Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 17.11.2019 12:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 495
Standa Stuchlý píše:
Dalibore, tak pak nechápu, v čem je problém. Reklamace od Hořejšího do Reisenauera a zákazník by reklamaci u prodejce neměl mít problém vyřešit. Pak je to jen mezi výrobcem a prodejcem. Pokud tedy přesvědčí Reisenauera o chybně usazené přírubě. A tady asi bude ten problém.

Pokud převodovka Reisenauera potřebuje až tak přesné usazení, tak je v něčem nedokonalost. Používal jsem několik let převodovku Maxon 4,4:1 koupenou právě u Hořejšího. Už je neprodává, škoda. Přírubu jsem našrouboval na Megu bez jakéhokoli centrování a dodnes není znát jakékoli opotřebení. A to jsem ji zatěžoval až na 1300W. Mazivo jsem použil to nejsprostší na převody serv. Tak nevím kde je u převodovek Reisenauer problém, když ji nedokážu sám doma správně sešroubovat.

jinak když už se tu řeší ten Maxon - tady je technická specifikace a povolené výkony a momenty:
https://www.maxongroup.com/maxon/view/product/143972 (kliknout na specifications)
pokud se jedná o jiný typ - tak vyklikat nahoře - ono to zrovna není moc dělané na přímé linkování
Konkrétní typ je definovaný verzí a průměrem, převodovým poměrem, materiálem čepů (keramika/ocel) - tj- tím číslem natisknutým zvenku.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 17.11.2019 13:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7391
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Teda Milane za prvé jsem rád když to technických vláken přispíváš. To za prvé.
No a za druhé- to nesmíš sem dávat technické specifikace výrobce, lidi chtějí žít v iluzích :-) :-) :-)
No a za třetí. Při perfektním sestavení, ideálním mazání a údržbě se i tyhle maličké převodovky dají mžikově hodně přetěžovat. Jen u té duralové Reisenauer bych to moc nepokoušel .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2019 9:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7391
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Tak..
Změřený redukční kroužek na motoru Tenshock. Házivost vůči hřídeli je 0.035 až 0.04mm.
Obecně platí v přesné mechanice ,že co je pod nebo do 0.01mm je OK. Tak nevím jestli 0.04 je, či není Ok z pohledu výrobce převodovky.
Další problém co jsem našel, je axiální vůle rotoru na motoru. Je 2mm :-) :-). Ložiska převodovky (dvě jednořadá krytá ložiska) jsou taky těsně před smrtí.

Takže to shrnu. Jedná se jen o můj názor!!
Jednoduchými prostředky jsem schopný změřit házivost jednotlivých dílů. Nemohu rozhodnout jestli házivost redukčního kroužku 0.04mm je ok či ne. Navíc hřídel motoru cestuje osově o 2mm. Taky mám pocit,že vyložení hřídele s pastorkem z motoru umožňuje kmitání v radiálním směru . Uložení dvou ložisek převodovky těsně za sebe taky není zrovna výhra. Sečteno, pokud bude použit výkon poplatný konstrukci a její dovolené toleranci, myslím že převodovka s duralovým ozubeným věncem je tak max do 500W příkonu a to ještě na lehkých GM (F5J) vrtulích. Pohon jako takový (Tenshock plus Reisenauer dural microedition) je rozhodně perfektní do F5J kde se létají převážně 3S na proudech do 50A, což je právě těch 500W příkonu. Proto to nikde zásadně neodchází.
Ale na 800W to podle mne prostě není !!!
Sám jsem si na všech převodovkách ten duralový vyměnil za ocelový. :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2019 16:54 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9407
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Jen takový dotaz a to protože se mi to nechce hledat... Vrtule byla spolehlivě vyvážena? Tím myslím, jestli to Míra zkontroloval nebo jen uvěřil.

Není nutné odpovídat. Spíš mě to jen zajímá.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2019 18:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 408
Ahoj, kužel RFM, listy AE, vše nové. Na velké éra vrtule kontroluji a vyvažuji. Tady jsem věřil. Ale nějak se mi to nezdá, že by to po dvacítce letů takto zakukalo. Až se k tomu dostanu zkusím zkontrolovat, stejně ale jen staticky ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28.11.2019 19:20 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 9407
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Díky za odpověď. Moje zkušenost je taková, že vyvážená sklopka nepřenáší do ložisek žádné dramatické boční síly.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 11:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
MomoBrut píše:
Ahoj, kužel RFM, listy AE, vše nové.


Co máme zkušenosti z F5J, tak kvalita listů Aeronaut docela poklesla. Vůbec by mne neudivil ani problém s vyvážením, ale hlavně pěkných pár pilotů zrušilo F5J, když na Aeronaut ulétl list a vibrace vedly k destrukci. A to se bavíme o F5J, kde je 500W velmi hodně, valná většina pohonů je do 300W. Reálně proto dnes v F5J létají prakticky všichni uhlíkové listy - RFM, GM a tak, ač by to podle výkonů vůbec nemělo být nutné, ale zkušenosti s plastovými listy jsou zkrátka nevalné.
Přitom se zdá, že starší CAM listy prakticky problémy nedělaly, je to bohužel fakt zhoršení :( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 12:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 495
tomashr píše:

Co máme zkušenosti z F5J, tak kvalita listů Aeronaut docela poklesla. Vůbec by mne neudivil ani problém s vyvážením, ale hlavně pěkných pár pilotů zrušilo F5J, když na Aeronaut ulétl list a vibrace vedly k destrukci. A to se bavíme o F5J, kde je 500W velmi hodně, valná většina pohonů je do 300W. Reálně proto dnes v F5J létají prakticky všichni uhlíkové listy - RFM, GM a tak, ač by to podle výkonů vůbec nemělo být nutné, ale zkušenosti s plastovými listy jsou zkrátka nevalné.
Přitom se zdá, že starší CAM listy prakticky problémy nedělaly, je to bohužel fakt zhoršení :( :(

Dalo by se zkusit odhadnout, kdy asi tak k té změně došlo? Není třeba přesně - stačilo by klidně s přesností cca 1/2 roku až rok.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
Dva roku to asi budou určitě, možná tři. Ono se dá těžko určit přesně, klidně to mohli dělat v dávkách a ty poslední "lepší" se vyprodaly klidně i rok po konci produkce, že...

Fakt ale je, že když F5J začínalo (řekněme 2013-4), tak se Aeronauty běžně létaly,tak bych řekl, že 2014 ještě byly dobré, ty kixy nastaly až po delší době (a přitom výkony motorů leckdy spíš klesly s tím, jak klesaly hmotnosti letadel)...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 14:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 408
Co se tyče toho trhání listů, je nutné si uvědomit, že se jedná o listy 11x12, rozhodně to nejsou f5j pádla, jsou to prostě malé listy s garancí do 13000 ot/min, větší listy mají garanci podstatně menší, já točím kolem 9300 ot/min. Nicméně rozvážené to být může, až to budu mít v ruce, dám vědět.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 14:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
A co si jako myslíš, že se létá v F5J? Máš tam podobný motor a stejnou převodovku, ale výkon na hřídeli proti tvému Minicoradu klidně poloviční...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 15:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 408
13x8 a větší nebo se pletu? GM snad ani menší nedělá ... Tenhle motor a převodovka je spíš na 4s, než 3s, takže proto je nutné to velké pádlo pro f5j. Viz doporučené pohony.
https://www.reisenauer.de/aid-1635-Tens ... 1NL-T.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 16:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
MomoBrut píše:
13x8 a větší nebo se pletu? GM snad ani menší nedělá ...


Ty ale pořád vynecháváš tu otázku výkonu - máš-li pohon bezpečně pod 500W (průměr spíš 350W), tak ty otáčky nejsou nijak velké a pokud se použije velká vrtule, tak zase netočí nijak extra moc.
Mrkni na graf https://www.reisenauer.de/PDF/diagrammCAM.jpg - 500W výkon u AE13x8 znamená cca 8500, ale to je výkon, hodnoty měření jsou příkon a reálně je to tedy ještě méně, kdoví jestli aspoň 8000.

Ale nemáš úplně pravdu ani s těmi velikostmi, na F5J zcela běžně najdeš RFM 10x6 a podobné věci s vyššími otáčkami (vyšší ale znamená někde u 12 tisíc, nepředstavuj si nějaké EDF). Velké vrtule se najdou, mám u těžšího stroje do větru Schambeck pohon s RFM16x8 (úzké listy), ale ta taky točí pod 7000...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 17:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1067
Bydliště: Dobruška
Tome já ti nevím. Mám doma 2 vrtule Vitaprop a asi 20 Aeronaut. Když jsem chtěl ty Aeronautky nahradit uhlíkovou Vitaprop, tak stejná 9/6" měla o 10A víc odběr a poloviční tah. Nekecám. Tak mě to šokovalo, že jsem tenkrát test několikrát opakoval. To bylo v době, kdy jsem testoval všechny dostupné vrtule na trhu a nejlepší poměr výkon (tah) a odběr měla Aeronautka. Graupner taky hodně zaostával. Nějaká čínská z hobbyking, byla taky bez tahu a žrala jako lokomotiva. Testoval jsem je v březnu 2018.

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2019 17:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5609
Bydliště: Praha ČR
Golfista píše:
Tome já ti nevím. Mám doma 2 vrtule Vitaprop a asi 20 Aeronaut. Když jsem chtěl ty Aeronautky nahradit uhlíkovou Vitaprop, tak stejná 9/6" měla o 10A víc odběr a poloviční tah. Nekecám. Tak mě to šokovalo, že jsem tenkrát test několikrát opakoval. To bylo v době, kdy jsem testoval všechny dostupné vrtule na trhu a nejlepší poměr výkon (tah) a odběr měla Aeronautka. Graupner taky hodně zaostával. Nějaká čínská z hobbyking, byla taky bez tahu a žrala jako lokomotiva. Testoval jsem je v březnu 2018.


Psal jsem primárně o těch problémech s roztržením vrtule a to je prostě malér, zeptej se na názor na AE třeba Lojzy :-(
Jaká vrtule je optimální výkonem (odběr kontra tah), to už je pak jiné téma, tam narazíš třeba na zajímavou otázku, jaký průměr má která vrtule doopravdy. Jinými slovy na jakou rozteč kleštiny je určená a často to vede i k docela zásadním odchylkám ve výkonu - typicky vrtule dělaná na rozteč kolem 28mm, tedy 32mm kužel se Z trámcem nasazená na klasický trámec 36mm může být úplně naprd. Popravdě by mne úplně nepřekvapilo, kdybys narazil na tohle, ale jen odhaduji...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: michalv a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz