px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: větroň Lion - negativy na křídle
PříspěvekNapsal: ned 23.06.2019 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.7.2009
Příspěvky: 537
Bydliště: Hodonín
Ahojte,

jen se chci ujistit - na plánku to uvedeno není - na koncích křídla nedělat negativy. Jedná se o obdélníkové ušaté křídlo.
A ještě váš názor - kdybych zmenšil úhel vzepětí uší a osadil je křidélky. Myslíte že by k něčemu byly?
Jedná se o rozsyp Liona od PD Model.
Díky za názory.
Pavel


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 7:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.2.2005
Příspěvky: 322
Bydliště: ČR, Praha 13
Obrázky: 7
Dobré ráno,

negativy nic nezkazíš. Křidélka jsou ale na takové éro zbytečná, vždyť to byl jednokanál bang-bang špagomatik (= nit od výškovky se navíjela na hřídel elektromotoru a kormidlo zpět tahala guma). Důležitější je se vejít do letové hmotnosti, nebo lépe pod ní a šetřit hmotností na ocase, má to krátký čumák.
Poletování s Lionem je příjemný relax a jednou za čas se sejdeme na chalupě kde "vstupenkou" je právě Lion. Někteří osadili do čumáku elektromotor se sklopkou namísto běhání pro gumicuk, viz foto.

Letu zdar!


Přílohy:
IMG_20190608_164314_small.jpg
IMG_20190608_164314_small.jpg
[ 140.33 KiB | Zobrazeno 994 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 8:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18524
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Negarivy nejsou uvedeny ani na puvodnim planu, ani v textu na jeho druhe strane.

Mimochodem, ja vychazi dovazovani u toho preklizkoveho trupu?

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 8:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4940
Bydliště: Praha ČR
Mám docela problém věřit tomu, že by v původní jednokanálové verzi neměl Lion negativy, docela bych si vsadil na to, že to byla chyba na plánu (nedělejme si iluze, tehdejší plány ani náhodou nebyly bez chyb, dokonce občas pak v Modeláři vycházely opravy).

U současné verze s přidaným řízení výškovky to asi skutečně nutné nebude.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 11:07 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 154
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. .dovolím si podotknout, že řízení výškovky nemá souvislost s negativy . . Je dobré znát průběh odtrhávání proudění na křídle při zvyšování úhlu náběhu :-) a pak udělat závěr. Jinak když si k tomu připočtu přitažení ( už je tu ta vejškovka) v zatáčce, kdy vnitřní křídlo má menší
rychlost obtékání, tudíž menšího reynoldse, tak to pak může mít i zajímavý věci . .
A jen tak na okraj - kolega byl obdarován jakýmsi elktrovětrůňkem 1m6 a hlubka na konci křídla se blížila asi 80mm. Kořenová byla do 150mm
a věci neveselé v zatáčce na menším kvaltu vyřešil až cik-cak samolepící turbulátor v délce asi 30cm . .
Takže negativy ANO.Osobně jsem tak pro 2 až 3° na posledních 20-30cm
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 11:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4940
Bydliště: Praha ČR
Dovolím si mírně nesouhlasit. U negativů je hodně velký vliv na stabilizaci při rozhoupání při vyšším úhlu seřízení atd, což právě hrálo zásadní roli u jednokanálu, řízeného čistě směrovkou. Při řízení výškovkou se ale i u papíráku typu Lion trochu ubere seřízení, v zatáčce se řídí obě kormidla atd, to je hodně velký rozdíl a model by se měl ladit minmimálně mírně odlišně.
Mě je jasné, jak byl ten příspěvek míněn, ale ta první věta "řízení (či neřízení) výškovky nemá souvislost s negativy" je podle mého názoru trochu zavádějící, nutné seřízení historické RCV1 a RCV2 prostě nikdy nebude stejné a patří k němu i vyšší význam negativů...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 12:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2506
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Jak se dočtete třeba v publikacích p. Ing. Lněničky, na nutnost negativů má vliv půdorysný tvar křídla. Na koncích křídla dochází vlivem indukovaného odporu k zešikmení směru obtékání. U obdélníku se proudění na koncích podobá stavu, jako kdyby tam negativ byl. Takže u Liona být negativy nemusí, ale není to na škodu. Obecně: čím je zúžení na koncích větší, tím jsou negativy potřebnější. Může se to nahradit nebo vylepšit jinými opatřeními, jako je turbulátor na koncích (jen tak na délku křidélek), jiným profilem, taky větším zaoblením náběžné hrany.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 16:31 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2008
Příspěvky: 61
u Liona 1-kanal mam 4mm negativy

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=406


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 17:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.8.2011
Příspěvky: 7
Kdysi dávno můj první model Lion ovládaný špagomatikem létal pěkně i bez negativů. Pak mě kolegové přihlásili na soutěž a musel jsem natrénovat i řízenou prudkou sestupnou zatáčku.
Po uvedení do spirály bohužel model pokračoval až do země ...
Po opravě a doplnění negativů už to nedělal a sloužil dlouhé roky.
Takže pro 1kanál negativy určitě ano.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 18:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 154
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
pro teleke a miloš 123 . . . . sem si voddech a půjdu na točený . . . :-)
Spirální nestabilita vulgo zvaná šturcka .. :-) Ta se spíš u jednokanálu váže k vzepětí křídla. A i mohutnosti svislé ocasní plochy . .
Hoření - Lněnička Letecké modelářství a aerodynamika 1977, str . . tak to si nepamatuji . .
A jdu na ?ernarda 11°. . . .
Zde se asi taky nesmí reklama jak v TV a rádiu.....
Leon


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 18:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18524
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Předpokládám že jste ty negativy tvořili už při potahování papírem v šablonách? Lion nemá D-box (torzní skříň), pouhé nakroucení teplem pak asi nebylo zrovna stabilní?
To samé Štír, ten má jen náznak D-boxu, není to uzavřené. Já ho tenkrát (cca 1981) potáhnul monofilem, ten samozřejmě pružil; pak jsem si užíval fletrování při prudším sestupu...
Takový Admirál II je něco jiného, tam je torzní skříň jak se patří.

Čekám že mi to teď "Leon" pěkně osolí včetně ?ernarda 11° (mejdlo, já piju jen 12°) :mrgreen:

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 18:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 154
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
:-)
. . to, že nemáme v Kunčicích kostel mi nevadí, ale na plnotučný musím do Hradce . . a nebo doma do lednice. Ta moje si myslí, že se večír
furt cpu a ona to není pravda . .
Teď jsme si v dědkopartě postavili pět VOS, pan Čížek 1948, aby byl pohyb. TEDY NEVLEKÁME !! Guma 5x5 to jistí. Je to bez torzní skříně, jak se dnes říká nemá to uzavřený dé box, klasický špejlák 1040mm rozp. a negativy jsem/jsme lepili už v kostře. Jde to. Potah Vlies a já mám ještě z časů mládí a ádvojek modelšpán. Kablo došlo . . . .
Jinak i na plánku orig je -1°. . .
Zdravím admirála jyrryho stop leon stop


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 20:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2008
Příspěvky: 61
jyrry píše:
Předpokládám že jste ty negativy tvořili už při potahování papírem v šablonách? Lion nemá D-box (torzní skříň), pouhé nakroucení teplem pak asi nebylo zrovna stabilní?
To samé Štír, ten má jen náznak D-boxu, není to uzavřené. Já ho tenkrát (cca 1981) potáhnul monofilem, ten samozřejmě pružil; pak jsem si užíval fletrování při prudším sestupu...
Takový Admirál II je něco jiného, tam je torzní skříň jak se patří.

Čekám že mi to teď "Leon" pěkně osolí včetně ?ernarda 11° (mejdlo, já piju jen 12°) :mrgreen:

_________________
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=406


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 22:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.7.2009
Příspěvky: 537
Bydliště: Hodonín
Ahojte,

díky za názory. Liona a špagomatiky živě pamatuju, taky už jsem slyšel víc jak 50x zjara zpívat kosa...
Nikdy jsem ho neměl, a tak když se našly výřezy, proč ne.
To Jyrry - zatím mám jen výškovku a směrovku, pokračovat budu za 14 dní, momentálně jsem na dovolené.
To Pezet - snažím se dělat co nejlehčí, a navíc taky chci do čumáku dát elektromotor, přeci už mi to neběhá.
I když k té hmotnosti - jakožto konstruktér dřevařských strojů a posléze důlních strojů trpím úchylkou všechno dělat bytelně. Tedy mé létací aparáty vychází těžší, viz nové házedlo Kos, to mě místo uváděných 43 g vyšlo přes 60!
Lion bude bez křidélek, je směrovka a výškovka.
Taky jsem si dal na letošek závazek, že pododělávám vše co je rozestavěno tedy Liona, pak tam mám před nástřikem Z50 od Šadu, rozsypy Quark a Mikro quark, větroń Čáp a téměř hotový Albert. Tedy práce jak na kostele.
Mějte se.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.06.2019 22:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 154
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. .??...
Milý teleke jsem chtěl napsat, ale poté jsem zvolil . . !! ...
Aby si to někdo nevyložil po svém a já nebyl napaden . . . textově . .
:-)
Admirálům se neodmlouvá. Jest to porušení subordinace . . viz Dobrý voják Švejk, stránku si nepamatuji . . .
Dokonce naši přátelé sudetští němci říkali, ordnung muS sein . . .
Pokud mohu po pár Xernardech říct, poradit, udělej trochu negativů . . geometrického to zkřížení křídla, aerodynamické dá víc práce a nemáš-li tunel s přesnými vahami a laminárním prouděním v místě měření, věc stává se diskutabilní a to nejen vzhledem k pronešení potahového materiálu, ale i vlivu šmirglů různých zrnitostí . . . Ono poláry např z profilů 2.a xyz pro malé rychlosti jsou hezká věc . . Ale ...
Až bude Lion vakuovanej do formy, profil dodržen v řádech setin mm, tak by to bylo vo něčem jiným . .
Ale poté to nebude Lion.
Teorie je šedivá. Zelený je strom života.
A Liona znám z mládí . . měl ho kolega . .
Lepme špejle z vesela vážení !!
L


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz