F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Zpráva
Autor
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#16 Příspěvek od 2952 »

Pepine dík:) zkusím a preferuji :)
Jak říkám umím prd, ale baví mě to:))) a díky Eraser mě přestalo bavit létat s něčím jiným :)
(Zpívám falešně, ale rád a nahlas ) :)))))
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#17 Příspěvek od pepin »

2952 píše: díky Eraser mě přestalo bavit létat s něčím jiným :)
)))


To věřím, oni jsou ty větší era z nějakého duvodu jako by cítit na kniplech vysílačky.
Uživatelský avatar
sgames
Příspěvky: 2825
Registrován: stř 02.06.2004 0:00
Bydliště: dinoletiště u karviné
Kontaktovat uživatele:

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#18 Příspěvek od sgames »

cim rovnejsi kridlo,tim vice to dela...
Stoupak.cz - Portál pro všechny větroňáře, házedláře a jiné maníky :-D
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#19 Příspěvek od 2952 »

Díky kluci..budu tedy páčkovat víc :-)
ROB
Příspěvky: 57
Registrován: sob 06.07.2013 17:20

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#20 Příspěvek od ROB »

Doporučuji přečíst toto vlákno :
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=9329
Tady se ten problém řešil ....
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#21 Příspěvek od zdzd »

2952 píše:Pokud bych to nechal,neudělá to výkrut ale bude se to stále utahovat až by to přešlo do sestupné spirály.



Ale to je přece normální chování dané geometrií letadla. Záleží na vzepětí křídla a průmětu bočních ploch.
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#22 Příspěvek od 2952 »

ROB - Díky za odkaz

ZDZD - díky...viz odkaz výše..netušil jsem to :-)
Uživatelský avatar
JJ02
Příspěvky: 237
Registrován: úte 11.08.2009 0:00

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#23 Příspěvek od JJ02 »

2952 píše:Mám Eraser , nikdy jsem takhle čistý model neměl a mít už nebudu:)...Jsem z něj nadšený!:)))
Dotaz:
Proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?
Děkuji

Eraser od http://www.f3j.cz/eraser.htm ?
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#24 Příspěvek od 2952 »

Pro JJ02:

No-tady mám máslo na hlavě:
Nepodařilo se mi nikde najít doporučené nastavení výchylek Eraser...ten můj má KLASICKÉ ocasní plochy...
Proto jsem nastavil výchylky podle tvého odkazu, který jsem tehdy našel...
Není v tom ta chyba?
Uživatelský avatar
JJ02
Příspěvky: 237
Registrován: úte 11.08.2009 0:00

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#25 Příspěvek od JJ02 »

2952 píše:Pro JJ02:

No-tady mám máslo na hlavě:
Nepodařilo se mi nikde najít doporučené nastavení výchylek Eraser...ten můj má KLASICKÉ ocasní plochy...
Proto jsem nastavil výchylky podle tvého odkazu, který jsem tehdy našel...
Není v tom ta chyba?

Chyba to není, nastavení je pro první let a další seřízení modelu je na tobě. Buď musíš seřídit model na svoje ruce, nebo ruce na dané seřízení modelu. Předpokládám že máš F3B a proto může lehce padat do zatáčky- je to vlastnost většiny F3B modelů, F3J krouží dobře. Rozdíl F3B a F3J je v uších křídel a tuším i ve spojce. Už si nepamatuji jestli se dělal Eraser F3B v kříži i v motýlu.
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#26 Příspěvek od 2952 »

Aha...tak díky :-) budu trénovat :-)
ClarkY
Příspěvky: 10
Registrován: pát 16.08.2013 13:15

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#27 Příspěvek od ClarkY »

Ten model neznam, ale mel jsem stejny problem se svym modelem - mala vertikalni stabilita. Vyresila to vetsi smerovka. I podle planku se mi zda, ze by to chtelo vetsi smerovku, ale je to jen muj nazor :) .
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#28 Příspěvek od 2952 »

Dík :-) kdyby jsi ho znal, viděl bys, že něco zvětšovat nepůjde...ale zkusím ještě troch něco seřídit...díky za snahu...
ryky
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 29.05.2014 13:33

Re: F5J proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon?

#29 Příspěvek od ryky »

Zdravím všechny. Přidám něco z vlastní zkušenosti. Moje vlastní konstrukce větroně typu V2,větroň měl velké W vzepětí a velkou Plochu SOP,při této konstalaci,měl snahu utahovat zatáčku až do přechdu do spirály.Stačilo zmenšit plochu SOP a bylo po problému.Podobně by asi pomohlo zmenšit vzepětí křídla,ale to by bylo na úkor příčné stability. Dle mého zjištění...Při přehnaně velké ploše SOP vzhledem k vzepětí křídla,má model snahu utahovat zatáčku až k přechodu do spirály.V opačném případě,při malé ploše SOP má větroň při přímém letu snahu bočit...letět horizontálně nakřivo.Samozřejmě na to má vliv více faktorů,jako boční plocha trupu,hlavně před křídlem,mohutnost VOP,rychlost letu,síla stoupáku,délka trupu,je
ho rameno
a jiné.No a hlavně taky,a myslím že to tady nikdo nezmínil.Geometrie křídla...negativy na konci křídla...Vpodstatě mají v tomto případě stabilizační účinky.Takže by stálo za to je trochu zvětšit,pokud tedy nějaké vůbec má..Negativ v zatáčce působí prakticky proti náklonu neboť vnější křídlo a jeho konec,kde se negativ nachází má větší obvodovou dráhu,než křídlo vnitřní,tudíš se otáčí větší rychlostí a stabilizační síly na něj působí víc než na křídlo vnitřní a mají snahu ho vracet ze spirály a také by mohl pomoci turbulátor za náběžkou,od začátku křidýlek po konec křídla.Samozřejmě i tady záleží na spoustě faktorů,jak už jsem psal,ale principielně to tak funguje...Díky všem kdo četl a snad to někomu pomůže Zdravím
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“