Pepine dík:) zkusím a preferuji Jak říkám umím prd, ale baví mě to:))) a díky Eraser mě přestalo bavit létat s něčím jiným (Zpívám falešně, ale rád a nahlas ) ))))
2952 píše:Mám Eraser , nikdy jsem takhle čistý model neměl a mít už nebudu:)...Jsem z něj nadšený!:))) Dotaz: Proč se v zatáčce sám zvětšuje náklon? Děkuji
No-tady mám máslo na hlavě: Nepodařilo se mi nikde najít doporučené nastavení výchylek Eraser...ten můj má KLASICKÉ ocasní plochy... Proto jsem nastavil výchylky podle tvého odkazu, který jsem tehdy našel... Není v tom ta chyba?
No-tady mám máslo na hlavě: Nepodařilo se mi nikde najít doporučené nastavení výchylek Eraser...ten můj má KLASICKÉ ocasní plochy... Proto jsem nastavil výchylky podle tvého odkazu, který jsem tehdy našel... Není v tom ta chyba?
Chyba to není, nastavení je pro první let a další seřízení modelu je na tobě. Buď musíš seřídit model na svoje ruce, nebo ruce na dané seřízení modelu. Předpokládám že máš F3B a proto může lehce padat do zatáčky- je to vlastnost většiny F3B modelů, F3J krouží dobře. Rozdíl F3B a F3J je v uších křídel a tuším i ve spojce. Už si nepamatuji jestli se dělal Eraser F3B v kříži i v motýlu.
Ten model neznam, ale mel jsem stejny problem se svym modelem - mala vertikalni stabilita. Vyresila to vetsi smerovka. I podle planku se mi zda, ze by to chtelo vetsi smerovku, ale je to jen muj nazor .
Zdravím všechny. Přidám něco z vlastní zkušenosti. Moje vlastní konstrukce větroně typu V2,větroň měl velké W vzepětí a velkou Plochu SOP,při této konstalaci,měl snahu utahovat zatáčku až do přechdu do spirály.Stačilo zmenšit plochu SOP a bylo po problému.Podobně by asi pomohlo zmenšit vzepětí křídla,ale to by bylo na úkor příčné stability. Dle mého zjištění...Při přehnaně velké ploše SOP vzhledem k vzepětí křídla,má model snahu utahovat zatáčku až k přechodu do spirály.V opačném případě,při malé ploše SOP má větroň při přímém letu snahu bočit...letět horizontálně nakřivo.Samozřejmě na to má vliv více faktorů,jako boční plocha trupu,hlavně před křídlem,mohutnost VOP,rychlost letu,síla stoupáku,délka trupu,je ho rameno a jiné.No a hlavně taky,a myslím že to tady nikdo nezmínil.Geometrie křídla...negativy na konci křídla...Vpodstatě mají v tomto případě stabilizační účinky.Takže by stálo za to je trochu zvětšit,pokud tedy nějaké vůbec má..Negativ v zatáčce působí prakticky proti náklonu neboť vnější křídlo a jeho konec,kde se negativ nachází má větší obvodovou dráhu,než křídlo vnitřní,tudíš se otáčí větší rychlostí a stabilizační síly na něj působí víc než na křídlo vnitřní a mají snahu ho vracet ze spirály a také by mohl pomoci turbulátor za náběžkou,od začátku křidýlek po konec křídla.Samozřejmě i tady záleží na spoustě faktorů,jak už jsem psal,ale principielně to tak funguje...Díky všem kdo četl a snad to někomu pomůže Zdravím