Dovoluji se vás zeptat na něco, co je možná primitivní, ale nějak mi zatím nedochází. Nějak mi totiž uniká propojení jednotlivých letových FÁZÍ, které bych si nechal rád stručně od někoho z vás vysvětlit. Není pro mě problém letovou fázi nějak konkrétně pojmenovat, kopírovat mezi nimi, přiřadit jim přepínač a nastavit mezi nimi zpoždění, to bych zvládl (myslím operace obecně v menu Letové fáze). Ale nevím asi to nejdůležitější - jak to využít. Napíšu např. svoji potřebu - rád bych měl třeba jednu fázi LET, druhou PŘISTÁNÍ a třetí BRZDA (jen příklad). Na fázi LET by byla všechna kormidla v rovině, ve fázi PŘISTÁNÍ bych měl klapky dolů na 50% a k tomu mix výškovky -30% a ve fázi BRZDA bych měl klapky dolů na 100% a mix výškovky 0% (opět jen pro příklad).
No a teď to hlavní - mix třeba výškovky do klapek (na jeden přepínač v jedné letové fázi) bych ještě nějak vymyslel, ale to by bylo jen v jedné fázi letu. Ale jak nastavit režimy pro jednotlivé fáze letu, aby v jedné letové fázi bylo nastavení kormidel LET, ve druhé PŘISTÁNÍ a ve třetí BRZDA? Když se jednotlivá nastavení mixů nastaví zvoleným přepínačem, tak jak nastavit jednotlivé nastavení kormidel pro jednotlivé fáze? Možná je to všechno jednodušší, než se mi na první pohled zdá, ale nechápu asi podstatu - zkusil by mi to někdo z vás nějak jednoduše vysvětlit? Dopředu se omlouvám za asi hodně naivní dotaz, ale zřejmě mi chybí pochopení té úplně základní filosofie nastavování kormidel pro jednotlivé letové fáze...
Edit: rád bych svůj dotaz pro lepší pochopení ještě dovysvětlil - některá nastavení, předpokládám, zůstanou stejná pro všechny navolené letové režimy (trimy, směr a velikost maximálních výchylek atd.), i když je nastavím v kterémkoliv z nich. Jak ale docílím toho, aby v jedné fázi byly např. klapky na 0% a v další na 50% nebo v jedné fázi byl aktivní nějaký mix a v další aktivní nebyl, to mi jasné není (jak přepínat mezi fázemi, to mi jasné je, jak jsem psal už dříve)...
EDIT 1: protože mi nikdo neporadil, tak jsem si na to přišel sám (doufám, že si to budu tím pádem aspoň lepší pamatovat

)
Tak tedy stručně postup:1) u letadla se nastaví všechny potřebné velikosti a směr výchylek (EXPO, direrenciace výchylek na křidýlkách atd.) na jednotlivých kormidlech, provede se zálet letadla s potřebným jemným vytrimováním (zatím stále jen obecně - do této chvíle se ještě žádné letové režimy neřeší..)
2) klapkám je třeba přiřadit (defaultně kanál č. 6 a 7) nějaký mechanický ovladač (páčka, otočný knoflík...). Mě se vyplatilo nastavit na klapkách středovou polohu serv mechanicky do přibližně poloviční výchylky klapek na letadle směrem dolů.
3) poté dát ovládací prvek klapek do jedné z krajních poloh - BEZ TOHO TO PROSTĚ NEJDE - pozn.: než jsem na tohle přišel, tak jsem ztratil moře času

Při přepínání letových režimů se na tento ovládací prvek už nikdy později nesahá. Sám jsem si klapky pro využití letových režimů nastavil na otočný knoflík, abych si nechtíc při letu nezavadil o páčku a nevyřadil tak klapky omylem z provozu
4) aniž bychom si vše předchozí uvědomovali, tak jsme provedli nastavení jednoho letového režimu (vytrimovaný rovný let) a v menu letových režimů (ozn. Q-LINK) si toto nastavení nějak srozumitelně pojmenujeme (já si jej pojmenoval NORMAL) - že v tuto chvíli nejsou klapky v rovině, neřešíme... V menu si najdeme nastavení funkce klapek a v %% nastavíme jejích polohu do roviny
5) ve vysílači si tento letový režim zkopírujeme na další polohu (celkem je možné nastavit až 6 letových režimů) a tu také pojmenujeme (já ji pojmenoval VZTLAK) a zvolíme ovládací páčku, kterou budeme přepínat na tento režim. Přepínáním touto páčkou vizuálně vidíme změnu nápisu v menu (u mě NORMAL a VZTLAK). Přepneme se zvolenou páčku do letového režimu VZTLAK a opět v menu nastavení klapek zadáme v potřebných %% jejich žádanou polohu. Do toho můžeme v předvoleném mixu klapky-výškovka zadat potřebné vychýlení výškovky a dát tento mix jako aktivní (abychom eliminovali klopný efekt při vychýlení klapek).
6) v menu přepínání letových režimů (Q-LINK) si můžeme nastavit zpoždění mezi letovými režimy (aby nebylo skokově - já si nastavil 1,5 sec.)
7) v menu Q-LINK si zkopírujeme letový režim VZTLAK na další pozici a opět zvolíme přepínací prvek (aktivní další poloha u přepínací páčky) na tento letový režim.
8) Přepneme se páčkou do režimu BRZDY a stejným způsobem jako u nastavení klapek ve druhém letovém režimu si navolíme polohy klapek pro třetí režim, stejně jako velikost závislého mixu výškovky. Já si tento letový režim pojmenoval jako BRZDA a v něm mám klapky i výškovku na doraz dolů, po přistání s volnoběhem motoru to letadlo na dojezdu poměrně výrazně zbrzdí.
Na režim VZTLAK startuju a přistávám, na NORMAL běžně létám a přepnutím do BRZDY zbrzdím letadlo po dosednutí na plochu (výhodné na asfaltu, na trávě ani není třeba).
Je mi jasné, že je to jen velmi obecně, vyzkoušet si musí každý sám. Mě osobně se využívání letových režimů velmi zamlouvá, je to takový nadstandard, který vysílač umožňuje a tak mi přijde smysluplné ho využít. Nakonec se zdá všechno jednodušší, než jsem si myslel, ale pro pomoc některým z vás jsem to tu popsal, třeba se to někomu hodí a "nakopne" ho to správným směrem, aby nad tím nemusel bádat jako já. Třeba to jde udělat i jiným, možná i jednodušším způsobem, ale já popsal prostě to, co jsem si vyzkoušel sám..