Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Základní telemetrie jinak
PříspěvekNapsal: čtv 30.04.2020 22:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2576
Bydliště: Zavar, SK
Keďže bolo podvečer dobré počasie a najbližšie dni bude zlé, bol som na poli zbierať dáta :lol:
Stálo ma to jednu zlomenú vrtuľu, keď sa mi pri pristátí neuhol strom, ale inak super polietanie s tromi érami.
Hlavne som chcel overiť tú tabuľku napätie článku vs zostávajúca kapacita tuná:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=220&n=zavislost-napatia-lipol-baterie-od-mnozstva-zostavajucej-energie
Výsledok: palec hore, chlapci, sedí to, dobrá robota!!!
Moja tabuľka z dnešného lietania je tu:
Příloha:
20200430 - telemetria.jpg
20200430 - telemetria.jpg
[ 59.29 KiB | Zobrazeno 574 krát ]


A pretože obrázky to tu skresľuje, tak tu je aj xls súbor:
Příloha:
20200430 - telemetria.xls [40 KiB]
7 krát

Je už neskoro, komentár zajtra :wink:
EDIT.
Takže nejaký komentár k nameranému:
- chcel som pôvodne spraviť s každým érom dva lety - jeden na cca 30% zostávajúcej kapacity a jeden na 40 - 50%. Vďaka nepozornému stromu, ktorý mi neuhol, som S Tundrou spravil len jeden let, preto 5 meraní, pôvodne ich malo byť 6.
- napätie bateriek som zmeral multimetrom na odpojených baterkách, až keď som prišiel domov, t.j. 10 - 90 minút po lietaní, chlapci na cevaro.sk to robili po piatich minútach, takže tuná boli veľmi podobné meracie podmienky.
- baterky boli pri lietaní dva až štyri dni nabité. Z vyššie uvedeného článku nie je jednoznačné, kedy chlapci meraný akumulátor nabili, možno bezprostredne pred meraním, ale ani tento rozdiel nepokladám za významný
- pri hodnote "Odhadnuté referenčné napätie článku [V]" som použil inžiniersky okometrický odhad z tabuľky v článku
Moje závery z merania:
- ukázala sa výborná zhoda s nameranými hodnotami napätie článku vs kapacita, od 0,1 do 0,7%. Čiže hodnoty uvedené v článku na cevaro.sk sú s veľkou pravdepodobnosťou aplikovateľné na všetky obyčajné LiPol.
- ochranu batérie - to je to, o čo sa tu stále dohadujeme - lietanie na kapacitu nijako neohrozuje.
- Pri lietaní na kapacitu je výhoda presného merania zostávajúcek kapacity priamo za letu.
- Pri lietaní na napätie sa z presne zmeraného napätia baterky PO ODPOJENÍ z modelu a 2 - 5 minútovom ustálení dá veľmi presne odhadnúť zostávajúca kapacita.
- jeden nepriamy záver: kapacita udávaná na baterke sa výrazne nelíši od reálnej kapacity. Ak by sa totiž reálna kapacita líšila o 10, či 20%, prejavilo by sa to na výsledkoch merania.
- konečné slovo by mala mať nabíjačka: tá ukáže koľko v baterke zostalo
- aj tak si každý lietame, ako chceme :lol:

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní telemetrie jinak
PříspěvekNapsal: pát 01.05.2020 12:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Jestli ti to takhle pěkně funguje, tak je to prima, ač tomuto měření stále moc nevěřím. :)

Sám jsem se taky jal včera sbírat data, ale po první baterce mi v Maxirovi začalo cosi chroustat, tak sem ho do vzduchu už raději nepouštěl.
Pak jsem ještě vylítal jednu baterku s 450-kou. Baterka poměrně letitá nic méně ještě +-4minuty vrtulník udrží. Naprázdno doma naměřeno 3,72V a nabil jsem přibližně 1400 mAh do baterky, co má na sobě 2200 mAh. Jestli dobře počítám, tak je teď kapacita o 20% menší. To je to, co mi na tom "lítání na kapacitu" vadí. Musím zadat hodnotu, kterou baterka skutečně má.
Ano, kapacitu můžu jednoduše určit, když změřím napětí před nabíjením z toho vezmu % zbylé kapacity a připočítám kapacitu nabitou. Ale pořád to musím zadat do vysílačky. Ale jo, za tyhle historické kousky baterek už jsou na cestě nové.
Takže, ač nerad :) , musím uznat, že to lítání na kapacitu může fungovat.


Pak už bylo šero a vrtulníky už jsem dráždit nechtěl, tak jsem házel Alulu, ta ale telemetrii nemá.:)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní telemetrie jinak
PříspěvekNapsal: pát 01.05.2020 15:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2576
Bydliště: Zavar, SK
Ak si nameral 3,72V, tak si mal v baterke ešte cca 31%, ergo vezmúc do úvahy, že 1400mAh je 69%, tak baterka má reálne 2028mAh, čiže o 7,8% menšiu kapacita, ako udáva výrobca, čo nie je žiadna sláva. Teda za predpokladu, že bola nedávno plne nabitá a nestála kdesi mesiac, či dva...
EDIT: Sypem si popol na hlavu, máš pravdu, zostalo ti 21%, čiže o 20% menšia kapacita :oops: BTW, aký interný odpor má tá baterka? Moje majú 10-10-13, 8-7-10, 6-7-9mOhm.
EDIT2: Čo to máš za heli? Lebo 1400mAh za 4 minúty mi vychádza na priemerný odber 21A, čo je 450ku heli naozaj hodne. Leda že by si lietal brutal 3D, potom áno :roll:

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní telemetrie jinak
PříspěvekNapsal: pát 01.05.2020 17:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1753
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Vnitřní odpor neznám, nabíječka mi ho neposkytuje, ale nebude to nic slavného.

Vrtulník je 450-ka od CopterX a je v něm nějaký výživný Scorpion. Má skoro kilo (celý vrtulník).
4 minuty jsou jakoby na plný výkon - to je pozůstatek z doby, kdy jsem měřil jen čas. Nastavím, že může lítat 4 minuty naplno a podle plynu se doba úměrně prodlouží. Takže tento konkrétní případ vycházel na 6 minut a 15s, jak říkají logy. Nebylo to úplně lehké poletování, ale nic brutálního, už proto, že to moc neumím. :)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz