Autor |
Zpráva |
bitovod
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Zdar, aktuálně mám nějakého dřevěného číňana (klon Geeetech i3) a docela rád bych upgradoval, Jednak na větší rozměr (200x300 plochy), jednak na větší tuhost. Pod vozík bych rád 10mm podepřené tyče a tak dál - takže to znamená postavit novej rám. Kam na nějaké rozumné AL profily? Ideálně 40x40 a asi by se snesly i nějaké dvojité 40x80, případně by asi fungovaly i 30x30 a 30x60, ale z něčeho jiného, než je ta výstavnická sestava, co prodává eHliník a podobní (myslím Kombi systém - ten fakt nechci). Kam chodíte na profily pro svoje stroje vy? Zbytek mám buď nakoupenej, nebo aspoň v hlavě, ale ten základ mi kapku chybí. Díky. Bit
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Vím o jedný tiskárně ze solar Al profilu 40 x 40 mm. Vede to třeba Alupa. Ale ten profil není tak univerzální jako Kombi.
Na stavbu strojů je Alvaris Profile system, zastoupení je někde u Ostravy. Ty jejich profily jsou podobný Kombíku rozměry 30, 40, 60, 80 mm a různý jejich kombinace, třeba 30 x 60 jse zdvojená 30 x 30 mm.
Na 200 x 300 mm nemusíš ještě mít podepřený tyče, stačí použít kalený 10 mm. Taky jsem Rebela předělal na pojezdu vozejku na 10 mm.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 25.02.2019 22:59 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:04 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10752 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Osobně bych se zaměřil spíše na spojování profilů, než na rozměr profilu. Ten mi přijde extrémně předimenzovaný i u KOMBI, ale ty propojení to je slabé místo.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
dudaj píše: https://www.ehlinik.cz/stavebnicovy-system-kombi/kat-I200000101.html No to je přesně ten Kombi systém, o kterém píšu, že ho nechci. Vidím tam pár drobností, které se mi na něm nelíbí - třeba neexistence modulu 30x60 s boční drážkou, takže cokoliv budu připojovat z boku, je na vrtání a frézování - to už to rovnou můžu dělat z jeklu.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Celeron píše: Vím o jedný tiskárně ze solar Al profilu 40 x 40 mm. Vede to třeba Alupa. Ale ten profil není tak univerzální jako Kombi.
Na stavbu strojů je Alvaris Profile system, zastoupení je někde u Ostravy. Ty jejich profily jsou podobný Kombíku rozměry 30, 40, 60, 80 mm a různý jejich kombinace, třeba 30 x 60 jse zdvojená 30 x 30 mm.
Na 200 x 300 mm nemusíš ještě mít podepřený tyče, stačí použít kalený 10 mm. Taky jsem Rebela předělal na pojezdu vozejku na 10 mm. Na ten Alvaris jsem už někde narazil, resp. na nějakou montáž z něj a dost se mi to líbilo, hlavně ty zdvojený profily vypadaly o dost líp. Zkusím poptat, díky za připomenutí. Co se týká tyčí - jo, desítka nepodepřená by stačila, ale když máš doma podepřenou, tak si ji přece nebudeš sušit Nutnost to asi není, ale s podepřením profilem je to endfest a nemá se to kam hnout - mě docela deptá, jak se klasický nepodepřený osmičky hejbou i u vozíku 200x200. Jo, asi jsem magor, ale když vidím, jak mi lítaj hodinky už při poměrně malých zátěžích na desce, tak se mi to prostě nelíbí, i když to kvalitu tisku asi neovlivní úplně zásadně. Napadlo mne vykašlat se úplně na spodní rám a ty podepřené tyče montovat rovnou na nějakou podkladovou desku (jako dostatečná by se mi asi jevila nějaká 30-40 mm kuchyňská - žula ani litina mi doma neroste) a pak už "jen" postavit nový rám pro X a Z. A tam by se hodily ty 30x60...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
TomasC píše: Osobně bych se zaměřil spíše na spojování profilů, než na rozměr profilu. Ten mi přijde extrémně předimenzovaný i u KOMBI, ale ty propojení to je slabé místo. No tady dost záleží i na tom profilu - některé se dají spojovat čelně šroubem v ose toho profilu, k tomu zavětrování trojúhelníčkama z vnitřní strany. A nebo boční příložky do L (případně T) a trojúhelníčky zevnitř - záleží na provedení toho profilu, ale vždycky je potřeba mít fixaci zdvojenou (žádný z těch způsobů samostatně nedefinuje polohu ve všech třech osách). Ano, v podstatě to hodlám stavět mechanicky podobně, jako třeba malou frézku, jen to nemusí být zase až tak moc fest, ale nesmí se to hýbat samo. Aktuálně mám na tom Geeetechovi pracovní plochu napevno, resp. nestavitelnou, a rád bych ten systém uhoval i pro novou konstrukci., Je docela fajn trávit jeden večer nastavováním a pak už do toho nemuset nikdy sáhnout (autolevel zatím nemám osazený a v podstatě mi už tak moc nechybí, ono to rovinu celkem drží i v té překližkové verzi, doufám, že s novým rámem to bude opravdu nafurt).
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 25.02.2019 23:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
bitovod píše: No to je přesně ten Kombi systém, o kterém píšu, že ho nechci. Vidím tam pár drobností, které se mi na něm nelíbí - třeba neexistence modulu 30x60 s boční drážkou, takže cokoliv budu připojovat z boku, je na vrtání a frézování - to už to rovnou můžu dělat z jeklu.
Promiň , nějak jsem to přehlédl ve tvém dotazu. Ale když už o tom je řeč, tak si neumím představit, k čemu u tiskárny profil 30/60. A pokud by nutně byl potřeba, daj se spojit ty dva 30 tkový k sobě ale jak říkám - pevnostně důvod nevidím. Jak píše Tomáš . Důležitý je pevně spojit - třeba úhelníkama. Samotné profily 30/30 bohatě pevnostně vyhoví. Netuším jakou děláš konstrukci, ale můj Rebel se nikam nepohne .
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: úte 26.02.2019 0:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
dudaj píše: Netuším jakou děláš konstrukci, ale můj Rebel se nikam nepohne . Větší Ale v podstatě Rebel (ono je to stejně všechno na jedno brdo). Ale jo, 30x30 by mi stačilo na většinu vodorovných částí, ty 30x60 chci na svislé plus (v závislosti na finální konstrukci) na čela spodního rámu. Vzhledem k tomu, že v nich končí řemen s napínákem pro Y, tak při 30x30 prostě nemůže být pravda tvrzení, že se nepohne. V klidu ne. Po napnutí řemenu to odplave i v desetinách milimetru (ano, to moje dřevo i v jednotkách ), čemuž by ten 30x60 naplocho vzdoroval celkem výrazně lépe. Totéž platí pro X a ty svislice. Jak jsem psal výše - nedělá mi dobře pohled na běhající hodinky, takže když už budu dělat nový rám, tak ho chci udělat ultimátně. Třeba mě časem něco kousne a já si vymyslím, že by se mi tam líbila třeba malá gravírovací hlava, tak proč to neudělat fest už napoprvé.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 26.02.2019 6:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Docela mě překvapuje jak málo se při stavbě těch stroječků využívá obyčejný trojúhelník pro dosažení slušné tuhosti rámu. Spousta lidí to spojuje plastovýma výtiskama, to je podle mě úplně na prd; pak ty origo spojovací členy jsou lepší ale když se tam vhodně přidá trojúhelníková výztuha nebo diagonála, případně trojúhelníková bočnice, je to podstatně tužší. A myslím že i při podstatně tenčích profilech. Mám srágoru Anet A8, ale ve směru osy Y má sama o sobě slušnou tuhost (podmínka níže) protože ty bočnice jsou právě trojúhelníkové. Ve směru osy X jsem trojúhelníky doplnil a tuhost se podstatně zvýšila. No a hlavní předpoklad - přišrouboval jsem tu žvejkačku na 30mm zbytek kuchyňské desky (masiv buk) a je to úplně jinde. Tedy tuhost rámu. Až zjistím že to mám zapotřebí, vyměním i ty srandovní tyčky v roli lineárního vedení (mají až 0,04 do mínusu a i lepší ložiska na nich vaklají). Zatím nám (tiskne hlavně syn) to ale stačí, netiskneme blbinky do poličky doplním: http://stavitel.bloger.cz/obrazky/stavi ... deleni.jpga učí se to (tedy učilo, nevím jak dneska ) na strojní (a nejspíš i stavební) průmce, tak druhák...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: úte 26.02.2019 7:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Ale ono to má logiku - kolmo ti to uřízne kdejakej dodavatel, ale šikmej řez (a k tomu ještě docela napřesno stran úhlu šikminy a současně kolmosti ostatních stran) si to musíš uříznout sám. Nebo aspoň přesně z toho důvodu tam já diagonály mít nebudu, i když by to bylo pevnostně lepší...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 26.02.2019 7:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ono nejde o uříznutí ale o spojení, vhodné spojovací prvky. Uříznuté to může být i kolmo. Si tak myslím.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: úte 26.02.2019 9:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6888 Bydliště: Moravský kras
|
Nějak nechápu honbu za tuhostí rámu a setinama, když výsledek ujede klidně několik desetin jenom tím, že vychladne.. Za mě Rebel II naprosto vyhovující konstrukce, fungují i horší "žvejkačky".
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 26.02.2019 9:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
bitovod píše: Po napnutí řemenu to odplave i v desetinách milimetru Tak pokud se bavíme, tak rozumně . Když napnu řemen na své fréze, o desetinku se hne taky a to se tahá s 4,5Kg vřetenem . Udělat pevnej rám z betonu a pak pověsit na plastovej držák hotend, asi význam nemá. Udělej důkladně spojení rohů . Nejblbější místo Rebela je napojení svislic na vodorovné - tam dochází k namáhání v kroucení vodorovných a to bych považoval za nejslabší místo. Rozhodně ne šířku svislic. Proto jsem mluvil o konstrukci. A to lze vyloučit pouze spojenou kostkou, kde se spojují vždy 3 části rámu a lze to udělat pevně. Takže opravdu nejde o vlastní profily, ale o konstrukci rámu. Mám trochu problém radit, protože mám od svářečky, přes frézu vše potřebné , takže to co ty vnímáš jako problém , tak já ne.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: úte 26.02.2019 12:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
JirkaA píše: Nějak nechápu honbu za tuhostí rámu a setinama, když výsledek ujede klidně několik desetin jenom tím, že vychladne.. Za mě Rebel II naprosto vyhovující konstrukce, fungují i horší "žvejkačky". Rebel II je fajn konstrukce, jen má desku 200x200. Jestli chci 200x300, musí do toho sáhnout a fakt nestačí jen prodloužit tyče v Y. A co se týká honby za setinama - už taky nějaký pátek tisknu, tak si umím představit, co s celkovým rozměrem udělá roztažnost, ale taky to, co s kvalitou povrchu udělají vůle a gumová konstrukce. Celkový rozměr vykompenzovat můžu třeba při návrhu, ale to, že mi jednotlivé vrstvy nebudou navazuovat hladce, ba ani obrace, to už nevykompenzuju ničím - leda šmirglem. Takže proto honba za stovkama.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|