Servo s rotací 180°
-
rampa_mckvak
- Příspěvky: 2356
- Registrován: čtv 06.11.2008 0:00
- Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
Servo s rotací 180°
Zdravím všechny.
Dlouho jsem se zde na rcmanii na nic neptal, neb již nějaký rok se modelařině, potažmo létání nevěnuji. Letos se pomalu k tomu vracím přes mého syna, který si pořídil FW 190 ( http://www.modelarina.cz/rc-letadlo-focke-wulf-190-arf-plug-play-vcetne-motoru-serv-zatahovaciho-podvozku-p-2156.html ) a hned po spárování a kontrole výchylek a funkci podvozku ze zakouřilo z podvozkového serva. Zda-li šlo o nějakou závadu přímo serva, nebo byla na mé straně, nevím, kde přepínač podvozku měl být v poloze 1, nebo 0, také nevím... Prostě moje první zkušenost s podvozkem nedopadla moc dobře. Ač na uvedených stránkách je jako náhradní díl 17g servo, nikde nejsou uvedeny jeho parametry. Popravdě, 672kč se mi zdálo moc, a tak jsem pořídil 17g servo od Pelikána http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=66574 Po montáži do letadla jsem čučel jak puk, když jsem zjistil, že rotace serva není dostatečná a podvozek se vysune ani ne do poloviny. Nastavení na vysílačce o 125% také nepomohlo (DX6i)
Tak se ptám, lze to vyřešit delší pákou? Nebo musím koupit nějaké servo s rotací min. 180°, existuje-li, tak které? Trochu jsem sice pátral, ale při mé výdrži a umu něco hledat jsem nic nenašel, a tak se zde poníženě ptám Vás zkušenějších. Předem děkuji za odpovědi.
Dlouho jsem se zde na rcmanii na nic neptal, neb již nějaký rok se modelařině, potažmo létání nevěnuji. Letos se pomalu k tomu vracím přes mého syna, který si pořídil FW 190 ( http://www.modelarina.cz/rc-letadlo-focke-wulf-190-arf-plug-play-vcetne-motoru-serv-zatahovaciho-podvozku-p-2156.html ) a hned po spárování a kontrole výchylek a funkci podvozku ze zakouřilo z podvozkového serva. Zda-li šlo o nějakou závadu přímo serva, nebo byla na mé straně, nevím, kde přepínač podvozku měl být v poloze 1, nebo 0, také nevím... Prostě moje první zkušenost s podvozkem nedopadla moc dobře. Ač na uvedených stránkách je jako náhradní díl 17g servo, nikde nejsou uvedeny jeho parametry. Popravdě, 672kč se mi zdálo moc, a tak jsem pořídil 17g servo od Pelikána http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=66574 Po montáži do letadla jsem čučel jak puk, když jsem zjistil, že rotace serva není dostatečná a podvozek se vysune ani ne do poloviny. Nastavení na vysílačce o 125% také nepomohlo (DX6i)
Tak se ptám, lze to vyřešit delší pákou? Nebo musím koupit nějaké servo s rotací min. 180°, existuje-li, tak které? Trochu jsem sice pátral, ale při mé výdrži a umu něco hledat jsem nic nenašel, a tak se zde poníženě ptám Vás zkušenějších. Předem děkuji za odpovědi.
Co neubrzdíš neukecáš.
Re: Servo s rotací 180°
jestli ho model unese , jestli zkousneš cenu a jeho velikost
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=1760
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=1760
Re: Servo s rotací 180°
Mozna kacirska myslenka - co podvozek uplne zrusit?
U tak maleho era to nese jen problemy.
Mam Spitfire 24, 1100mm rozpeti. Letam ho bez podvozku.
Je to lehci.
Mala kolecka stejne zakopavaji v trave, u RiffRaffa 1200mm kazde pristani na travu skoncilo kotrmelcem. Slo to jen na asfaltu.
Dvojkoly podvozek tropi neplechu pri startu tak maleho era. Na trave malokdy realizovatelne, na asfaltu rejdi a sejdruje, cim mensi ero, tim hur.
U tak maleho era to nese jen problemy.
Mam Spitfire 24, 1100mm rozpeti. Letam ho bez podvozku.
Je to lehci.
Mala kolecka stejne zakopavaji v trave, u RiffRaffa 1200mm kazde pristani na travu skoncilo kotrmelcem. Slo to jen na asfaltu.
Dvojkoly podvozek tropi neplechu pri startu tak maleho era. Na trave malokdy realizovatelne, na asfaltu rejdi a sejdruje, cim mensi ero, tim hur.
jyrry.webnode.cz
Re: Servo s rotací 180°
žádné kacířství, ale pravda pravdoucíjyrry píše:Mozna kacirska myslenka - co podvozek uplne zrusit?
U tak maleho era to nese jen problemy.
-
rampa_mckvak
- Příspěvky: 2356
- Registrován: čtv 06.11.2008 0:00
- Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
Re: Servo s rotací 180°
corsair:
Model to servo sice unese (viz tvůj odkaz), ale je příliš velké. Byl by potřeba zásah do křídla a to se mi nechce. Už takhle jsem musel dodělávat "domeček" pro upnutí-umístění baterky abych se dostal zhruba na těžiště dle návodu. Blbej číňan dá baterku hned za motor, navíc na stojáka a letoun se takhle převažuje už jen od pohledu. Navíc, právě ta cena se mi moc dobře nezkousává.
Řešení vidím v tom jak píše jyrry.
jyrry:
Máš pravdu. Mlaďas měl ve výběru letadel hned několik. Bohužel největší vliv na to měla má vysílajda, která je jen šesti kanálová. Od začátku jsem mu vysvětloval, že s tímto pidi podvozkem budou problémy, že u nás není kde s tím pořádně startovat a přistávat. Bohužel moje nejsvětější rodičovská autorita se minula účinkem. A tak, tatík už řeší aniž by to éro bylo ve vzduchu.
Ale až se při prvním, druhém startu či přistání něco nepovede, tak snad bude vyřešeno a mládí uzná, že bez něj to bude asi lepší.
Stále mi v hlavě leží myšlenka, jestli by nestačilo na to servo, co jsem pořídil, dát delší páku, neb si myslím, že ta vzdálenost po větším obvodě bude delší a tím by se mohlo docílit plného otevření podvozku.
A nebo až se naštvu, posílím si autoritu a ten podvozek mu zakážu a bude vyřešeno
Model to servo sice unese (viz tvůj odkaz), ale je příliš velké. Byl by potřeba zásah do křídla a to se mi nechce. Už takhle jsem musel dodělávat "domeček" pro upnutí-umístění baterky abych se dostal zhruba na těžiště dle návodu. Blbej číňan dá baterku hned za motor, navíc na stojáka a letoun se takhle převažuje už jen od pohledu. Navíc, právě ta cena se mi moc dobře nezkousává.
Řešení vidím v tom jak píše jyrry.
jyrry:
Máš pravdu. Mlaďas měl ve výběru letadel hned několik. Bohužel největší vliv na to měla má vysílajda, která je jen šesti kanálová. Od začátku jsem mu vysvětloval, že s tímto pidi podvozkem budou problémy, že u nás není kde s tím pořádně startovat a přistávat. Bohužel moje nejsvětější rodičovská autorita se minula účinkem. A tak, tatík už řeší aniž by to éro bylo ve vzduchu.
Ale až se při prvním, druhém startu či přistání něco nepovede, tak snad bude vyřešeno a mládí uzná, že bez něj to bude asi lepší.
Stále mi v hlavě leží myšlenka, jestli by nestačilo na to servo, co jsem pořídil, dát delší páku, neb si myslím, že ta vzdálenost po větším obvodě bude delší a tím by se mohlo docílit plného otevření podvozku.
A nebo až se naštvu, posílím si autoritu a ten podvozek mu zakážu a bude vyřešeno
Co neubrzdíš neukecáš.
Re: Servo s rotací 180°
Pokud nutně to servo budeš chtít, tak doporučím tohle, s kovovým převodem.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=36346
jestli tě netlačí čas na doručení, tak z Číny to vyjde ještě levněji než z EU skladu, což asi víš.
Edit: Jinak souhlas s Jyrry, já osobně taky podvozky nepoužívám... hážu z ruky, přistávám na trávě.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=36346
jestli tě netlačí čas na doručení, tak z Číny to vyjde ještě levněji než z EU skladu, což asi víš.
Edit: Jinak souhlas s Jyrry, já osobně taky podvozky nepoužívám... hážu z ruky, přistávám na trávě.
Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Re: Servo s rotací 180°
rampa_mckvak píše:.
Stále mi v hlavě leží myšlenka, jestli by nestačilo na to servo, co jsem pořídil, dát delší páku, neb si myslím, že ta vzdálenost po větším obvodě bude delší a tím by se mohlo docílit plného otevření podvozku.
promiň, ale nedá mi to.
Proč to tedy nezměříš, jak velká by musela být a jak se to vejde ?
Re: Servo s rotací 180°
Nemůže být podvozek pevný? Proč vozit další servo a problémy.
Re: Servo s rotací 180°
Muze ale WWII stihacka v letu vypada s pevnym podvozkem jak pubertak s bryndakem 
jyrry.webnode.cz
Re: Servo s rotací 180°
Serva Hyperion Atlas je mozno naprogramovat tak, ze vychylka je temer 180 st.
Servo KST MS320 (s magnetickou sondou namisto potaku) muze mit vychylky az +/- 100 st, sirka signalu ale musi byt od 0,5 do 2,5 ms.
Servo KST MS320 (s magnetickou sondou namisto potaku) muze mit vychylky az +/- 100 st, sirka signalu ale musi byt od 0,5 do 2,5 ms.
-
rampa_mckvak
- Příspěvky: 2356
- Registrován: čtv 06.11.2008 0:00
- Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
Re: Servo s rotací 180°
Díky všem za různé odpovědi. Dlouhá páka sice funguje lépe než ta kratší, ale jsou tu jisté problémy. Nejlepší je kratší páka a rotace o 180° už jen kvůli zamknutí. Takže se zatím létá bez fungujícího podvozku, který se kuchat nebude, neb s těžištěm je to tak akorát.
Jinak letoun létá nad naše očekávání a doknce pro své malé plošné zatížení je schopen i plachtit
Ač výrobce udává letovku 990g, náš kousek váží s baterkou 2200mAh 1050g. Největší slabinu vidím v třílisté vrtuly co se týče v přistávání bez podvozku. Tu zatím měnit za dvoulistou nebudeme.
Jinak letoun létá nad naše očekávání a doknce pro své malé plošné zatížení je schopen i plachtit
Co neubrzdíš neukecáš.