Blade 450 X

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#361 Příspěvek od Rikky777 »

gobi píše:zdar pokud jde o nasazeni kabiny tak ja jsem tu diru udelal ovalnou po delce cca o 1,5 cm delsi k ocasu.
Nasadim kabinu a pak jen napichnu gumy na ty drzaky a drzi to.a i manipulace s kabinou je snazsi.
a ty vibrace mam taky ,ale jen pri roztaceni, behem letu nic a pri pristani to neresim. Jde o zvyk ,sice nekdy pristanu tvrde,ale kolmo k zemi. Kriz jsem mel taky, ale ucili jsem se s nim vzlet a pristani. Jinak behem letu strasne vibroval. A strach musis prekonat, taky jsem mel crash znam to proste jsem to odlepil a bylo.


Rozumím, prostě musím natrénovat vzlet a přistání. Asi jak říkáš, je to o tom strachu. Prostě člověk nesmí zmatkovat a zachovat chladnou hlavu. Pak to asi půjde, ale je to opravdu divoch :-)
Uživatelský avatar
Bozha
Příspěvky: 793
Registrován: pát 03.08.2012 19:30
Bydliště: Praha 4/12

Re: Blade 450 X

#362 Příspěvek od Bozha »

Rikky777 píše:...Ale je to fakt divné, že když už sedí na zemi že ho ten rychle ubraný plyn dokáže tak roztřepat. Já mám listy povolené hodně. Ještě zkusím povolit trošku listy ocasního rotoru.


No jestli je máš hodně povolené, tak je zase dotáhni. Fakt zkus ten cukací test co jsem popisoval. Ten list (platí i pro ocasní) ani nemá vaklat, ani být na fest.

Ještě poznámku: nevím páni jak to máte nastavené, ale zkuste zauvažovat nad jednou věcí: pohybem plynové páky řídíte buďto kolektiv (stoupání a klesání) a otáčky motoru, nebo samotný kolektiv (pokud vám otáčky řídí governor). Takže když někdo po přistání vypíná motor stažením na 0, tak to znamená že s pohybem plynu jde kolektiv (listí) hodně do záporu. Samozřejmě pokud je Pitch křivka cca lineární 0-100, o křivce do V nemluvím. Proto se pro vypnutí motoru po přistání používá běžně ten Throttle Hold - prostě motor "vypnu" a přitom mám plnou kontrolu nad kolektivním řízením.
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#363 Příspěvek od Rikky777 »

Bozha píše:
No jestli je máš hodně povolené, tak je zase dotáhni. Fakt zkus ten cukací test co jsem popisoval. Ten list (platí i pro ocasní) ani nemá vaklat, ani být na fest.

Ještě poznámku: nevím páni jak to máte nastavené, ale zkuste zauvažovat nad jednou věcí: pohybem plynové páky řídíte buďto kolektiv (stoupání a klesání) a otáčky motoru, nebo samotný kolektiv (pokud vám otáčky řídí governor). Takže když někdo po přistání vypíná motor stažením na 0, tak to znamená že s pohybem plynu jde kolektiv (listí) hodně do záporu. Samozřejmě pokud je Pitch křivka cca lineární 0-100, o křivce do V nemluvím. Proto se pro vypnutí motoru po přistání používá běžně ten Throttle Hold - prostě motor "vypnu" a přitom mám plnou kontrolu nad kolektivním řízením.


Cukací test? Teď trošku nerozumím jak ho provést.
Tak teď už tomu rozumím a tím se to asi vysvětluje ta vibrace, vždy po přistání jsem to vždycky rychle stáhl na nulu a pak to začalo vibrovat, vrtulník se nahl a kousl se listím o zem. Na betonu mi to zničilo jen listí, ale když jsem přistál na trávník tak se to zahryzlo do země a tam už bylo škody poněkud více.
Budu používat to tlačítkoThrottle hold.
A to talčítko používáš ještě tešně nad zemí nebo až dosedneš na zem?
keanu77
Příspěvky: 19
Registrován: stř 17.12.2014 22:04
Bydliště: Vizovice

Re: Blade 450 X

#364 Příspěvek od keanu77 »

gobi píše:zdar pokud jde o nasazeni kabiny tak ja jsem tu diru udelal ovalnou po delce cca o 1,5 cm delsi k ocasu.
Nasadim kabinu a pak jen napichnu gumy na ty drzaky a drzi to.a i manipulace s kabinou je snazsi.
a ty vibrace mam taky ,ale jen pri roztaceni, behem letu nic a pri pristani to neresim. Jde o zvyk ,sice nekdy pristanu tvrde,ale kolmo k zemi. Kriz jsem mel taky, ale ucili jsem se s nim vzlet a pristani. Jinak behem letu strasne vibroval. A strach musis prekonat, taky jsem mel crash znam to proste jsem to odlepil a bylo.


Díky za nápad..zkusím přišrubovat nějaký plíšek mezi baterku a motor, ať mám jistotu, že baterka o něj nebude dřít. Kabinu už pak podle toho nějak přizpůsobím. Asi budu muset udělat buď drážku jako ty, nebo možná bude stačit jenom nová dírka. Uvidím ;-)
Blade 450 X + Spektrum DX6i
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#365 Příspěvek od Rikky777 »

keanu77 píše:
Díky za nápad..zkusím přišrubovat nějaký plíšek mezi baterku a motor, ať mám jistotu, že baterka o něj nebude dřít. Kabinu už pak podle toho nějak přizpůsobím. Asi budu muset udělat buď drážku jako ty, nebo možná bude stačit jenom nová dírka. Uvidím ;-)


No já jsem to teď zkoušel a když dobře kabinu nasadíš, tak je to v poho, alespoň mě to tak jde. Jinak uchycovací prvky kabiny jsem vyměnil z plastových za hliníkové. Ten plast se mi moc nezdál.
Uživatelský avatar
Bozha
Příspěvky: 793
Registrován: pát 03.08.2012 19:30
Bydliště: Praha 4/12

Re: Blade 450 X

#366 Příspěvek od Bozha »

@Rikky: cukacím testem myslím toto:

Bozha píše:Je na to grif, kdy si heli vezmeš za ocas čumákem dolů, listí nastavíš vodorovně, a pak cukneš. Sleduješ jestli listy drží (nepadají vlastní vahou dolů), a zda po cuknutí spadnou oba stejně o něco níž.


TH vypneš motor když už jsi na zemi. Vypínání ve vzduchu - no, párkrát jsem ho cvaknul, to když bylo jasné že už se můžu snažit jenom o to aby škody nebyly moc velké :mrgreen:
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#367 Příspěvek od Rikky777 »

Bozha píše:@Rikky: cukacím testem myslím toto:



TH vypneš motor když už jsi na zemi. Vypínání ve vzduchu - no, párkrát jsem ho cvaknul, to když bylo jasné že už se můžu snažit jenom o to aby škody nebyly moc velké :mrgreen:


Díky moc, vyzkouším to.
Takže taky nějaký ten pád si zažil...
gobi
Příspěvky: 82
Registrován: sob 12.07.2014 10:10
Bydliště: Praha

Re: Blade 450 X

#368 Příspěvek od gobi »

zdar,
o vikendu jsem oddelal orig. kabinu a po dlouhem premysleni a premerovani jsem tam dal kabinu z F49.
Pouze jsem posunul diry a funguje to.
Tak jen na okraj pro ty ,kterym odchazej kabiny.
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#369 Příspěvek od Rikky777 »

gobi píše:zdar,
o vikendu jsem oddelal orig. kabinu a po dlouhem premysleni a premerovani jsem tam dal kabinu z F49.
Pouze jsem posunul diry a funguje to.
Tak jen na okraj pro ty ,kterym odchazej kabiny.


Já s ní zatím problém nemám, ale určitě dobrá rada :-)
keanu77
Příspěvky: 19
Registrován: stř 17.12.2014 22:04
Bydliště: Vizovice

Re: Blade 450 X

#370 Příspěvek od keanu77 »

Zdravím. Tak dnes jsem byl létat a měl jsem menší problém - vrtulník mi z ničeho nic spadl. Naštěstí jsem měl namontovaný kříž a byl jsem cca metr vysoko, takže to přežil bez úhony. No. Sundal jsem kabinu a zjistil jsem, že když jsem nasazoval baterku, tak se mi v ní vysunul jeden konektor (červený) a tím pádem došlo při létání k výpadku. Tak jsem vás chtěl jenom upozornit, ať si na to dáváte pozor! Nijak zvlášť jsem to tam nerval. Prostě v klídečku - a stejně vypadl.. Takže kdo máte EC3 konektor (asi všichni) tak si to hlídejte! Ať nedopadnete stejně. Mimochodem se mi ten plastový konektor připekl ke kontaktu, takže budu muset objednat nový. Snad se s baterkou nic nestalo. Dá se to nějak zjistit??
Blade 450 X + Spektrum DX6i
Uživatelský avatar
pcmaxik
Příspěvky: 735
Registrován: stř 26.08.2009 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Blade 450 X

#371 Příspěvek od pcmaxik »

No já používám XT60 konektory a ty drží někdy až moc :)
SpectrumDX7s
AGILE 5.5,TREX 450PRO DFC,Blade130X,Phoenix2000,HK MX2,HotWing1000
www.helitesin.cz
Rikky777
Příspěvky: 36
Registrován: ned 04.01.2015 21:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Blade 450 X

#372 Příspěvek od Rikky777 »

keanu77 píše:Zdravím. Tak dnes jsem byl létat a měl jsem menší problém - vrtulník mi z ničeho nic spadl. Naštěstí jsem měl namontovaný kříž a byl jsem cca metr vysoko, takže to přežil bez úhony. No. Sundal jsem kabinu a zjistil jsem, že když jsem nasazoval baterku, tak se mi v ní vysunul jeden konektor (červený) a tím pádem došlo při létání k výpadku. Tak jsem vás chtěl jenom upozornit, ať si na to dáváte pozor! Nijak zvlášť jsem to tam nerval. Prostě v klídečku - a stejně vypadl.. Takže kdo máte EC3 konektor (asi všichni) tak si to hlídejte! Ať nedopadnete stejně. Mimochodem se mi ten plastový konektor připekl ke kontaktu, takže budu muset objednat nový. Snad se s baterkou nic nestalo. Dá se to nějak zjistit??


Myslím že existují testry pro baterky, tím zjistíš jestli jsou všechny články ok.
Uživatelský avatar
EvzEn
Příspěvky: 687
Registrován: stř 01.06.2011 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Blade 450 X

#373 Příspěvek od EvzEn »

Ahoj,

jen se chci zeptat, byla tu zmínka o kabině pro F49, nemám s ní zkušenosti, je tvrdší, než ta origo na Blada?? Za 150Kč bych ji taky pořídil..

Další dotaz, nezkoušel už někdo přehodit u klasického blada 450x první verze ozubené kolo za kolo ze šikmým ozubením? Jde mi o to, že mám neorigo motor od Turnigy a ted si nejsem jistý, jestli všechny pastorky se šikmým ozubením mají stejný sklon, tedy jestli jsou kompatibilní s ozubenýma kolama pro Blada 450x.. Motor od turnigy má totiž jiný prumer hřídele, nejde použit, original pastorek.

Díky :)
gobi
Příspěvky: 82
Registrován: sob 12.07.2014 10:10
Bydliště: Praha

Re: Blade 450 X

#374 Příspěvek od gobi »

zdar,
kabinka je tvrdsi a pokud chces jeste pritvrdit tak ji muzes jeste prelepit a i podlepit samolepici folii.
Ja to udelal na orig.kab. a vydrzela to dost padu.
Uživatelský avatar
EvzEn
Příspěvky: 687
Registrován: stř 01.06.2011 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Blade 450 X

#375 Příspěvek od EvzEn »

Díky za info :) To pak někdy vyzkouším, já mám zatím original, kterej je poslepovanej asi kilometrem izolepy :D Ale jako kabinka je krásně pružná..
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“