PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan
Já měl napřed vrtulník, naštěstí jen Walkera#4, ten není tak nebezpečný, má malé otáčky. Pak Cessnu 480. A teprve pak jsem se náhodně seznámil s místním modelářem a ten mluvil o úrovni současných simulátorů, takže jsem si pořídil ovladač a začal to používat. No a teprve pak jsem zjistil, že existuje něco jako RCmania. Prostě všecko špatně. Takže dobře vím, co říkám, když říkám: nauč se dobře na simulátoru a pak teprve zapni model.
do čínského modelu patří čínské díly z čínského e-shopu
neviete mi povedat preco mi tento novy motor http://www.rcdhamaka.com/index.php?main ... cts_id=515
pri viac ako polovicnych otackach zacne sekat ?
pri viac ako polovicnych otackach zacne sekat ?
- cassiopeus
- Příspěvky: 865
- Registrován: stř 11.03.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý den,
mám s Cessnou takový problém: Když ji pustím, letí strmě nahoru, abych mohl jakš takš letět, musí být hodně potlačená. Pravou zatáčku létá "plochou vývrtkou", levou nechce vůbec (Když trochu naklopím letadlo do zatáčky, okamžitě se vzepne čumákem vzhůru, abych udělal levou zatáčku, musím letadlo naklonit min. o cca 70 stupňů). Těžiště mám na hranici podle návodu - na přední straně kanálů pro kabely serv.
Co se s tím dá dělat? V motorovém krytu mám už cca 50g závaží.
Pomohlo by podložit zadní hranu křídla? Nebo přidat ještě 50g dopředu? Nebo oboje? Nebo něco jiného?
Díky za náměty
mám s Cessnou takový problém: Když ji pustím, letí strmě nahoru, abych mohl jakš takš letět, musí být hodně potlačená. Pravou zatáčku létá "plochou vývrtkou", levou nechce vůbec (Když trochu naklopím letadlo do zatáčky, okamžitě se vzepne čumákem vzhůru, abych udělal levou zatáčku, musím letadlo naklonit min. o cca 70 stupňů). Těžiště mám na hranici podle návodu - na přední straně kanálů pro kabely serv.
Co se s tím dá dělat? V motorovém krytu mám už cca 50g závaží.
Pomohlo by podložit zadní hranu křídla? Nebo přidat ještě 50g dopředu? Nebo oboje? Nebo něco jiného?
Díky za náměty
Skontroluj hlavne vyosenie motoru, či nie je prasknutý držiak a za letu sa ťahom nevyosí hore a niekam do strany.. Správne je keď je dosť vyosený smerom dolu a doprava.
Ak tie zlé vlastnosti platia aj pre let bez motoru (vždy najprv treba vyladiť ten), tak skontroluj či máš krídlo pripevnené v strede a kolmo na trup - nemá zámok, a jeho poloha je dôležitá.
Ak je toto ok, skontroluj či jedna strana krídla nie je ťažšia, a či na nej niečo nebrzdí (odliepajúca sa nálepka, zle uchytené alebo flutter chytajúce krídelko.....).
Videl som správu aj o tom že niekomu cestoval celý držiak serv v trupe, a potom to na pohyb jedného serva reagovalo aj na druhej riadenej ploche - napríklad na smerovku doprava že by pritiahlo výškovku a naopak...
To že smerovka je kolmo a výškovka rovnobežne s krídlom, by malo byť samozrejmé. Aj za letu, stačí pozrieť - a aby to držalo, mapr. nie že by niekto napríklad použil slabo napnuté gumy a krídlo by za letu opúšťalo trup...
Polovice výškovky musia byť spojené pevne, nie že riadi len jedna strana a druhá sa otáča okolo tej spojky..
Ak tie zlé vlastnosti platia aj pre let bez motoru (vždy najprv treba vyladiť ten), tak skontroluj či máš krídlo pripevnené v strede a kolmo na trup - nemá zámok, a jeho poloha je dôležitá.
Ak je toto ok, skontroluj či jedna strana krídla nie je ťažšia, a či na nej niečo nebrzdí (odliepajúca sa nálepka, zle uchytené alebo flutter chytajúce krídelko.....).
Videl som správu aj o tom že niekomu cestoval celý držiak serv v trupe, a potom to na pohyb jedného serva reagovalo aj na druhej riadenej ploche - napríklad na smerovku doprava že by pritiahlo výškovku a naopak...
To že smerovka je kolmo a výškovka rovnobežne s krídlom, by malo byť samozrejmé. Aj za letu, stačí pozrieť - a aby to držalo, mapr. nie že by niekto napríklad použil slabo napnuté gumy a krídlo by za letu opúšťalo trup...
Polovice výškovky musia byť spojené pevne, nie že riadi len jedna strana a druhá sa otáča okolo tej spojky..
- cassiopeus
- Příspěvky: 865
- Registrován: stř 11.03.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
- hanz393
- Příspěvky: 935
- Registrován: stř 21.10.2009 0:00
- Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
- Kontaktovat uživatele:
k te vyskovce jak rika coro,pokud jsi s tim nekdy nesetrne praskl,jako ja porad,tak to v miste spojeni tech dvou polovin velmi rado praskalo...a navic uz kdyz sem ji koupil novou tak obe poloviny nebyli dokonale v rovine....ale pokud to na zemi chytnes do rukou a zkontrolujes teziste a model je OK a pak zaletu ti to leti vzhuru tak to fakt vvypada na motor...i me to tak delalo ale ja tam mel jine mot.loze..ten drzak serv byl neco priserneho..trikrat sem ho lepil trikrat jsem ho nasel az vepredu..a s tim hybanim vyskovky a smerovky zarovno,je to fakt,po oprave toho loze serv to uz proste nebylo ono a pri napr ovladani smerovky se to cele kroutilo tudiz to hybalo i s vyskovkou...pak jsem udelal dreveny drzak abylo..nakonec sem serva zabudoval do ocasu a cumak zkratil o asi5cm...no vypada to jak mladsi a blbejsi sestricka cessny 
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
- cassiopeus
- Příspěvky: 865
- Registrován: stř 11.03.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem přitížil předek a vyosil motor dolů (dvě podložky pod každý ze spodních šroubů motoru) a je to dost lepší.
Ještě přidám 5g pod kryt motoru a těžiště bude ok.
Problém který zůstal je asi ta výškovka. Když to trochu roztáhnu a přitáhnu, neudělá mi to přemet, ale něco jako vertikální sudový výkrut. Ta část výškovky, kde není táhlo se asi přitahuje jinak (měřil jsem to na prkně a v klidu je cca 1mm níž, plně přitažená je cca 2mm níž) a je otázka, o kolik se to liší při plném plynu.
Otázka zní, řešil jste někdo tento problém? Jak vysvětlit této výškovce, aby chodila rovnoměrně?
Díky za tipy.
Ještě přidám 5g pod kryt motoru a těžiště bude ok.
Problém který zůstal je asi ta výškovka. Když to trochu roztáhnu a přitáhnu, neudělá mi to přemet, ale něco jako vertikální sudový výkrut. Ta část výškovky, kde není táhlo se asi přitahuje jinak (měřil jsem to na prkně a v klidu je cca 1mm níž, plně přitažená je cca 2mm níž) a je otázka, o kolik se to liší při plném plynu.
Otázka zní, řešil jste někdo tento problém? Jak vysvětlit této výškovce, aby chodila rovnoměrně?
Díky za tipy.
- hanz393
- Příspěvky: 935
- Registrován: stř 21.10.2009 0:00
- Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
- Kontaktovat uživatele:
hmm tak toho sem si nejak nevsiml u mne,ze by se vyskovka vychylovala o kousek min na strane kde neni tahlo,treba by pomohli tam dat pantiky misto te izolepy co tam misto nich je ne ?nebo se mylim?a kdyz pritahnes vyskovku orcite se ti nehybe i trochu smerovka?me se totiz kroutilo puvodni loze serv takze sem mel problem s vyskovkou ze se mi minimalne vychylila u smerovka...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
- cassiopeus
- Příspěvky: 865
- Registrován: stř 11.03.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
- hanz393
- Příspěvky: 935
- Registrován: stř 21.10.2009 0:00
- Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
- Kontaktovat uživatele:
cassiopeus píše:Směrovka se nehýbe (alespoň na stole). Mám udělaný nový držák serv.
tak pak je moznost jak tady rikal m@rtin vymenit ten plastovy bazmek na te vyskovce,ze by se to tam kroutilo,anobo fakt hodit vyskovku na pantiky...
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...