|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Papir
|
Napsal: pon 05.04.2021 16:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
V první řadě zkus, že to bez Altise nedělá. Protože že by to dělal altis se mi nezdá, ten jen "podrží" stažený plyn. Popiskování je dle mne spíš blbě nastavený rozsah plynu nebo tak něco. V
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
daber
|
Napsal: pon 05.04.2021 16:33 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2007 Příspěvky: 59 Bydliště: Kralupy nad Vltavou, letiště Aero Vodochody
|
No právě že s vyřazeným Altisem je to v pohodě a s Altisem po vypnutí za chvilku začne pípat a vydrží mu to celou dobu co letím. Ve vysílači vidím na grafu serva že výchylka je nastavená -100% a +100%.
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 05.04.2021 17:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
daber píše: No právě že s vyřazeným Altisem je to v pohodě a s Altisem po vypnutí za chvilku začne pípat a vydrží mu to celou dobu co letím. Ve vysílači vidím na grafu serva že výchylka je nastavená -100% a +100%. Jo to se mi dělo taky zkus upravit rozsah plynu
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
daber
|
Napsal: pon 05.04.2021 18:06 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2007 Příspěvky: 59 Bydliště: Kralupy nad Vltavou, letiště Aero Vodochody
|
No a to je právě co nevím, psal jsem i výrobci, ale nereagoval. Jak vlastně Altis funguje odpojí signál z přijímače do reglu a nebo generuje signál který simuluje stažený plyn. Pokud generuje nějaký signál tak pak to musím někde nastavit v Altisu, pokud odpojí signál z přijímače, tak tam bude muset být regl, který nesignalizuje výpadek signálu.
|
|
Nahoru |
|
|
Jan Kubica
|
Napsal: pon 05.04.2021 19:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.1.2019 Příspěvky: 47 Bydliště: Liberec
|
Jak píše Vláďa, podle mě když Altis vypne motor, posílá do regulátoru signál, kterému regulátor nerozumí, resp. si ho vykládá jako úplnou ztrátu signálu (zkuste vypnout vysílač, jestli bude motor pípat stejně, tak je to ono). Takže je potřeba ve vysílači rozšířit výchylky na plynu (třeba na -120%) a znovu zkalibrovat regulátor na tyto nové výchylky (zapnout napájení letadla při plném plynu a po pípnutí plyn stáhnout). Obvykle to pomůže.
Honza
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pon 05.04.2021 20:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Zkusil bych následující: 1) hnout trimem plynu jak píše Honza, ještě před spuštěním prvního motoru 2) když beze změny tak přehrát Altise na fw 2.xx, tím se stane tichým pozorovatelem a zapisovačem, do plynu nesahá. Tak by ses měl dostat do stavu jako kdyby tam nebyl. Dělá to / nedělá to? Pokud ne, fakt to dělá odpojení plynu Altisem po dokončení odpočtu. 3) Pokud dělá dál, tak v této verzi (2.xx) kalibrace plynu. Pokud to přejde nahraj zpět fw 5.xx 4) Nedělá? ok, spravil jsi to Dělá dál? Hmmm vím přesně, máš to rozbitý , né fakt, po tomhle už já nevím. V
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 06.04.2021 11:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Altis naprosto bez diskuse posílá po vypnutí signál (hodnota "plyn off"), nejde o absenci impulsu. Tenhle problém je na 100% o blbé kalibraci reglu (resp. nekompatibilní s Altisem), to už zažili lidé i v F5J. Řešení je kalibrace reglu, pokud má autokalibraci, tak leckdy stačí zahýbat nastavením ve vysílači - EPA (stačí řešit stav vypnuto). Prostě kdyby na plynu byly nastaveny hodnoty "nadoraz" EPA (třeba +-120), tak nic neřešit a upravit na +-100, obvykle postačí. Pokud tam je +-100, tak zkusit mírnou změnu, typicky buď na +-90 nebo naopak +-110, jedno z toho se určitě trefí do toho, co je pro Altis OK a bude vyřešeno. Jinak pokud regl nemá autokalibraci, tak je po každé z těchto změn nutno projet kalibraci ručně - takové to zamávání knyplem z dorazu do dorazu (s odpojeným Altisem!!). Takhle napsané to zní asi divoce, ale v reálu se musíš do korektní hodnoty trefit při nejhorším na třetí pokus. Pokud by to nevyšlo, tak bych se na to snad radši vykašlal a vzal jiný regl, to by znamenalo, že je opravdu extrémně háklivý na tyto hodnoty a to by s Altisem hrozilo komplikacemi i do budoucna...
|
|
Nahoru |
|
|
daber
|
Napsal: úte 06.04.2021 15:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2007 Příspěvky: 59 Bydliště: Kralupy nad Vltavou, letiště Aero Vodochody
|
Děkuji všem za rady. Večer k tomu sednu a začnu laborovat. Výsledek napíšu.
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: úte 06.04.2021 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1973 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Hoši to nejste nikdo schopni změřit jak široký pulz posílá Altis po vypnutí motoru ? Potom by to bylo jednodušší. Já Altis nemám a neznám, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se "neumí naučit" (uložit a používat) nimimální pulz vysílače a to by mě docela překvapilo (pokud to teda není jinak...).
|
|
Nahoru |
|
|
Jan Kubica
|
Napsal: úte 06.04.2021 17:32 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.1.2019 Příspěvky: 47 Bydliště: Liberec
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: čtv 08.04.2021 14:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
daber píše: Tak to vypadá že pomohlo nastavení rozsahu plynu na +- 94%. Tak snad to bude fungovat a až se trošku vylepší počasí vyzkouším i za letu. Děkuji všem za pomoc a odborné rady. To bude ono
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|