protiběžným závitem do kloubků pro rychlé nastavení listů a letité vylamování šroubkovaných prodloužení s kuličkou na konci je konečně odstraněno. Ničil se závit v unašečích, byla to otrava. Cestou krátké hřídele bez kompenzátoru jsem nešel, mám ještě 2-3 delší hřídele v zásobě.

V DFC unašečích je bohužel nástup závitu M2 až cca 3mm uvnitř takže byl problém sehnat kuličky s delším dříkem M2 ( jsou tam z Fusion Outrage od známého ). Klasické kuličky užité třeba v desce cykliky mají dřík pouze 3,5mm takže se chytí pouhými dvěma otáčkami a to není zrovna jistota. Táhlo směrem dolů není zcela ideálně v rovině hřídele což nevadí. Serva SAVOX místo Align mají vetší výšku, kabinka jde nasadit tak tak. Určitá nevýhoda je v nastavení zubové vůle motoru kde už serva brání nasazení klasického imbus šroubováku a chce to klíč s kuličkou na konci.

Měkké oranžové páky TAROT se snáz ulomí a při kolizi tak ochrání převody serva. Servo výškovky je osazené zvenku a kulička na páce má orientaci směrem ven ( do středu ). Při výměně se tak nemusí rozebírat domek hl. hřídele, všechno odzkoušeno praxí známého. vysoce svítivé bílé diody signalizují odlítanou kapacitu baterky ( lze nastavit dvě hodnoty ) a také nechtěně zapojenou vybitou baterii.

Měřák k2Ulm tu byl ( nebo v mém vlákně k TREX550 ) už popsán detailněji. Ještě upravím zkrácením poutací řemínky z 550, origo suché zipy Align zrovna ideálně nedrží.


Přílohy:
IMG_6049.jpg
IMG_6049.jpg [ 102.37 KiB | Zobrazeno 1165 krát ]
IMG_6051.jpg
IMG_6051.jpg [ 101.81 KiB | Zobrazeno 1165 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016 12:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Ještě pohled shora na náhon výškovky. Šroubky M2 s válcovou hlavou a imbusem pro upevněnní pák Tarot byly trochu delší, proto je pod hlavou kovová podložka. Výměnu pák předních serv cykliky lze provést zezadu zavedením dlouhého imbusu skrz plastové vodítko táhla výškovky kde lze vyvrtat dva malé otvory v prodloužené ose pastorků serv. Zatím neprovedeno, až to bude aktuální a ať je to co nejdéle :-). Všechny "vychytávky" plus kuličky do unašečů a páky TAROT jsou od známého z Klecan a je to výsledek jeho zkušeností snad na třech tisících startů s Próčkem :-).

Teď vidím že jsem zapomněl odstranit z plastového gyromountu zbytky oboustranky po Microbeastu.....


Přílohy:
IMG_6052.jpg
IMG_6052.jpg [ 113.64 KiB | Zobrazeno 1154 krát ]

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.04.2016 11:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Podle pokynů Pavla dostal komp nový SW 6.5 a HCX nový FW 202. Přijde tam jiné nastavení, doladění za letu bude až tak v horizontu tří týdnů.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.04.2016 19:44 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.4.2012
Příspěvky: 8
Ahoj,zdravím všechny.
Pořídil jsem si své první bezpádlo-BD 3SX (je mi teprve 54 let), a potřeboval bych časem pomoci s nastavením.
Zatím se věnuji mechanické části (výměna komplet ložisek, montáž BD).

jedná se o T-rex 450 PRO

jakou používáte vzdálenost kuláče od středu serva vrtulky ?(servoSH 1357), zatím tam mám 7mm-bylo to ve spojení s GP 780..
Má smysl otáčet gripy ocasní vrtulky ?
Pro začátek je lepší vyndat z hlavy plastové vložky a nechat tam jen gumy?
hlava http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 5_01_.html
cyklika http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 0_02_.html
Lze použít pro začátek listy 325D PRO? nelítám 3D.
Díky za info


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05.04.2016 20:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3343
Bydliště: Praha 6
Vzdálenost mám 7mm, u serv cykliky 12mm
Gripy jsem otáčel podle rady zkušenějších jak u 450 tak u větších heli, má to opodstatnění.
V rotorové hlavě mám gumy
Listy --- záleží co a jak lítáš. vyzkoušel jsem několik typů včetně plastových, laminátů, nakonec uhlíky několika typů. Tyhle jsou tvrdší a ostřejší ale heli je s nimi stabilní. Záleží jak si nastavíš Demona.

K vzteku je krátké táhlo vrtulky. Aby vyšla kompenzace kroutícího momentu hl. rotoru je to vysloveně nadoraz a koncové kloubky se už víc povolit nedají, začnou se kývat do stran..... Dnes jsem to zrovna ladil v Normalu, zatím default nastavení v HCX a nic moc. Když to sedí na jedny otáčky, na vyšší se to při klesání začne piruetit. Chce to komp, připojit a hledat jiné nastavení. Taky to svěřím zkušenějším :-).

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1268 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz