DJI F550 -- greenhorn

Fórum pro všechny DJI Phantomy.
Zpráva
Autor
Pajix
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 29.11.2012 17:19
Bydliště: okolí Brna

Re: DJI F550 -- greenhorn

#16 Příspěvek od Pajix »

Jojo, motory jsem zreverzoval a vrtule nasadil tak jak patří. Měl jsem šest pravotočivých a šest levotočivých.

Dnes jsem to zkusil otestovat na hřišti za vesnicí a jako mazec. Asi si budu muset pohrát s nastavením ovladačů. Trošku jsem přidal plyn a coptéra mizela ve výšce. Otočky taky dost zhurta. Buď to tak má být a jen nejsem na něco takového zvyklí, nebo to mám moc citlivé.

GPS od DJ-I drží jak přibitá. Na otestování failsave nemám ani pomyšlení. Zadnici jsem měl sevřenou, jak kdyby mi šlo o život a spocenej až na zádech. Byl to můj první pokus s takovýmto strojem :D
Graupner MX-20 HoTT
Uživatelský avatar
rcfrant!k
Příspěvky: 425
Registrován: sob 21.01.2012 20:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI F550 -- greenhorn

#17 Příspěvek od rcfrant!k »

Tak gratulace! Je to o zvyku... Na kloneni a klopeni pomuze lehce snizit vychylky popripade hodit exponencialni prubeh.
http://rcfrantik.rajce.idnes.cz | www.youtube.com/user/fajnweb
Pajix
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 29.11.2012 17:19
Bydliště: okolí Brna

Re: DJI F550 -- greenhorn

#18 Příspěvek od Pajix »

Dík....objednám.

jinak moje víkendové polétání dopadlo takto :?

Obrázek
Graupner MX-20 HoTT
Uživatelský avatar
dj_krata
Příspěvky: 412
Registrován: stř 08.08.2007 0:00
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

problém s dji f550 naza-m V2

#19 Příspěvek od dj_krata »

Hezký den pánové,
mám tento stroj asi měsíc , tak že se pořád učím,nastavuji a ladím.
Ale už asi třikrát se mi stalo že kopter při visu nebo lehkém poletovaní otáčení na místě nebo když foukne vítr,se najednou z ničeho nic rozhoupe a nekontrolovatelně v tomto stavu klesá.Ani po přidání plynu se nedá ovládat...
Vše mám setové : regulatory opto 30A,motory 2212/920Kv,vrtule 10/38,baterie zippy 3S 5000mAh,váha okolo 2350g(podvozek,gimbal,kamerka gopro,baterie 3s 1300mAh na napájení gimbalu a pozic.osvětlení)
doba letu 7min napětí na článek po letu okolo 3.8 nebo 3.7V
dnes jsem měril i odběr za letu který je okolo 32A
nastavení nazy : basic-pitch 160,roll160,yaw130,vertical120,attitude-pitch 105,roll 120

nevíte co kde zkontrolovat,nastavit aby se tohle nedělo?

děkuji za tipy a rady.
JR DSX7, T-Rex 450PRO FBL beastX , T-Rex 600 EFL beastX , RC-Factory Sbach , DJI f550 naza-m V2
janko.hrasko
Příspěvky: 134
Registrován: stř 23.04.2014 19:58

Re: DJI F550 -- greenhorn

#20 Příspěvek od janko.hrasko »

odlahcit.. velmi!
odporucanie od dji pre tieto motory je 300g na jeden cize bezia skoro naplno a neostava vela priestoru pre stabilizaciu
daj prec tu 1300mAh alebo skus 4s baterku ako hlavnu letovu
pjottrhorvat
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 31.10.2013 14:59
Bydliště: Humenné Sk
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI F550 -- greenhorn

#21 Příspěvek od pjottrhorvat »

Čauko, chcel by som sa poradiť či by bolo možné napchat elektroniku z Phantoma do hexy f550. Samozrejme dokupili by sa 2 motory s reglami ktoré by som dal do zmrštovacej fólie.. Ide mi len o to či by sa to dalo spojazdniť. Mam tam nazu M lite ktorá by mala byť na tento účel si myslím v pohode, no ešte 1 problém by som možno videl v GPS a kompase..gps by som teoreticky vedel dat do nejakej krabičky ale ako tam napojiť kompas to fakt neviem zatiaľ sa do prestavby nechystám len sa predbežne informujem či by to šlo pripadne aké elektronické súčiastky by boli na f550 lepšie ako z Phantoma. Diki
Dji Phantom 3 Advanced, Dji Phantom 4K, obe ovládané cez Lichi plus nejaké halové poletovadlá :)
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI F550 -- greenhorn

#22 Příspěvek od gardenroute »

pjottrhorvat píše:Čauko, chcel by som sa poradiť či by bolo možné napchat elektroniku z Phantoma do hexy f550. ...Mam tam nazu M lite ktorá by mala byť na tento účel si myslím v pohode, no ešte 1 problém by som možno videl v GPS a kompase..gps by som teoreticky vedel dat do nejakej krabičky ale ako tam napojiť kompas to fakt neviem zatiaľ sa do prestavby nechystám len sa predbežne informujem či by to šlo pripadne aké elektronické súčiastky by boli na f550 lepšie ako z Phantoma. Diki
- samozrejme by to slo, pokud se jedna o Phantoma 1, v nemz je klasicka neupravena NAZA V1 (v P2 je modifikovana, chytra baterie, zakazane zony algoritmy letu pri nizke baterii, apod.)
- "...Mam tam nazu M lite ...", tomu nerozumim, zadny Phantom nemá NAZA Lite :? V cem mas NAZA Lite ? Mluvil jsi na zacatku o "...napchat elektroniku z Phantoma do hexy f550..."
- kompas - NAZA vyrabi samozrejme kombo (puk) kompas + GPS pro otevrene koptery, tak nevim co chces resit s oddelenym kompasem z Phantoma ?
- asi by bylo vhodne vůbec se v tom trochu zorientovat a ujasnit si zakladni pojmy a dojmy v problematice... :(
Přílohy
NAZA GPS+compass puk
NAZA GPS+compass puk
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
pjottrhorvat
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 31.10.2013 14:59
Bydliště: Humenné Sk
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI F550 -- greenhorn

#23 Příspěvek od pjottrhorvat »

Tak nie lite ale klasická naza M.. Taka bielo červená krabička. Nie V2 ta je oranžová. No a s tým GPS som to myslel tak že na P1 je to len prilepené z vnútra krytu čiže to nieje v tom "puku" tak to som mal na mysli že by som to dal do nejakej krabičky lebo neviem či sa dá ten puk samotný (prázdny) kúpiť. No a kompas tam ma zaujíma ako a kde by sa mal uchytiť keďže na P1 je na podvozku ale f550 ma iný podvozok a celkovo to je tam ináč. Tým som myslel ze komplet elektroniku z P1 by som dal na f550 čiže aj oddelený kompas a GPS. Čo sa motorov a reglov týka tie by to utiahli? Ako vravím nechystám sa do toho zatiaľ určite.. Možno v lete ale zaujíma ma či je to zrealizovateľné a načo asi by som sa mal pripraviť.
Dji Phantom 3 Advanced, Dji Phantom 4K, obe ovládané cez Lichi plus nejaké halové poletovadlá :)
Uživatelský avatar
hadrák
Příspěvky: 125
Registrován: ned 06.10.2013 6:48
Bydliště: Těšínské Slezsko

Re: DJI F550 -- greenhorn

#24 Příspěvek od hadrák »

Reinkarnace:
prostě jsem opustil hračku,která se vybalí z krabice a pověsí se na to cajky za desetitisíce.Mně stačí GP white,za to raději si pohraji v dílně.A ten bílý papírový plast jen na zavěšení původních periférií.Jen pro omluvu je to jen quad..,všecko už na mne bliká(se setovou baterkou 1100g,bez GoPro a FPV,t.j.+200g).Doladit detaily a počkat,až sleze sníh.V budoucnu ještě zredukuji váhu-al(odvrtané) H.A.L. platformy si udělám z uhlíku.
Přílohy
P1260071.JPG
DJI Ph1->do 450 H.A.L;FPV,h.made ekobrýle-5"monitor,GB Tarot T-2D
Uživatelský avatar
Wormsnake
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 22.02.2015 9:13
Bydliště: Šternberk, ČR

LIPO 3S nebo 4S do DJI F550

#25 Příspěvek od Wormsnake »

LIPO 3S nebo 4S do DJI F550

Ahoj kde u nas koupit rozumne levny a kvatlitni akumulator 3S nebo 4S do F550ky de hlavne o kapacitu rekneme 8000mAh a vice. F550 mam prazdnou takze to unese...

Ono nejde o to ze bych mel problem nakupovat v zahranici, ale od te doby co ma velka cast leteckych dopravcu problem s LIPO tak nevim jestli je to porad vyhodne.
EU sklad HK taky nema vse co by se mi libylo...

Zatim nejvic se me liby tohle a maji to i v EU sklade
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=38301
Unesla by hola F550 dve?

HK Multistar High Capacity Multi-Rotor serie baterii se me liby pomerem kapacita/vaha ale jsou malo dostupne a v eu temer nedostupne.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html

Mam ted v F550 Multistar 3S 3000mAh ale diky male kapacite je letovy cast sotva 8-10 minut a v souvislosti s malou kapacitou je i prilis mekka (multistar maji pouze 10C).
Mel sem i 4S 6600mAh hardcase (z truggyny) a na tu byla F550 zivejsi a letala temer 20minut, ale pri padu koptery sem ji rozbil.

Jakou baterii a kde tedy koupit?

A jaka je maximalni vzletova hmotnost F550 podle manualu 1200-2400g ale s tou baterkou z truggy mela mozna 2500 a litala normalne. Kolik si muzu dovolit nejvetsi letovou vahu?
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Uživatelský avatar
Wormsnake
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 22.02.2015 9:13
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: DJI F550 -- greenhorn

#26 Příspěvek od Wormsnake »

Netvarte se ze tu nikdo nema F550ku. Jaky mate baterie? Jakou letovou vahu? Jaky mate letovy casy.

Honem rychle piste chci to vedet!!!
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
cita21
Příspěvky: 137
Registrován: úte 14.04.2015 13:01

Re: DJI F550 -- greenhorn

#27 Příspěvek od cita21 »

Mám F550 a 3ks baterie 3S 5200 mAh. Hmotnost celého stroje je 1900 g včetně gimbalu, Hero4, vysílačky FPV a ještě jedné malé baterky 3S 1100 mAh, kterou používám na pohon gimbalu a vysílačky. Dokážu s tím létat 8 minut ale jen při opravdu klidném letu. Pokud létám do větší výšky a vyšší rychlostí, tak je to 5 minut letu. Baterie ale má vždy po vybití ještě něco přes 3,8V na članěk, takže by to šlo asi ještě snížit a dosáhnout tak delšího letu. Včera mi ale dorazila nová baterie 4S 5000 mAh a bohužel dnes prší, takže nemám jak vyzkoušet. Má to s ní hmotnost 2040 g ale počítám, že se čas letu podstatně prodlouží. Lipolky kupuji v Číně a žádné problémy s dopravou nejsou, jen jednou napsali, že jim to nevzali do letadla, tak to přišlo za asi tři týdny lodí.


Tak jsem konečně vyzkoušel novou baterii 4S 5000 mAh. Váha stroje 2040g a doba letu 11 minut 6 sekund naž si to samo přistálo. Červené světlo začalo blikat již po šesti minutách a poslední tři minuty už jsem to držel jen dva metry nad zemí ale docela foukal vítr. O proti 3S 5200 je to minimálně tři minuty navíc.
Naposledy upravil(a) cita21 dne pon 20.04.2015 11:33, celkem upraveno 1 x.
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: DJI F550 -- greenhorn

#28 Příspěvek od jio »

cita21 píše:Baterie ale má vždy po vybití ještě něco přes 3,8V na članěk, takže by to šlo asi ještě snížit a dosáhnout tak delšího letu.

Tady k tomu drobná poznámka.
Záleží na tom, za jak dlouho po ukončení letu to napětí měříš. Pokud to je cca za 1/2 hodiny, tak je ten údaj nepoužitelný. Když se nechá baterka odpočinout a není vybitá pod maximum, tak se sama na to napětí časem vrátí.
Je to dobře vidět třeba i na telemetrii. Když zaberu a prudce stoupám, tak napětí na článek u skoro vybité baterky klesne i po 3,4V. Jak pak klesnu a v klidu nechám koptéru viset, tak se zvedne na 3,5V nebo i více.
Jinak řečeno, to napětí na článek (zvlášť měřené po delší době) je jen vodítkem, důležitější je, kolik % kapacity dostaneš do baterky při následném nabíjení. Pokud je baterka v dobrém stavu a je to přes cca 85% nominální kapacity, tak je to tak akorát na hraně. Pokud už má podstatnou část životnosti za sebou, je to za hranou. Mám třeba cca 9 let staré lipolky 3.3Ah (ano, 9 let, není to překlep :-) ) a vím, že reálně z nich dostanu 2,8Ah, takže létám tak, abych končil na 85% z těch 2.8Ah.
cita21
Příspěvky: 137
Registrován: úte 14.04.2015 13:01

Re: DJI F550 -- greenhorn

#29 Příspěvek od cita21 »

Dík za poučení, je to opravdu tak, že to měřím až za delší dobu nebo až před nabíjením. Dvě baterie jsou pul roku staré a jedna úplně nová. Zdědil jsem je z Walkery 350, kterou jsem rozsekal a přes zimu jsem nelétal. Nemám zatím telemetrii, tak se řídím podle toho kdy to začne blikat červeně ale i kdyź to nechám aby to samo přistálo pro nízké napětí, tak je tam pořád přes 3.8 V na članěk. Chtěl jsem zapojit dvě nebo vsechny tři baterie najednou ale nakonec jsem se ještě rozhodl vyzkoušet 4S a uvidím.
jio
Příspěvky: 5038
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

Re: DJI F550 -- greenhorn

#30 Příspěvek od jio »

Vem si sebou voltmetr na létání a změř to ihned, jak přistaneš. Tím budeš vědět, co potřebuješ.
Odpovědět

Zpět na „Coptery - DJI Phantom“