cita21 píše:Baterie ale má vždy po vybití ještě něco přes 3,8V na članěk, takže by to šlo asi ještě snížit a dosáhnout tak delšího letu.
Tady k tomu drobná poznámka.
Záleží na tom, za jak dlouho po ukončení letu to napětí měříš. Pokud to je cca za 1/2 hodiny, tak je ten údaj nepoužitelný. Když se nechá baterka odpočinout a není vybitá pod maximum, tak se sama na to napětí časem vrátí.
Je to dobře vidět třeba i na telemetrii. Když zaberu a prudce stoupám, tak napětí na článek u skoro vybité baterky klesne i po 3,4V. Jak pak klesnu a v klidu nechám koptéru viset, tak se zvedne na 3,5V nebo i více.
Jinak řečeno, to napětí na článek (zvlášť měřené po delší době) je jen vodítkem, důležitější je, kolik % kapacity dostaneš do baterky při následném nabíjení. Pokud je baterka v dobrém stavu a je to přes cca 85% nominální kapacity, tak je to tak akorát na hraně. Pokud už má podstatnou část životnosti za sebou, je to za hranou. Mám třeba cca 9 let staré lipolky 3.3Ah (ano, 9 let, není to překlep

) a vím, že reálně z nich dostanu 2,8Ah, takže létám tak, abych končil na 85% z těch 2.8Ah.