Je to tak Ivane, já to také tak někdy dělám, zvláště když není terén vhodný pro konvenční přistání. Ačkoliv mě již Ptaak jednou při tom pěkně posekal, když se mě v ruce "zvrtnul" a než se motory zastavily, tak o mou ruku trochu "zmodifikoval" jednu vrtuli a karbon podvozekIvanGS píše:Víš, co je zajímavé Petře?
Já přistávám do ruky, resp. pověsím P2V+ (tohle bude asi stejné) před sebe, pravou rukou ho chytnu za nohu a levou stáhnu plyn, držím stažený a vypnu motory. Koptéru přitom stále držím v ruce a určitě není v klidu a bez náklonu. Přesto to funguje a motory se spolehlivě vypnou. Myslím, že pro klesání na stažený plynu budou důležité i informace od barometru.
Ale přiznám, že na zcela ztažený plyn klesám jen vyjímečně.
Tolik k chytání Phantoma do ruky
To chování při přistání je ale zcela jasné, když motory zastavíš jen stažením plynu pod těch 10% (s 3 vteřinovým timeoutem), jde to jen když má Phantom nulovou rychlost (dopřednou i vertikální) a nesmí být pod určitým úhlem, to se Ti tedy povede, když ho držíš po přistání, za letu to nikdy nepůjde. Za letu to jde jen když má Phantom náklon přes 70°, tj. tedy při nějakém abnormálním chování, a dojde k tomu automaticky, viz níže.
Naopak při použití CSC (Combination Stick Command), motory nahodíš či zcela vypneš kdykoliv (okamžitě bez timeoutu), i za letu, proto tato funkce existuje (i jako bezpečnostní). Za letu by se za normálních okolností CSC dělat nemělo, musím se zase smát, když jsem viděl, jak se tomu jeden zkušený pilot strašně divil, že se tak motory vypnout dají, dokonce k tomu udělal "výchovné" video...
V tzv. "Inteligentním" režimu motorů u NAZA, a u P3 vždy (aspoň tedy myslím, je tam modifikovaná A2ka, kde se to vypnout nedá) je také funkce pro automatické zastavení motorů při překročení limitního náklonu přes 70°, a plyn je přitom pod těch 10%. Tzn. při nějaké nehodě, pádu apod.

