Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 09.12.2016 22:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1308
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 35
Macil: tak zrovna Phantoma mám, ale toho nejstaršího a tam ty vrtule jdou otočit.
DAF: rozdíl mezi nimi nejspíš není. Myslel jsem to tak, jak jsem psal, že jsem ve spěchu a omylem nasadil vrtuli naopak. Prostě zabírala odtokovkou. A prohnutí vrtule nebylo směrem nahoru, ale dolů, přesto to letělo.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 10.12.2016 11:54 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16025
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
bowl píše:
...
Neumím totiž ty 1. seegerovky nasadit aniž bych je nějak nedeformoval :-(
Tyhle jsem nasazoval zásadně od konce hřídele:
Příloha:
20161210_114022.jpg
20161210_114022.jpg [ 57.18 KiB | Zobrazeno 1087 krát ]
Ne že by nějak pevnostně nevydržely (jak tu zaznělo několikrát) na střih ale moc jsem nedůvěřoval jejich materiálu, tedy zda budou natolik pružné aby se po zaskočení do drážky sevřely na původní rozměr. Spolehnul jsem se na ně u motorů tak do 500W příkonu. Samozřejmě se to týká "zadního" uložení motoru (jak to je i v copterách).

U příkonů 500-1250W (zatím :-D ) jsem získal pocit sucha a jistoty jen přidaným kroužkem, ovšem ne tím s pochybným červíkem (to stačilo tak u Merkura... Nebo by tam musela být drážka/důlek) ale s řádným svěrným spojením:
Příloha:
20161210_114054.jpg
20161210_114054.jpg [ 53.28 KiB | Zobrazeno 1087 krát ]
Tomuto zajištění bych věřil i kdyby na motoru ve visu :mrgreen: vylétl z vody ten zmíněný 200-kilový potápěč 8)

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.12.2016 11:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.1.2012
Příspěvky: 29
Díky Trollovi je tedy jasno - vibrace nemohu akceptovat, protože se snažím postavit quad na natáčení a focení, takže se snažím o co "nejhladší" chod celku...

To mě upřímně nenapadlo, že to bude vibrovat :-D


Nebudu tedy vymýšlet ptákoviny, dám tam motory normálně.

Teď ještě ta seegerovka - můžu, nebo nemůžu použít ten "obyčejný" e-clip z 2. obrázku? Nevyvlíkne se třeba samovolně? udrží se na té hřídeli?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.12.2016 11:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16025
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
bowl píše:
... můžu, nebo nemůžu použít ten "obyčejný" e-clip z 2. obrázku? Nevyvlíkne se třeba samovolně? udrží se na té hřídeli?

Můžeš pokud jeho materiál bude dobře zušlechtěný (zakalený a popuštěný) = po nasazení se neroztáhne.
Zkus vnitřní rozměry (hlavně mezi koncovými zobáčky) před nasazením změřit, nasadit, sejmout a změřit znovu.
Pozor na zinkované - nebrat, vodíková křehkost je potvora....

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 10:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4273
Bydliště: Žilina SR
bowl píše:
Seegerovka je vhodná spíše na "zajištění" hřídele, ne na přenos sil.
...
Vydrží to ta seegerovka? Myslím nespadne? I když de facto drží jen ve 3 bodech a ne po celém vnitřním obvodu, jako ta z 1. obrázku?
...


Řešit ustřihnutí segerky zapadlé v drážce axiálním tahem vrtule, mi připadá naprosto paranoidní. :lol: Segerka je namáhána na střih, zajstí hřídel proti vnitřnímu kroužku ložska a ty síly pak přenáší to ložisko. Takové axiální síly, aby ji ustřihly, a to i v případě když bude v drážce volnější, tam zcela jistě nikdy nebudou, a to i při řádově výkonnějších motorech. A když už ji nahrazovat pojistným prstencem s červíkem, tak bych určitě na osičce pro ten červík vybrousil plošku nebo důlek, protože na hladkém povrchu to bude mít menší únosnost než i ta nejaušusovitější segerka v drážce. :mrgreen:

bowl píše:
...
Myslel jsem to ale spíš tak, že konstruovat motor tím stylem, aby primární tah působil "demonážním" směrem, je docela pitomost.
...

Spousta elektromotorů je takto "pitomě" konstruována a div se světe, nikdo s tím nemá problémy, všem to drží. :lol:

Jinak, když už řešit otázku kvalitního přenosu axiálních sil, tak bych se zaměřil i na to, že jednořadová radiální kuličková ložiska nejsou vůbec vhodná a tam je hlavní problém, protože v každém elektromotoru po čase právě proto odejdou. Ovšem výměna je realtivně snadná a levná, takže se to většinou konstrukčně neřeší. Tedy, že by se tam dávalo ještě třetí axiální ložisko, nebo by se obyčejná radiální ložiska nahradila ložisky s kosoúhlým stykem. :roll:
bowl píše:
Neumím totiž ty 1. seegerovky nasadit aniž bych je nějak nedeformoval :-(

Asi to chce mít pořádné nářadí (kleště na segerky). :wink:


Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator (přesne jak to tvrdí i Mrakoplaš 8) ). Ale jistě, krátkodobě se asi mohou vyskytnout i takové režimy, kde se to stát může, proto se tam dává ta segerka nebo pojistný prstenec s červíkem. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 11:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 8968
Bydliště: Bratislava dnv SK
VTjr píše:
Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator (přesne jak to tvrdí i Mrakoplaš 8) ). Ale jistě, krátkodobě se asi mohou vyskytnout i takové režimy, kde se to stát může, proto se tam dává ta segerka nebo pojistný prstenec s červíkem. :mrgreen:

Mne to už letelo okolo hlavy (vrtuľka s rotorom) tak radšej by som nezovšeobecňoval, asi záleží na nejakom KV a pomere ťahu k niečomu, ale u mňa to bola malá vrtuľka v otáčkach, a pamätám si že (aspoň na na pocit) mi to pripadalo nebezpečnejšie, že to malo dlhší "dolet" a samozrejme nejakú hmotnosť/zotrvačnosť, než samotná vrtuľa či ulomený list.
Naopak na motoroch kde je vrtuľa za prepážkou a motor ťahá dnu, žiadne segerky ani nič na poistenie nemám. Načo aj.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 11:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16025
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
VTjr píše:
... Krom toho z mých vlastních zkušeností vím, že je to jen pro jistotu. Magnetické síly jsou totiž tak velké, že v normálním letovém režimu nedovolí rotoru opustit stator ...
Ale dovolí :lol: A jakým fofrem ho opustí :mrgreen:
To jsou zase moje zkušenosti.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 11:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4668
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
souhlas - uz jsem psal ze se me to stalo. Teda ne za letu ale na zemi (pri motorove zkousce :-D )

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 11:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4273
Bydliště: Žilina SR
Já se nepřu. 8)
Nakonec i já sám jsem připustil, že se takové režimy můžou vyskytnout. :roll:
Napadá mě například situace, když se při pořádně roztočené vrtuli prudce stáhne plyn, čím klesnou budící proudy, magnetické pole se náhle oslabí, ale otáčky a tah vrtule ještě zůstanou velké, co svleče ten rotor ze statoru. :cry:

Nicméně si nedovedu představit, že by přitom vznikla taková síla, která by ustřihla segerku. :o
Ale možná, že i k tomu u někoho opravdu došlo a že jen já mám slabou představivost. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 12:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16025
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
VTjr píše:
... Nicméně si nedovedu představit, že by přitom vznikla taková síla, která by ustřihla segerku....

Ale o to tu přece nejde... Jde o měkké pojistky z chinaprodukce, kdy se pojistka při montáži nevratně roztáhne a pokud se ještě dá zaoblením (po mizerném střihu) ve "správném" směru, může pak dojít k překvapení :roll:

Jinak mi to vyfrčelo za letu při plném plynu. :?

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 12:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4273
Bydliště: Žilina SR
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 17:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 1775
Bydliště: Košice, SK
Aj mne už uletel rotor aj s vrtuľou, ale nie vinou zlého istenia segerkou. Praskla hriadeľka, cca v polovici, vo vnútri statora. No bola to moja vina. Opravou hriadeľky, (skrátením, otočením a výrobou nového zápichu pre segerku) sa ten pôvodný zápich dostal práve do miesta, kde to prasklo. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.12.2016 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7888
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ta ségrovka ten axiální tlak vydrží, i kdyby byla z bláta, pokud ale sedí v přesné drážce, odpovídající síle ségrovky, aby byla namáhaná jen na střih a nemohla se vyvracet. Pokud se při nasazování roztáhne, protože je měkká, tak jí stačí zase stisknout, aby byla dost hluboko v drážce. Že by se roztáhla za chodu rozhodně taky nehrozí a na otěr taky není namáhaná, protože se točí společně s hřídelí i vnitřním kroužkem ložiska.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.12.2016 22:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3881
macil píše:
Aj mne už uletel rotor aj s vrtuľou, ale nie vinou zlého istenia segerkou. Praskla hriadeľka, cca v polovici, vo vnútri statora. No bola to moja vina. Opravou hriadeľky, (skrátením, otočením a výrobou nového zápichu pre segerku) sa ten pôvodný zápich dostal práve do miesta, kde to prasklo. :oops:


Prasklou hřídel jsem zažil už dvakrát (myslím za chodu, ne po havárii). Jednou to byl vada materiálu, kdy na lomu byla krásně vidět bublinka - to se asi občas stane, určitě nikdo hřídele rentgenovat nebude, beru spíš jako smůlu. V druhém případě to byl evidentně totálně sračkový materiál, který se doslova ukroutil.

Jinak k té ségrovce - já si taky myslím, že ulétnutí pláště s vrtulí bez ní zas tak úplně normální není (už jsem zkusil). Ne že bych to někomu radil zkoušet (naopak), spíš to ale potvrzuje, že síly na segerku nebudou nijak extrémní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.12.2016 9:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2274
Bydliště: Ban.Bystrica
Vrtulu montujte vzdy na hriadel a nie na telo plasta a je po probleme ci tam segerka je , alebo nie je.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz