PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
strahlung
Příspěvky: 456
Registrován: úte 15.09.2009 0:00

#3376 Příspěvek od strahlung »

Já měl napřed vrtulník, naštěstí jen Walkera#4, ten není tak nebezpečný, má malé otáčky. Pak Cessnu 480. A teprve pak jsem se náhodně seznámil s místním modelářem a ten mluvil o úrovni současných simulátorů, takže jsem si pořídil ovladač a začal to používat. No a teprve pak jsem zjistil, že existuje něco jako RCmania. Prostě všecko špatně. Takže dobře vím, co říkám, když říkám: nauč se dobře na simulátoru a pak teprve zapni model.
do čínského modelu patří čínské díly z čínského e-shopu
Uživatelský avatar
Ferip
Příspěvky: 30
Registrován: sob 25.12.2010 0:00

#3377 Příspěvek od Ferip »

takze kupeny novy motor (zevraj lepsi a odolnejsia oska) nova vrtula,nove kridlo a kryt motora a samozrejme aj simulator :o)
Uživatelský avatar
Ferip
Příspěvky: 30
Registrován: sob 25.12.2010 0:00

#3378 Příspěvek od Ferip »

neviete mi povedat preco mi tento novy motor http://www.rcdhamaka.com/index.php?main ... cts_id=515
pri viac ako polovicnych otackach zacne sekat ?
Uživatelský avatar
carbon31
Příspěvky: 64
Registrován: stř 05.05.2010 0:00
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

#3379 Příspěvek od carbon31 »

Aký máš regulátor?
Uživatelský avatar
Ferip
Příspěvky: 30
Registrován: sob 25.12.2010 0:00

#3380 Příspěvek od Ferip »

regulator je tam original...ale asi viem kde bol problem: motor som skusal bez zatazenia teda bez vrtule,ked som nahodil vrtulu uz ide OK aj na max.otacky
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3381 Příspěvek od cassiopeus »

Dobrý den,

mám s Cessnou takový problém: Když ji pustím, letí strmě nahoru, abych mohl jakš takš letět, musí být hodně potlačená. Pravou zatáčku létá "plochou vývrtkou", levou nechce vůbec (Když trochu naklopím letadlo do zatáčky, okamžitě se vzepne čumákem vzhůru, abych udělal levou zatáčku, musím letadlo naklonit min. o cca 70 stupňů). Těžiště mám na hranici podle návodu - na přední straně kanálů pro kabely serv.

Co se s tím dá dělat? V motorovém krytu mám už cca 50g závaží.

Pomohlo by podložit zadní hranu křídla? Nebo přidat ještě 50g dopředu? Nebo oboje? Nebo něco jiného?

Díky za náměty
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#3382 Příspěvek od coro »

Skontroluj hlavne vyosenie motoru, či nie je prasknutý držiak a za letu sa ťahom nevyosí hore a niekam do strany.. Správne je keď je dosť vyosený smerom dolu a doprava.

Ak tie zlé vlastnosti platia aj pre let bez motoru (vždy najprv treba vyladiť ten), tak skontroluj či máš krídlo pripevnené v strede a kolmo na trup - nemá zámok, a jeho poloha je dôležitá.
Ak je toto ok, skontroluj či jedna strana krídla nie je ťažšia, a či na nej niečo nebrzdí (odliepajúca sa nálepka, zle uchytené alebo flutter chytajúce krídelko.....).
Videl som správu aj o tom že niekomu cestoval celý držiak serv v trupe, a potom to na pohyb jedného serva reagovalo aj na druhej riadenej ploche - napríklad na smerovku doprava že by pritiahlo výškovku a naopak...
To že smerovka je kolmo a výškovka rovnobežne s krídlom, by malo byť samozrejmé. Aj za letu, stačí pozrieť - a aby to držalo, mapr. nie že by niekto napríklad použil slabo napnuté gumy a krídlo by za letu opúšťalo trup...
Polovice výškovky musia byť spojené pevne, nie že riadi len jedna strana a druhá sa otáča okolo tej spojky..
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3383 Příspěvek od cassiopeus »

Zkusím podložit motor, to ostatní jsem kontroloval a tam je to ok.

Díky za námět.
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

#3384 Příspěvek od hanz393 »

k te vyskovce jak rika coro,pokud jsi s tim nekdy nesetrne praskl,jako ja porad,tak to v miste spojeni tech dvou polovin velmi rado praskalo...a navic uz kdyz sem ji koupil novou tak obe poloviny nebyli dokonale v rovine....ale pokud to na zemi chytnes do rukou a zkontrolujes teziste a model je OK a pak zaletu ti to leti vzhuru tak to fakt vvypada na motor...i me to tak delalo ale ja tam mel jine mot.loze..ten drzak serv byl neco priserneho..trikrat sem ho lepil trikrat jsem ho nasel az vepredu..a s tim hybanim vyskovky a smerovky zarovno,je to fakt,po oprave toho loze serv to uz proste nebylo ono a pri napr ovladani smerovky se to cele kroutilo tudiz to hybalo i s vyskovkou...pak jsem udelal dreveny drzak abylo..nakonec sem serva zabudoval do ocasu a cumak zkratil o asi5cm...no vypada to jak mladsi a blbejsi sestricka cessny :lol:
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3385 Příspěvek od cassiopeus »

Tak jsem přitížil předek a vyosil motor dolů (dvě podložky pod každý ze spodních šroubů motoru) a je to dost lepší.

Ještě přidám 5g pod kryt motoru a těžiště bude ok.

Problém který zůstal je asi ta výškovka. Když to trochu roztáhnu a přitáhnu, neudělá mi to přemet, ale něco jako vertikální sudový výkrut. Ta část výškovky, kde není táhlo se asi přitahuje jinak (měřil jsem to na prkně a v klidu je cca 1mm níž, plně přitažená je cca 2mm níž) a je otázka, o kolik se to liší při plném plynu.

Otázka zní, řešil jste někdo tento problém? Jak vysvětlit této výškovce, aby chodila rovnoměrně?

Díky za tipy.
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

#3386 Příspěvek od hanz393 »

hmm tak toho sem si nejak nevsiml u mne,ze by se vyskovka vychylovala o kousek min na strane kde neni tahlo,treba by pomohli tam dat pantiky misto te izolepy co tam misto nich je ne ?nebo se mylim?a kdyz pritahnes vyskovku orcite se ti nehybe i trochu smerovka?me se totiz kroutilo puvodni loze serv takze sem mel problem s vyskovkou ze se mi minimalne vychylila u smerovka...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3387 Příspěvek od cassiopeus »

Směrovka se nehýbe (alespoň na stole). Mám udělaný nový držák serv.
Uživatelský avatar
m@rtin
Příspěvky: 257
Registrován: stř 24.09.2008 0:00
Bydliště: Praha Prosek. Letiště: Dymokury (Nymburk) a nouzová plocha Kněžice

#3388 Příspěvek od m@rtin »

Mně jednou za letu z výškovky odpadla taková ta plastová spojka ve tvaru U. Nahradil jsem ji drátem ze silnější kancelářské sponky a od té doby to drží a obě poloviny výškovky se vychylují stejně.
Cessna 480 (Pelikán)
Fox EP (ST-Model)
Extra 330SC (Hacker Model)
Hitec Optic 2,4 GHz
Uživatelský avatar
Ferip
Příspěvky: 30
Registrován: sob 25.12.2010 0:00

#3389 Příspěvek od Ferip »

Pomoze niekto z BA a okolia pri zalietavani? Dik.
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

#3390 Příspěvek od hanz393 »

cassiopeus píše:Směrovka se nehýbe (alespoň na stole). Mám udělaný nový držák serv.

tak pak je moznost jak tady rikal m@rtin vymenit ten plastovy bazmek na te vyskovce,ze by se to tam kroutilo,anobo fakt hodit vyskovku na pantiky...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
Zamčeno

Zpět na „Stavebnice“