Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Oprava nábežnej hrany
PříspěvekNapsal: pon 12.06.2017 20:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3923
Prokapeme vteřinovým lepidlem. Výhradně řídké, musí pracovat vzlínavost, mějte po ruce ubrousky na utření kapek či když někam teče. Aktivátor pumpičkový BSI. Doporučuji nalít trochu lepidla i k nosníku, ač tentokrát vypadal nepoškozeně, ono to ultrařídké zateče do případné praskliny samo, pak zase aktivátor.
Po této primární opravě obrousíme, jde spíše o to, aby nic netrčelo ven, ať je tam raději prohlubeň. Viz další dvě fotky, na nich je stav připravený k "laminování".
Příloha:
IMG_0773.JPG
IMG_0773.JPG [ 86.76 KiB | Zobrazeno 251 krát ]

Příloha:
IMG_0774.JPG
IMG_0774.JPG [ 79.25 KiB | Zobrazeno 251 krát ]


Připravíme si záplatu z biaxu. Materiál obvykle na soutěžích "žebráme" jako odstřižky od výrobců, občas se dají nejaké odstřižky i levně koupit i od Havla atd. Pozor - fakt to chce uhlík i když se opravuje skleněné křídlo, u uhlíkové tkaniny funguje mnohem lépe zmíněná kapilární vzlínavost, se skelnou to moc nejde.
Záplata má tvar aby to "tak nějak vyšlo".
Příloha:
IMG_0777.JPG
IMG_0777.JPG [ 46.58 KiB | Zobrazeno 251 krát ]

Na další fotce už je vidět záplata na kraji přilepená. Když kápnete zmínené ultrařídké BSI, tak vidíte, jak se kapka rozteče na několikanásobek...
Příloha:
IMG_0776.JPG
IMG_0776.JPG [ 74.56 KiB | Zobrazeno 251 krát ]

Postupně se prolije celá plocha - je vidět, kde lepidlo ještě není. Když se to nasytí, tak se začnou tvořit kapky, které se nevsáknou, přebytek se otře ubrouskem. Následuje aktivátor, nelekněte se tepla. Tohle jsem fakt nemohl fotit, nemám tolik rukou a riziko opatlání iPhone CA by bylo neúnosné. Pak se ořízne přebytek tkaniny u náběžky a udělá se druhá strana.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava nábežnej hrany
PříspěvekNapsal: pon 12.06.2017 20:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3923
A to je v podstatě celé, teď se to obrousí a je to. Po prvním přebroušení hrubším smirkem není úplně od věci prolít ještě jednou řídkým CA, otřít, a opět aktivátor. Pak už se brousí jemným...
Následující fotky se mi sem úplně nechce dávat, v makrodetailu to vypadá děsně, ale v reálu s mírným odstupem záplaty už teď nevypadají nijak zle.
Příloha:
IMG_0778.JPG
IMG_0778.JPG [ 63.35 KiB | Zobrazeno 247 krát ]

Příloha:
IMG_0779.JPG
IMG_0779.JPG [ 94.83 KiB | Zobrazeno 247 krát ]

A klidně lze jít létat, křídlo prostě bude držet... Dodávám že postup dosud popsaný lze udělat (a běžně se dělá) na koleně přímo mezi soutěžními koly, tentokrát šlo o takovou banalitu, že jsem to na soutěži jen oplácel izolačkou :lol: Následná domácí oprava biaxem byla cca 30 minut.

Následovat bude ještě aplikace výše uvedeného černého Body Bumpersoft tmelu, kterým se to srovná a výrazně naroste estetika. Ale to až nejdříve zítra a spíš až ve středu, dnes už se mi nechce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava nábežnej hrany
PříspěvekNapsal: pon 12.06.2017 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2402
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Díííky moc a těším se na další seriál.

OK

_________________
Ventus 2cx (6m)-11,55 kg, elektro / Stork 8 (3,82 m) / Futaba T18 SZ / Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8 /


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava nábežnej hrany
PříspěvekNapsal: pon 12.06.2017 20:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3923
No, snad jsem nikoho moc nevyděsil...
Dodávám, že to nemám z vlastní hlavy, naučil nás to Vojta Valenta (majitel Valenta model). Ověřeno je to opravdu xkrát a dá se pozalepovat i řádově větší díra. Po přetmelení PS tmelem je z hlediska aerodynamiky ztráta blízká nule, s estetikou to je samozřejmě horší, ale to už je jiné téma.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Oprava nábežnej hrany
PříspěvekNapsal: pon 12.06.2017 20:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2402
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Jj, Vojta mi opravoval Volcano a nebylo vůbec nic vidět. :-)

_________________
Ventus 2cx (6m)-11,55 kg, elektro / Stork 8 (3,82 m) / Futaba T18 SZ / Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8 /


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz