Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 09.02.2018 16:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 713
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
nemusí byť priamo v ťažisku, musí byť len v osy modelu :wink: a funguje to :!:
Najviac sú múdry teoretici, kúpte si riadiacu jednotku a potom teoretizujte :wink:


Přílohy:
Poznámka: vid foto ako som umiestnil Dualsky FC-151 pri teste, a držalo to "stopu" ako by to išlo po laserovom lúči
Snímka001fc151.jpg
Snímka001fc151.jpg
[ 77.5 KiB | Zobrazeno 1693 krát ]


_________________
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,


Naposledy upravil ingwarr dne pát 09.02.2018 18:32, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 09.02.2018 16:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
A kde má model tu osu? :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 09.02.2018 17:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.9.2007
Příspěvky: 462
ondrascz ma samozrejme pravdu v tom ze gyru to je uplne jedno ak sa jedna o tuhe teleso. Gyro meria uhlovu rychlost a ta je pri naklone na vsetkych miestach tuheho telesa rovnaka. Informacia ze gyro vracia udaje o zrychleniach je samozrejme blbost. Udaje o zrychleniach vracia akcelerometer. Mozno mas misung v pojmoch a gyrom si v skutocnosti myslel IMU dosku (ktora obsahuje aj gyra aj akcelerometre ) ked to umiestnis v lietadle nieco malo dopredu alebo dozadu, nemal by si to nijako poznat. Co sa ale tyka akcelerometrov tie pri nakloneni telesa samozrejme nameraju nieco ine podla toho ci su v strede rotacie, alebo posunute mimo. Ci to ale zaregistrujes ak to namontujes 10cm pred tazisko lietadla, nemyslim. Ide o to ako je doska naprogramovana a ako vahuje udaje z akcelerometrov a gyr pri roznych letovych rezimov. Pri lietadle sa ale podla mna bude viac prikladat vahu udajom z gyra.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 09.02.2018 18:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 713
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
Kreyson píše:
A kde má model tu osu? :?


Přílohy:
Poznámka: os co prechádza trupom musí byť rovnobežná s výškovkou a smerovkou tak som to myslel, na tom to obrázku červena čiara
Snímka001paitfun7os.JPG
Snímka001paitfun7os.JPG
[ 90.91 KiB | Zobrazeno 1690 krát ]


_________________
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 09.02.2018 20:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 7:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
Kreyson píše:
Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat?

Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno.

Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy.
Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu.
Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy.

Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný.

Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
A kde je o hornoplošníku osa otáčení při výkrutu?

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Praha 4
Wormsnake píše:
Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno.

Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy.
Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu.
Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy.

Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný.

Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu?

Kdo řekl, že se turistické letadlo při výkrutu otáčí kolem osy, která prochází letadlem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 9:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 3515
Bydliště: Olomouc, ČR
Když to budeme rozebírat moc puntičkářsky tak nás napadne, že ACC je málo kdy ve středu jednotky. Třeba v Pixhawku je v levém předním rohu. Já bych to tak nedramatizoval, pilot taky nesedí přesně v těžišti v dvojmístných letadlech. A měl by mít v těžišti hlavu nebo prdel? Ale mohl by někdo zkusit dát čidla gimbalu na delší kablík a umisťovat je na různá místa letadla co to bude dělat v zatáčkách. Docela by mě zajímalo jestli to v obraze bude poznat.
edit: aha, teď jsem napsal blbost. Čidla gimbalu musí být pevně spojena s gimbalem. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 10:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2013
Příspěvky: 3515
Bydliště: Olomouc, ČR
Já opravdu nevím jak moc je to kritické. U svého letadla mám Pixhawk v těžišti a jsem spokojen. Možná, že kdyby byl na ocasu tak budu spokojen taky. Jenom mě udivuje jak pečlivě toto řeší výrobci aut. Četl jsem studii kde se vážně zabývali tím, že řídící jednotku měli na podlaze a GPS o metr výš na střeše auta. Když auto prudce zabrzdilo tak přední náprava zapružila a GPS se dostala o několik cm před ACC. Vymýšleli na to softwarovou korekci. Tak nevím...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 11:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 11.10.2017
Příspěvky: 109
Obrázky: 4
Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno.
Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti)
Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více.
Ps: testoval jsem pouze na plošnících.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 9:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 1205
Bydliště: západočesko
Obrázky: 38
Koli píše:
Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno.
Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti)
Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více.
Ps: testoval jsem pouze na plošnících.
Tohle je napsáno stručně ale přesně. Mám stejnou zkušenost. To dobré upevnění je základ.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz